Πέντε ενοχλητικά πράγματα που συμβαίνουν σε όσους τρέχουν

Πέντε ενοχλητικά πράγματα που συμβαίνουν σε όσους τρέχουν

Σε γενικές γραμμές όλοι γνωρίζουμε τι συμβαίνει στον οργανισμό μας όταν ξεκινάμε το τρέξιμο. Το σώμα αλλάζει, χάνουμε κιλά, ιδρώνουμε, αποκτάμε καλύτερη φυσική κατάσταση.

Ξέρουμε επίσης τους γενικούς κανόνες που λένε ότι η τακτική άσκηση βελτιώνει την καρδιαγγειακή υγεία, ανεβάζει τη διάθεση μας, “χτίζει” το μεταβολισμό μας και φυσικά τους μύες μας.

Μπορεί, όμως, και να παρατηρήσετε μερικές παράξενες… παρενέργειες

Σουβλιές

Είναι ο έντονος πόνος ακριβώς κάτω από το διάφραγμα, κοντά στα πλευρά, είτε από τη δεξιά, είτε από την αριστερή πλευρά. Ένας φευγαλέος, αλλα και έντονος πόνος, ο οποίος σύμφωνα με τους ειδικούς προκαλείται από τους σπασμούς στο διάφραγμα εξαιτίας της γρήγορης αναπνοής. Άλλοι το συνδέουν και με το στομάχι, τονίζοντας ότι πρέπει να αφήνουμε αρκετό χρόνο να περνάει πριν τρέξουμε μετά το φαγητό.

Τρόπος αντιμετώπισης: Καλή προθέρμανση, διατάσεις, ελαφρύ φαγητό πριν το τρέξιμο. Μια τεχνική είναι, αν σε πιάσει για παράδειγμα από τη δεξιά πλευρά, αφού ρίξεις τον ρυθμό να πατάς περισσότερο δυνατά στην αντίθετη κατεύθυνση συνδυάζοντας με μικρές αναπνοές.

Καταρροή

Όταν τρέχετε σε μέρες που κάνει κρύο και κόντρα σε ξηρό αέρα, η μύτη σας αρχίζει και… τρέχει. Πρόκειται για μια ρινίτιδα που προκαλείτε σε τέτοιες συνθήκες επειδή υπάρχει αυξημένη ρινική αναπνοή κατά τη διάρκεια της άσκησης, η οποία στεγνώνει τους βλεννογόνους της μύτης και κάνει τη μύτη να εκκρίνει περισσότερη βλέννα για την προστασία του ρινικού αεραγωγού.

Τρόπος αντιμετώπισης: Βασικά μπορείτε να έχετε μαζί σας χαρτομάντιλο και να φυσάτε τη μύτη σας. Αυτός είναι ο πιο φυσιολογικός τρόπος. Αν, πάντως, μπουκώνετε και σας ενοχλεί πολύ, ρωτήστε το γιατρό σας για το αν χρειάζεται να λάβετε κάποιο ρινικό σπρέι και χρησιμοποιήστε το για τουλάχιστον 30 λεπτά πριν την άσκηση.

Γαστρεντερικές διαταραχές

Λέγεται και διάρροια του δρομέα, αλλά δεν πρέπει κανείς να ξεγελαστεί από το όνομα, δεδομένου ότι μπορεί να συμβεί ακόμα και στους περιπατητές, ειδικά αν έχουν να διανύσουν μεγάλη απόσταση. Όταν τρέχουμε, ο ογανισμός μεταφέρει το αίμα στους μύες, μακριά από το έντερο. Το αποτέλεσμα είναι η χαλάρωση του εντέρου, που μπορεί να προκαλέσει διαταραχές και διάρροια. Το άγχος και η αφυδάτωση μπορεί να επιδεινώσουν το πρόβλημα.

Τρόπος αντιμετώπισης: Μην τρώτε τίποτα για δύο ώρες πριν από την άσκηση. Αποφύγετε πλούσια σε φυτικές ίνες και πλούσια σε λίπη τρόφιμα, την καφεΐνη και τα τεχνητά γλυκαντικά, τα οποία μπορούν να κάνουν τα πράγματα χειρότερα. Πίνετε άφθονα υγρά πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση. Ξεκινήστε τις προπονήσεις σας ή τον αγώνα αν είναι δυνατόν μετά τις κινήσεις του εντέρου ή βεβαιωθείτε ότι έχετε πρόσβαση σε μια τουαλέτα. Χρησιμοποιήστε κάποιο φάρμακο μόνο αν είναι απόλυτη ανάγκη.

Κοκκινίζετε

Κατηγορήστε τα τριχοειδή αγγεία σας, τα μικρά αιμοφόρα αγγεία κοντά στην επιφάνεια του δέρματος που διαστέλλονται κατά τη διάρκεια της άσκησης για να σας βοηθήσει να μείνετε δροσεροί και δροσερές. Τα άτομα με ευαίσθητο δέρμα μπορεί να παραμείνουν κόκκινα περισσότερο.

Τρόπος αντιμετώπισης: Κρύο νεράκι για πλύσιμο μετά το τρέξιμο. Αν οι κοκκινίλες υποχωρούν μετά από 30-45 λεπτά, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Στην περίπτωση που επιμένουν για ώρες, συμβουλευτείτε έναν δερματολόγο. Υπάρχει περίπτωση να έχετε ροδόχρους ακμή (rosacea) μια απλή δερματική πάθηση, η οποία ωστόσο είναι επίμονη και ενοχλητική, αφού δημιουργεί εξανθήματα και σπυράκια.

Φυσικές Κνιδώσεις

Ορισμένοι άνθρωποι εμφανίζουν πομφούς από την ηλιακή ακτινοβολία, το κρύο, την πίεση, τις δονήσεις ή την άσκηση. Κνίδωση συχνά προκαλείται από την εφίδρωση και την αυξημένη θερμοκρασία του σώματος.

Τρόπος αντιμετώπισης: Η καλύτερη θεραπεία είναι η ανεύρεση του αιτίου και η απάλειψή του, πράγμα συνήθως δύσκολο. Ο δερματολόγος θα σας γράψει αντιισταμινικά χάπια.

Διαβάστε ακόμα: 20 πράγματα που θα σου συμβούν αν ξεκινήσεις το τρέξιμο!

Previous ArticleNext Article

ΓΓΑ: Δεν υπάρχει αγωνιστικό πρωτόκολλο για αγώνες δρόμου, ούτε και δίνεται άδεια για τη διεξαγωγή τους 

Poikilo Rocky Mountain 2019

Επιστολή προς την Υγειονομική Επιτροπή της ΓΓΑ απέστειλε ο «ΠΔΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ» σχετικά με την διεξαγωγή της διοργάνωσης ορεινού τρεξίματος «Poikilo Rocky Mountain».

Η διοργάνωση με τρεις διαδρομές (22.5km, 8Km, 4km) ήταν προγραμματισμένη για τις  29 Μαρτίου 2020 στο Ποικίλο Όρος με εκκίνηση από την Πετρούπολη. Πειθαρχώντας στις οδηγίες της Κυβέρνησης για την καταπολέμηση της πανδημίας του COVID-19 οδηγηθήκαμε στην αναβολή του.

Ως σύλλογος πήραμε την πρωτοβουλία και με την επιστολή μας ζητήσαμε να ενημερωθούμε για το  Πρωτόκολλο Υγείας που πρέπει να ακολουθήσουμε για να πραγματοποιήσουμε μέχρι τα μέσα Ιουλίου μια ασφαλή και σύμφωνη με τις επιστημονικές οδηγίες διοργάνωση.

Άμεσα λάβαμε από την Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της ΓΓΑ την ακόλουθη απάντηση:

«Η Υ.Ε.Ε της Γ.Γ.Α είναι αρμόδια για την εκπόνηση των γενικών πρωτοκόλλων ασφαλούς άθλησης, κατά την επανεκκίνησης της αθλητικής δραστηριότητας και υπό τις συνέπειες της πανδημίας COVID 19. Τα ειδικά πρωτόκολλα προπονήσεων και αγώνων καταρτίζονται από την εκάστοτε αρμόδια εθνική ομοσπονδία κάθε αθλήματος και αποστέλλονται για έγκριση στην Υ.Ε.Ε. Επί του παρόντος δεν υπάρχει αγωνιστικό πρωτόκολλο για αγώνες δρόμου, ούτε και δίνεται άδεια για τη διεξαγωγή τους. 

Είμαστε στη διάθεσή σας για να ελέγξουμε οποιοδήποτε πρωτόκολλο συντάξετε μαζί με την αρμόδια ομοσπονδία η οποία, υποθέτουμε, θα έχει και υπό την αιγίδα της τη διοργάνωσή σας. Μέχρι τότε ισχύουν όσα ορίζουν τα πρωτόκολλα ασφαλούς άθλησης της Γ.Γ.Α.

Με εκτίμηση

Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή Γ.Γ.Α»

Βασική προτεραιότητα του Συλλόγου μας ως διοργανωτές είναι η απόλυτη ασφάλεια όσων συμμετέχουν αλλά και των συνοδών τους. Πρέπει όσοι αγαπάμε την άθληση και το δρομικό κίνημα, μέσα από συνεργασία και συνεννόηση, να κερδίσουμε ΜΑΖΙ την γρηγορότερη και ασφαλέστερη  επιστροφή σε αυτά που αγαπάμε: τους αγώνες και το τρέξιμο!

Αναμένουμε τις πρωτοβουλίες της ΕΟΣΛΜΑ-Υ, που ανήκει ο Σύλλογος μας, και του ΣΕΓΑΣ για να ορίσουμε τη νέα ημερομηνία διεξαγωγής του αγώνα.

Δείτε το περιεχόμενο της επιστολής μας

epistoli

ΠΔΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Ο Πρόεδρος

Δημήτρης Ζωναράς

Αν μπορείς να τρέξεις σήμερα, μην το αφήνεις ποτέ για αύριο!

Μπορεί να… δείτε τον εαυτό σας στο ξεκίνημά του σε αυτήν την περιπέτεια που λέγεται τρέξιμο μέσα σε αυτό το κείμενο. Όλοι έχουμε να θυμόμαστε πολλά.

Οι περισσότεροι, ωστόσο, γνωρίζουμε ότι μετά από μερικούς μήνες όταν κοιτάμε πίσω, όλα όσα έχουμε πει τα θυμόμαστε και γελάμε.

«Είμαι εκτός φόρμας, με παραπανίσια κιλά και δεν έχω τρέξει τελευταία»

Τα ίδια ακριβώς έλεγαν πριν από εσάς όλοι όσοι κάθονταν όλη μέρα στον καναπέ τους πριν αποφασίσουν να ασχοληθούν με το τρέξιμο.  «Οι αρχάριοι συνηθίζουν να λένε: Αυτό δείχνει τρελό, μπορώ εγώ να τα καταφέρω;», υπογραμμίζει ο Bob Glove, ένας από τους συγγραφείς του Εγχειρίδιου για τον Δρομέα.

«Η απάντησή μου είναι καταφατική, ο οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει. Οι δρομείς προέρχονται από διαφορετικά ηλικιακά γκρουπ και διαφέρουν στα κιλά. Απλά πρέπει να αφιερώσει κανείς χρόνο και να ακολουθήσει πιστά ένα πρόγραμμα», συμπληρώνει ο Glove.

Μια ώρα τρέξιμο μπορεί να σας προσθέσει επτά ώρες ζωής!

«Απαιτεί πολύ χρόνο και εγώ δεν έχω…»

Με μόλις 30 λεπτά τρεξίματος την εβδομάδα, θα είστε θέση να μειώσετε τον κίνδυνο για αρκετές χρόνιες ασθένειες, όπως τα θέματα με την καρδιά, τα εγκεφαλικό επεισόδιο, η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης, ο οστεοπόρωση, η παχυσαρκία, τα άγχος και η κατάθλιψη.

«Το ξεκίνησα στο παρελθόν αλλά δεν κατάφερα να… κολλήσω»

Ο αθλητικός ψυχολόγος, Ethan Gologor, τονίζει πως είμαστε όλοι «λιποτάκτες» με την έννοια ότι κάποια στιγμή ξεκινήσαμε μια δραστηριότητα στην ζωή μας και τα παρατήσαμε στη μέση. Αυτό δεν σας εμποδίζει σε τίποτε να ξεκινήσετε από την αρχή. Ακόμη και αν χάσετε μια με δυο προπονήσεις δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου. Οι δρομείς δεν είναι σκόπιμο να φορτώνονται με πολλά «πρέπει» και να θεωρούν πως είναι υποχρεωτικό να τρέχουν σε καθημερινή βάση επειδή το λέει το πρόγραμμα.

«Θα τραυματιστώ και θα τα παρατήσω. Το ξέρω…»

Οι δρομείς που ασχολούνται σοβαρά με το αντικείμενο, υποφέρουν συχνά από ενοχλήσεις στους μύες και τις αρθρώσεις, ωστόσο τις ξεπερνούν σχετικά σύντομα. «Οι τραυματισμοί είναι πιο εύκολο να αποφευχθούν όταν δεν τρέχετε σε πολύ έντονους και κουραστικούς ρυθμούς που δεν σας αφήνουν να πάρετε ανάσα», αναφέρει ο Jeff Galloway που ασχολείται με την εκγύμναση αρχάριων δρομέων από το 1974.

Τέσσερεις τομείς της ζωής σας που βελτιώνονται με το τρέξιμο

«Δεν μπορώ να αγοράσω νέα παπούτσια για τρέξιμο»

Ένα απλό ζευγάρι παπουτσιών που επιτρέπουν άνετο περπάτημα, μπορούν να κάνουν την δουλειά χωρίς πρόβλημα. «Δεν είναι αναγκαίο να φοράτε τα παλιά παπούτσια που είχατε για το τρέξιμο ενώ πλέον σας στενεύουν ή έχουν φθαρεί σημαντικά», τονίζει ο Budd Coates που εκπαιδεύει δρομείς εδώ και 20 χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση, μπορείς πάντα να βρεις μια δικαιολογία να για μην βγεις για τρέξιμο σήμερα. Αλλά ότι μπορείς να κάνεις σήμερα, μην το αφήνεις ποτέ για αύριο…

Διαβάστε επίσης: H πανδημία με έκανε να αγαπήσω κάτι που πάντα μισούσα: Το τρέξιμο

ΠΗΓΗ: RunnersWorld.co.uk

x
Send this to a friend