Τρέξιμο: Τι τύπο μασάζ χρειάζεται το σώμα σου για αποκατάσταση;

Photo by Bas Peperzak on Unsplash_1

Όταν ακούμε τη λέξη «μασάζ», το μυαλό μας πηγαίνει σε πολυτελείς καταστάσεις: δωμάτια φωτισμένα από κεριά, χαλαρή μουσική και εμείς ντυμένοι απλά με ένα μπουρνούζι να απολαμβάνουμε ένα μασάζ υπό τη συνοδεία ενός ποτηριού σαμπάνιας.

Αν και αυτός είναι ένας τρόπος για να γίνεται μασάζ, δεν είναι και ο μόνος τρόπος. Ειδικά αν είστε δρομέας.

«Στους αθλητικούς κύκλους, το μασάζ μπορεί να είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια χαλαρωτική, καταπραϋντική και πολυτελής εμπειρία», εξηγεί η Έμιλι Κουίν, εξουσιοδοτημένη θεραπεύτρια μασάζ. «Μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην προπόνηση ενός αθλητή – πριν από τον αγώνα, μετά τον αγώνα και στη διαδικασία αποκατάστασης», συνεχίζει.

Υπάρχουν τέσσερις συνήθεις τύποι μασάζ: το σουηδικό, το περιτοναϊκό, το αθλητικό και το χαλαρωτικό. Ανάλογα με το τι χρειάζεται το σώμα σου μπορείς και να επιλέξεις τον αντίστοιχο τύπο μασάζ.

Σουηδικό μασάζ

Η μέθοδος που είναι πιο γνωστή για τις χαλαρωτικές της ιδιότητες. «Με αυτό το είδος μασάζ, οι θεραπευτές συνήθως χρησιμοποιούν μακριές, ολισθηρές κινήσεις σε μια προσπάθεια να μειώσουν τη γενική υπερτονικότητα —ή την ένταση— στους μύες», λέει ο χειροπράκτης Κιμ Ντέιβις. «Η επικρατούσα σκέψη είναι ότι το σουηδικό μασάζ βοηθά στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος και στη χαλάρωση των μυών», τονίζει. Αυτή η χαλάρωση επηρεάζει επίσης το μυαλό σας, κάτι που σημειώνει ο Ντέιβις, είναι σημαντικό για αθλητές που προσπαθούν να συνδυάσουν την προπόνηση με μια ζωή ανάμεσα σε σπίτι και εργασία.

Περιτοναϊκό μασάζ

Αυτή η μέθοδος μασάζ σας ανακουφίζει επίσης από την ένταση αν και όχι στον ίδιο βαθμό με το σουηδικό. «Όπως υποδηλώνει το όνομα, οι βαθιοί μύες και η περιτονία – ένας τύπος συνδετικού ιστού – είναι οι στόχοι του συγκεκριμένου μασάζ», λέει η φυσιοθεραπεύτρια Σαμάνθα Γκρέις. Αυτό το είδος μασάζ χρησιμοποιεί γενικά πιο έντονη πίεση σε σύγκριση με άλλα μασάζ. Να είστε προετοιμασμένοι να πονέσετε λιγάκι όταν σας το κάνουν. Καλό είναι βέβαια αν πονέσετε πολύ να το επικοινωνήσετε σε αυτόν που σας κάνει το μασάζ.

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζει ο δρομέας για το αθλητικό μασάζ

Αθλητικό μασάζ

Όπως υποδηλώνει και το όνομά του, το αθλητικό μασάζ έχει σχεδιαστεί με αποκλειστικό γνώμονα τους αθλητές. Χρησιμοποιεί μια μεγάλη ποικιλία τεχνικών για την αντιμετώπιση του πόνου και μυϊκής έντασης που προκαλείται από την άθληση. «Το αθλητικό μασάζ ενισχύει την απόδοση και παρατείνει μια αθλητική καριέρα βοηθώντας στην πρόληψη τραυματισμών, στη μείωση του πόνου και του πρηξίματος στο σώμα, στη χαλάρωση του μυαλού, στην αύξηση της ευελιξίας και στη δραματική βελτίωση των ρυθμών αποκατάστασης. Είναι επίσης εξαιρετικά αποτελεσματικό για την ταχεία ανάρρωση ενός αθλητή από έναν τραυματισμό, προάγοντας τη φυσική ανοσοποιητική λειτουργία του σώματος», σημειώνει η Κουίν.

Χαλαρωτικό μασάζ

Αυτό το είδος στοχεύει σε συγκεκριμένες περιοχές των μυών που έχουν σχηματίσει κόμπους και περιορίζουν τη ροή του αίματος. Περιλαμβάνει το πάτημα σε μια συγκεκριμένη περιοχή για να απελευθερωθεί η ένταση και είναι μια εξαιρετική εναλλακτική όταν άλλες θεραπείες δεν λειτουργούν. «Ο στόχος αυτού του μασάζ είναι να βοηθήσει τις τεντωμένες ζώνες μυϊκού ιστού να χαλαρώσουν και να αποκαταστήσουν την κατάλληλη παροχή αίματος», λέει ο Ντέιβις.

Ποιο είναι το κατάλληλο μασάζ για εσάς;

Ο σωστός τύπος μασάζ για δρομείς εξαρτάται από τις ατομικές σας ανάγκες και τους στόχους σας. «Ο σκοπός ενός μασάζ εξαρτάται τον τραυματισμό, την αιτία του τραυματισμού, το επίπεδο προπόνησης του δρομέα και την ατομική ανταπόκριση και προτίμηση του καθένα στα διάφορα είδη μασάζ», λέει η Γκρέις και προσθέτει: «Δεδομένου ότι οι δρομείς έχουν διαφορετικές προτιμήσεις, διαφορετικές αντιδράσεις στα είδη μασάζ και στρες σε διαφορετικές περιοχές του σώματος, δεν υπάρχει ένα είδος μασάζ που να είναι καλύτερο για όλους τους δρομείς».

Η Κουίν από τη μεριά της τονίζει ότι θα πρέπει να δώσετε στον θεραπευτή σας όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες
σχετικά με τυχόν τραυματισμούς ή πόνους ώστε να σας παρέχει την καλύτερη δυνατή θεραπεία.

Διαβάστε επίσης: Απλοί τρόποι για να ανακουφίσετε τα πέλματά σας μετά το τρέξιμο

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Φώτης Ζησιμόπουλος και Saucony έτοιμοι για το ταξίδι των ρεκόρ στη Βαρκελώνη

Φώτης Ζησιμόπουλος και Saucony ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο το Παγκόσμιο ρεκόρ που θα κυνηγήσει ο Φώτης  στον 24ωρο αγώνα του σταδίου της Βαρκελώνης στις 26-27 Φεβρουάριου.

Το ρεκόρ σήμερα είναι τα 309 χιλιόμετρα κάτι που θα προσπαθήσει να καταρρίψει ο Φώτης Ζησιμόπουλος και να πετύχει νέο Παγκόσμιο ρεκόρ. Συνοδοιπόρος στο ταξίδι του η εταιρεία αθλητικών ειδών Saucony που θα τον εξοπλίσει με όλα τα κατάλληλα προϊόντα (παπούτσια ρούχα και αξεσουάρ) που θα τον βοηθήσουν στην προετοιμασία και τον αγώνα του.

Η Saucony η πρώτη εταιρεία στο κόσμο για τρέξιμο με έτος ίδρυσης το 1898 ειδικεύεται αποκλειστικά στο τρέξιμο και παρέχει μία ευρεία γκάμα προϊόντων για όλους τους τύπους δρομέων.

Στην Ελλάδα Αντιπρόσωπος της Saucony είναι η εταιρεία ΒΕΤΟ.

fb: Saucony.Greece
instagram: sauconygreece
website: saucony.veto.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ανοίγουν οι εγγραφές για τον Ημιμαραθώνιο Αθήνας 2022

Ημιμαραθώνιος Αθήνας στις 23 Μαΐου 2021

O ΣΕΓΑΣ και ο Δήμος Αθηναίων/ΟΠΑΝΔΑ ανακοινώνουν, το άνοιγμα των εγγραφών του Ημιμαραθωνίου της Αθήνας ο οποίος θα διεξαχθεί στις 20 Μαρτίου 2022, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και Μεγάλο Χορηγό την ERGO Ασφαλιστική.

Στη διοργάνωση του Ημιμαραθωνίου Αθήνας 2022, θα εφαρμοστούν οι κανόνες και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ, τηρώντας το Υγειονομικό Πρωτόκολλο Διεξαγωγής Αγώνων Δρόμου εκτός Σταδίου του ΣΕΓΑΣ σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Στο πλαίσιο υλοποίησης των κανόνων και του Πρωτοκόλλου διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας, μπορούν να εγγραφούν και να συμμετέχουν στη διοργάνωση του Ημιμαραθωνίου Αθήνας 2022, οι δρομείς που θα έχουν σε ισχύ, έγκυρο πιστοποιητικό εμβολιασμού και οι έχοντες έγκυρο πιστοποιητικό ανάρρωσης COVID-19 έως και την ημέρα του αγώνα.

Για τις διαθέσιμες θέσεις, οι εγγραφές θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 28 Ιανουαρίου και ώρα 14.00 και οι οποίες θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά και μόνο μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης (www.athinahalfmarathon.gr). Για την καλύτερη δυνατή ενημέρωση όλων των δρομέων, σας ενθαρρύνουμε να συμβουλευτείτε την Πολιτική Ακυρώσεων της Διοργάνωσης.

Τηρώντας απαρέγκλιτα τις υγειονομικές οδηγίες και τους κανόνες για μια ασφαλή αθλητική, δρομική, κανονικότητα, εναρμονιζόμαστε με τις αυστηρότερες συστάσεις του ΕΟΔΥ και προχωράμεστην έναρξη των εγγραφών για την διοργάνωση του ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ 2022.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Κάντε την εγγραφή σας ΕΔΩ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend