Λάθη στην προπόνηση που κάνουν ακόμη και οι κορυφαίοι αθλητές

Επιμέλεια: Λευτέρης Κοντούρης

Ακόμη και οι αθλητές που θεωρούνται κορυφαίοι στο είδος τους, έχουν κάνει κατά την διάρκεια της μακράς πορείας τους λάθη στην προπόνηση που ταιριάζουν περισσότερο σε αρχάριο. Υπάρχουν αθλητές που ανήκουν στην ελίτ, ωστόσο δεν αποφεύγουν τις παραλείψεις στην προσπάθεια να ενδυναμώσουν το μυϊκό τους σύστημα όπως επισημαίνουν οι ειδικοί παγκοσμίως.

Το κλειδί για την σωστή δουλειά στο γυμναστήριο είναι η επιμονή και η ποικιλία στο πρόγραμμα που ακολουθεί ο καθένας. Και ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάτε πως τα όποια λάθη είναι πάντοτε στο πρόγραμμα. Δείτε παρακάτω κάποια εξ αυτών που κάνουν συχνά ακόμη και οι πλέον έμπειροι και τα οποία   θα πρέπει να αποφύγετε με κάθε τρόπο.

Yπερβολική αερόβια άσκηση 

Χωρίς να έχετε δουλέψει από πριν με την αντοχή και την ενδυνάμωση των μυών, αυτό το είδος της άσκησης μπορεί να οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε τραυματισμό. Επειδή το κάνουν οι κορυφαίοι αθλητές, αυτό δεν σημαίνει πως είστε σε θέση να το κάνετε και εσείς με επιτυχία.

Πολλές επαναλήψεις με μεγάλη βάρη

Όποτε σηκώνετε μεγάλη βάρη ο κίνδυνος τραυματισμού είναι αυξημένος. Μπορεί με τον τρόπο αυτό να ενδυναμώνετε το μυϊκό σύστημα σε σύντομο διάστημα, θα πρέπει πάντοτε να προσέχετε για το αν έχετε την σωστή στάση του σώματος όταν τα σηκώνετε. Επίσης μην ξεχνάτε πως η σωστή διατροφή και η επαρκής ξεκούραση είναι σημαντικά στοιχεία στο ενδιάμεσο των προπονήσεων.

Δεν τρώτε αρκετούς υδατάνθρακες

Αποτελούν την κυριότερη πηγή ενέργειας για έναν αθλητή. Αν κάποιος δεν καταναλώνει επαρκείς ποσότητες, αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού, ενώ είναι πιθανό να έχει χαμηλή απόδοση σε κάποιον αγώνα. Το τελευταίο οφείλεται κυρίως στην γρήγορη καταπόνηση των μυών. Η σωστή διατροφή είναι κλειδί για την επιτυχία.

Η σύγκριση με άλλους επαγγελματίες

Πολλοί νομίζουν πως είναι σε θέση να φτάσουν στα επίπεδα απόδοσης κορυφαίων αθλητών του είδους τους. Περιμένουν μάλιστα να έχουν άμεσο αποτέλεσμα από τις προπονήσεις, χωρίς να έχουν φροντίσει αρχικά για την ενδυνάμωση του σώματος τους. Αυτό «αποτελεί» συνταγή αποτυχίας όπως γίνεται αντιληπτό αργά η γρήγορα.

Γρήγορες κινήσεις

Οι αργές και ελεγχόμενες κινήσεις είναι οι πλέον κατάλληλες για όσους σηκώνουν βάρη, καθώς έτσι αποφεύγεται πιθανός τραυματισμός και είναι πιο αποτελεσματική η ενδυνάμωση των μυών. Οι γρήγορες και νευρικές κινήσεις πετυχαίνουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα.

Δεν δουλεύετε εκεί που χρειάζεται πραγματικά βελτίωση

Συχνά οι επαγγελματίες αθλητές δεν θέλουν να αποδεχθούν πως έχουν αδύνατα σημεία γι΄ αυτό δεν δίνουν έμφαση σε αυτά κατά την διάρκεια μιας προπόνησης. Εσείς δεν θα πρέπει να ακολουθήσετε το ίδιο παράδειγμα. Εντοπίστε τις αδυναμίες σας και δουλέψτε πάνω σε αυτές.

Ανεπαρκής ύπνος

Ο ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο στην πορεία του αθλητή καθώς είναι το χρονικό σημείο όπου οι μύες αποφορτίζονται από την προπόνηση. Μέρες που νιώθετε εξάντληση λόγω αυξημένων υποχρεώσεων ή ανεπαρκούς ύπνου, αποφασίστε να ξεκουραστείτε και μην περάσετε τη πόρτα του γυμναστηρίου.

Υπερβολική άσκηση

Οσο αισθάνεστε καλά τόσο πιθανό είναι να πέσετε στην παγίδα της υπερβολικής προπόνησης. Πολλοί τραυματισμοί προέρχονται λόγω αυτής της κατάστασης, γι΄ αυτό θα πρέπει πάντοτε να δίνετε προσοχή στα «σημάδια» που σας δείχνει το σώμα σας και να προσαρμόζετε το πρόγραμμα που ακολουθείτε στις εκάστοτε ανάγκες.

Αγνοείτε τις ενοχλήσεις

Πολλοί επαγγελματίες του είδους αγνοούν τις ενοχλήσεις ώστε να μην χάσουν αγώνες που συχνά τους δίνουν τα χρήματα για να επιβιώσουν αλλά και για μην απογοητεύσουν τους θαυμαστές τους. Φυσικά αυτό δεν θα πρέπει να είναι το παράδειγμα για τους υπόλοιπους.

Μειώνετε απότομα τις θερμίδες

Το πόσο θα αδυνατήσετε δεν έχει να κάνει μόνο με τον περιορισμό των θερμίδων αλλά με την ποιότητα των τροφών που καταναλώνετε. Αν κόψετε απότομα το φαγητό, θα χάσετε θερμίδες, ωστόσο θα χάσετε παράλληλα σε μυϊκή μάζα και αυτό θα οδηγήσει στην συνέχεια σε επιβράδυνση του μεταβολσμού σας, καθώς το σώμα σας θα ζητά απεγνωσμένα τροφή.

Κακή αναπνοή

Υπάρχουν αρκετοί επαγγελματίες αθλητές που δεν γνωρίζουν τον σωστό τρόπο διαχείρισης της αναπνοής όταν ασκούνται με βάρη. Πολλοί κρατούν την αναπνοή όταν δεν πρέπει και εκπνέουν επίσης την λάθος στιγμή. Αυτό οδηγεί στην γρήγορη απώλεια ενέργειας και στην αίσθηση ζάλης.

Ελλειψη παρέας

Υπάρχουν μέρες που δεν έχετε καμία διάθεση για προπόνηση. Εκεί ακριβώς χρειάζεται να υπάρχει ένα άτομο που θα σας παρακινήσει και θα σας κάνει παρέα κατά την διάρκεια της άσκησης. Ειδικά αν ο… παρτενέρ είναι βοηθητικός και σας δίνει κίνητρα, μπορεί να σας βοηθήσει να γίνετε ακόμη καλύτεροι.

Διαβάστε ακόμα: Απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις για τη γυμναστική

Πηγή: runnersworld.com

Previous ArticleNext Article

Ρεκόρ, πρωτοτυπίες και δώρα στο 5ο MaskaRun

Ρεκόρ, πρωτοτυπίες και δώρα στο 5ο MaskaRun

Όλο και πιο κοντά βρισκόμαστε στην Κυριακή 23 Φεβρουαρίου που θα διεξαχθεί για 5η συνεχόμενη χρονιά ο πρωτότυπος αγώνας δρόμου MaskaRun στον Ορχομενό. Οι συμμετοχές έχουν ξεπεράσει κατά πολύ το όριο που έχουν θέσει οι διοργανωτές αλλά συνεχίζονται δημιουργώντας ρεκόρ συμμετοχών στον αγώνα! Για τους πιστούς του MaskaRun σημασία έχει η συμμετοχή και η ανταπόδοση.

Πέραν αυτού και εκτός του ότι έχουν εξαντληθεί τα δωρεάν αποθέματα, θα πρέπει όσοι ενδιαφέρονται, να δηλώνουν συμμετοχή γιατί σε περίπτωση ακυρώσεων συμμετοχών θα υπάρχει σειρά προτεραιότητας παραλαβής του πακέτου συμμετοχής. Επίσης ο αριθμός της δήλωσης συμμετοχής τους θα μπαίνει σε κληρωτίδα διεκδίκησης δώρων που θα κληρωθούν στον τερματισμό.

  • Πλούσιο και δωρεάν πακέτο συμμετοχής

Το φετινό MaskaRun παρουσιάζει καινοτομίες και πρωτοπορίες. Πολλές εκπλήξεις περιμένουν όσους θα βρεθούν στην κεντρική πλατεία της ιστορικής πόλης του Ορχομενού. Αρχικά το «πακέτο» που θα παραλάβουν είναι πλουσιότερο αφού οι διοργανωτές φρόντισαν να ανταποδώσουν με αυτόν τον τρόπο την αγάπη των συμμετεχόντων. Θα περιέχει όπως πάντα δωρεάν, μπλουζάκι, καπέλο, μάσκα και σφυρίχτρα τα οποία φέτος έχουν διαφορετικούς, έντονους και μοντέρνους χρωματισμούς.

Αυτά πριν την εκκίνηση γιατί κατά τον τερματισμό περιμένουν τους δρομείς οι περίφημες χειροποίητες μπάρες ενέργειας «σύνορο», νερά, μπανάνες, χυμοί, χειροποίητες πίτες και πολλά ακόμη.

  • Το μετάλλιο

Μπορεί στο MaskaRun να είναι όλοι νικητές αλλά το… αντικείμενο της νίκης, το μετάλλιο, θα περιμένει όσους φτάσουν στον τερματισμό. Το φετινό μετάλλιο είναι πανέμορφο, χειροποίητο κεραμικό με πολύχρωμη κορδέλα.

  • Δώρα και Βραβεύσεις

Στον τερματισμό, στην κεντρική πλατεία της πόλης φέτος δεν θα πρέπει να φύγει κανείς. Θα κληρωθούν πλούσια δώρα προσφοράς ντόπιων επιχειρηματιών και μεταξύ των άλλων μπάλες βόλεϊ και μπάσκετ, ρολόι χειρός, κουβέρ λι, καφετιέρα, πολυμηχάνημα κ.α.

Κλείνοντας πενταετία η πρωτότυπη και μοναδική στο είδος της διοργάνωση, θα βραβεύσει φίλους που την έχουν στηρίξει διαχρονικά αλλά και διακεκριμένους επισκέπτες.

  • Μουσική και χορός

Η «καρδιά» του MaskaRun χτυπά στην κεντρική πλατεία. Από εκεί θα δοθεί η εκκίνηση και εκεί θα γίνει τερματισμός ενώ δεν θα πρέπει να φύγει κανείς γιατί εκτός από τις κληρώσεις και τις βραβεύσεις θα στηθεί το γλέντι της γιορτής με μουσική και χορό σε καρναβαλικούς ρυθμούς.

  • Χαρίστε βιβλία

Το MaskaRun προσφέρει ΔΩΡΕΑΝ στους φίλους που το αγκάλιασαν και συμμετέχουν.

Καλεί όμως τους φίλους να δείξουν και έμπρακτα την αγάπη τους συμβάλλοντας στους κοινωνικούς στόχους που έχει θέσει. Φέτος περιμένει από τους συμμετέχοντες να φέρουν βιβλία τα οποία θα δοθούν για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης του Δήμου Ορχομενού.

  • Καρναβάλι Ορχομενού

Το MaskaRun είναι ο προπομπός του Ορχομενίτικου Καρναβαλιού, του μεγαλύτερου στη Στερεά Ελλάδα. Με την εκκίνηση του MaskaRun δίνεται ουσιαστικά και η έναρξη των εκδηλώσεων στην πόλη που κορυφώνεται την επόμενη Κυριακή 2 Μαρτίου με την μεγάλη παρέλαση.

  • Πρόγραμμα 5ου MaskaRun Ορχομενού

Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020

Δημαρχείο Ορχομενού (αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου)

11:00 – 18:00 Άφιξη εθελοντών – Προετοιμασία υλικού 5ου MaskaRun 2020. Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου, Δημαρχείο Ορχομενού.

18:00-20:00 Σύσκεψη των συνεργαζόμενων φορέων με τη συμμετοχή εθελοντών. Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου, Δημαρχείο Ορχομενού.

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Δημαρχείο Ορχομενού (αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου) 

09:30-11:00 Διανομή Υλικού – Πληροφορίες – Εγγραφές

Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2020

Κεντρική Πλατεία Ορχομενού

09:30-10:30 Διαμόρφωση χώρου στην πλατεία, μεταφορά και τοποθέτηση υλικών

11:00-11:20 Τοποθέτηση εθελοντών στα σημεία ευθύνης τους

11:00-11:25 Προετοιμασία, προθέρμανση

11:25 Τοποθέτηση δρομέων στην εκκίνηση

11:25-11:30 Χαιρετισμοί

11:30 Εκκίνηση

           Ειδικές Βραβεύσεις προσκεκλημένων  

           Κληρώσεις δώρων

Έως 12:15 τερματισμοί και παράλληλα όλοι χορεύουν στην πλατεία σε Καρναβαλικούς (και όχι μόνο) ρυθμούς

  • Οι χορηγοί

Χρυσός χορηγός στο φετινό 5ο MaskaRun το SMALL Ορχομενού.

Μεγάλοι χορηγοίINVICTUS PHARMACEUTICAL – ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΣΥΝΟΡΟ Καφέ

Επίσημοι ΧορηγοίΑγνιάδης Σπορ, Αλεξίου Παν ΧΡΥΣΟΡΑΜΑ, Θεοδ. Ζησιμόπουλος COPYCARE, Γιωρ. Τσάπρας ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑ, Γιάν. Κιαλιός EURONICS, DOLE HELLAS, Σύλλογος Γυναικών Ορχομενού «ΝΕΦΕΛΗ» και η ιστοσελίδα www.asopichos.gr

  • Περισσότερες πληροφορίες 

www.MaskaRun.gr  

 

 

Θετική παρουσία από την Γκλόρια Πριβιλέτζιο στην Βαρκελώνη

Η Γκλόρια Πριβιλέτζιο (ΓΣ Γλυφάδας) αγωνίστηκε σήμερα στον ημιμαραθώνιο της Βαρκελώνης και πραγματοποίησε πολύ καλή παρουσία αφού σημείωσε 1 ώρα 16.25 και έδειξε πως είναι σε καλή κατάσταση ενόψει των υποχρεώσεων του ανοιχτού.

Η Πριβιλέτζιο συνεχίζει την προετοιμασία της με στόχο για τον μαραθώνιο του Ρότερνταμ εκεί όπου θα διεκδικήσει μια καλή επίδοση που θα την ανεβάσει στο παγκόσμιο ράνκινγκ. Η Πριβιλέτζιο με τη σημερινή της εμφάνιση βελτίωσε το ατομικό της ρεκόρ στην απόσταση.

Η έμπειρη αθλήτρια το καλοκαίρι θα διεκδικήσει τη συμμετοχή της τόσο στους Ολυμπιακούς Αγώνες, όσο και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Παρισιού.

x

Send this to a friend