Οι 10 καλύτεροι σκύλοι – δρομείς!

Οι 10 καλύτεροι σκύλοι – δρομείς που είναι οι τέλειοι παρτενέρ στο τρέξιμο

Στα περισσότερα σκυλιά αρέσει πάρα πολύ να τρέχουν. Κάποια το αγαπάνε περισσότερο από άλλα και φυσικά ορισμένα εξ’ αυτών δεν τρελαίνονται για τς μεγάλες αποστάσεις.

Ορισμένες ράτσες είναι επιρρεπείς στην υπερθέρμανση και δεν αντέχουν να τρέχουν για πολύ. Για κάποιες άλλες ράτσες ωστόσο το τρέξιμο είναι στη φύση τους και αν ένας δρομέας τις διαλέξει ως συνοδοιπόρους για την προπόνησή του είναι δεδομένο πως θα φτάσουν πολύ μακριά μαζί του.

Όσοι βρεθήκαμε στο 5ο Run Together που έγινε την περασμένη Κυριακή στο ΟΑΚΑ, είδαμε αρκετούς δρομείς να τρέχουν με τα σκυλιά τους, ακόμα και τις μεγαλύτερες αποστάσεις. Και αυτή ήταν η αφορμή για να γίνει το συγκεκριμένο θέμα.

Αν είσαι από εκείνους τους δρομείς που βρίσκει ελκυστική την ιδέα να προπονείται υπό την συντροφιά ενός σκύλου, τότε οι παρακάτω ράτσες είναι οι ιδανικές.

Πίτμπουλ

Πανέξυπνο και ταυτόχρονα παρεξηγημένο, το Πίτμπουλ είναι ένα σκυλί το οποίο πραγματικά ευχαριστιέται το τρέξιμο μαζί σου. Όπως τονίζει ο Αμερικάνος εκπαιδευτής σκύλων, Μπράιαν Μπαρέρα: «Έχουν χαμηλή απόσταση από το έδαφος και είναι ό,τι πρέπει για προπονήσεις που περιλαμβάνουν μικρές διαδρομές. Μία από τις ράτσες που μοιάζουν σαν να δουλεύουν τόσο σκληρά όσο εσύ στο τρέξιμο».

Μπιγκλς

Μην σε παραπλανά η όψη τους. Μπορεί να μοιάζουν τεμπέλικα σαν τον Σνούπι και να σου δίνουν την αίσθηση ότι τους αρέσει να κάθονται διαρκώς στο σπίτι αλλά δεν είναι έτσι. Το ένστικτό τους τα ωθεί διαρκώς στο τρέξιμο όταν βρίσκονται σε ανοιχτούς χώρους, είναι πολύ δραστήρια και πολύ γρήγορα και με δεδομένο πως πρόκειται για κυνηγετικά σκυλιά, σε περνάνε με χαρακτηριστική ευκολία στο τρέξιμο.

Δαλματίας

Τα αγαπημένα σκυλιά των Άγγλων δρομέων, τα σκυλιά Δαλματίας τρελαίνονται να τρέχουν και στις μεγάλες αποστάσεις είναι ασυναγώνιστα. Ο Μπαρέρα πάντως επισημαίνει πως απαιτούν την προσοχή σας αν τρέχετε μαζί τους: «Είναι σκυλιά πολύ μεγάλου μεγέθους οπότε μην τρέχετε μαζί τους στην πόλη, καλύτερα να προτιμήσετε κάποιο μονοπάτι στη φύση ή κάποιο μεγάλο πάρκο».

Φοξ Τεριέ

Αν ψάχνετε ένα σύντροφο για να τρέχετε μαζί τις ζεστές μέρες, ένα Φοξ Τεριέ είναι ότι πρέπει. Φιλικά, ενεργητικά και γεμάτα ζωντάνια, τα Φοξ Τεριέ αν μάθουν να τρέχουν μαζί σας θα ανυπομονούν να το κάνουν, μπορεί να σε ακολουθήσουν σε κάθε πιθανή διαδρομή.

Γερμανικός ποιμενικός

Το καλύτερο είναι φυσικά να τρέχετε στο κρύο με ένα τέτοιο σκύλο. Αγαπούν να τρέχουν. Ο ενθουσιασμός, η νοημοσύνη και η ανάγκη έντονης άσκησης καθιστούν αυτή τη φυλή τον ιδανικό συνεργάτη για έναν δρομέα ακόμα και μεγάλων αποστάσεων, αρκεί το θερμόμετρο να βρίσκεται κάτω από τους 17 βαθμούς Κελσίου.

Χάσκι

Όσο πρόθυμο είναι ένα Φοξ Τεριέ να τρέξει μαζί σας τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, άλλη τόση προθυμότητα να βρείτε σε ένα Χάσκι τις κρύες μέρες του χειμώνα. Γρήγορο και με ελαφριά πόδια, δεν είναι υπερβολή να ειπωθεί ότι απολαμβάνει οποιαδήποτε δραστηριότητα έχει να κάνει με κίνηση. «Πολύ αθλητικά σκυλιά που σίγουρα τα πάνε καλύτερα με πιο κρύο καιρό αλλά διατηρούν την ενεργητικότητά τους τόσο την άνοιξη όσο και το φθινόπωρο», λέει ο Μπαρέρα.

Λαμπραντόρ και Γκόλντεν Ριτρίβερ

Για σύντομες διαδρομές. Long run και αργό τρέξιμο. Σκυλιά με προσωπικότητα, πολύ φιλικά και όμως με μεγάλη ενέργεια παρά το βάρος τους και το μεγάλο κορμί τους. Είναι εύκολο να τα εκπαιδεύσει κανείς και είναι εξαιρετικά πιστά. Τα ριτρίβερ θα γίνουν ένας εξαιρετικός συνεργάτης σε σχεδόν οποιαδήποτε απόσταση και αν επιλέξει ο «δρομέας αφεντικό».

Σέτερ

Φυσικά ένα από τα καλύτερα σκυλιά με μεγάλη αντοχή που σίγουρα δεν θα απογοητεύσει τον δρομέα ιδιοκτήτη του. Έχει ανεξάντλητες αντοχές και σίγουρα μπορεί να σας καθοδηγήσει και σε μονοπάτια σε ορεινό τρέξιμο, αφού είναι κυνηγός. Χρειάζεται και αυτό εκπαίδευση, του αρέσει περισσότερο το χώμα από την άσφαλτο.

Τζακ Ράσελ και Πάρσον Ράσελ

Και για μικρές και για μεγάλε αποστάσεις. Είναι ταχύτατα, αλλά έχουν και αντοχές. Τα Τζάκ Ράσελ (και τα Πάρσον) αγαπούν να παίζουν και είναι πάντα πρόθυμα και δραστήρια. Θα πρέπει, ωστόσο, να περάσετε αρκετό χρόνο στην εκπαίδευση, γιατί στα συγκεκριμένα σκυλιά σαν κυνηγοί, ακολουθούν κυρίως τη… μύτη τους. Για να μην βγάλετε, λοιπόν, κάνα λαγό από το λαγούμι του, τρέξτε αρχικά με λουρί μαζί με το σκυλί σας. Ανεβάστε χιλιόμετρα σταδιακά.

Πόιντερ

Τρέχει μακριά, σταθερά, γρήγορα όταν χρειαστεί και του αρέσουν τα μονοπάτια. Είναι μεσαίου μεγέθους και ξέρει να εκμεταλλεύεται το βάρος του. Είναι πρόθυμο να μείνει μαζί σας σχεδόν σε οποιαδήποτε διαδρομή, εξαιτίας της υψηλής ενέργειας του. Είναι γρήγοροι, ανθεκτικοί δρομείς που έχουν καλή τελική ταχύτητα, αλλά έχουν επίσης την κατασκευή για να διατηρήσουν υψηλές αποστάσεις.

Ότι σκύλο και να έχεις, πάντως, μπορείς να δοκιμάσεις να τρέξεις μαζί του. Χωρίς να τον ταλαιπωρήσεις αν δεν είναι τόσο… φαντικός δρομέας όσο εσύ.

Διαβάστε ακόμα: Η αδέσποτη σκυλίτσα Γκόμπι έτρεξε 126 χλμ για να βρει μια ζεστή αγκαλιά! (pics+vid)

Previous ArticleNext Article

Απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις για τη γυμναστική

Όταν πρόκειται για γυμναστική συχνά ακούτε διάφορες συμβουλές χωρίς να ξέρετε τελικά τί είναι αλήθεια και τί όχι. Για να ξεχωρίσετε το μύθο από την πραγματικότητα και για να σταματήσετε να βασίζεστε στις αβέβαιες γνώσεις των άλλων διαβάστε στη συνέχεια όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη γυμναστική. Συγκεντρώσαμε για εσάς τα πιο συνηθισμένα ερωτήματα και τις απαντήσεις που δίνουν οι ειδικοί σε αυτά.

Ερώτηση 1
Πρέπει να τρώω πριν ή μετά τη γυμναστική;

Πρέπει να τρώτε μετά. Μετά τη γυμναστική είναι σημαντικό να αποκαταστήσετε τους υδατάνθρακες και το γλυκογόνο, δηλαδή τη γλυκόζη που αποθηκεύεται για να χρησιμοποιηθεί σαν ενέργεια, τα οποία έχουν καταναλωθεί από τον οργανισμό σας κατά τη διάρκεια της γυμναστικής. Αν δεν το κάνετε αυτό έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες να τραυματιστείτε και να νιώσετε έντονη κόπωση. Όσο πιο γρήγορα φάτε τόσο πιο πιθανό είναι αυτά τα θρεπτικά συστατικά να επιστρέψουν στα μέρη του οργανισμού από όπου καταναλώθηκαν και χρειάζονται περισσότερο. Οι έρευνες αναφέρουν ότι ένα σνακ με αναλογία υδατανθράκων – πρωτεΐνης 4 προς 1 είναι η καλύτερη επιλογή.

Ερώτηση 2
Γιατί πονάει το σώμα 2 μέρες μετά την επίσκεψη στο γυμναστήριο;

Αυτό είναι το φαινόμενο του καθυστερημένου μυϊκού πόνου. Κατά τη διάρκεια της σωματικής άσκησης οι ασκήσεις ενδυνάμωσης αλλοιώνουν ελαφρώς τη δομή των μυών. Αυτός ο πόνος είναι ένα σημάδι ότι το σώμα σας ξαναχτίζει αυτή τη μυϊκή μάζα. Παρόλο που μπορεί να θέλετε να παραμείνετε ξαπλωμένος και να ξεκουραστείτε, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να κινηθείτε. Η σωματική δραστηριότητα αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή των μυών, μεταφέροντας έτσι τα θρεπτικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για την αποκατάσταση των μυών.

Ερώτηση 3
Μπορώ να σφίξω τους μύες μου χωρίς να σηκώνω βάρη;

Η ενδυνάμωση των μυών δεν επιτυγχάνεται μόνο με τα βάρη. Οποιαδήποτε άσκηση περιλαμβάνει αντίσταση, όπως γιόγκα, pilates, push-ups, ασκήσεις σε στάση σανίδας, λάστιχα γυμναστικής, είναι καλή για την τόνωση των μυών.

Ερώτηση 4
Πρέπει να χάσω κιλά για να αρχίσω ασκήσεις ενδυνάμωσης;

Δεν υπάρχει λόγος να το κάνετε αυτό. Κάποιοι άνθρωποι θέλουν να βλέπουν τα αποτελέσματα πρώτα στη ζυγαριά και μετά στη σωματική γράμμωση γιατί αυτό τους δίνει κίνητρο να συνεχίσουν να γυμνάζονται. Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία ξεκινήστε με αεροβικές ασκήσεις, οι οποίες θα σας επιτρέψουν να χάσετε βάρος γρηγορότερα, και όταν φτάσετε το επιθυμητό σωματικό βάρος επικεντρωθείτε κυρίως σε μυϊκή ενδυνάμωση. Σε αυτό το σημείο δεν θα δείτε τόσο μεγάλη διαφορά στη ζυγαριά, αλλά θα δείτε μεγάλη διαφορά στο σώμα σας και στο μυϊκό σας σύστημα.

Ερώτηση 5
Γιατί οι άνδρες χάνουν βάρος γρηγορότερα από τις γυναίκες;

Οι άνδρες είναι φτιαγμένοι έτσι ώστε να χάνουν περισσότερες θερμίδες από τις γυναίκες. Αυτό συμβαίνει γιατί καταναλώνουν περισσότερο οξυγόνο όταν γυμνάζονται. Όσο περισσότερο οξυγόνο χρησιμοποιεί κανείς όταν γυμνάζεται τότες περισσότερες θερμίδες καίει. Επίσης, οι άνδρες έχουν περισσότεροι καθαρή μυϊκή μάζα από τις γυναίκες, η οποία τους βοηθάει να καίνε θερμίδες ακόμη και όταν δεν βρίσκονται σε κίνηση.

Ερώτηση 6
Πρέπει να γυμνάζομαι κάθε μέρα;

Είναι καλό να κάνετε καρδιαγγειακές ασκήσεις καθημερινά αλλά όχι απαραίτητα ασκήσεις ενδυνάμωσης. Οι μύες χρειάζονται χρόνο για να ανακάμψουν. Η γενική οδηγία είναι ότι είναι καλό μια μέρα της εβδομάδας να μην κάνετε καμία σωματική άσκηση για να ξεκουράζεται το σώμα σας.

Ερώτηση 7
Αν έχω μόνο 30 λεπτά πώς μπορώ να αξιοποιήσω καλύτερα το χρόνο μου για να κάψω τις περισσότερες θερμίδες και λίπος;

Αυτό που μπορεί να κάνει κανείς είναι να κάνει ασκήσεις μεγάλης έντασης, δηλαδή να ανεβάσει πολλούς καρδιακούς παλμούς. Οποιαδήποτε άσκηση μπορεί να το επιτύχει αυτό θα οδηγήσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Διαβάστε ακόμα: Είναι δυνατόν να σφίξει το λίπος με τη γυμναστική;

Πόσο καλό μας κάνει να περπατάμε ξυπόλυτοι;

Πόσο καλό μας κάνει να περπατάμε ξυπόλυτοι;

Πιθανότατα η ιδέα να αφήνετε τις πατούσες σας εκτεθειμένες στα κάθε είδους μικρόβια που βρίσκονται εντός και εκτός σπιτιού δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστική, ωστόσο οι ειδικοί συνιστούν λιγότερη «εξάρτηση» από τα παπούτσια για καλύτερη υγεία!

Ερευνητές από το Κολλέγιο Ίθακα των ΗΠΑ επισημαίνουν ότι ο ρόλος των μυών του πέλματος είναι αρκετά υποτιμημένος αλλά καθοριστικός όσον αφορά την ισορροπία, τη σωστή στάση σώματος και την πρόληψη τραυματισμών και πτώσεων.

Τα μηνύματα στον εγκέφαλο

Τα πέλματά μας, εξηγούν, λειτουργούν βάσει ενός κύκλου αλληλεπίδρασης. Από τους πιο μικρούς έως τους πιο μεγάλους μύες κατά μήκος ολόκληρου του ποδιού, καθένας αποστέλλει μηνύματα στον εγκέφαλο σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν στο περιβάλλον. Όταν η αποστολή αυτών των μηνυμάτων δεν ολοκληρώνεται επιτυχώς, προκύπτουν τραυματισμοί, επειδή κάποια άλλη μυϊκή ομάδα προσπαθεί να αντισταθμίσει την έλλειψη επικοινωνίας.

Τα παπούτσια συχνά ευθύνονται για τέτοιου είδους εκβάσεις, καθώς, όταν περπατάμε, τρέχουμε, χορεύουμε, κάνουμε άλματα κ.λπ., οι μύες των κάτω άκρων απορροφούν την ισχύ πρόσκρουσης ολόκληρου του σώματος. Εάν οι ελάσσονες μύες των κάτω άκρων δεν αποστείλουν τις αναγκαίες πληροφορίες στον εγκέφαλο, οι μείζονες μύες θα πρέπει να αντισταθμίσουν την έλλειψη αυτή. Έτσι, καταπονούνται υπερβολικά και είναι πιθανό να προκύψει τραυματισμός.

“Υπάρχει ένας χαμένος κρίκος”

«Όταν βάζουμε μια σόλα κάτω από το πέλμα, εξασθενεί η διαδικασία μεταφοράς της πληροφορίας», δηλώνει ο Πάτρικ ΜακΚίον, καθηγητής στο Τμήμα Σωματικής Άσκησης και Επιστημών του Αθλητισμού του Κολλεγίου Ίθακα. «Υπάρχει ένας χαμένος κρίκος ανάμεσα στο περιβάλλον και το σώμα», συμπληρώνει ο καθηγητής, επισημαίνοντας ωστόσο πως «ορισμένα παπούτσια είναι πολύ καλά, από την άποψη ότι παρέχουν υποστήριξη». Συνέπεια βέβαια αυτής της υποστήριξης μπορεί να είναι η απώλεια πληροφοριών και ένας επακόλουθος τραυματισμός από υπερβολική καταπόνηση.

Έτσι, ο ΜακΚίον και οι συνεργάτες του συνιστούν να περπατάμε συχνότερα ξυπόλυτοι, ώστε να «εξασκήσουμε» περισσότερο την αλληλεπίδραση του σώματός μας με το περιβάλλον. «Όσο περισσότερο περπατάμε ξυπόλυτοι, για παράδειγμα στο σπίτι ή στο γραφείο, τόσο το καλύτερο», τονίζει ο καθηγητής.

Διαβάστε ακόμα: Τραυματιζόμαστε γιατί δεν περπατάμε και δεν τρέχουμε ξυπόλυτοι!

Πηγή: Onmed

x
Send this to a friend