Τι θα σου συμβεί αν κόψεις τη ζάχαρη για 9 μέρες;

Όταν σταματήσετε να τρώτε ζάχαρη θα δείτε σημαντικές βελτιώσεις στους δείκτες της υγείας σας, ακόμα και μέσα σε 9 μέρες, έστω κι αν δεν μειώσετε τις ημερήσιες θερμίδες που λαμβάνετε.

Μελέτη που έγινε σε παιδιά και εφήβους η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Obesity από ερευνητές του Νοσοκομείου Παίδων Benioff του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα.

Η μελέτη αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες που έγιναν ποτέ για το ρόλο της ζάχαρης στο ανθρώπινο σώμα.

Τα τελευταία 10 χρόνια και μετά τις κλινικές μελέτες που έγιναν για τη δίαιτα Άτκινς στη δεκαετία του 2000 υπάρχει ένα κλίμα υπέρ τω καλών λιπών και των πρωτεϊνών στη διατροφή και κατά των τρανς λιπαρών και της ζάχαρης (είτε πρόκειται για φρουκτόζη είτε για γλυκόζη).

Χαριστική βολή στη ζάχαρη

Είναι γνωστό ότι οι διατροφολόγοι για δεκαετίες κατηγορούσαν τα διατροφικά λίπη για κάθε δεινό στην υγεία αφήνοντας στο απυρόβλητο τη ζάχαρη. Μετά το 2004 όμως υπήρξε μια στροφή κατά της ζάχαρης. Τώρα αυτή η μελέτη δίνει τη χαριστική βολή βρίσκοντας ότι η αποχή από τη ζάχαρη μόλις για 9 μέρες έχει θεαματικά αποτελέσματα στους δείκτες υγείας. Ποτέ άλλοτε έχει έχει βρεθεί τέτοια βελτίωση σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Ο επικεφαλής της μελέτης Ρόμπερτ Λάστιγκ, ενδοκρινολόγος και καθηγητής Κλινικής Παιδιατρικής δήλωσε ότι το αποτέλεσμα της μελέτης σημαίνει ότι η ζάχαρη είναι επιβλαβής όχι εξαιτίας των θερμίδων που παρέχει αλλά λόγω της μεταβολικής επίδρασης που έχει στο σώμα. “Φταίει απλώς η φύση της ζάχαρης”, είπε ο Λάστιγκ.

Πτώση σε “ζάχαρο”, ινσουλίνη, χοληστερίνη, τριγλυκερίδια και πίεση

Στη μελέτη συμμετείχαν 43 παιδιά, ηλικίας 9-18 ετών, τα οποία ήταν παχύσαρκα και είχαν κάποιες παραμέτρους του μεταβολικού συνδρόμου.

Οι ερευνητές ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να ακολουθήσουν επί 9 ημέρες μια διατροφή χωρίς πρόχειρο φαγητό, γλυκά και αναψυκτικά με ζάχαρη. Τα νέα γεύματα προετοιμάστηκαν από την κλινική του Νοσοκομείου και περιείχαν μόνο 10% προστιθέμενη ζάχαρη (από 28% που ήταν στην προηγούμενη διατροφή τους).

Ειδικά η φρουκτόζη παρείχε μόνο το 4% των θερμίδων (από το 12%). Η νέα διατροφή ωστόσο δεν είχε αλλάξει το ποσοστό των πρωτεϊνών, υδατανθράκων και λιπών από την προηγούμενη διατροφή των παιδιών. Η προστιθέμενη ζάχαρη απλώς είχε αντικατασταθεί με αμυλούχες τροφές όπως π.χ. η πίτσα.

Οι ερευνητές ζύγιζαν κάθε μέρα τα παιδιά και όταν έβλεπαν ότι κάποιο έχανε βάρος, του ζητούσαν να αυξήσει την πρόσληψη τροφής διότι ήθελαν να διατηρηθεί σταθερό το βάρος έτσι ώστε να διαχωρίσουν την επίδραση της ζάχαρης από την επίδραση που έχει το αδυνάτισμα. Για τον ίδιο λόγο, ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να μην αυξήσουν το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητάς τους.

Μετά από 9 μέρες η διαστολική αρτηριακή πίεση (η μεγάλη) είχε μειωθεί κατά 5 mm Hg, τα τριγλυκερίδια είχαν πέσει κατά 33 mg/dl ή κατά 46%,  η κακή (LDL) χοληστερίνη είχε μειωθεί κατά 10 mg/dl, το σάκχαρο του αίματος είχε πέσει κατά 5 mg/dl και τα επίπεδα της ινσουλίνης είχαν μειωθεί κατά το εντυπωσιακό ποσοστό του 53%. Τα αποτελέσματα αυτά είναι πραγματικά θεαματικά αν σκεφτεί κανείς ότι δεν μειώθηκαν οι συνολικές θερμίδες και δεν αυξήθηκε η φυσική δραστηριότητα.

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι ο οργανισμός των ατόμων που συμμετείχαν στη μελέτη, χωρίς τη ζάχαρη, άρχισε να δέχεται καλύτερα τα μηνύματα κορεσμού της πείνας και κάποιοι αισθάνθηκαν ότι τρώνε πολύ.

«Δεν έχω δει ποτέ σε μελέτες με ανθρώπους τόσο εντυπωσιακά αποτελέσματα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα», ανέφερε ο Ζαν-Μαρκ Σβαρτς, καθηγητής στο Τμήμα Βασικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Touro της Καλιφόρνια, ο οποίος συμμετείχε στη μελέτη. «Μέσα σε μόλις 9 ημέρες από τον περιορισμό της ζάχαρης από το 28% των ημερήσιων θερμίδων στο 10%, υπήρξαν θεαματικές βελτιώσει σε όλα τα άτομα».

Από τη μεριά του, ο Λάστινγκ είπε τα ευρήματα της μελέτης καταρρίπτουν το μύθο, “μία θερμίδα είναι πάντα μια θερμίδα, απ’ όπου κι αν προέρχεται”. Έχει μεγάλη σημασία από που προέρχεται η θερμίδα, είπε ο Λάστινγκ. “Άλλη επίδραση έχουν θερμίδες του ψωμιού και άλλη οι θερμίδες των γλυκών. Αυτό πρέπει πλέον να το καταλάβουν όλοι οι διατροφολόγοι, ακόμα και αυτοί που έχουν διδαχτεί στο πανεπιστήμιο ότι δεν έχει σημασία από που προέρχονται οι θερμίδες”.

Ωστόσο ορισμένοι ερευνητές είπαν για τη μελέτη ότι είχε το μειονέκτημα να μην περιλαμβάνει ομάδα ελέγχου (ομάδα η οποία δεν θα αλλάξει τη διατροφή της προκειμένου να υπάρχει σύγκριση). Άλλοι είπαν ότι δεν τους φαίνεται λογικό να υπάρχουν τόσο εντυπωσιακά αποτελέσματα μόνο και μόνο επειδή η ζάχαρη αντικαταστάθηκε από άμυλο, και ότι η μελέτη “αρνείται” τους βασικούς λόγους της θερμοδυναμικής. Αντιδράσεις υπήρξαν και από τις εταιρείες αναψυκτικών.

Διαβάστε επίσης: Δέκα λόγοι για τους οποίους πρέπει να “κόψετε” τη ζάχαρη!

Previous ArticleNext Article

Τρία θαυματουργά βότανα για καλύτερη υγεία!

Στο BetterVita.gr, το ηλεκτρονικό κατάστημα / πρατήριο κορυφαίου παραγωγού φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής και καλλυντικών στην Ελλάδα της Amhes Astra Medical Hellas, συναντήσαμε το Immune’sTonic από την σειρά BioTonics.

Ένα φυσικό συμπλήρωμα διατροφής, με καινοτόμα σύνθεση από 3 θαυματουργά βότανα, Σαμπούκο, το Γανόδερμα (ή ρέισι) και  Εχινάκεια που συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, προσφέρουν αντιοξειδωτική δράση και συνδράμουν την γενικότερη υγεία.

Immunes tonic, 3 ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΑ ΒΟΤΑΝΑ

Το Immune’s Tonic  θα το βρείτε αποκλειστικά στο BetterVita.gr μόνο στα 7,90 € (30 κάψουλες) που με την μοναδική προσφορά 1+1 ΔΩΡΟ θα σας βοηθήσει στην αντιμετώπιση των ιώσεων και της γρίπης τώρα που ο χειμώνας δείχνει τα δόντια του.

Eτσι ενισχύουμε την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού!

Σαμπούκος

Τα πολύτιμα συστατικά του

Είναι πλούσιος σε βιταμίνες Α, B, C, ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο, αμινοξέα και σε πλήθος φυτοχημικών ουσιών (βετουλίνη, φλαβονοειδή, ανθοκυανίνες, γλυκοσίδια, τανίνες, κουερσετίνη, ρουτίνη και β-καροτίνη). Οι φυτοχημικές αυτές ουσίες βρίσκονται στα άνθη και στον καρπό του και έχουν αντιιική και αντιοξειδωτική δράση.

Πώς μας ωφελεί

Ανοσοποιητικό: Χάρη στις ανθοκυανίνες που περιέχει, συμβάλλει στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού. Επιπλέον, εμποδίζει τη δημιουργία ελεύθερων ριζών, οι οποίες μεταξύ άλλων προκαλούν βλάβες στα κύτταρα, συμβάλλοντας έτσι στην πρόληψη χρόνιων παθήσεων.

Αναπνευστικό / Καρδιά / Δέρμα / Μάτια / Κρυολογήματα

Ρέισι ή Γανόδερμα

Το Ganoderma lucidum ή Reishi ή Mannetake που σημαίνει μανιτάρι της αθανασίας.

Τα πολύτιμα συστατικά του

Το Γανόδερμα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πολυσακχαρίτες, στεροειδή, λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες / πεπτίδια και ιχνοστοιχεία και το ευρύ φάσμα των ενώσεων τριτερπενοειδή (γανοντερικό οξύ, λουσιντεμικό οξύ, μεθυλο-γανοντερικό οξύ).

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Αυτό συμβαίνει μέσω της ενίσχυσης των λευκών αιμοσφαιρίων. Ταυτόχρονα, αυξάνει το επίπεδο των αντιοξειδωτικών στο σώμα που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες.

Εχινάκεια

Τα πολύτιμα συστατικά της

Όπως και άλλα βότανα, τα οφέλη της προέρχονται από μία ποικιλία θρεπτικών ουσιών που περιέχει, τα οποία περιλαμβάνουν πολυσακχαρίτες, αλκυλαμίδια, φλαβονοειδή, πολυφαινόλες, βιταμίνη C, σελήνιο και ψευδάργυρο.

Τα οφέλη;

#1: Ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα

#2: Μειώνει τις κοκκινίλες και το πρήξιμο

#3: Προωθεί την σωστή λειτουργία των κυττάρων

#4: Διευκολύνει τη μεταφορά του οξυγόνου

#5: Συμβάλλει στην άνω αναπνευστική λειτουργία

#6: Έχει αντιοξειδωτική δράση

Απολαύστε για πρώτη φορά στην Ελλάδα επώνυμα, ποιοτικά, προσιτά και χρήσιμα για τον οργανισμό προϊόντα κατευθείαν από τον παραγωγό!

Αποκλειστικά στο www.bettervita.gr 

Τηλέφωνο:  211 012 3575, ωράριο 08:00 έως 16:00.

Ζεστά απολαυστικά ροφήματα για αποκατάσταση μετά την άσκηση

Η ενυδάτωση μετά την προπόνηση είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία. Όταν μάλιστα γίνεται σωστά, τότε εξασφαλίζει στον οργανισμό μια πλήρη αποκατάσταση, η οποία με τον καιρό φαίνεται στις επιδόσεις του κάθε δρομέα.

Ο χειμώνας είναι μια εποχή που δεν σταματάμε να τρέχουμε και να γυμναζόμαστε. Εκτός από το μπάνιο μας και το φαγητό μας, μπορούμε να πιούμε και διάφορά ζεστά ροφήματα, τόσο για να ζεσταθούμε, όσο και για να ενυδατωθούμε και να ανακάμψουμε.

Ζεστή σοκολάτα

Η γλυκόπικρη σοκολάτα έχει πολυφαινόλες, οι οποίες βοηθούν στην καλή κυκλοφορία του αίματος και να βελτιώνουν τις επιδόσεις της καρδιάς. Αν μάλιστα προτιμήσετε το μεξικάνικο στιλ και προσθέσετε πιπέρι καγιέν μπορεί επίσης να πάτε στα κόκκινα και τον μεταβολισμό σας. Παράλληλα οι πρωτεΐνη και οι υδατάνθρακες που υπάρχουν στο γάλα θα βοηθήσει τους μυς σας να ανακάμψουν.

Ρόφημα με κουρκουμά

Είμαστε πολύ τυχεροί που υπάρχει ο κουρκουμάς. Είναι μια βόμβα υγείας, ένα φυσικό αντιφλεγμονώδες που αντικαθιστά την κορτιζόνη! Στην ανατολική ιατρική, η ουσία που περιέχεται στον κουρκουμά, ή κουρκουμίνη χρησιμοποιείται για τη θεραπεία πεπτικές διαταραχές και η αρθρίτιδα. Επίσης μπορεί καταπολεμήσει την οξειδωτική βλάβη από σκληρές προπονήσεις. Διαλέξτε το αγαπημένο σας αφέψημα (τσάι, χαμομήλι κ.α.) και προσθέστε μισή κουταλιά του γλυκού κουρκουμά.

Ζεστός μηλίτης

Ο αφιλτράριστος μηλίτης από φρέσκα μήλα (και τη φλούδα τους) είναι γεμάτος με κερκετίνη, η οποία μπορεί να σας προστατεύσει από τον καρκίνο και τις καρδιακές παθήσεις. Η ουσία αυτή μπορεί επίσης να ενισχύσει την αθλητική απόδοση, βελτιώνοντας την ικανότητα του σώματός σας να χρησιμοποιήσει το οξυγόνο. βάλτε το μηλίτη σας να ζεσταθεί, προσθέστε και ένα ξυλαράκι κανέλας και απολαύστε.

Καφές με κανέλα

Η κανέλα το πρωί μπορεί να περιορίσει τις τιμές σακχάρου στο αίμα και είναι αποδεδειγμένα ένας σύμμαχος του οργανισμού για όσους πάσχουν από διαβήτη τύπου 2. Ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της νόσου του Πάρκινσον και η καφεΐνη ως γνωστόν συνδέεται με βελτιωμένη αθλητική απόδοση. Μάλισα έρευνες, έχουν συνδέσει τον καφέ με τον περιορισμό των πόνων των μυών. Φτιάξτε τον αγαπημένο σας ζεστό καφέ και κατά την παρασκευή του προσθέστε σκόνη κανέλας. Ταιριάζει στον γαλλικό, τον ελληνικό, τον εσπρέσο και τον νες. Δοκιμάστε το…

Hot Toddy

Τα φλαβονοειδή στα λεμόνια θα κρατήσουν μακριά το κρυολόγημα, το μέλι θα καταπραΰνει το βήχα και τον ερεθισμό του λαιμού, ενώ το σφηνάκι μπέρμπον ή ουίσκι που σας προτείνουμε να βάλετε θα φτιάξει τη διάθεσή σας. Και επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχια ιδού η συνταγή: 30ml βραστό νερό (βάλτε παραπάνω αν θέλετε να αυξήσετε την ποσότητα), 30ml ουίσκι, 2 γαρίφαλα, 1 ξυλάκι κανέλας, 1 μικρή φλούδα από λεμόνι, 1 κ.γ. μέλι, 1-2 κ.γ. χυμό λεμόνι, λίγο μοσχοκάρυδο. Εκτέλεση: Βράστε το νερό μαζί με τα μπαχαρικά, ρίξτε σε ένα φλιτζάνι το ουίσκι και προσθέστε το βραστό νερό. Βάλτε το μέλι και τη φλούδα από το λεμόνι, ανακατέψτε καλά και πασπαλίστε με λίγο μοσχοκάρυδο.

Με πληροφορίες από το: Runnersworld.com

x
Send this to a friend