Οι 10 καλύτεροι σκύλοι – δρομείς!

Οι 10 καλύτεροι σκύλοι – δρομείς που είναι οι τέλειοι παρτενέρ στο τρέξιμο

Στα περισσότερα σκυλιά αρέσει πάρα πολύ να τρέχουν. Κάποια το αγαπάνε περισσότερο από άλλα και φυσικά ορισμένα εξ’ αυτών δεν τρελαίνονται για τς μεγάλες αποστάσεις.

Ορισμένες ράτσες είναι επιρρεπείς στην υπερθέρμανση και δεν αντέχουν να τρέχουν για πολύ. Για κάποιες άλλες ράτσες ωστόσο το τρέξιμο είναι στη φύση τους και αν ένας δρομέας τις διαλέξει ως συνοδοιπόρους για την προπόνησή του είναι δεδομένο πως θα φτάσουν πολύ μακριά μαζί του.

Όσοι βρεθήκαμε στο 5ο Run Together που έγινε την περασμένη Κυριακή στο ΟΑΚΑ, είδαμε αρκετούς δρομείς να τρέχουν με τα σκυλιά τους, ακόμα και τις μεγαλύτερες αποστάσεις. Και αυτή ήταν η αφορμή για να γίνει το συγκεκριμένο θέμα.

Αν είσαι από εκείνους τους δρομείς που βρίσκει ελκυστική την ιδέα να προπονείται υπό την συντροφιά ενός σκύλου, τότε οι παρακάτω ράτσες είναι οι ιδανικές.

Πίτμπουλ

Πανέξυπνο και ταυτόχρονα παρεξηγημένο, το Πίτμπουλ είναι ένα σκυλί το οποίο πραγματικά ευχαριστιέται το τρέξιμο μαζί σου. Όπως τονίζει ο Αμερικάνος εκπαιδευτής σκύλων, Μπράιαν Μπαρέρα: «Έχουν χαμηλή απόσταση από το έδαφος και είναι ό,τι πρέπει για προπονήσεις που περιλαμβάνουν μικρές διαδρομές. Μία από τις ράτσες που μοιάζουν σαν να δουλεύουν τόσο σκληρά όσο εσύ στο τρέξιμο».

Μπιγκλς

Μην σε παραπλανά η όψη τους. Μπορεί να μοιάζουν τεμπέλικα σαν τον Σνούπι και να σου δίνουν την αίσθηση ότι τους αρέσει να κάθονται διαρκώς στο σπίτι αλλά δεν είναι έτσι. Το ένστικτό τους τα ωθεί διαρκώς στο τρέξιμο όταν βρίσκονται σε ανοιχτούς χώρους, είναι πολύ δραστήρια και πολύ γρήγορα και με δεδομένο πως πρόκειται για κυνηγετικά σκυλιά, σε περνάνε με χαρακτηριστική ευκολία στο τρέξιμο.

Δαλματίας

Τα αγαπημένα σκυλιά των Άγγλων δρομέων, τα σκυλιά Δαλματίας τρελαίνονται να τρέχουν και στις μεγάλες αποστάσεις είναι ασυναγώνιστα. Ο Μπαρέρα πάντως επισημαίνει πως απαιτούν την προσοχή σας αν τρέχετε μαζί τους: «Είναι σκυλιά πολύ μεγάλου μεγέθους οπότε μην τρέχετε μαζί τους στην πόλη, καλύτερα να προτιμήσετε κάποιο μονοπάτι στη φύση ή κάποιο μεγάλο πάρκο».

Φοξ Τεριέ

Αν ψάχνετε ένα σύντροφο για να τρέχετε μαζί τις ζεστές μέρες, ένα Φοξ Τεριέ είναι ότι πρέπει. Φιλικά, ενεργητικά και γεμάτα ζωντάνια, τα Φοξ Τεριέ αν μάθουν να τρέχουν μαζί σας θα ανυπομονούν να το κάνουν, μπορεί να σε ακολουθήσουν σε κάθε πιθανή διαδρομή.

Γερμανικός ποιμενικός

Το καλύτερο είναι φυσικά να τρέχετε στο κρύο με ένα τέτοιο σκύλο. Αγαπούν να τρέχουν. Ο ενθουσιασμός, η νοημοσύνη και η ανάγκη έντονης άσκησης καθιστούν αυτή τη φυλή τον ιδανικό συνεργάτη για έναν δρομέα ακόμα και μεγάλων αποστάσεων, αρκεί το θερμόμετρο να βρίσκεται κάτω από τους 17 βαθμούς Κελσίου.

Χάσκι

Όσο πρόθυμο είναι ένα Φοξ Τεριέ να τρέξει μαζί σας τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, άλλη τόση προθυμότητα να βρείτε σε ένα Χάσκι τις κρύες μέρες του χειμώνα. Γρήγορο και με ελαφριά πόδια, δεν είναι υπερβολή να ειπωθεί ότι απολαμβάνει οποιαδήποτε δραστηριότητα έχει να κάνει με κίνηση. «Πολύ αθλητικά σκυλιά που σίγουρα τα πάνε καλύτερα με πιο κρύο καιρό αλλά διατηρούν την ενεργητικότητά τους τόσο την άνοιξη όσο και το φθινόπωρο», λέει ο Μπαρέρα.

Λαμπραντόρ και Γκόλντεν Ριτρίβερ

Για σύντομες διαδρομές. Long run και αργό τρέξιμο. Σκυλιά με προσωπικότητα, πολύ φιλικά και όμως με μεγάλη ενέργεια παρά το βάρος τους και το μεγάλο κορμί τους. Είναι εύκολο να τα εκπαιδεύσει κανείς και είναι εξαιρετικά πιστά. Τα ριτρίβερ θα γίνουν ένας εξαιρετικός συνεργάτης σε σχεδόν οποιαδήποτε απόσταση και αν επιλέξει ο «δρομέας αφεντικό».

Σέτερ

Φυσικά ένα από τα καλύτερα σκυλιά με μεγάλη αντοχή που σίγουρα δεν θα απογοητεύσει τον δρομέα ιδιοκτήτη του. Έχει ανεξάντλητες αντοχές και σίγουρα μπορεί να σας καθοδηγήσει και σε μονοπάτια σε ορεινό τρέξιμο, αφού είναι κυνηγός. Χρειάζεται και αυτό εκπαίδευση, του αρέσει περισσότερο το χώμα από την άσφαλτο.

Τζακ Ράσελ και Πάρσον Ράσελ

Και για μικρές και για μεγάλε αποστάσεις. Είναι ταχύτατα, αλλά έχουν και αντοχές. Τα Τζάκ Ράσελ (και τα Πάρσον) αγαπούν να παίζουν και είναι πάντα πρόθυμα και δραστήρια. Θα πρέπει, ωστόσο, να περάσετε αρκετό χρόνο στην εκπαίδευση, γιατί στα συγκεκριμένα σκυλιά σαν κυνηγοί, ακολουθούν κυρίως τη… μύτη τους. Για να μην βγάλετε, λοιπόν, κάνα λαγό από το λαγούμι του, τρέξτε αρχικά με λουρί μαζί με το σκυλί σας. Ανεβάστε χιλιόμετρα σταδιακά.

Πόιντερ

Τρέχει μακριά, σταθερά, γρήγορα όταν χρειαστεί και του αρέσουν τα μονοπάτια. Είναι μεσαίου μεγέθους και ξέρει να εκμεταλλεύεται το βάρος του. Είναι πρόθυμο να μείνει μαζί σας σχεδόν σε οποιαδήποτε διαδρομή, εξαιτίας της υψηλής ενέργειας του. Είναι γρήγοροι, ανθεκτικοί δρομείς που έχουν καλή τελική ταχύτητα, αλλά έχουν επίσης την κατασκευή για να διατηρήσουν υψηλές αποστάσεις.

Ότι σκύλο και να έχεις, πάντως, μπορείς να δοκιμάσεις να τρέξεις μαζί του. Χωρίς να τον ταλαιπωρήσεις αν δεν είναι τόσο… φαντικός δρομέας όσο εσύ.

Διαβάστε ακόμα: Η αδέσποτη σκυλίτσα Γκόμπι έτρεξε 126 χλμ για να βρει μια ζεστή αγκαλιά! (pics+vid)

Previous ArticleNext Article

Τζελάτο ή παγωτό; Ποια είναι η διαφορά τους;

Βρισκόμαστε στην αρχή του καλοκαιριού και όσοι είναι λάτρεις του παγωτού καλό θα είναι να γνωρίζουν τις διαφορές του ιταλικού τζελάτο από το κλασικό παγωτό αμερικανικής προελεύσεως. Εσείς τι θα προτιμήσετε; Ξέρετε πως να διαλέξετε το καλύτερο;

Η πρώτη βασική διαφορά έχει να κάνει με τις λιπαρές ουσίες του γάλακτος που είναι σαφώς χαμηλότερης ποσότητας στο ιταλικό παγωτό σε σύγκριση με αυτό των ΗΠΑ. Ενώ το δεύτερο έχει περιεκτικότητα 25%  σε λίπος, το πρώτο έχει ένα ποσοστό που δεν ξεπερνά το 9%.

Η δεύτερη μεγάλη διαφορά έχει να κάνει με την μεγαλύτερη πυκνότητα του τζελάτο σε σχέση με το αμερικάνικο παγωτό. Το 50% του κλασικού παγωτού είναι… αέρας ενώ το ιταλικό έχει ένα ποσοστό που δεν ξεπερνά το 30%.

Η τρίτη και τελευταία βασική διαφορά έχει να κάνει με το γεγονός ότι το ιταλικό γλύκισμα σερβίρεται 10- 15 βαθμούς πιο ζεστό από το αμερικάνικο. Η θερμοκρασία αυτή ενισχύει την κρεμώδη υφή του τζελάτο και κάνει πιο έντονη την γεύση καθώς λιώνει στο στόμα.

Φτιάξτε εύκολα μόνοι σας “αθλητικό” παγωτό με γεύση φράουλα!

Η ιστορία του τζελάτο

Εκανε την εμφάνισή του κατά την περίοδο της Αναγέννησης όταν ο αλχημιστής Cosimo Ruggieri, δημιούργησε την πρώτη γεύση στο ανάκτορο της οικογένειας Medici στην Φλωρεντία, το fior di latte.

Το καφέ Café Le Procope  έκανε γνωστό το τζελάτο στο ευρύ κοινό όταν άνοιξε τις πόρτες του το 1686 στην πόλη του Παρισιού. Οι παραδοσιακές γεύσεις του τζελάτο περιλαμβάνουν: κρέμα, βανίλια, σοκολάτα, φράουλα, φουντούκι, φιστίκι, λεμόνι, βατόμουρο και ροδάκινο.

Οι πιο σύγχρονες γεύσεις έχουν που αναπτυχθεί, περιλαμβάνουν: ανανά, τιραμισού, μπανάνα, μάνγκο, γιαούρτι, stracciatella, zabajone και amarena.

Το παραδοσιακό τζελάτο παρασκευάζεται με βάση το γάλα, την κρέμα γάλακτος και κρόκους αυγών ανάλογα με την γεύση. Το αμερικανικό παγωτό περιέχει βαριά κρέμα, πλήρες γάλα και αρκετούς κρόκους αυγών γι αυτό και είναι πιο λιπαρό.

Τροφές που προκαλούν ενοχλητικούς πονοκεφάλους

Το παγωτό

Στις ΗΠΑ το παγωτό είναι το πλέον διαδεδομένο επιδόρπιο καθώς το 9% της παραγωγής αγελαδινού γάλακτος προορίζεται για την παρασκευή του παγωμένου γλυκίσματος.

Διαφορές υπάρχουν και στον τρόπο παρασκευής, καθώς το ιταλικό παγωτό απαιτεί εργαστήριο με παστεριωτή, καταψύκτη παρτίδας ειδικά για την παρασκευή ζελατίνης και ένα μπλέντερ βύθισης.

Το παγωτό των ΗΠΑ παράγεται χρησιμοποιώντας συνεχείς καταψύκτες, οι οποίοι συνήθως μεταφέρονται μέσω μιας σήραγγας κατάψυξης στους -40 °, στη συνέχεια διατηρείται σε ψυχρό θάλαμο για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα ώστε να φτάσει στους -18 ° C.

Αν ενδιαφέρεστε για άλλες κατεψυγμένες απολαύσεις, το σορμπέ είναι μια καλή επιλογή, είναι μη γαλακτοκομικό και αποτελείται από φρούτα, ζάχαρη και νερό.

Διαβάστε επίσης: Γιατί το σπανάκι κόβει την όρεξη για γλυκό;

24 σκέψεις που περνούν από το μυαλό κάποιου που τρέχει πρώτη φορά

Το τρέξιμο είναι, αντικειμενικά, ένα από τα πιο απλά και αποτελεσματικά είδη σωματικής άσκησης. Δεν απαιτεί συνδρομή, δεν γίνεται σε γυμναστήριο, μπορείς να το κάνεις οποιαδήποτε στιγμή θέλεις και βοηθάει πολύ στην απώλεια βάρους, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού και την καλύτερη ψυχολογία.

Αν και το τρέξιμο έχει πολλά θετικά, το να πάρει κανείς απόφαση να ξεκινήσει να τρέχει συστηματικά δεν είναι και τόσο εύκολο.

Σε περίπτωση που σκέφτεστε να ξεκινήσετε το τρέξιμο, αυτές είναι μερικές από τις πιο συνηθισμένες σκέψεις που θα περάσουν από το μυαλό σας τις πρώτες φορές (και είναι πέρα για πέρα ρεαλιστικές). Όσοι δεν αγαπούν και τόσο το τρέξιμο, θα ταυτιστούν απόλυτα!

Τα τρία μεγάλα λάθη που κάνουν οι αρχάριοι δρομείς!

1. Μπορώ να τα καταφέρω!

2. Α, δεν είναι τόσο χάλια.

3. Μήπως να γραφτώ σε Μαραθώνιο;

4. Α, κοίτα αυτόν πόσο αργά τρέχει. Ας τον περάσω.

5. Χμμ, έχει αρχίσει να γίνεται δύσκολο.

6. Επικεντρώσου στην αναπνοή σου.

7. Ανυπομονώ να πάω σπίτι και να δω τηλεόραση.

8. Το σιχαίνομαι αυτό το τραγούδι.

9. Αυτό το ζευγάρι μπροστά, τρέχει και μιλάει.

10. ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ.

11. Όπα κράμπα.

12. Ίσως να αρχίσω να πηγαίνω πιο αργά.

13. Μην σταματήσεις να χαϊδέψεις τον σκύλο.

Κάντε μια καλή αρχή στο τρέξιμο με 8 απλά βήματα

14. Ας χαμηλώσω ρυθμό.

15. Αναρωτιέμαι πόσο να έχω τρέξει;

16. Τι; Ούτε 2 χιλιόμετρα;

17. Δεν πρόκειται να ξανατρέξω.

18. Ειλικρινά, είναι ο χειρότερος τρόπος άσκησης.

19. Μόλις τελειώσω θα πιω έναν τόνο νερό.

20. Αυτό το φανάρι μπροστά είναι ο τερματισμός.

21. Θα τελειώσει ποτέ αυτό το μαρτύριο;

22. Τόσο κοντά.

23. Τερμάτισα! Είμαι φανταστικός!

24. Πότε τρέχουμε πάλι;

Διαβάστε επίσης: Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά 30 λάθη που κάνουν οι δρομείς ξανά και ξανά!

x
Send this to a friend