Ποια φρούτα και λαχανικά κάνουν καλό και στην ψυχολογία μας;

Ποια φρούτα και λαχανικά κάνουν καλό και στην ψυχολογία μας;

Τα φρούτα και τα λαχανικά δεν κάνουν καλό μόνο στην σιλουέτα, αλλά και στην ψυχολογία! Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε ομάδα ερευνητών της Σχολής Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου του Χάρβαντ.

Όπως διαπίστωσαν, σε έρευνα που έγινε σε περίπου 1.000 άτομα ηλικίας 25 έως 74 ετών, όσοι καταναλώνουν τρεις ή περισσότερες ποσότητες φρούτων ή λαχανικών την ημέρα τείνουν να είναι περισσότερο αισιόδοξοι και χαρούμενοι  από εκείνους που αντιστοίχως τρώνε δύο ή λιγότερες τέτοιες μερίδες την ημέρα. Επιπλέον είχαν και λιγότερο άγχος.

Μάλιστα, εντόπισαν και την πηγή, η οποία βρίσκεται στην καροτενοειδή. Πρόκειται για μια ομάδα φυτικών χρωστικών ουσιών με σημαντική αντιοξειδωτική δράση, οι οποίες περιέχονται κυρίως σε φρούτα και λαχανικά κόκκινου.

Είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη των φυτών και για τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης και αποτελούν βασική διατροφική πηγή βιταμίνης Α για τον άνθρωπο.

Θεωρείται πως σχετίζονται με το μειωμένο κίνδυνο διαφόρων χρόνιων παθήσεων, όπως η καρδιοπάθεια, οι παθήσεις των ματιών και ορισμένες μορφές καρκίνου.

Φρούτα και λαχανικά: Πως θα τα αποθηκεύσετε για να τα τρώτε φρέσκα

Η ευεργετική δράση των καροτενοειδών οφείλεται εν μέρει στην αντιοξειδωτική τους δράση. Ένα καροτενοειδές που ονομάζεται βήτα-καροτίνη παρέχει επιπρόσθετα οφέλη για τον οργανισμό, καθώς μετατρέπεται στο σώμα σε βιταμίνη Α. Δύο άλλα καροτενοειδή, η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, προστατεύουν τα μάτια επειδή απορροφούν το μπλε φως που εισέρχεται στον οφθαλμό.

Σε ποιες τροφές βρίσκονται αυτά τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά σε μεγάλες ποσότητες;

– καρότο
– γλυκοπατάτα
– πράσινα, φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι, λαχανίδα)
– τομάτα
– δαμάσκηνο
– βερίκοκο
– μπρόκολο
– τομάτα
– μάνγκο
– κολοκύθα
– μπιζέλια
– μανταρίνι
– πεπόνι
– καλαμπόκι
– πορτοκάλι
– παπάγια
– κόκκινη, κίτρινη και πορτοκαλί πιπεριά
– λαχανάκια Βρυξελλών

«Τα άτομα που ήταν περισσότερο αισιόδοξα έτειναν να έχουν στο αίμα τους υψηλότερα επίπεδα καροτενοειδών όπως η β-καροτίνη», σημειώνει χαρακτηριστικά η επικεφαλής της έρευνας Τζούλια Μπόεμ.

Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι τα καροτενοειδή, εκτός από την ψυχολογία, θωρακίζουν και τον οργανισμό από διάφορες ασθένειες, για αυτό να τα προτιμάτε…

Διαβάστε ακόμα: Εναλλακτικοί τρόποι για να βάλετε φρούτα και λαχανικά στη διατροφή σας

Previous ArticleNext Article

Γιατί χάνεις κιλά τρώγοντας όσπρια;

Τα όσπρια βοηθούν στο αδυνάτισμα και μειώνουν τη χοληστερόλη!
Η διατροφή με φασόλια, φακές, ρεβίθια, αρακά και άλλα όσπρια βοηθά στην απώλεια βάρους.
Σύμφωνα με την μελέτη, τα όσπρια κάνουν κάποιον να νιώθει χορτασμένος, με συνέπεια να του κόβουν την όρεξη να φάει άλλο, πράγμα που βοηθά στην προσπάθειά του να αδυνατίσει.

Τα όσπρια κερδίζουν τη… μάχη κατά του λίπους!

Γιατί χάνεις κιλά με τα όσπρια

Οι ερευνητές του Νοσοκομείου «Άγιος Μιχαήλ» του Τορόντο, με επικεφαλής τον δρα Ράσελ ντε Σούζα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό κλινικής διατροφολογίας “American Journal of ClinicalNutrition”, αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) τα ευρήματα 21 κλινικών δοκιμών πάνω στα όσπρια.

Όπως διαπιστώθηκε, η κατανάλωση μιας μερίδας οσπρίων τη μέρα (γύρω στα 130 γραμμάρια) οδηγεί σε απώλεια περίπου 0,34 κιλών σε διάστημα έξι εβδομάδων. Αν και το όφελος δεν φαίνεται μεγάλο, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι τα χαμένα αυτά κιλά δύσκολα επανέρχονται, πράγμα πιο σημαντικό.

Τα όσπρια μας “χορταίνουν” για περισσότερες ώρες από το κρέας

Τα όσπρια περιέχουν βιταμίνες, πρωτεϊνες, ίνες και μέταλλα, ενώ έχουν χαμηλό «γλυκαιμικό δείκτη». Εκτός από το βάρος, μειώνουν και τη χοληστερόλη, ιδίως την «κακή» (LDL).

Σύνδεσμός: Για την πρωτότυπη επιστημονική εργασία στη διεύθυνση:  http://ajcn.nutrition.org/content/early/2016/03/30/ajcn.115.124677.abstract

Πώς η σόγια μπορεί να μας ανεβάσει τη διάθεση;

Η κατανάλωση προϊόντων σόγιας, (υποκατάστατα κρέατος, γάλακτος, τυριού, κακάο, βουτύρου, σάλτσες, αναψυκτικά διαίτης, ζυμαρικά, ξηρές τροφές, μπισκότα κ.α.) όπως δείχνουν νέα δεδομένα, οδηγεί στην αύξηση της απόδοσης των πνευματικών λειτουργιών, στη βελτίωση της διάθεσης, ενώ είναι αδιαμφισβήτητη η δράση της στην επίτευξη και τη διατήρηση του ιδανικού σωματικού βάρους.

Σύμφωνα με νέες μελέτες και πιο συγκεκριμένα από το Πανεπιστήμιο του Missouri στο St Louis των ΗΠΑ, η σόγια έχει μεγάλη επίδραση στη διάθεση μας , με αποτέλεσμα η συστηματική κατανάλωσή της να οδηγεί σε μείωση του άγχους της καθημερινότητάς μας.

Μάλιστα, πέρα από την ελάττωση της ανησυχίας, της αμηχανίας και της νευρικότητας, παρατηρείται και αύξηση του αισθήματος της ευεξίας και της ενεργητικότητας με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζονται οι δυσκολίες της ζωής με έναν πιο αισιόδοξο τρόπο.

Μείωση βάρους 

Εκτός των ανωτέρω, κανείς δεν μπορεί πλέον να αμφισβητήσει την ευνοϊκή συμβολή της σόγιας στη μείωση του σωματικού βάρους και στη βελτίωση της ποιότητας της διατροφής. Η σόγια χαρακτηρίζεται από υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, αντικαθιστώντας τροφές πλούσιες σε λίπη και υδατάνθρακες.

Για τους παραπάνω λόγους η σόγια θεωρείται πλέον από πολλούς ως  ένα πολλά υποσχόμενο τρόφιμο και όχι ως μια εποχική μόδα που θα φύγει σύντομα από το προσκήνιο.

Διαβάστε επίσης: Τα όσπρια μας “χορταίνουν” για περισσότερες ώρες από το κρέας

 

Με πληροφορίες από άρθρο της Άννας-Λουΐζας Χαλιάσου, Ιατρού, Διαβητολογικού Κέντρου Πανεπιστημίου Αθηνών και του Παναγιώτη Χαλβατσιώτη, Επίκουρου Καθηγητή, Διαβητολογικού Κέντρου Πανεπιστημίου Αθηνών, που δημοσιεύθηκε στο ygeiaonline.

x
Send this to a friend