Πότε ο εγκέφαλος μπερδεύει τη δίψα με την πείνα; 2282

Είναι πολύ εύκολο για κάποιον να τρώει όλη μέρα έπειτα από έναν επίπονο αγώνα και να δικαιολογεί τον εαυτό του γι΄ αυτό που κάνει. Λίγο πολύ όλοι οι αθλητές, ιδιαίτερα αυτοί του μαραθωνίου, το έχουν πράξει κάποια στιγμή. Ωστόσο υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορούν να βοηθήσουν ώστε να περιορίσετε την όρεξη που έχετε μετά το τρέξιμο.

Σκέψη…

Αρχικά σκεφτείτε τι τρώτε και πότε, έπειτα από το τρέξιμο. Τα γεύματα και τα σνακ αποκατάστασης που καταναλώνετε πρέπει να περιέχουν υδατάνθρακες και πρωτεΐνες. Όπως είναι για παράδειγμα το ψωμί ολικής άλεσης, τα δημητριακά, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα αυγά, το άπαχο κρέας, και τα τρόφιμα που περιέχουν φυτικές πρότεινες.

Στα πρώτα 20′

Επίσης καλό είναι να τρώτε το συντομότερο δυνατό αφότου έχετε τελειώσει τον αγώνα. Προτιμότερο είναι να γίνεται εντός 20 λεπτών. Δεν θα πρέπει να περιμένετε περισσότερες από 2 ώρες για να φάτε κάτι.

Το σώμα σας είναι σχεδιασμένο να αποσπά θρεπτικά στοιχεία από τα φαγητό γρήγορα και αποδοτικά έπειτα από έναν κουραστικό αγώνα τρεξίματος, οπότε μην το αρνείστε! Η πρωτεΐνη είναι σημαντική μετά το τρέξιμο για την αποκατάσταση των μυών.

Υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες είναι απαραίτητοι για την επανατροφοδότηση των αποθηκών γλυκογόνου που εξαντλούνται με τις μεγάλες αποστάσεις. Οι αποστάσεις αυτές απαιτούν συμπληρώματα όπως τα τζελ τα οποία περιέχουν ζάχαρη.

Δίνουν μια ώθηση προς τα πάνω στο ζάχαρο το οποίο χρειαζόμαστε όταν τρέχουμε, αλλά ότι ανεβαίνει πρέπει εν συνεχεία να κατέβει. Καθώς τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα πέφτουν κατακόρυφα, παίρνουμε ένα άλλο συμπλήρωμα και τα συνεχή πάνω – κάτω κάνουν το ζάχαρο να μοιάζει με τρενάκι του λούνα παρκ.

Μας βοηθά να διανύσουμε μεγάλες αποστάσεις, ωστόσο θα πρέπει να το σταθεροποιήσουμε το συντομότερο δυνατό. Καταναλώνοντας τα κατάλληλα τρόφιμα, είμαστε σε θέση να ελέγχουμε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

Σάκχαρο

Οι μεγάλες διαδρομές επιδρούν στα επίπεδα του σακχάρου για κάποια ώρα μετά τον αγώνα, καθώς το σώμα συνεχίζει να λειτουργεί σε υψηλές ταχύτητες προκαλώντας την μείωση του σακχάρου ακόμη και την στιγμή που δεν επιτελείται κάποια άσκηση.Μια άλλη στρατηγική για τον έλεγχο στα επίπεδα του σακχάρου είναι να προσπαθείτε να καταναλώνετε μικρότερες ποσότητες τροφίμων και σνακ σε συχνότερα διαστήματα σε μεγάλες διαδρομές.

Πεινάς ή διψάς;

Μπορεί να μπερδέψετε την πείνα με την δίψα επίσης. Ο εγκέφαλος παραπλανεί μερικές φορές ερμηνεύοντας την αφυδάτωση σαν πείνα και αυτό μας οδηγεί στο να τρώμε περισσότερο από όσο χρειάζεται. Αντί για φαγητό θα πρέπει να καταναλώσετε νερό ή κάποιο ενεργειακό ρόφημα. Δοκιμάστε ένα ποτήρι νερό ή μια κούπα τσάι πριν φάτε κάτι.

Τροφοδοσία πριν…

Τρώγοντας ένα μικρό γεύμα πριν το τρέξιμο, θα βοηθήσει να αποφύγετε την υπερκατανάλωση τροφής αργότερα. Τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι χαμηλά το πρωί όταν το προηγούμενο βράδυ δεν έχετε φάει τίποτε και στην περίπτωση αυτή το τρέξιμο μπορεί να σας δημιουργήσει προβλήματα. Γεμίστε τις αποθήκες γλυκογόνου πριν τρέξετε, τρώγοντας ένα τοστ με μαύρο ψωμί και φυστικοβούτυρο, μια ενεργειακή μπάρα ή δημητριακά ολικής άλεσης.

Εν ολίγοις, αυτή είναι η στρατηγική για να ελέγξετε την πείνα σας μετά το τρέξιμο:
  • Πάρτε ένα πρωινό πριν τον αγώνα χωρίς υπερβολές.
  • Καταναλώνετε πιο συχνά μικρές ποσότητες σνακ  εν ώρα αγώνα.
  • Πίνετε άφθονο νερό. Να έχετε ένα μεγάλο ποτήρι με νερό και να πίνετε κάθε φορά που αισθάνεστε ότι πεινάτε.
  • Καταναλώστε σοκολατούχο γάλα με χαμηλά λιπαρά μέσα σε 20 λεπτά από την ώρα που θα έχετε τελειώσει το τρέξιμο.
  • Καταναλώστε μικρά γεύματα και σνακ μετά το τρέξιμο τα οποία θα περιέχουν υδατάνθρακες και πρωτεΐνες.

Διαβάστε ακόμα: Μετα-αγωνιστικό γεύμα: Η σωστή στρατηγική κλειδί για την άρτια αποκατάσταση

Previous ArticleNext Article

Τι διαφορετικό προσφέρει στην υγεία μας κάθε χυμός φρούτου 17

Το κάθε είδος χυμού έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που επιδρούν θετικά στην υγεία.

Σε γενικές γραμμές οι χυμοί είναι πολύτιμοι σύμμαχοί της υγείας μας. Μπορούν συμπληρώνουν τα φρούτα και λαχανικά που πρέπει να καταναλώνουμε κάθε μέρα.

Παράλληλα αποτελούν πολύτιμη πηγή νερού και ευεργετικών στοιχείων για τον οργανισμό μας.

Στις ζεστές εποχές του χρόνου όταν οι ανάγκες σε νερό αυξάνονται, είναι προτιμότερο εκτός από το νερό, αντί να καταναλώνονται οποιαδήποτε άλλα βιομηχανικά ποτά να προτιμούνται χυμοί, ειδικά όταν μιλάμε για φρέσκους.

Ας δούμε, όμως, τι διαφορετικό προσφέρει κάθε χυμός στον οργανισμό μας:

Οι ευεργετικές ιδιότητες του νερού με χυμό λεμονιού

Χυμός μήλου

Ένα ποτήρι χυμού μήλου περιέχει περισσότερο κάλιο παρά μια μισή μπανάνα. Το κάλιο είναι σημαντικό στοιχείο για τον οργανισμό και παίζει ρόλο στη ρύθμιση της πίεσης. Ο χυμός μήλου είναι πιο ήπιος για το στομάχι παρά οι χυμοί των εσπεριδοειδών. Έχει λιγότερες θερμίδες από το χυμό των σταφυλιών.

Χυμός καρότων

Ο χυμός καρότων είναι πάρα πολύ πλούσιος σε βιταμίνες. Ένα ποτήρι χυμού καρότου παρέχει στον οργανισμό μας 6 φορές περισσότερη βήτα-καροτίνη από την ελάχιστη ποσότητα που χρειάζεται καθημερινά ο οργανισμός μας. Η βήτα-καροτίνη προστατεύει την καρδία διότι παρεμβαίνει θετικά στον μεταβολισμό της κακής χοληστερόλης από τον οργανισμό μας. Ο χυμός καρότου είναι επίσης πλούσιος σε βιταμίνη C η οποία είναι πολύ σημαντική για την άμυνα του οργανισμού μας εναντίον των μολύνσεων και για την πρόληψη του καρκίνου.

Χυμός μούρων

Δεν περιέχει πολύ ζάχαρη στη φυσική του μορφή και είναι αρκετά οξύς. Για το λόγο αυτό οι περισσότερες εμπορικές συσκευασίες προσθέτουν ζάχαρη και νερό. Παρά το γεγονός αυτό, ο χυμός μούρων είναι γνωστό ότι βοηθά στην πρόληψη των ουρολοιμώξεων. Ορισμένες έρευνες έδειξαν ότι όταν κάποιος πιει ένα ποτήρι χυμού μούρων μόλις αντιληφθεί τα πρώτα σημάδια ουρολοίμωξης, αυτό μπορεί να το βοηθήσει διότι καταπολεμούνται τα βακτηρίδια που είναι υπεύθυνα για τη μόλυνση. Επίσης ο χυμός μούρων είναι πλούσιος σε βιταμίνη C. Ένα ποτήρι χυμού μούρων, περιέχει την ποσότητα βιταμίνης C που χρειαζόμαστε κάθε μέρα.

Τελικά τι ώρα πρέπει να πίνεις το χυμό σου;

Χυμός σταφυλιών

Ο χυμός σταφυλιών είναι πλούσιος σε φλαβονοειδείς ουσίες που έχουν προστατευτικό ρόλο για την καρδία και βοηθούν στην πρόληψη θρομβωτικών φαινομένων που μπορεί να είναι η αιτία καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών επεισοδίων.

Χυμός πορτοκαλιού

Ο χυμός πορτοκαλιού είναι ο πλέον δημοφιλής χυμός. Έχει εξαίρετη γεύση αλλά είναι επίσης πολύ πλούσιος σε βιταμίνες και άλλα θρεπτικά στοιχεία. Περιέχει μαγνήσιο που είναι σημαντικό για την υγεία των οστών. Ένα ποτήρι χυμού πορτοκαλιού περιέχει 2 φορές την ποσότητα βιταμίνης C που χρειάζεται καθημερινά ο οργανισμός μας.Επίσης ο χυμός πορτοκαλιού περιέχει φολικό οξύ το οποίο βοηθά στην καλύτερη υγεία του αγγειακού συστήματος με αποτέλεσμα να μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικά επεισόδια. Επίσης το φολικό οξύ παίζει ρόλο στην πρόληψη δημιουργίας ανωμαλιών της σπονδυλικής στήλης, του νωτιαίου μυελού και του εγκεφάλου στα έμβρυα και συστήνεται για τις γυναίκες που προγραμματίζουν να μείνουν έγκυες. Υπάρχουν επίσης και χυμοί πορτοκαλιού, οι οποίοι εμπλουτίζονται σε ασβέστιο και μπορούν να είναι μια σημαντική εναλλακτική πηγή ασβεστίου για άτομα που δεν μπορούν να πίνουν γάλα λόγω προβλήματος με τη λακτόζη.

Ροφήματα που σας βοηθούν να είστε υγιείς και να χάνετε βάρος

Χυμός ντομάτας

Ο χυμός ντομάτας είναι φτωχός σε θερμίδες. Ένα ποτήρι χυμού ντομάτας περιέχει λιγότερες από τις μισές θερμίδες που περιέχει ένα ποτήρι χυμού πορτοκαλιού. Είναι πλούσιος σε βιταμίνη C και ένα ποτήρι περιέχει τη μισή ποσότητα από την ημερήσια ανάγκη μας σε βιταμίνη C. Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε λυκοπένιο το οποίο και της δίνει το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα της. Το λυκοπένιο είναι μια ισχυρή αντι-οξειδωτική ουσία η οποία βοηθά τον οργανισμό διότι εξουδετερώνει τις νοσηρές ελεύθερες ρίζες οξυγόνου που δημιουργούνται φυσιολογικά από τον μεταβολισμό. Το λυκοπένιο μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου και σε άνδρες φαίνεται από σχετικές έρευνες ότι μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη.

Διαβάστε επίσης: Χυμοί φρούτων και δίαιτες: Φίλοι ή εχθροί;

Ποιες τροφές αντιστρέφουν τη γήρανση των μυών; 22

Ένα μήλο και μια πράσινη ντομάτα την ημέρα μπορούν να καταπολεμήσουν τη γήρανση των μυών του σώματος.

Κάποιοι διστάζουν να τρώνε το μήλο με τη φλούδα του γιατί φοβούνται ότι θα εκτεθούν στα κατάλοιπα των φυτοφαρμάκων που έχει. Ο φόβος αυτός δεν είναι αβάσιμος διότι το μήλο πράγματι είναι ένα φρούτο με πολλά κατάλοιπα φυτοφαρμάκων διότι έχει σημαντικούς εχθρούς από τους οποίους πρέπει να προστατευθεί. Από την άλλη μεριά, τα περισσότερα αντιοξειδωτικά του μήλου βρίσκονται στη φλούδα του.

Τώρα, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Biological Chemistry υποδεικνύει ότι η φλούδα του μήλου αλλά και η πράσινη ντομάτα έχουν ένα σημαντικό όφελος για τους μυς.

Γιατί “ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα”;

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Αϊόβα βρήκαν ότι το μήλο και η πράσινη ντομάτα προστατεύουν από την απώλεια της μυϊκής μάζας και την ατροφία των μυών που εμφανίζονται με την πάροδο της ηλικίας.

Ωστόσο η μελέτη αυτή έγινε σε ποντίκια και ακόμα δεν έχει αποδειχτεί ότι ισχύει και στον άνθρωπο. Αναμένεται να πραγματοποιηθεί μελέτη σε ανθρώπους ώστε να επιβεβαιωθεί το εύρημα.

Ουρσολικό οξύ και τοματιδίνη

Όπως εξηγεί ο Κρίστοφερ Άνταμς, επικεφαλής της μελέτης και καθηγητής Ιατρικής, η απώλεια της δύναμης και της μυϊκής μάζας όσο περνούν τα χρόνια οφείλεται στη βλαβερή δράση μιας πρωτεΐνης που ονομάζεται ATF4 και οδηγεί σε εκφύλιση των μυών.

Η φλούδα του μήλου περιέχει την ουσία ουρσολικό οξύ η οποία εξουδετερώνει σε σημαντικό βαθμό τη δράση της  πρωτεΐνης ATF4. Την ίδια θετική επίδραση έχει και η ουσία τοµατιδίνη που βρίσκεται στην πράσινη ντομάτα.

Η μελέτη έδειξε πως το όφελος της πρόσληψης του ουρσολικού οξέος και της τοματιδίνης είναι πολύ σημαντικό. Οι δύο ουσίες πρόλαβαν την απώλεια της μυϊκής αδυναμίας σε ηλικιωμένα ποντίκια: αύξησαν κατά 10% τη μυϊκή μάζα και, ακόμη πιο σημαντικό, την ποιότητά τους κατά 30%. Το αποτέλεσμα αυτό επιτεύχθηκε μέσα σε δύο μήνες.

Η “κακή περουβιανή” που δίνει ενέργεια σε όσους αθλούνται

“Με τη μείωση της δραστηριότητας ATF4, το ουρσολικό οξύ και η τοματιδίνη επιτρέπουν στους σκελετικούς μύες να ανακάμψουν από τις επιπτώσεις της γήρανσης”, ανέφερε ο Άνταμς.

Οι ερευνητές ελπίζουν ότι η ανακάλυψη αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες θεραπείες για τα άτομα τρίτης ηλικίας που πάσχουν από μυϊκή αδυναμία και ατροφία των μυών.

Διαβάστε επίσης: Γιατί “ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα”;

x
Send this to a friend