Πώς θα χάσουν βάρος όσοι έχουν διαβήτη τύπου 2

Aν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας είναι άνω του φυσιολογικού, νιώθετε πολλές φορές έντονη δίψα, αυξημένη κόπωση και οι αλλαγές στην διάθεση είναι συχνό φαινόμενο.

Αυτά είναι τα βασικά συμπτώματα σε όσους έχουν διαβήτη τύπου 2. Πρόκειται για τον διαβήτη των ενηλίκων. Τα κλασικά συμπτώματα περιλαμβάνουν υπερβολική δίψα, συχνή ούρηση και συνεχές αίσθημα πείνας. Το πρώτο βήμα στην αντιμετώπιση του διαβήτη τύπου 2 είναι η αύξηση της άσκησης και η αλλαγή της διατροφής.

Σύμφωνα με την έκθεση της  Εθνικής Στατιστικής Διαβήτη 2014, 29,1 εκατομμύρια άνθρωποι ή το 9,3% του πληθυσμού των ΗΠΑ έχουν διαβήτη. Λίγο μικρότερο είναι το ποσοστό στην Ευρώπη.

Για τα άτομα που αντιμετωπίζουν ένα τέτοιο πρόβλημα υγείας η απώλεια βάρους είναι μια πραγματικά δύσκολη υπόθεση. Ωστόσο τίποτε δεν είναι ακατόρθωτο, αφού με κάποιες αλλαγές σε καθημερινές συνήθειες, μπορεί να επέλθει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Μια από αυτές έχει να κάνει με τον περιορισμό της ζάχαρης η οποία μειώνει την ανάγκη για ινσουλίνη και αυτό βοηθά στην απώλεια των περιττών κιλών. Προσθέτοντας στο πρόγραμμά σας υγιεινές τροφές που είναι υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και εξαλείφοντας «διαιτητικά» τρόφιμα, σίγουρα θα βοηθήσει όσους πάσχουν από διαβήτη τύπου 2 να χάσουν λίπος. Μείνετε μακριά από τις σόδες διαίτης, συσκευασμένα smoothies, αρωματισμένα γιαούρτια και χυμούς φρούτων από τα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Αντίθετα όσοι αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα υγείας και θέλουν να χάσουν κιλά, θα πρέπει να τρώνε ένα σωστό πρωινό, να αυξήσουν την σωματική τους δραστηριότητα και να κοιμούνται επαρκώς. Παρακάτω ακολουθούν συμβουλές που θα πρέπει να ακολουθήσουν τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2 προκειμένου να χάσουν κιλά:

Βρείτε άτομα να σας στηρίζουν

Είναι δύσκολο να χάσει κανείς κιλά αν προσπαθεί μόνος και έχει να αντιμετωπίσει παράλληλα το θέμα του διαβήτη.  Βρείτε άτομα από το φιλικό περιβάλλον και την οικογένεια που έχουν διάθεση να βοηθήσουν. Επίσης μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν προσωπικό γυμναστή ή διατροφολόγο που ειδικεύεται σε τέτοιες περιπτώσεις.

Μακριά από διαιτητικά προϊόντα

Όταν στην συσκευασίας ενός προϊόντος βλέπετε την λέξη «διαιτητικό», δεν σημαίνει απαραίτητα πως είναι καλό για την υγεία σας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η σόδα διαίτης που μόνο θετικά δεν συμβάλει σε όσους επιθυμούν να χάσουν κιλά.

«Μαχαίρι» στην ζάχαρη

Ξεχάστε τις σόδες, τους χυμούς φρούτων με μπόλικη ζάχαρη, τα γλυκά ροφήματα καφεΐνης και τα αρωματισμένα τσάγια. Απλά αντικαταστήστε όλα τα παραπάνω με νερό και αποφύγετε τις περιττές θερμίδες.

Τροφές με καλά λιπαρά

Το βούτυρο, το αβοκάντο και το παρθένο ελαιόλαδο δεν θα πρέπει να λείπουν από την διατροφή σας. Τα καλά λιπαρά βοηθούν στην μείωση της κακής χοληστερίνης και στην απώλεια βάρους.

Σωματική άσκηση

Για όσους έχουν διαβήτη τύπου 2 είναι σημαντικό να ασκούνται μέσα στην ημέρα. Βγείτε μια βόλτα με τον σκύλο σας, προτιμήστε τις σκάλες από το ασανσέρ, παρκάρετε το αμάξι σε μακρινό σημείο από τον χώρο της δουλειάς.

Τρώτε ένα καλό πρωινό

Aν παραλείψε το πρωινό το πιθανότερο είναι να φάτε μεγαλύτερη μερίδα αργότερα μέσα στην μέρα. Το πρωινό πρέπει να είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνη προκειμένου να ενισχυθεί ο μηχανισμός του μεταβολισμού.

Μην τρώτε μετά τις 20:00

Oι έρευνες έχουν δείξει πως τα βραδινά γεύματα συνδέονται με την αύξηση του βάρους. Οσο πιο αργά τρώτε τόσο λιγότερο πιθανό είναι να κάνετε οποιαδήποτε άσκηση πριν πέσετε για ύπνο. Το λίπος αποθηκεύεται στο σώμα και με τον τρόπο αυτό αυξάνεται το βάρος σας. Δείτε ποιες ώρες πρέπει να τρώτε ΕΔΩ

Προσοχή στις μερίδες

Τα μεγάλα γεύματα μπορούν να οδηγήσουν το σάκχαρο στα ύψη. Προτιμάτε τις μικρές ποσότητες φαγητού σε τακτικά διαστήματα μέσα στην μέρα. Φάτε μέχρι να νιώσετε πλήρεις κατά 80%  και μην μασάτε γρήγορα καθώς τα στομάχι θέλει 15-10 λεπτά να πάρει εντολή από τον εγκέφαλο πως είναι χορτάτο.

Τροφές με φυτικές ίνες

Τροφές πλούσιες σε ίνες τείνουν να έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη που σημαίνει ότι μπορεί να κρατήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σε χαμηλά επίπεδα. Τα φασόλια, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής άλεσης σας χορταίνουν και συμβάλουν στην απώλεια κιλών.

Κοιμηθείτε επαρκώς

Eρευνα έχει δείξει πως ενήλικες που δεν κοιμόντουσαν αρκετά, ήταν πιο επιρρεπείς στην αύξηση του σωματικού βάρους σε σύγκριση με εκείνους που ξεκουράζονταν αρκετά το βράδυ.

Στοχεύστε στην βελτίωση και όχι στο τέλειο

Είναι δύσκολο για τον καθέναν μας να χάσει κιλά, πόσο μάλλον για όσους είναι διαβητικοί. Είναι σημαντικό να βάζετε μικρούς και εφικτούς στόχους μέχρι να πετύχετε το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Με τον τρόπο αυτό δεν θα στερηθείτε ποτέ κινήτρου.

Διαβάστε ακόμα: Ζάχαρη Καρύδας: Το πιο υγιεινό υποκατάστατο της εμπορικής ζάχαρης

Previous ArticleNext Article

“Αλμυρές” τροφές που περιορίζουν την επιθυμία για ζάχαρη

Η ζάχαρη από μία ηλικία και μετά είναι σίγουρο πως δεν κάνει καλό. Για την υγεία σου, λοιπόν, δες ποιες τροφές θα σε βοηθήσουν να μειώσεις τη ζάχαρη που καταναλώνεις.

Αμύγδαλα

Τυρί

Όταν δεν προσλαμβάνεις επαρκείς θερμίδες ή έχεις μη ισορροπημένα γεύματα είναι πιθανό να παρουσιάσεις έντονη επιθυμία για ζάχαρη, καθώς ο εγκέφαλός σού στέλνει σήματα ότι λαχταρά ενέργεια. Το τυρί έχει υψηλή περιεκτικότητα στο αμινοξύ τυροσίνη, η οποία αποτελεί πρόδρομη ουσία για τον σχηματισμό ντοπαμίνης. Η ντοπαμίνη είναι η ουσία της ανταμοιβής και της ευχαρίστησης, ενώ αποκαλείται και νευροδιαβιβαστής της ευφορίας. Επίσης, το τυρί είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και λίπους που βοηθά στην εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα και παρέχει μικροθρεπτικά συστατικά, όπως ψευδάργυρο, ασβέστιο και βιταμίνη Β12.

Τροφές χωρίς ζάχαρη που δίνουν ενέργεια και μας κάνουν χαρούμενους

Αυγά

Η πρωτεΐνη και το λίπος στα αυγά σε βοηθούν να μείνεις χορτάτη και παράλληλα σού προσφέρουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως χολίνη, βιταμίνη D και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Αβοκάντο

Τα καλά λιπαρά στο αβοκάντο μπορούν να επηρεάσουν θετικά το αίσθημα κορεσμού, ενώ παράλληλα βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα σας. Το αβοκάντο είναι επίσης πλούσιο σε φυτικές ίνες, οι οποίες επίσης σας κρατούν χορτάτους για περισσότερη ώρα.

Όσπρια

Τα φασόλια και οι φακές είναι πηγές φυτικής πρωτεΐνης που αξίζουν μια θέση στη διατροφή σου. Ένα φλιτζάνι φασόλια προσφέρει 7-9 γραμμάρια πρωτεΐνης και 6-8 γραμμάρια φυτικών ινών, χορταίνοντάς σε και σταθεροποιώντας το σάκχαρο στο αίμα σου. Τα όσπρια μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πέψη και σου παρέχουν μια σειρά από άλλα θρεπτικά συστατικά, όπως σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και κάλιο.

Διαβάστε επίσης: Σημαντικοί λόγοι για τους οποίους πρέπει να “κόψετε” τη ζάχαρη!

Τι δεν πρέπει να πιεις πριν την προπόνηση και γιατί

Το ζητούμενο πριν  από κάθε προπόνηση είναι αρχικά να είναι ο οργανισμός σωστά ενυδατωμένος ώστε να μπορούν οι μύες να έχουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση κατά τη διάρκεια των ασκήσεων.

Ωστόσο, υπάρχει ένας μύθος γύρω από το ποια ροφήματα μπορεί κανείς να καταναλώνει πριν κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την προπόνηση. Συγκεκριμένα θα παραθέσουμε μία λίστα με τα πέντε απαγορευμένα ροφήματα πριν από κάθε προπόνηση.

Ροφήματα με βάση το γάλα

Θα ήταν προτιμότερο αν θέλετε να καταναλώσετε ένα τέτοιο ποτό να προτιμήσετε να το απολαύσετε μετά την προπόνηση. Ο λόγος είναι ότι οι πρωτείνες που περιέχει το γάλα αργούν να απορροφηθούν απο τον οργανισμό.

Ροφήματα φρουτώδη με ζάχαρη

Ο βασικός λόγος που πρέπει να αποφεύγει κανείς αυτά τα ροφήματα είναι ότι προκαλούν παχυσαρκία και είναι γεμάτα ζάχαρη με κάθε επακόλουθο που έχει η χρήση της.

Αλκοόλ

Ως γνωστόν το αλκοόλ είναι εχθρός του οργανισμού μας καθώς κατά κύριο λόγο τον αφυδατώνει.

Ανθρακούχα ποτά

Ανθρακούχα ποτά όπως η σόδα περιέχουν σόδιο, πράγμα που σημαίνει ότι διώχνει το νερό από το εσωτερικό των κυττάρων και προκαλεί αφυδάτωση.

Ροφήματα που σας βοηθούν να είστε υγιείς και να χάνετε βάρος

Eνεργεικά ποτά με ζάχαρη

Το βασικό πρόβλημα σε αυτά τα ροφήματα είναι για άλλη μία φορά ότι περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και στην ουσία δεν ενυδατώνουν αλλά αφυδατώνουν τον οργανισμό.

Διαβάστε επίσης: Ενεργειακά ροφήματα: Τα είδη και οι διαφορές τους

x
Send this to a friend