Πέντε παράξενες αλλαγές στο σώμα σας όταν αρχίζετε να τρέχετε

Το τρέξιμο έχει ένα κακό: όταν είσαι αρχάριος, το σώμα σου – από τα γόνατα μέχρι τα νύχια των ποδιών σου- θα βιώσει ορισμένες πολύ επώδυνες αλλαγές και πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για αυτές.

Συγκεκριμένα, να ορισμένες παράξενες αλλαγές στο σώμα σας όταν αρχίζετε να τρέχετε:

Τα νύχια των ποδιών σας μπορεί να γίνουν μαύρα

Δυστυχώς, τα μαύρα νύχια των ποδιών είναι ένα πολύ συνηθισμένο πρόβλημα, ιδίως όσο αρχίζετε να προσθέτετε χιλιόμετρα στο πρόγραμμα σας ή αρχίζετε να τρέχετε πιο τακτικά. Τα μαύρα νύχια στα πόδια μπορούν να προκληθούν είτε από ένα παπούτσι που είναι πολύ μικρό είτε από ένα νύχι που έρχεται σε επαφή με την οροφή του παπουτσιού πολύ συχνά είτε όταν ένας δρομέας επιβαρύνει τα δάχτυλά του για να τρέξει πιο γρήγορα.

Πέντε ενοχλητικά πράγματα που συμβαίνουν σε όσους τρέχουν

Πιθανότατα θα εμφανιστούν φουσκάλες στα πόδια σας

Οι φουσκάλες προκαλούνται από την τριβή ανάμεσα στο δέρμα σας και τις κάλτσες σας ή τα παπούτσια σας ή έναν συνδυασμό και των δύο. Αν εμφανίζετε επώδυνες φουσκάλες, πρέπει να εξετάσετε αν τα παπούτσια σας ταιριάζουν σωστά καθώς και την πιθανότητα να φορέσετε πιο λεπτές κάλτσες. Αν ωστόσο συνεχίσουν να εμφανίζονται φουσκάλες, ίσως πρέπει να δείτε έναν ποδίατρο.

Μπορεί να έχετε πονοκεφάλους

Οι πονοκέφαλοι προκύπτουν από μια σειρά αιτιών – από το πολύ απλό (το καπέλο σας είναι πολύ σφιχτό) μέχρι το πιο περίπλοκο (όπως μια φυσική τάση για ημικρανίες). Δύο από τους πιο συνηθισμένους λόγους είναι οι σφιγμένοι μύες (ειδικά στο λαιμό και τους ώμους) και η κακή ενυδάτωση. Βεβαιωθείτε ότι πίνετε επαρκείς ποσότητες νερού και πως δεν είστε καμπουριαστοί όταν τρέχετε, ενώ όταν βρίσκεστε στο σπίτι, προσπαθήστε να χαλαρώσετε τους μύες του αυχένα γέρνοντας απαλά το αριστερό σας αυτί προς τον αριστερό ώμο και το δεξί αυτί προς τον δεξιό σας ώμο.

Τρέξιμο: Κράμπες και άλλοι επώδυνοι πόνοι και οι λύσεις

Τα γόνατά σας μπορεί να πονάνε πολύ καθώς κατεβαίνετε τις σκάλες

Ο πόνος στα γόνατα είναι απολύτως φυσιολογικός όταν πρόκειται για δρομείς. Ειδικότερα όταν είστε νέος δρομέας, η φθορά στα γόνατα είναι πολύ απότομη και έντονη. Βεβαιωθείτε ότι ενισχύετε μέσω της γυμναστικής σας τους μύες που ελέγχουν τους γοφούς και τα γόνατα σας. Αυτό θα κρατήσει το κάτω μισό σας ευθυγραμμισμένο και θα ελαχιστοποιήσει τις φθορές.

Θα αρχίσει να αποκτά μια μεταλλική γεύση το στόμα σας

Η γεύση αίματος στο πίσω μέρος του λαιμού σας είναι και κάτι για το οποίο δεν χρειάζεται να ανησυχείτε ως νέος δρομέας. Είναι κάτι που προκαλείται από το σκάσιμο των ερυθρών αιμοσφαιρίων και την απελευθέρωση σιδήρου, που έχει γεύση μετάλλου. Συνήθως είναι ένα σημάδι ότι κάνετε σκληρή προπόνηση και αν συμβαίνει μόνο μια φορά στο τόσο, δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα γι ‘αυτό. Αν ωστόσο συμβαίνει αίμα κάθε φορά που τρέχετε, θα πρέπει να κλείσετε ένα ραντεβού με τον γιατρό σας για να αποκλείσετε τυχόν υποκείμενες λοιμώξεις.

Διαβάστε επίσης: Τρέξιμο: Οι 4 μεγάλες αλλαγές που θα δεις στη ζωή σου όταν ξεκινήσεις

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ζεστό ή κρύο μπάνιο: Τι πρέπει να προτιμάς μετά από έναν σκληρό αγώνα;

Αποτελεί «κλασικό» debate στους κύκλους των δρομέων: είναι ένα ζεστό ή ένα κρύο μπάνιο έπειτα από μια σκληρή προπόνηση η αγώνα είναι η καταλληλότερη μέθοδος αποκατάστασης;

Άπαντες συμφωνούν πως αφού γυρίσεις σπίτι μετά από μια μεγάλη διαδρομή που έχει εξαντλήσει το σώμα σου, το να μπεις στην μπανιέρα και να χαλαρώσεις αποτελεί μια σοφή επιλογή.

Ωστόσο, το αν το νερό που θα τρέξει πάνω στο κορμί σου πρέπει να είναι ζεστό ή πρέπει να είναι κρύο αποτελεί ένα δίλλημα που δεν έχει απαντηθεί πειστικά, ενώ τόσο το ζεστό όσο και το κρύο νερό ως μέσο αποκατάστασης, έχουν το καθένα τους δικούς του φανατικούς φίλους.

Τελικά, τι από τα δυο είναι η σωστή επιλογή;

Η Τζο Πάβεϊ, Βρετανίδα δρομέας μεγάλων αποστάσεων και κάτοχος μεταλλίων τόσο σε ευρωπαϊκά όσο και σε παγκόσμια πρωταθλήματα, κουβαλάει τόση εμπειρία από τη συμμετοχή της σε επαγγελματικούς αγώνες που δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί η οπτική της γύρω από τέτοιου τύπου ζητήματα.

Πρόσφατα, κλήθηκε να πάρει θέση για το δίλλημα ζεστού ή κρύου μπάνιου και ήταν ξεκάθαρη.

«Καταρχάς, οι φυσιολογικές επιδράσεις των ζεστών μπάνιων διαφέρουν από αυτές των κρύων μπάνιων. Έπειτα από ένα σκληρό και επώδυνο τρέξιμο, στους μύες μας προκαλείται φλεγμονώδης απόκριση, κάτι που οδηγεί σε πόνο και πρήξιμο», τονίζει αρχικά η Πάβεϊ και συνεχίζει: «Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ένα κρύο μπάνιο περιορίζεις αυτή την αντίδραση ανακουφίζοντας τα αιμοφόρα αγγεία, τα οποία, με τη σειρά τους, μειώνουν την καθυστερημένη εμφάνιση μυϊκού πόνου). Τα κρύα μπάνια λοιπόν είναι λοιπόν η καλύτερη επιλογή αμέσως μετά από ένα σκληρό τρέξιμο».

Σημαίνει αυτό ωστόσο πως τα ζεστά μπάνια είναι αυτόματα άχρηστα για τη φυσική κατάσταση ενός δρομέα; Η Πάβεϊ ξεκαθαρίζει: «Τα ζεστά μπάνια, από την άλλη πλευρά, προωθούν τη ροή του αίματος στους μύες με διαστολή των αιμοφόρων αγγείων. Αυτό είναι κάτι που δεν θέλετε να συμβαίνει αμέσως μετά την άσκηση. Ωστόσο, τις επόμενες ημέρες, όταν υποχωρήσει ο οξύς πόνος, το ένα ζεστό μπάνιο είναι χρήσιμο γιατί βοηθάει στην στην αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος, η οποία με τη σειρά της βοηθά στη μακροπρόθεσμη αποκατάσταση».

Η Πάβεϊ καταλήγει λέγοντας: «Η φλεγμονώδης αντίδραση στους μύες είναι μέρος της διαδικασίας προσαρμογής καθώς βελτιώνει την δύναμη ενός δρομέα. Ίσως λοιπόν, σε στιγμές που η γρήγορη ανάρρωση είναι ζωτικής σημασίας, όπως μετά την τελευταία σκληρή προπόνηση πριν από έναν αγώνα, ένα κρύο μπάνιο να είναι ό,τι πρέπει»

Με άλλα λόγια, όπως σε πολλά ζητήματα έτσι και σε αυτό, δεν υπάρχει μια και μοναδική απόλυτη αλήθεια: το κρύο μπάνιο είναι κατάλληλο για άμεση ανακούφιση και αποκατάσταση, το ζεστό μπάνιο έχει ευεργετικό ρόλο σε πιο μακροπρόθεσμο επίπεδο.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Hercules Mountain Marathon: Οι νικητές της 15ης διοργάνωσης!

Μετά από την επάνοδο σε μια σχετική κανονικότητα, διεξήχθη την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου,  ο 15ος Ορεινός Μαραθώνιος Οίτης “Ηρακλής”, κάτω από ιδανικές συνθήκες και με την αυστηρή τήρηση του πρωτοκόλλου της υγειονομικής επιτροπής, της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.

Νικητές στον Μαραθώνιο, μετά από δυνατό ανταγωνισμό, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, αναδείχτηκαν, ο Θωμάς Ανδρούτσος , της Mountain Trainning Solution, με χρόνο 5:08:41, ο Ανδρέας Τσιάρας , της ομάδας Baliotis Nature Trail, με χρόνο 5:11:00 και σε απόσταση αναπνοής, στην τρίτη θέση, ο  Άριστείδης Γκιζλής, με χρόνο 5:11:26.

Στις γυναίκες, μετά από εξαιρετική εμφάνιση, 1η αναδείχτηκε η Μαρία Ξανθη, με χρόνο 5:55:29 και ακολούθησαν η Μάρθα Ξηροφώτου , της ομάδας Kasimis Training με χρόνο 7:00:30 και η Αλεξάνδρα Παναγιώτου της Oramique , με χρόνο 7:01:23.

Στη μεσαία διαδρομή, τον Ελλέβορο των 16,2χλμ, για άλλη μια φορά, ο Γιώργος Λουφέκης προπονητής της ομώνυμης ομάδας L-Crew, τερμάτισε πρώτος, με χρόνο 1:41:22. Στη δεύτερη θέση και με διαφορά ενός λεπτού, τερμάτισε ο Κωνσταντίνος Πανταζής του Kourkourikis Trainning Group, με χρόνο 1:42:22 και στην τρίτη θέση, ο Νικόλαος Ελράντυ της ομάδας Dimopoulos Coaching με χρόνο 1:45:48.

Στην κατηγορία των γυναικών στον Ελλέβορο, 1η πέρασε τη γραμμή του τερματισμού η Αναστασία Τζαρού, με χρόνο 2:05:47, ενώ με διαφορά 22 δευτερολέπτων και χρόνο 2:06:09 ήρθε η Μαρία Λουφέκη της ομάδας L- Crew. Η τριάδα, ολοκληρώθηκε με την Παναγιώτα Δημακάκου, τακτική “θαμώνα” της Οίτης,  της ομάδας Mad Goats, με χρόνο 2:09:58

Στη μικρή αλλά όχι εύκολη διαδρομή, των 6,7χλμ και 410μ υψομετρικής, νικητές στους άνδρες αναδείχτηκαν οι Χρήστος Κυριαζάκος της Evo Gym Mykonos με χρόνο 0:40:29, ο Δημήτρης Ρήγας της Kasimis Trainning με χρόνο 0:47:32 και ο Ηλίας Τσιώτας του Συλλόγου Τραχίνα, με χρόνο 0:51:22. Στις γυναίκες, πρώτη ήρθε η Χρυσούλα Βλησαρούλη της VMaxTrainning  με χρόνο 0:52:38, δεύτερη η Αναστασία Παπά, επίσης της VMaxTrainning με χρόνο 0:58:07 και τρίτη η Αριστέα Λάγκαρη με χρόνο 1:00:20

Οι φωτογραφίες της διοργάνωσης, έχουν ξεκινήσει να ανεβαίνουν και αναμένεται να ολοκληρωθούν τις επόμενες ημέρες , καλύπτοντας όλες τις διαδρομές.

Ραντεβού λοιπόν, την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2022 για την 16η διοργάνωση,  χωρίς υγειονομικούς  περιορισμούς, για ένα ταξίδι ακόμη, στα μαγικά μονοπάτια της Οίτης!!

Δείτε φωτογραφίες από τη διοργάνωση:

Φάκελος φωτογραφιών εδώ:

https://coutsicos-my.sharepoint.com/personal/hercules_coutsicos_onmicrosoft_com/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Fhercules%5Fcoutsicos%5Fonmicrosoft%5Fcom%2FDocuments%2F%CE%92ackup%20All%2F%CE%A4%CF%81%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%BD%CE%B1%202021%2F%CE%97%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%82%202021%2FHercules%202021%20fotos

Με εκτίμηση

Η Οργανωτική Επιτροπή

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Send this to a friend