Γιατί οι δρομείς δεν μπορούν να τρώνε ό,τι θέλουν όποτε θέλουν;

Γιατί οι δρομείς δεν μπορούν να τρώνε ό,τι θέλουν όποτε θέλουν;

Σαν δρομέας των 10 μιλίων, ο Ντέιβ ΜακΓκίλιβρεϊ φανταζόταν ότι θα μπορούσε να τρώει ό,τι ήθελε χωρίς να ανησυχεί για την καρδιά του. «Σκέφτηκα, ότι αφού το σώμα μου είναι συνεχώς «ζεστό», θα μπορεί να «κάψει» τα πάντα», δήλωσε ο 59χρονος αθλητής.

Πριν από 6 μήνες όμως διαγνώστηκε ότι πάσχει από στεφανιαία νόσο, κάτι που τον συγκλόνισε. «Ένιωσα πραγματικά πάρα πολύ άσχημα όταν το έμαθα και ήταν κάτι που δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ ότι θα συμβεί σε εμένα. Έχω τρέξει χιλιάδες χιλιόμετρα στη ζωή μου, συμπεριλαμβανομένων 130 μαραθωνίων αλλά και 65 τριάθλων (κολύμβηση-ποδήλατο-τρέξιμο) και δεν πίστευα ότι τα μπισκότα σοκολάτας θα μου δημιουργούσαν τέτοιο πρόβλημα», δήλωσε ο ΜακΓκίλιβρει.

Ως διευθυντής του Μαραθωνίου της Βοστώνης, ο ΜακΓκίλιβρει είχε κηρύξει ουσιαστικά «πόλεμο» κατά των αθλητών που ακολουθούν αυστηρές δίαιτες. Η μείωση του βάρος τους, η χαμηλή αρτηριακή πίεση, αλλά και τα χαμηλά επίπεδα χοληστερόλης, ήταν για τον 59χρονο βετεράνο δρομέα, ο κύριος λόγος προβλημάτων υγείας των αθλητών μεγάλων αποστάσεων.

Καρδιακά προβλήματα

Μια νέα έρευνα όμως απέδειξε πόσο εσφαλμένη είναι αυτή η σκέψη. Μελέτη που δημοσιεύθηκε στην τρέχουσα έκδοση του «Missouri Medicine» έδειξε ότι οι 50 άνδρες που είχαν τρέξει τουλάχιστον ένα μαραθώνιο το χρόνο για 25 χρόνια είχαν υψηλότερα επίπεδα εμφάνισης πλάκας των στεφανιαίων αρτηριών απ’ ό,τι μια ομάδα ανδρών που ήταν συνηθισμένη στην καθιστική ζωή.

Τα καρδιακά αυτά προβλήματα μπορεί να μην προκύψουν από τις ασκήσεις ακραίας αντοχής στην οποία υποβάλλονται για μεγάλο χρονικό διάστημα οι αθλητές, πιέζοντας με αυτόν τον τρόπο τις καρδιές τους να φτάσουν στο όριο.

Αλλά πολλοί καρδιολόγοι είναι επιφυλακτικοί: «Η απόδειξη αιτιώδους συνδέσμου μεταξύ έντονης άσκησης και της στεφανιαίας νόσου είναι επισφαλής, στην καλύτερη περίπτωση», δήλωσε ο Άαρον Μπάγις , καρδιολόγος στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης που κάνει τρίαθλο και μαραθώνιους.

Το γεύμα πριν από τους αγώνες

Πριν από έναν αγώνα ή πριν από μια έντονη προπόνηση, ο αθλητής πρέπει να τρώει σωστά, για να αποκτήσει την απαιτούμενη ενέργεια ώστε να αποδώσει το μάξιμουμ των δυνατοτήτων του. Το γεύμα πριν από την προπόνηση ή τον αγώνα, θα πρέπει να είναι:

1. πλούσιο σε υδατάνθρακες για τη μεγαλύτερη δυνατή πλήρωση των μυϊκών και ηπατικών αποθηκών γλυκογόνου και να μεγιστοποιεί τη διατήρηση της γλυκόζης στο αίμα.
2. να περιέχει μέτρια ποσότητα πρωτεΐνης.
3. να παρέχει επαρκείς ποσότητες υγρών για την εξασφάλιση φυσιολογικού επιπέδου υδάτωσης
4.  να περιέχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος και φυτικές ίνες, ώστε να διευκολύνει τη γαστρική εκκένωση και να ελαχιστοποιεί τις γαστρεντερικές διαταραχές.

Το φαγητό πρέπει να καταναλώνεται περίπου τέσσερις ώρες πριν τον αγώνα. Έτσι και το συκώτι θα έχει αρκετό σάκχαρο για να προμηθεύσει τον αθλητή όταν το χρειαστεί και τα επίπεδα της ινσουλίνης θα είναι τόσο μικρά που δεν θα δημιουργήσουν εξάντληση (υπογλυκαιμία).

Ο αθλητής πρέπει να γνωρίζει ότι ο συνδυασμός σωστής διατροφής, με το κατάλληλο προπονητικό πρόγραμμα, μπορεί να τον φέρει σε υψηλά επίπεδα απόδοσης διατηρώντας ακμαία και την υγεία του.

Διαβάστε ακόμα: Τρέχεις και δεν… χάνεις; Δες τα λάθη και άλλαξε τακτική

Previous ArticleNext Article

Διατροφή την περίοδο των γιορτών; Και όμως γίνεται!

Διατροφή την περίοδο των γιορτών; Και όμως γίνεται!

Γράφει ο Νίκος Καφετζόπουλος*

Οι χριστουγεννιάτικες γιορτές πλησιάζουν και ήδη πολλοί ανησυχούν για το τι θα δείχνει η τις πρώτες μέρες του νέου έτους, αφού συνηθίζεται σε γιορτές και διακοπές να καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες φαγητού.

Σίγουρα είχατε μία πολύ κουραστική χρονιά και θεωρείτε ότι τώρα είναι μία ευκαιρία να χαλαρώσετε και ανταμείψετε τον εαυτό σας. Επιπλέον το εορταστικό πνεύμα και η ύπαρξη πολλών πειρασμών είναι ικανοί παράγοντες τα τινάξουν στον αέρα την όποια προσπάθεια για υγιεινή διατροφή κάνατε μέχρι τώρα. Για να σας βρει η νέα χρονιά ξεκούραστους και αναζωογονημένους και όχι με ένα επιπλέον πρόβλημα (αύξηση βάρους), στις φετινές εορτές θα κάνετε τα εξής:

Καταρχάς, αναθεωρήστε τους στόχους σας, προκειμένου να μην απογοητευτείτε. Στόχος είναι να διατηρήσετε το βάρος σας και όχι να χάσετε επιπλέον κιλά. Είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς στους εορταστικούς πειρασμούς ώστε να διατηρήσει την ενεργειακή του πρόσληψη στα επίπεδα που απαιτεί η απώλεια βάρους.

Επόμενο βήμα είναι να προσπαθήσετε να αποσυνδέσετε την έννοια της διασκέδασης και της ανταμοιβής με την ποσότητα φαγητού που καταναλώνετε.

Μην ξεχνάτε πως η απόλαυση δεν είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων τροφής με άλλα λόγια δεν θα είστε πιο ευτυχισμένοι, αν υπερκαταναλώσετε φαγητό. Έτσι, στις κοινωνικές συγκεντρώσεις που θα παρευρεθείτε, φροντίστε να μην επικεντρωθείτε στο φαγητό, αλλά να τις δείτε σαν ευκαιρία να παραβρεθείτε με φίλους σας, που ίσως έχετε και καιρό να δείτε.

Διατροφικά tips

  • Εάν είστε καλεσμένοι σε δείπνο, μην μένετε νηστικοί όλη την ημέρα. Καταναλώστε κανονικά το πρωινό, ένα ελαφρύ μεσημεριανό και κάτι ελαφρύ, όπως ένα γιαούρτι ή φρούτο 1-2 ώρες πριν την αναχώρηση.
  • Σε περιπτώσεις εστιατορίων, προσπαθήστε να παραγγείλετε ή μόνο ορεκτικά ή σαλάτα και κυρίως πιάτο. Στο τέλος αποφύγετε ή μοιραστείτε το γλυκό.
  • Σε περιπτώσεις μπουφέ, απολαύστε αποκλειστικά τα αγαπημένα σας εδέσματα και μην βιαστείτε να γεμίσετε το πιάτο σας. Προσπαθήστε να ξεκαθαρίσετε ποια είναι τα εορταστικά εδέσματα που σας αρέσουν περισσότερο και καταναλώστε τα σε μικρότερες ποσότητες.
  • Όταν τελειώσετε το γεύμα σας, μην καθίσετε στο τραπέζι για συζήτηση, προτιμήστε το σαλόνι ή άλλο χώρο.
  • Αποφύγετε τα τηγανητά και φαγητά πλούσια σε βούτυρο και κρέμα γάλακτος, τα γλυκά με πολλά λιπαρά (π.χ. πάστες) και προτιμήστε ένα μελομακάρονο. Είναι αποδεδειγμένο επιστημονικά πως μπορείτε να ικανοποιήσετε στο έπακρο το αισθησιακό σας κομμάτι, καταναλώνοντας μόνο 2-3 κουταλιές από το αγαπημένο σας γλυκό. Όσον αφορά τα γλυκά στο σπίτι (κουραμπιέδες και μελομακάρονα), βάλτε στόχο το ένα γλυκό την ημέρα και μην βιαστείτε να τα ψωνίσετε. Αν μπουν από αρχές Δεκεμβρίου στο σπίτι σας, αυξάνονται και οι πιθανότητες να πάρετε βάρος.
  • Αποφύγετε να συνοδεύετε το αλκοόλ με ξηρούς καρπούς.
  • Εκμεταλλευτείτε τον ελεύθερο χρόνο και διατηρήστε ένα ικανοποιητικό επίπεδο καθημερινής φυσικής δραστηριότητας. Μην ξεχνάτε πως εκτός από τον καλύτερο έλεγχο του σωματικού βάρους και τα γνωστά οφέλη, επιπλέον βελτιώνει την διάθεση και μειώνει το στρες.
  • Ακολουθήστε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής κατά την διάρκεια των εορτών και αν θέλετε, χαλαρώστε ανήμερα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

Τέλος, μην ξεχνάτε ότι αν φάτε λίγο (ή πολύ) παραπάνω μία μέρα, δεν χρειάζεται να συνεχίσετε να τρώτε υπερβολικά και τις επόμενες μέρες. Ανασυγκροτηθείτε και επιστρέψτε στις υγιεινές σας συνήθειες!

Διαβάστε ακόμα: Πρωτεΐνες: Ο ρόλος, οι πηγές και οι ανάγκες των αθλητών

*Ο Νίκος Καφετζόπουλος είναι Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος. Έχει γράψει το βιβλίο “Πρακτικός οδηγός Αθλητικής Διατροφής”. Στο www.nutribase.gr μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τη δουλειά του. Τηλ: 213 002 48 54 | 6942 84 24 63 | [email protected]

Πρωτοχρονιά ανοίγουν οι εγγραφές για τον Μαραθώνιο Ναυπλίου 2019

Πρωτοχρονιά ανοίγουν οι εγγραφές για τον Μαραθώνιο Ναυπλίου 2019

Η αντίστροφη μέτρηση για τον πρώτο Μαραθώνιο της άνοιξης ξεκινά την 1η Ιανουαρίου, καθώς η Πρωτοχρονιά σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη των εγγραφών για τον Μαραθώνιο Ναυπλίου που θα γίνει για 6η χρονιά, στην πανέμορφη πόλη της Αργολίδας.

Οι δρομείς που θα δηλώσουν συμμετοχή θ’ απολαύσουν έναν αγώνα που συνδυάζει τις υψηλότερες αθλητικές προδιαγραφές με μία μεγάλη με πολλές παράλληλες δράσεις και εκδηλώσεις γιορτή, στον ομορφότερο προορισμό της χώρας το Ναύπλιο!

Ο 6ος Μαραθώνιος Ναυπλίου θα γίνει στις 3 Μαρτίου του 2019 και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν και να αντλήσουν πλήθος πληροφοριών για τον Μαραθώνιο, τον Ημιμαραθώνιο και τα αγωνίσματα των 5 χλμ. και των 2,5 χλμ. στο Face Book της Διοργάνωσης: https://www.facebook.com/NafplioMarathonGR/

Οι εγγραφές θα γίνονται ηλεκτρονικά στη σελίδα https://nafpliomarathon.gr/  η οποία θα λειτουργήσει από την 1η Ιανουαρίου.

Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να ανακοινωθούν και οι παράλληλες εκδηλώσεις και δράσεις του Μαραθωνίου Ναυπλίου, το πολιτιστικό πρόγραμμα επισκέψεων στους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου Harvard, το πρόγραμμα υγείας και το Μουσικό πρόγραμμα.

 

 

 

Θετική ενέργεια και χαμόγελα στο 3ο Olympic Stadium Run

Θετική ενέργεια και χαμόγελα στο 3ο Olympic Stadium Run

Περισσότεροι από 1.600 δρομείς κάθε ηλικίας μετείχαν στο 3ο Olympic Stadium Run υποστηρίζοντας την Οργάνωση «Μάχη» για τα αυτοάνοσα νοσήματα. Για ακόμα μια χρονιά, η αθλητική γιορτή- θεσμός που συνδιοργανώνουν η Περιφέρεια Αττικής και το Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών «Σπύρος Λούης» πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία.

Η εκκίνηση δόθηκε στο Τείχος των Εθνών από τον Αντιπεριφερειάρχη Βόρειας Αθήνας, Γιώργο Καραμέρο, ενώ την παράσταση όπως κάθε χρονιά έκλεψαν τα μικρά παιδιά στην απόσταση των 2 χιλιομέτρων, που έδωσαν χριστουγεννιάτικο τόνο στην αθλητική αυτή γιορτή με τα αγιοβασιλιάτικα σκουφάκια.

Έντονες ήταν και οι συγκινήσεις κατά την εκκίνηση και τον τερματισμό των 5 και 10 χιλιομέτρων, ενώ δρομείς και θεατές πριν και κατά τη διάρκεια των αγώνων απολάμβαναν ήχους jazz και swing μουσικής από συγκρότημα. Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα των αγώνων ΕΔΩ

Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης, Γιώργος Καραμέρος, υπογράμμισε: «Για άλλη μια χρονιά το Μαρούσι αγκάλιασε το Olympic Stadium Run που είναι αφιερωμένο στη μνήμη του του Μαρουσιώτη «γιατρού της Ειρήνης», Νίκου Δούση-Ρασσιά. Ένα ευχαριστώ από καρδιάς σε όλες και σε όλους για την συμμετοχή και παρουσία τους και την υποστήριξή τους στην Οργάνωσης «Μάχης» για τα αυτοάνοσα νοσήματα. Εύχομαι σε όλους καλές γιορτές, καλή χρονιά με υγεία».

Τα μετάλλια στους νικητές κάθε κατηγορίας απένειμαν ο Αντιπεριφερειάρχης βόρειας Αθήνας, Γ. Καραμέρος, ο Περιφερειακός Σύμβουλος, Φώτης Χρυσικός, η Πρόεδρος του Σωματείου «Μάχη» για τα αυτοάνοσα, Έλλη Σπυροπούλου, ο πρωταθλητής σφυροβολίας, Αλέξανδρος Παπαδημητρίου, οι εκπρόσωποι των Γυμναστικών Συλλόγων: Αμαρουσίου, Γιώργος Τσαλτάκης και «Ακρίτας» Καλαμάτας, Πέτρος Παπαδόπουλος. Παρών στην εκδήλωση και ο αδελφός του Νίκου Δούση- Ρασσιά, Βαγγέλης Ρασσιάς.

Send this to a friend