Οι τροφές που σας κάνουν να γερνάτε πιο γρήγορα!

Οι τροφές που σας κάνουν να γερνάτε πιο γρήγορα!

Δείχνετε μεγαλύτεροι από την πραγματική σας ηλικία; Aυτό οφείλεται εκτός από τα γονίδια πιθανότατα στο πρόγραμμα διατροφής που ακολουθείτε. Οι άνθρωποι συνηθίζουν να συνδέουν την κατανάλωση ανθυγιεινών τροφών με την αύξηση του βάρους, ωστόσο η φθορά στο δέρμα έρχεται πριν από τους επιπλέον πόντους στην μέση.

Αν πριν πέσετε για ύπνο καταναλώσετε τροφές πλούσιες σε νάτριο και επεξεργασμένα λίπη, το δέρμα σας δεν θα έχει την καλύτερη εικόνα το επόμενο πρωί σύμφωνα με την Deborah Malkoff-Cohen, πιστοποιημένη διαιτολόγο και ειδική σε θέματα διαβήτη.

Το πιο σημαντικό για ένα λαμπερό δέρμα είναι η ενυδάτωση. Αποφεύγοντας όσα απορροφούν το νερό από την επιδερμίδα, είναι ζωτικής σημασίας. Για τον λόγο αυτό μην επιλέγετε την επεξεργασμένη ζάχαρη, τους σύνθετους υδατάνθρακες και τα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Οι ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες οδηγούν σε φλεγμονή, η οποία προκαλεί το οξειδωτικό στρες, το οποίο είναι η ανισορροπία μεταξύ της παραγωγής των ελευθέρων ριζών και της ικανότητας του σώματος να αποτοξινώσει επιβλαβείς επιπτώσεις τους. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να δείχνετε πιο γερασμένοι.

Ακολουθεί η λίστα με τα τρόφιμα που σας κάνουν να δείχνετε γερασμένοι:

Mη βιολογικό γάλα: Eχει αυξητικές ορμόνες και άλλες φλεγμονώδεις ουσίες που επηρεάζουν την ακμή, καθώς κλείνουν τους πόρους του δέρματος.

Γλυκά αλκοολούχα ποτά: H  μαργαρίτα και η πίνα κολάντα έχουν τόνους ζάχαρης. Τα κοκτέιλ τέτοιου είδους βλάπτουν το κολλαγόνο που αποτελεί κύριο συστατικό του δέρματος και το κάνουν να σακουλιάζει.

Επεξεργασμένη ζάχαρη: Eίναι τοξική για τον οργανισμό με πολλούς τρόπους. Κάνει το δέρμα να φαίνεται σκληρό και άκαμπτο καθώς ενώνεται με το κολλαγόνο.

Μαργαρίνη: Eίναι γεμάτη κακά λίπη που αφυδατώνουν το δέρμα, προκαλώντας ρυτίδες. Στην ουσία είναι ένα χημικό που δεν προσφέρει τίποτε στον οργανισμό.

Αλατισμένες τροφές: Το νάτριο απορροφά το νερό από το δέρμα. Το σώμα αντιδρά με τη διατήρηση του νερού το οποίο διευρύνει τον εξωκυττάριο όγκο. Ως αποτέλεσμα, έχετε περίπου 1,5 λίτρα (περίπου 1,5 ποτήρια) επιπλέον κυτταρικό υγρό και γι αυτό δείχνετε πιο γερασμένοι και φουσκωμένοι.

Ενεργειακά ποτά: Περιέχουν καφεΐνη που είναι επιβλαβής για τα παιδιά, αλλά και αρκετή ζάχαρη. Επίσης βλάπτουν τα δόντια επειδή είναι όξινα.

Σύνθετοι υδατάνθρακες:  Aυξάνουν γρήγορα τα επίπεδα του σακχάρου και στην συνέχεια έρχεται η απότομη πτώση. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες από τα ζυμαρικά και τα πρέτζελ, βλάπτουν το κολλαγόνο και τις ίνες του δέρματος.

Παραψημένα κρέατα: Tα παραψημένα κρέατα συνδέονται με τον διαβήτη, τα καρδιακά προβλήματα και την πνευμονική νόσο. Επίσης καταστρέφουν το κολλαγόνο της επιδερμίδας.

Τηγανιτά: Oταν το λάδι και το λίπος εκτίθενται σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, σχηματίζονται ελεύθερες ρίζες. Αυτές οδηγούν σε γρηγορότερη γήρανση.

Γλουτένη: Oταν διαφεύγει μέσα στο κυκλοφοριακό σύστημα μπορεί να δημιουργήσει φλεγμονές κυρίως στην περιοχή του εντέρου. Συχνά είναι τα φαινόμενα ατόμων που έχουν δυσανεξία στην ουσία αυτή.

Σφολιατοειδή:  Πολλά μαγαζιά μαγειρεύουν με υδρογονωμένο λάδι αντί για βούτυρο για οικονομικούς λόγους. Αυτό μόνο καλό δεν είναι για τον ανθρώπινο οργανισμό και την επιδερμίδα.

Πατατάκια: Συχνά για την παρασκευή τους χρησιμοποιείται ένα υποκατάστατο λίπους (όλεστρα) που αποβάλει τις βιταμίνες Α,Ε, D, K από το σώμα σας.

Μπέικον και χοτ-ντογκ: Tα νιτρικά που περιέχουν είναι επιβλαβή για το σώμα σας. Μπορούν να μετατραπούν σε νιτρώδη, προκαλώντας τον σχηματισμό νιτροζαμινών, οι οποίες είναι καρκινογόνες χημικές ουσίες, ενώ λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε νάτριο, δημιουργούν αφυδάτωση στο δέρμα.

Αναψυκτικά: Eίναι γεμάτα ζάχαρη και αφυδατώνει το σώμα. Επίσης εμποδίζουν το δέρμα να λάμπει και το κάνουν να δείχνει γερασμένο και με ριτίδες.

Previous ArticleNext Article

Γιατί χάνεις κιλά τρώγοντας όσπρια;

Τα όσπρια βοηθούν στο αδυνάτισμα και μειώνουν τη χοληστερόλη!
Η διατροφή με φασόλια, φακές, ρεβίθια, αρακά και άλλα όσπρια βοηθά στην απώλεια βάρους.
Σύμφωνα με την μελέτη, τα όσπρια κάνουν κάποιον να νιώθει χορτασμένος, με συνέπεια να του κόβουν την όρεξη να φάει άλλο, πράγμα που βοηθά στην προσπάθειά του να αδυνατίσει.

Τα όσπρια κερδίζουν τη… μάχη κατά του λίπους!

Γιατί χάνεις κιλά με τα όσπρια

Οι ερευνητές του Νοσοκομείου «Άγιος Μιχαήλ» του Τορόντο, με επικεφαλής τον δρα Ράσελ ντε Σούζα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό κλινικής διατροφολογίας “American Journal of ClinicalNutrition”, αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) τα ευρήματα 21 κλινικών δοκιμών πάνω στα όσπρια.

Όπως διαπιστώθηκε, η κατανάλωση μιας μερίδας οσπρίων τη μέρα (γύρω στα 130 γραμμάρια) οδηγεί σε απώλεια περίπου 0,34 κιλών σε διάστημα έξι εβδομάδων. Αν και το όφελος δεν φαίνεται μεγάλο, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι τα χαμένα αυτά κιλά δύσκολα επανέρχονται, πράγμα πιο σημαντικό.

Τα όσπρια μας “χορταίνουν” για περισσότερες ώρες από το κρέας

Τα όσπρια περιέχουν βιταμίνες, πρωτεϊνες, ίνες και μέταλλα, ενώ έχουν χαμηλό «γλυκαιμικό δείκτη». Εκτός από το βάρος, μειώνουν και τη χοληστερόλη, ιδίως την «κακή» (LDL).

Σύνδεσμός: Για την πρωτότυπη επιστημονική εργασία στη διεύθυνση:  http://ajcn.nutrition.org/content/early/2016/03/30/ajcn.115.124677.abstract

Πώς η σόγια μπορεί να μας ανεβάσει τη διάθεση;

Η κατανάλωση προϊόντων σόγιας, (υποκατάστατα κρέατος, γάλακτος, τυριού, κακάο, βουτύρου, σάλτσες, αναψυκτικά διαίτης, ζυμαρικά, ξηρές τροφές, μπισκότα κ.α.) όπως δείχνουν νέα δεδομένα, οδηγεί στην αύξηση της απόδοσης των πνευματικών λειτουργιών, στη βελτίωση της διάθεσης, ενώ είναι αδιαμφισβήτητη η δράση της στην επίτευξη και τη διατήρηση του ιδανικού σωματικού βάρους.

Σύμφωνα με νέες μελέτες και πιο συγκεκριμένα από το Πανεπιστήμιο του Missouri στο St Louis των ΗΠΑ, η σόγια έχει μεγάλη επίδραση στη διάθεση μας , με αποτέλεσμα η συστηματική κατανάλωσή της να οδηγεί σε μείωση του άγχους της καθημερινότητάς μας.

Μάλιστα, πέρα από την ελάττωση της ανησυχίας, της αμηχανίας και της νευρικότητας, παρατηρείται και αύξηση του αισθήματος της ευεξίας και της ενεργητικότητας με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζονται οι δυσκολίες της ζωής με έναν πιο αισιόδοξο τρόπο.

Μείωση βάρους 

Εκτός των ανωτέρω, κανείς δεν μπορεί πλέον να αμφισβητήσει την ευνοϊκή συμβολή της σόγιας στη μείωση του σωματικού βάρους και στη βελτίωση της ποιότητας της διατροφής. Η σόγια χαρακτηρίζεται από υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, αντικαθιστώντας τροφές πλούσιες σε λίπη και υδατάνθρακες.

Για τους παραπάνω λόγους η σόγια θεωρείται πλέον από πολλούς ως  ένα πολλά υποσχόμενο τρόφιμο και όχι ως μια εποχική μόδα που θα φύγει σύντομα από το προσκήνιο.

Διαβάστε επίσης: Τα όσπρια μας “χορταίνουν” για περισσότερες ώρες από το κρέας

 

Με πληροφορίες από άρθρο της Άννας-Λουΐζας Χαλιάσου, Ιατρού, Διαβητολογικού Κέντρου Πανεπιστημίου Αθηνών και του Παναγιώτη Χαλβατσιώτη, Επίκουρου Καθηγητή, Διαβητολογικού Κέντρου Πανεπιστημίου Αθηνών, που δημοσιεύθηκε στο ygeiaonline.

x
Send this to a friend