Δώδεκα τροφές που πρέπει να αποφεύγουν όσοι τρέχουν

Το φαγητό είναι καύσιμο για τους δρομείς. Κάθε δρομέας χρειάζεται καύσιμο υψηλής ποιότητας για βέλτιστη απόδοση.

Οι σωστές τροφές μπορούν να προωθήσουν την ανάπτυξη των μυών και να βοηθήσουν στην επιδιόρθωση των μυών, ενώ οι λάθος τροφές μπορούν να σας αναγκάσουν ή ακόμα και να προκαλέσουν τραυματισμό.

Υπάρχουν ορισμένες τροφές  που καλό είναι να αποφύγετε προκειμένου να μεγιστοποιήσετε την απόδοσή σας:

Αναψυκτικά διαίτης

Αντί για ζάχαρη, τα συγκεκριμένα ροφήματα γίνονται γλυκά με τεχνητά γλυκαντικά όπως η ασπαρτάμη, το κυκλαμικό άλας και η ακεσουλφάμη-κ. Τα συγκεκριμένα αναψυκτικά και ειδικά αυτά τύπου cola είναι γνωστά για την πρόκληση προβλημάτων στα νεφρά, την αφυδάτωση, την επιθυμία για ζάχαρη και την αύξηση βάρους.

Μπισκότα και γλυκά

Τα μπισκότα και τα γλυκά δεν θα είναι ποτέ υγιή, αλλά το κλειδί είναι να μάθουμε να τα απολαμβάνουμε με μέτρο. Έτσι τουλάχιστον τις μισές φορές που λαχταράτε μια σοκολάτα ή μπισκότα, επιλέξτε ένα πιο υγιεινό σνακ γεμάτο υδατάνθρακες και πρωτεΐνες με θρεπτικά συστατικά.

Γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά

Παρόλο που πιθανότατα δεν χρειάζεται να εξαιρέσετε όλα τα γαλακτοκομικά λιπαρά, πιθανότατα έχει σημασία τι είδους θα επιλέξετε να φάτε. Αντί να τρώτε παγωτό, σκεφτείτε να πιάσετε ένα μπολ γιαούρτι πλήρες με φρούτα.

Κορεσμένα και τρανς λιπαρά

Τα τρόφιμα που περιέχουν υδρογονωμένα έλαια και τρανς λιπαρά αυξάνουν τη χοληστερόλη LDL (δηλ. την κακή χοληστερόλη) και μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Αντ ‘αυτού, οι δρομείς θα πρέπει να επιλέγουν υγιή λίπη που αυξάνουν τη χοληστερόλη HDL (δηλαδή, καλή χοληστερόλη) όπως αβοκάντο, ξηρούς καρπούς, σπόρους, ελαιόλαδο και θαλασσινά.

Αλκοόλ

Δεν χρειάζεται να εξαλείψετε εντελώς το αλκοόλ, αλλά δεν θέλετε να το κάνετε υπερβολικά. Κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει σε βραδύτερο χρόνο αντίδρασης, αφυδάτωση και μειωμένη απόδοση. Η μπύρα είναι μια καλύτερη εναλλακτική λύση για το αλκοόλ λόγω της περιεκτικότητάς του σε νερό. Αλλά θυμηθείτε να φορτώσετε υδατάνθρακες και όχι μπύρα, πριν από τον αγώνα!

Κατανάλωση αλκοόλ και τρέξιμο: Τι λένε οι ειδικοί;

Τηγανητά

Γνωρίζουμε ότι είναι νόστιμα, αλλά τα τηγανητά τρόφιμα πρέπει να αποφεύγονται πριν από την επόμενη προπόνηση σας. Είναι πυκνές θερμίδες και χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο για την πέψη, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε γαστρεντερική δυσφορία.

Ποτά με καφεΐνη

Ορισμένες έρευνες έχουν δείξει ότι οι μέτριες ποσότητες καφεΐνης μπορεί να είναι καλές για την απόδοση, αλλά κολλήστε με χαμηλές έως μέτριες δόσεις καθώς η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση και να είναι σκληρή στο στομάχι.

Σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης (HFCS)

Μπορείτε να βρείτε HFCS σε πολλά εμπορικά επεξεργασμένα προϊόντα, σάλτσες ντομάτας (κέτσαπ), ακόμη και σε ορισμένες σάλτσες σαλάτας. Την επόμενη φορά που θα θέλατε μια τέτοια σάλτσα ή τροφή, αρπάξτε ένα φρούτο!

Επεξεργασμένα δημητριακά

Ενώ τα πολύχρωμα δημητριακά δελεάζουν, είναι γεμάτα ζάχαρη. Αυτό οδηγεί σε αύξηση της ινσουλίνης, προκαλώντας στο σώμα σας να αποθηκεύει περισσότερο λίπος. Αναζητήστε δημητριακά με 10 γραμμάρια ζάχαρης ή λιγότερο ανά μερίδα, καθώς και τρία ή περισσότερα γραμμάρια ινών για επιβράδυνση της πέψης.

Με μέτρο το λευκό ψωμί και τα μακαρόνια

Το λευκό ψωμί, το ρύζι και τα ζυμαρικά είναι εντάξει με μέτρο, αλλά δεν είναι ιδανικά. Η κατανάλωση αυτών των πολύ επεξεργασμένων τροφίμων μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ινσουλίνης, τα οποία μπορεί να οδηγήσουν σε πτώσεις στην ενέργεια, να προκαλέσουν πόθο για τη ζάχαρη και ενδεχομένως να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους. Το να τρώτε κυρίως προϊόντα ολικής άλεσης θα σας δώσει περισσότερα θρεπτικά συστατικά και διαρκή ενέργεια.

Λευκή σοκολάτα

Το κακάο έχει πολλά αντιοξειδωτικά, μέταλλα και φυτικές ίνες. Η μαύρη σοκολάτα προσφέρει το μεγαλύτερο όφελος για την υγεία από το κακάο, ενώ η λευκή σοκολάτα έχει λίγο έως καθόλου κακάο και επομένως κανένα από τα οφέλη. Η λευκή σοκολάτα προσφέρει θερμίδες, ζάχαρη και λίπος. Η σοκολάτα γάλακτος δεν είναι πολύ καλύτερη. Εάν πρόκειται να απολαύσετε σοκολάτα, αναζητήστε τις πιο… σκούρες.

Επεξεργασμένο κόκκινο κρέας

Η έρευνα δείχνει ότι η χρόνια πρόσληψη επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου. Παραδείγματα επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος είναι το ζαμπόν, τα λουκάνικα, το μπέικον, το παστό ή καπνιστό κρέας. Αυτό που δεν είναι σαφώς κατανοητό είναι ποιο ακριβές συστατικό του επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου. Μπορεί να είναι τα νιτρικά άλατα που σχηματίζονται στο κόκκινο κρέας κατά τη διάρκεια ορισμένων μεθόδων μαγειρέματος. Εάν είστε μεγάλος φαν κόκκινου κρέατος, θυμηθείτε το ρητό «Παν μέτρον άριστον».

Διαβάστε επίσης: Δέκα συμβουλές διατροφής αποκλειστικά για δρομείς

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Πρωτιά για την Ελπίδα Τόκα στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα

Μετά από μια μακρά περίοδο αγωνιστικής απραξίας λόγω της πανδημίας και ενός σοβαρού τραυματισμού η Ελπίδα Τόκα επανήλθε με μια τεχνική και παράλληλα εντυπωσιακή κούρσα στο Διασυλλογικό Πρωτάθλημα που διεξήχθη την Κυριακή 9/5 στον Άγιο Κοσμά.

Η έμπειρη αθλήτρια της ΑΕΚ, παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες κατέλαβε την πρώτη θέση στο αγώνισμα των 400μ. με εμπόδια νικώντας και τους δυνατούς ανέμους 6 μποφόρ που επικρατούσαν στην περιοχή.

«Το πιο σημαντικό για εμένα είναι πως τερμάτισα υγιής, χωρίς ενοχλήσεις και νιώθω δυνατή και αισιόδοξη για τους επόμενους αγώνες», δήλωσε μετά τον τερματισμό η αθλήτρια η οποία στοχεύει στην πρόκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο.

Επόμενοι σταθμοί στο δρόμο της πρόκρισης το Grand Prix Τοφάλεια, το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ανοιχτού Στίβου και επιλεγμένοι αγώνες στο εξωτερικό.

https://www.instagram.com/elpidatoka/

https://www.facebook.com/elpidatokahurdler

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ρεκόρ με 184.236 συμμετέχοντες στο Wings for Life World Run

Δρομείς & άνθρωποι σε αναπηρικά αμαξίδια απ’ όλο τον κόσμο, έγραψαν ιστορία με τον μεγαλύτερο αγώνα τρεξίματος συγκεντρώνοντας μεγάλο ποσό για την θεραπεία τραυματισμών στην σπονδυλική στήλη.

Ποτέ ξανά δεν έχουν συμμετάσχει τόσο πολλοί άνθρωποι σε μια εκδήλωση τρεξίματος: στο Wings for Life World Run που έγινε την Κυριακή έδωσαν το παρόν 184.236 συμμετέχοντες από 195 χώρες και έτρεξαν για όλους αυτούς που δεν μπορούν. Έτσι συγκεντρώθηκαν συνολικά 4,1 εκατομμύρια ευρώ από τα παράβολα συμμετοχής και τις δωρεές τα οποία θα διατεθούν για έρευνες που αφορούν στους τραυματισμούς στον σπονδυλική στήλη.

Ο Σουηδός Aron Andersson (με 66,8 χλμ.) πήρε τη νίκη στην κατηγορία ανδρών για τρίτη φορά, μετά τις νίκες του το 2017 και 2018, ενώ στις γυναίκες επικράτησε η Ρωσίδα Nina Zarina (με 60,2 χλμ.) για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Στον αγώνα του 2021 δρομείς και χρήστες αμαξιδίων διένυσαν κατά μέσο όρο 12,3 χιλιόμετρα μέχρι την στιγμή που τους έφτασε και τους πέρασε η κινούμενη γραμμή τερματισμού, ενώ μια από τις ομορφιές του Wings for Life World Run είναι ότι όλοι είναι τερματίσαντες.

Η Anita Gerhardter & ο διευθυντής του αγώνα Colin Jackson χαμογελούν © SEBASTIAN MARKO FOR WINGS FOR LIFE WORLD RUN

Το μόνο που μπορώ να πω είναι ένα τεράστιο ευχαριστώ σε κάθε άνθρωπο που έτρεξε, περπάτησε ή ρόλαρε μαζί μας αυτή τη σημαντική μέρα
Anita Gerhardter, CEO i Wings for Life

“Δεν έχω λόγια. Ο αριθμός των συμμετεχόντων ήταν πολύ μεγαλύτερος απ’ όσο ονειρευόμασταν. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ένα τεράστιο ευχαριστώ σε κάθε άνθρωπο που έτρεξε, περπάτησε ή ρόλαρε μαζί μας αυτή τη σημαντική μέρα,” δήλωσε η Anita Gerhardter, CEO της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης Wings for Life. “Μαζί, γιορτάσαμε την ζωή και παράλληλα μαζέψαμε ένα πολύ μεγάλο ποσό για την θεραπεία των τραυματισμών στην σπονδυλική στήλη.”

To Wings for Life World Run διοργανώθηκε για όγδοη χρονιά και ήταν αναμφισβήτητα μια εντυπωσιακή εκδήλωση η οποία όχι μόνο έφερε την παγκόσμια σκηνή του τρεξίματος πιο κοντά, αλλά πρόσφερε και πολλά σαν αγώνας. Κάποιοι έτρεξαν μόνοι, άλλοι σε μικρές ομάδες, κάποιοι διέσχισαν περιοχές της κεντρικής Ευρώπης με χιονισμένα βουνά να τους περιβάλουν, ενώ άλλοι έτρεχαν στις ακτές ωκεανών, το σούρουπο ή στην αυγή, ενώ μια δρομέας στην Αφρική εντοπίστηκε να τρέχει δίπλα σε καμηλοπαρδάλεις. Παράλληλα και οι καιρικές συνθήκες από 151 χώρες είχαν μεγάλες αποκλίσεις: από κρύο και βροχή στην Ιρλανδία και στην Ισπανία, μέχρι χιονόπτωση στην Νορβηγία και πολλή ζέστη στην Ελλάδα.

Οι συμμετέχοντες απ’ όλο τον κόσμο ξεκίνησαν ακριβώς την ίδια ώρα, 11:00 UTC, ενώ ήταν συνδεδεμένοι εικονικά μέσω της εφαρμογής Wings for Life World Run. Αυτό αποδείχθηκε πως ήταν η βάση για μια ξεχωριστή ομαδική εμπειρία, με ιδιαίτερα εμπνευσμένα σχόλια από του οδηγούς του εικονικού Catcher Car, το οποίο άρχισε την καταδίωξη -ως κινούμενη γραμμή τερματισμού- 30 λεπτά μετά την εκκίνηση των δρομέων. Έτσι, όλοι οι συμμετέχοντες μπόρεσαν να νιώσουν αυτή την ξεχωριστή αίσθηση.

“Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος με το γεγονός ότι συμμετείχαν πάνω από 180.000 άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο για να τρέξουν μαζί για έναν καλό σκοπό,” δήλωσε ο Jon Ridgeon, CEO του αθλητικού τμήματος του Wings for Life και πρώην παγκόσμιας κλάσης αθλητής στα 110 μέτρα με εμπόδια από την Βρετανία, ο οποίος άκουσε τα καλά νέα για το ρεκόρ συμμετοχών ενώ βρίσκονταν στο Τόκιο. “Είναι φανταστικό το γεγονός ότι με έξυπνες λύσεις, όπως μια εφαρμογή, ένα παγκόσμιο event όπως το Wings for Life World Run, μπορεί να διοργανωθεί αυτή την πολύ δύσκολη περίοδο. Ήταν μια αχτίδα φωτός για όλους τους δρομείς και αθλητές του πλανήτη και ελπίζω πως αντίστοιχα events θα πραγματοποιούνται στο μέλλον και θα δίνουν την δυνατότητα στους ανθρώπους να συνεχίσουν τις αθλητικές τους δραστηριότητες κατά την διάρκεια της πανδημίας.”

Ήταν μια αχτίδα φωτός για όλους τους δρομείς και αθλητές του πλανήτη
Jon Ridgeon, CEO i World Athletics

“Ειδικά για έμενα, που είμαι ένας άνθρωπος με τραυματισμό στην σπονδυλική στήλη, είναι πραγματικά υπέροχο ότι αποφάσισαν πάνω από 180.000 άνθρωποι να συμμετάσχουν στο Wings for Life World Run προκειμένου να συνεισφέρουν στο να βρεθούν θεραπείες για την σπονδυλική στήλη” δήλωσε ο τρείς φορές νικητής από την Σουηδία, ο Andersson. “ο αγώνας αυτός έφερε τόση χαρά στην καρδιά μου και πραγματικά λατρεύω το γεγονός ότι αποτελώ μέρος αυτής της προσπάθειας. Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους όσους συμμετείχαν γιατί συνεισέφεραν για έναν πολύ σημαντικό σκοπό. Οπότε, σας ευχαριστώ όλους σας!”

Μάλιστα υπήρχε μια πολύ μεγάλη γκάμα αθλητών στο Wings for Life World Run, από αρχάριους μέχρι έμπειρους ultrarunners που δημιούργησαν ένα εκλεκτό συνονθύλευμα. Όλοι είναι ευπρόσδεκτοι στον μοναδικό αυτό αγώνα, από ανθρώπους σε αμαξίδια με εντελώς διαφορετικές κινητικές ικανότητες μέχρι υπεραθλητές και όλοι μαζί για έναν κοινό καλό σκοπό. Από το 2014 έχουν λάβει μέρος συνολικά 925.096 συμμετέχοντες στον φιλανθρωπικό αυτό αγώνα και έχουν διανύσει συνολικά 9.034.954 χιλιόμετρα έχοντας συγκεντρώσει 33,3 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα το 100% αυτού του ποσού -από τα παράβολα συμμετοχής και τις δωρεές- έχει διατεθεί για έρευνες για τους τραυματισμούς στην σπονδυλική στήλη.

Η ημερομηνία για το επόμενο Wings for Life World Run έχει ήδη οριστεί. Θα πραγματοποιηθεί στις 8 Μαΐου του 2022 και ήδη έχουν ανοίξει οι συμμετοχές.

Τα πλήρη αποτελέσματα και η δήλωση συμμετοχής για τον αγώνα του 2022 μπορεί να βρεις στο www.wingsforlifeworldrun.com

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend