19 τροφές που θα σε βοηθήσουν να κοιμηθείς καλύτερα!

19 τροφές που θα σε βοηθήσουν να κοιμηθείς καλύτερα!

Έχεις πρόβλημα με τον ύπνο; Αν έχεις κουραστεί να μετράς πρόβατα κοιτάζοντας το ταβάνι μέχρι να καταφέρεις να κοιμηθείς, η λύση μπορεί να σου φανεί το ίδιο απλή όσο είναι ένα σνακ μετά το δείπνο.

Υπολογίζεται πως περίπου 50- 70 χιλιάδες ενηλίκων στις ΗΠΑ, αντιμετωπίζουν κάποιο είδος διαταραχής του ύπνου σύμφωνα με το Κέντρο Ελέγχου Πρόληψης Νοσημάτων. Αυτό αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα για την δημόσια υγεία που θα πρέπει να ανησυχεί τον καθέναν μας.

Οι κίνδυνοι

Οι πιο άμεσοι κίνδυνοι που σχετίζονται με την διαταραχή ύπνου αφορούν την έλλειψη αντανακλαστικών την ώρα της οδήγησης, την κούραση και την αδυναμία να ανταποκριθεί κανείς στις καθημερινές του υποχρεώσεις. Επίσης άτομα που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα για μεγάλο διάστημα, υποφέρουν συχνά από κατάθλιψη, κακή διάθεση, έχουν θέματα μνήμης ή παραπανίσια κιλά.

Τα οφέλη από τον επαρκή ύπνο είναι αρκετά – χαμηλότερα επίπεδα στρες, προσοχής στις λεπτομέρειες, φυσιολογικό βάρος, ευχάριστη διάθεση, χαμηλότερος κίνδυνος για εμφάνιση διαβήτη, υψηλή παραγωγικότητα και λιγότερα καρδιακά προβλήματα.

Δυστυχώς οι παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα του ύπνου είναι αμέτρητοι, από το άγχος που αντιμετωπίζεις κάποιος μέχρι την ανάγκη να εξοικονομήσεις ώρες μέσα στην ημέρα ώστε να ανταποκριθείς στις υποχρεώσεις σου.

Προτίμησε τα ελαφριά σνακ και απέφυγε το φαγητό λίγο πριν πέσεις στο κρεβάτι. Δώσε στο σώμα σου μια ώρα ώστε να επεξεργαστεί την τροφή που κατανάλωσες και να απορροφήσει τα θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται για έναν σωστό ύπνο.

Κάποιες τροφές περιέχουν φυσικές ουσίες που βοηθούν στον ύπνο. Δοκίμασε τα παρακάτω τρόφιμα και ροφήματα και φρούτα πριν καταφύγεις σε χάπια και διάφορα σκευάσματα.

Αν παρόλα αυτά, τίποτα από τα πάραπάνω δεν σε βοηθά, θα πρέπει να συμβουλεύτεις κάποιον ειδικό. Ο καλός ύπνος είναι το… γιατρικό της καθημερινοτητάς μας.

Previous ArticleNext Article

Γιατί χάνεις κιλά τρώγοντας όσπρια;

Τα όσπρια βοηθούν στο αδυνάτισμα και μειώνουν τη χοληστερόλη!
Η διατροφή με φασόλια, φακές, ρεβίθια, αρακά και άλλα όσπρια βοηθά στην απώλεια βάρους.
Σύμφωνα με την μελέτη, τα όσπρια κάνουν κάποιον να νιώθει χορτασμένος, με συνέπεια να του κόβουν την όρεξη να φάει άλλο, πράγμα που βοηθά στην προσπάθειά του να αδυνατίσει.

Τα όσπρια κερδίζουν τη… μάχη κατά του λίπους!

Γιατί χάνεις κιλά με τα όσπρια

Οι ερευνητές του Νοσοκομείου «Άγιος Μιχαήλ» του Τορόντο, με επικεφαλής τον δρα Ράσελ ντε Σούζα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό κλινικής διατροφολογίας “American Journal of ClinicalNutrition”, αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) τα ευρήματα 21 κλινικών δοκιμών πάνω στα όσπρια.

Όπως διαπιστώθηκε, η κατανάλωση μιας μερίδας οσπρίων τη μέρα (γύρω στα 130 γραμμάρια) οδηγεί σε απώλεια περίπου 0,34 κιλών σε διάστημα έξι εβδομάδων. Αν και το όφελος δεν φαίνεται μεγάλο, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι τα χαμένα αυτά κιλά δύσκολα επανέρχονται, πράγμα πιο σημαντικό.

Τα όσπρια μας “χορταίνουν” για περισσότερες ώρες από το κρέας

Τα όσπρια περιέχουν βιταμίνες, πρωτεϊνες, ίνες και μέταλλα, ενώ έχουν χαμηλό «γλυκαιμικό δείκτη». Εκτός από το βάρος, μειώνουν και τη χοληστερόλη, ιδίως την «κακή» (LDL).

Σύνδεσμός: Για την πρωτότυπη επιστημονική εργασία στη διεύθυνση:  http://ajcn.nutrition.org/content/early/2016/03/30/ajcn.115.124677.abstract

Πώς η σόγια μπορεί να μας ανεβάσει τη διάθεση;

Η κατανάλωση προϊόντων σόγιας, (υποκατάστατα κρέατος, γάλακτος, τυριού, κακάο, βουτύρου, σάλτσες, αναψυκτικά διαίτης, ζυμαρικά, ξηρές τροφές, μπισκότα κ.α.) όπως δείχνουν νέα δεδομένα, οδηγεί στην αύξηση της απόδοσης των πνευματικών λειτουργιών, στη βελτίωση της διάθεσης, ενώ είναι αδιαμφισβήτητη η δράση της στην επίτευξη και τη διατήρηση του ιδανικού σωματικού βάρους.

Σύμφωνα με νέες μελέτες και πιο συγκεκριμένα από το Πανεπιστήμιο του Missouri στο St Louis των ΗΠΑ, η σόγια έχει μεγάλη επίδραση στη διάθεση μας , με αποτέλεσμα η συστηματική κατανάλωσή της να οδηγεί σε μείωση του άγχους της καθημερινότητάς μας.

Μάλιστα, πέρα από την ελάττωση της ανησυχίας, της αμηχανίας και της νευρικότητας, παρατηρείται και αύξηση του αισθήματος της ευεξίας και της ενεργητικότητας με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζονται οι δυσκολίες της ζωής με έναν πιο αισιόδοξο τρόπο.

Μείωση βάρους 

Εκτός των ανωτέρω, κανείς δεν μπορεί πλέον να αμφισβητήσει την ευνοϊκή συμβολή της σόγιας στη μείωση του σωματικού βάρους και στη βελτίωση της ποιότητας της διατροφής. Η σόγια χαρακτηρίζεται από υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, αντικαθιστώντας τροφές πλούσιες σε λίπη και υδατάνθρακες.

Για τους παραπάνω λόγους η σόγια θεωρείται πλέον από πολλούς ως  ένα πολλά υποσχόμενο τρόφιμο και όχι ως μια εποχική μόδα που θα φύγει σύντομα από το προσκήνιο.

Διαβάστε επίσης: Τα όσπρια μας “χορταίνουν” για περισσότερες ώρες από το κρέας

 

Με πληροφορίες από άρθρο της Άννας-Λουΐζας Χαλιάσου, Ιατρού, Διαβητολογικού Κέντρου Πανεπιστημίου Αθηνών και του Παναγιώτη Χαλβατσιώτη, Επίκουρου Καθηγητή, Διαβητολογικού Κέντρου Πανεπιστημίου Αθηνών, που δημοσιεύθηκε στο ygeiaonline.

x
Send this to a friend