Δύο βασικοί λόγοι που τραυματίζονται οι αρχάριοι δρομείς

Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 79% των δρομέων τραυματίζονται τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια του έτους. Σκεφτείτε αυτόν τον αριθμό για μια στιγμή.

Σχεδόν 8 στους 10 δρομείς που βλέπετε στον επόμενο αγώνα σας ή στις προπονήσεις τραυματίστηκαν ή θα τραυματιστούν κάποια στιγμή.

Πρόσφατα, μεγάλος λόγος γίνεται όσον αφορά τους τραυματισμούς κατά το τρέξιμο στις βιομηχανικές πτυχές. Συγκεκριμένα, στα παπούτσια και την τεχνολογία τους και γι’ αυτό δεν είναι λίγοι εκείνοι που συνιστούν πιο μίνιμαλ επιλογές.

Αυτό, πάντως, για τους περισσότερους γνώστες και προπονητές δεν ισχύει. Αντίθετα υπάρχουν άλλοι πιο σοβαροί λόγοι.

Οι δύο βασικοί

Ο πρώτος έχει να κάνει με τις διαρθρωτικές ανισορροπίες. Όπως για παράδειγμα το ένα πόδι να είναι έστω και λίγο μικρότερο από το άλλο. Όσο και αν σας φαίνεται παράξενό, αυτό μπορεί να φέρει μεγάλη ανισορροπία, ειδικά όταν αυξάνεται ο όγκος των χιλιομέτρων.

Ο άλλος λόγος έχει να κάνει με την ετοιμότητα ενός ερασιτέχνη να ανεβάσει το επίπεδό του. Το κατά πόσο δηλαδή είναι έτοιμος ο οργανισμός του και ο μεταβολισμός του να αντέξει τον όγκο της προπόνησης που επιλέγει. Αυτό που λέμε οι μεταβολική αλλαγή.

Διαρθρωτικές και μεταβολικές αλλαγές

Οι δομικές έναντι των μεταβολικών αλλαγών σημαίνει απλώς ότι η αερόβια και αναερόβια ικανότητα ενός δρομέα αναπτύσσεται με ταχύτερο ρυθμό από τους τένοντες, τους συνδέσμους, τους μύες και τα οστά. Για παράδειγμα, μπορεί να είστε σε θέση να βγείτε έξω από την πόρτα και να κάνετε ένα long run ή ένα tempo run με 6 λεπτά το χιλιόμετρο (ή όποιος κι αν είναι ο ρυθμός σας), αλλά τα ισχία σας μπορεί να μην είναι αρκετά ισχυρά για να αντέξουν.

Αυτός ο τραυματισμός είναι συνηθισμένος για δρομείς που ξεκινούν. Μπορεί να συμβεί στον καθένα ανεξαρτήτως ηλικίας. Μπορεί να συμβεί και σε άνθρωπο με εξαιρετική φυσική κατάσταση, αφού τα πνευμόνια και οι αναπνοές είναι εξαιρετικές, αλλά οι μύες του δεν ακολουθούν.

Οι λύσεις σε τέτοιες περιπτώσεις είναι δύο. Η ενδυνάμωση να γίνεται προοδευτικά μέσω της προπόνησης και ο ρυθμός να είναι τέτοιος που να δίνει στο σώμα το χρόνο να προσαρμοστεί. Δεν χρειάζεται βιασύνη.

Επιπλέον, για αρχάριους δρομείς ή για εκείνους που δεν μπορούν να τρέξουν τον όγκο που επιθυμούν, υπάρχουν συγκεκριμένες ασκήσεις αντοχής που βελτιώνουν τη δύναμη και την ευελιξία, ενώ παρέχουν αερόβιο στοιχείο.

Προπόνηση «βασικής δόμησης»

Η μετάβαση από κυρίως εύκολες αερόβιες διαδρομές σε οποιαδήποτε μορφή προπόνηση ταχύτητας πρέπει να ρυθμιστεί με εισαγωγικές ασκήσεις ταχύτητας, όπως βήματα, σπριντ λόφου, σταθερές διαδρομές. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για αρχάριους δρομείς.

Αυτές οι προπονήσεις είναι αυτές που οι προπονητές ονομάζουν «βασική δόμηση». Δεν πρέπει να παραλείπουμε τις ασκήσεις ταχύτητας, απλά και μόνο για να αυξήσουμε τον όγκο των χιλιομέτρων. Αν συμβεί, αυτό, οι πιθανότητες τραυματισμού ανεβαίνουν.

Με την υπομονή και τη σταδιακή εισαγωγή τόσο της ταχύτητας του αγώνα όσο και του συγκεκριμένου όγκου με τον ρυθμό του αγώνα, μπορείτε να πετύχετε όλους τους στόχους του χρόνου σας, παραμένοντας χωρίς τραυματισμό.

Επίσης όταν απέχετε από την προπόνηση για ένα διάστημα, θα πρέπει να επιστρέφετε με μεγάλη προσοχή. Έχουν συμβεί στο σώμα σας διάφορες μεταβολικές αλλαγές κατά την απουσία σας από τις προπονήσεις.

Η διακοπή της προπόνησης αντοχής αυξάνει την αναλογία υδατανθράκων προς λιπίδια που καίει το σώμα κατά την άσκηση. Αυτό οφείλεται σε μείωση του αριθμού και του μεγέθους των μιτοχονδρίων, που έχει σαν αποτέλεσμα χαμηλότερες συγκεντρώσεις των ενζύμων του κύκλου του κιτρικού οξέος και της β οξείδωσης. Οφείλεται ακόμη σε ελάττωση της πυκνότητας των τριχοειδών αγγείων και της λιποπρωτεϊνικής λιπάσης στους μύες. Αντίθετα, η λιποπρωτεϊνική λιπάση στο λιπώδη ιστό αυξάνεται, γεγονός που ευνοεί την απόθεση λίπους. Φυσικό επακόλουθο όλων αυτών των βιοχημικών και μορφολογικών μεταβολών είναι η μείωση της αερόβιας αντοχής. Οι αλλαγές είναι παρατηρήσιμες λίγες μόνο εβδομάδες μετά τη διακοπή της προπόνησης.

Η διακοπή της προπόνησης αντοχής μειώνει και το μυϊκό γλυκογόνο. Αυτό οφείλεται πιθανώς σε μείωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη και της δραστικότητας της σύνθεσης του γλυκογόνου. Οι αλλαγές αυτές είναι γρηγορότερες και χρειάζονται λίγες μόνο μέρες για να εμφανιστούν.

Αυτό σημαίνει ότι η επιστροφή μας στις προπονήσεις δεν πρέπει να είναι με τα… μπούνια, αλλά με μέτρο. Προσπαθήστε να σεβαστείτε το σώμα σας και κάντε το καλύτερο γι αυτό.

Είναι καλύτερα να είσαι πιο αργός για λίγο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, παρά να αναγκαστείς να μείνει στα… πιτς λόγω τραυματισμού.

Διαβάστε επίσης: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ο μοναδικός Ολυμπιακός Αγώνας Δρόμου της χώρας επιστρέφει!

Την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021, το Olympic Day Run GREECE επιστρέφει για 4η χρονιά στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή Ολυμπιονικών, Παραολυμπιονικών, διακεκριμένων αθλητών και προπονητών, αθλητικών συλλόγων και σωματείων όλης της χώρας, καθώς και ενεργών πολιτών από όλον τον κόσμο. Η μεγαλύτερη επετειακή Ολυμπιακή γιορτή της χώρας θα ενώσει, για ακόμη μια χρονιά, τα βήματα μικρών και μεγάλων, στην απόλυτη Ολυμπιακή εμπειρία.

Το Olympic Day Run GREECE αποτελεί τον μοναδικό στη χώρα Ολυμπιακό Αγώνα Δρόμου και τον επίσημο παγκόσμιο θεσμό για τον εορτασμό της Διεθνούς Ολυμπιακής Ημέρας, που καθιέρωσε η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή, η διοργανώτρια αρχή των Ολυμπιακών Αγώνων, με στόχο τη διάδοση της Ολυμπιακής ιδέας. Ο παγκόσμιος εορτασμός για την ίδρυση της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και για την απόφαση διοργάνωσης των πρώτων Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων (ΑΘΗΝΑ 1896), στρέφει το βλέμμα όλου του κόσμου στην Ελλάδα, ανυψώνοντάς την στον παγκόσμιο Ολυμπιακό και τουριστικό χάρτη.

Η διοργάνωση πραγματοποιείται από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, τη Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, την Ένωση Συμμετασχόντων σε Ολυμπιακούς Αγώνες, το Ολυμπιακό Μουσείο, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, τον ΣΕΓΑΣ και ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Θεσ/νίκης και το ΔΚΟ OLYMPiA, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής να τιμήσει την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων και την επιστροφή τους στη γενέτειρά τους.

Το Olympic Day Run GREECE έχει ήδη αγκαλιαστεί με θέρμη από το ελληνικό και το διεθνές δρομικό κοινό, τοποθετώντας τη Θεσσαλονίκη και όλη την Ελλάδα σε έναν από τους κορυφαίους προορισμούς στην αθλητική τουριστική βιομηχανία.

Το επετειακό έτος 2021 (200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση και 125 από τους Α’ Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896), το 4ο Olympic Day Run GREECE επιστρέφει με μια μεγαλειώδη διοργάνωση που θα σημάνει την επανεκκίνηση του αθλητισμού με αγώνες 10km για ενήλικες, 5km για ενήλικες και εφήβους και 2km για όλες τις ηλικίες.

 Κάνε Σήμερα την Εγγραφή σου εδώ.

Πρόλαβε τις early bird τιμές που είναι διαθέσιμες έως τις 12 Αυγούστου 2021.

Δες εδώ το teaser video της φετινής διοργάνωσης.

Σε όλους τους δρομείς που θα τερματίσουν, θα δοθεί αναμνηστικό μετάλλιο και αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής από την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, ενώ οι νικητές θα λάβουν τα ειδικά έπαθλα του 4ου “Olympic Day Run GREECE”.

Η διοργάνωση θα διεξαχθεί με βάση το υγειονομικό πρωτόκολλο και τις απαραίτητες πάντα εγκρίσεις της Υγειονομικής Επιστημονικής Επιτροπής της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.

Το δρομικό γεγονός υλοποιείται χάρη στην ενέργεια που χαρίζει, η PROTERGIA, Χρυσός Χορηγός του Ολυμπιακού Μουσείου και Χρυσός Χορηγός της Δράσης “Olympic Day Run”.

Χορηγός του Αγώνα είναι ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

 Περισσότερες Πληροφορίες:

http://olympicdayrun.gr/ και olympicmuseumthessaloniki.org

Κάντε like στη σελίδα στο facebook & follow στο instagram και μάθετε πρώτοι τα νέα του επετειακού Ολυμπιακού δρομικού γεγονότος της χώρας

Hashtag: #olympicdayrun

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Δρομικός… καύσωνας στο I Run Myrtos 2021

Με απόλυτη επιτυχία παρά τον καύσωνα, ολοκληρώθηκε το I Run Myrtos, που διεξήχθη για ακόμα μια φορά στον Μύρτο Ιεράπετρας το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου.

Περίπου 200 δρομείς έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και απόλαυσαν τις παραθαλάσσιες διαδρομές των 12.200 και 5.000 μέτρων, σημειώνοντας μάλιστα αρκετά καλές επιδόσεις δεδομένων των συνθηκών.

Ο Μιλτιάδης Καμπιτάκης έκοψε πρώτος το νήμα στα 5 χλμ. και πρώτη γυναίκα τερμάτισε η Martina Qmelkova.

Ο Γιάννης Ζερβάκης ήταν ο νικητής στα 12 χλμ, ενώ πρώτη γυναίκα ήταν η Ειρήνη Πευκιανάκη.

Δείτε αναλυτικά όλα τα αποτελέσματα ΕΔΩ

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλη επιτυχία είχε και ο παιδικός αγώνας 750 μέτρων που έγινε πριν την εκκίνηση των δύο αποστάσεων με τη συμμετοχή δεκάδων παιδιών όλων των ηλικιών.

Το «I run Myrtos», που είχε πάρα συμμετοχές αθλητών από όλη την Κρήτη, ήταν αφιερωμένο στη μνήμη του μακαριστού Μητροπολίτου Ιεραπύτνης και Σητείας κυρού Ευγενίου.

Τους αγώνες οργάνωσαν και προκήρυξαν ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μύρτου « Ο Σαραντάπηγος» και ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Ιεράπετρας.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend