Αξίζουν πραγματικά οι μπανάνες τις θερμίδες τους;

Είναι η μπανάνα τελικά το φρούτο του δρομέα;

Το 2014, ένας ζωολογικός κήπος στο Ηνωμένο Βασίλειο τράβηξε το παγκόσμιο ενδιαφέρον όταν απαγόρευσε τις μπανάνες για τα έγκλειστα πρωτεύοντα θηλαστικά του. Ο λόγος;  Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του ζωολογικού έχουν πολλή ζάχαρη για τους πιθήκους αλλά και πολλές θερμίδες και μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο για διάφορα προβλήματα υγείας όπως ο διαβήτης τύπου 2.

Άρα θα πρέπει κι εμείς οι άνθρωποι να αποφεύγουμε τις μπανάνες;

Είναι γνωστό ότι οι μπανάνες περιέχουν μεγάλο ποσοστό καλίου.  Ένα φρούτο μέσου μεγέθους έχει 422 μικρογραμμάρια καλίου, ποσοστό 12% της συνολικής ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης. «Αυτοί που καταναλώνουν περισσότερο κάλιο έχουν χαμηλότερο ποσοστό κινδύνου για εγκεφαλικό», δηλώνει η Sylvia Wassertheil-Smoller, φημισμένη καθηγήτρια στο Albert Einstein College of Medecin της Ν. Υόρκης που διεξάγει έρευνες για το θέμα.

Μια μέσου μεγέθους μπανάνα έχει 102 θερμίδες, βιταμίνη C σε ποσοστό 17% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης και 3 γρ. φυτικών ινών. Περιέχει επίσης 27 γρ. υδατανθράκων και 14 γρ. ζάχαρης.  «Πολλοί από τους ασθενείς μου φοβούνται το φρούτο αυτό λόγω της αυξημένης ποσότητας υδατανθράκων που περιέχει», λέει η Kristin Kirkpartrick, διαιτολόγος και διευθύντρια Διαιτολογίας και Διατροφής στο Cleveland Clinic’s Wellness Institute.  Η συμβουλή της: κόψτε μια μπανάνα στη μέση και συνοδέψτε με ένα λιπαρό π.χ. φυστικοβούτυρο ή βούτυρο αμυγδάλου για να μειώσετε την επίδρασή του στο σάκχαρο του αίματος και την ινσουλίνη.

Το καλύτερο πράγμα που μπορεί να κάνει μια μπανάνα, σύμφωνα με τον David Nieman,  είναι να εφοδιάζει με καύσιμα το σώμα μας.  Το 2012 ο Nieman ο οποίος είναι καθηγητής Επιστημών Υγείας και Διευθυντής του Human Performance Laboratory του Appalachian State University, δημοσίευσε μια έρευνα στην οποία εξέτασε την κατανάλωση μπανανών σε σύγκριση με Gatorade από αθλητές.

Στην έρευνα αυτή, 14 άνδρες αθλητές έτρεξαν με ποδήλατο μια διαδρομή 75 χλμ. Κατά τη διάρκεια της οποίας ανεφοδιάζονταν είτε με μισή μπανάνα και νερό είτε με ένα φλιτζάνι  Gatorade κάθε 15 λεπτά περίπου. Τρεις εβδομάδες αργότερα, οι αθλητές επανέλαβαν το πείραμα αλλάζοντας αυτό που έτρωγαν κατά τη διάρκεια του αγώνα.  Οι χρόνοι επίδοσής τους και η φυσιολογία τους ήταν η ίδια.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν όμως ότι: Oι μπανάνες περιέχουν σεροτονίνη και ντοπαμίνη, ουσίες που φαίνεται ότι βοηθούν την δυνατότητα του σώματος να απορροφά τα αντιοξειδωτικά καθώς και την αντιμετώπιση του οξειδωτικού στρες. «Οι μπανάνες είναι μια από τις πιο πολύπλευρες και σημαντικές  τροφές στον κόσμο», αναφέρει ο καθηγητής James Dale από το Queensland University of Technology στην Αυστραλία.

Είναι φρούτο που παράγεται με μεγάλη δυσκολία, δίνοντας καρπό όλο το χρόνο, χρειάζεται καλές συνθήκες για να αναπτυχθεί αλλά αντέχει και σε μεγάλες περιόδους ανομβρίας. Όπως υποστηρίζει ο Koeppel, η μπανάνα μπορεί να θεωρηθεί ένα προβληματικό φρούτο, αλλά ακόμη κι έτσι συνιστά να την τρώμε ως ένα υγιεινό αντικατάστατο ενός γλυκού ή αλμυρού σνακ.  Αγοράζοντας μπανάνες που προέρχονται από δίκαιο και αλληλέγγυο εμπόριο (fair trade) είναι μια καλή αρχή.

Ζητώντας συγγνώμη από τα θηλαστικά του ζωολογικού κήπου που τις στερήθηκαν, η ετυμηγορία για τους ανθρώπους είναι ξεκάθαρα υπέρ.

Διαβάστε ακόμα: Επτά εναλλακτικοί γευστικοί τρόποι για να απολαύσετε μία μπανάνα

Previous ArticleNext Article

Οι εκπληκτικές ιδιότητες που έχει η φλούδα του καρπουζιού!

Τα καρπούζια είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα και έτσι είναι εξαιρετικά υγιεινά. Πρόκειται σίγουρα για τον αδιαφιλονίκητο βασιλιά των καλοκαιρινών φρούτων με ένα σωρό ευεργετικές συνέπειες για τον οργανισμό μας.

Αυτό που δεν γνωρίζετε, ωστόσο, είναι ότι η σάρκα της φλούδας από το καρπούζι ίσως είναι ακόμη πιο υγιεινή από το ίδιο το φρούτο!

Μετρήστε: Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, A, B6, ψευδάργυρο, κάλιο και μαγνήσιο, καθώς και λυκοπένιο, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό.

Πέντε λόγοι που ένας δρομέας πρέπει να τρώει καρπούζι

Περιέχει επίσης κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ που υποστηρίζει την υγεία των μυών.  Επιπλέον, οι ίνες μέσα στην φλούδα συμβάλουν στην απώλεια βάρους. Παράλληλα η κιτρουλίνη καταπραΰνει επίσης τα νεύρα και αντιμετωπίζει το άγχος.

Η υψηλή περιεκτικότητα σε νερό το καθιστά τη φλούδα ισχυρό διουρητικό.

Και τώρα ερχόμαστε στο μεγάλο ερώτημα: Πως το καταναλώνουμε;

Αρχικά βγάζουμε το εξωτερικό πράσινο φλούδι. Κρατάμε το λευκό φλοιό και τον πλένουμε πολύ καλά. Μπορούμε να το κόψουμε σε λεπτά μικρά κομμάτια και να το βάλουμε σε πράσινες σαλάτες. Δίνει μια όξινη γεύση, ενώ είναι και τραγανό. Ταιριάζει με λάχανο και καρότο.

Το μεγάλο καλοκαιρινό ντέρμπι: Πεπόνι ή καρπούζι;

Επίσης μπορείτε να το ανακατέψετε με κομματάκια στήθος κοτόπουλου ή φιλέτο τόνου.

Θα πρέπει να πούμε ότι η φλούδα από καρπούζι γίνεται και εξαιρετικό γλυκό του κουταλιού.

Θυμίζουμε επίσης ότι οι σπόροι από το καρπούζι έχουν εξαιρετικές ιδιότητες.

Ποιος να φανταζόταν ότι δεν πρέπει να πετάμε τίποτα από ένα τόσο μεγάλο φρούτο;

Διαβάστε επίσης: Τα υπέροχα καλοκαιρινά φρούτα: Τι μας προσφέρουν, πότε τα τρώμε;

Αυτές οι τροφές πρέπει να βρίσκονται στο ψυγείο κάθε δρομέα

Και τώρα ετοιμαστείτε για την πιο προφανή διατροφολογική συμβουλή όλων των εποχών: οι δρομείς πρέπει να τρώνε πολλά τρόφιμα και σε πλούσιες ποσότητες. Το έχετε ακούσει σίγουρα πολλές φορές και το θεωρείτε κλισέ. Αλλά είναι μια πολύ ουσιαστική συμβουλή.

Όταν τρέχουμε καίμε εκατοντάδες θερμίδες και πρέπει να ενισχυθούμε με τα αντίστοιχα θρεπτικά συστατικά για την καλύτερη δυνατή απόδοση και αποκατάσταση.

Η ποικιλία στις τροφές που τρώμε είναι το κλειδί για να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη διατροφή με άφθονα θρεπτικά συστατικά.

Και αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με αρκετούς συνδυασμούς. Υπάρχουν, ωστόσο, μερικές τροφές που ένας δρομέας καλό είναι να έχει πάντα στο ψυγείο του μιας και είναι εύκολες στην αποθήκευση και τη χρήση και του προσφέρουν όλα όσα χρειάζεται.

Κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά

Ο καταψύκτης σας πρέπει να είναι πάντα εφοδιασμένος με ένα μείγμα μούρων και κάθε δυνατή ποικιλία κατεψυγμένων λαχανικών. Τα κατεψυγμένα προϊόντα έχουν περισσότερες βιταμίνες από τα φρέσκα καθώς καταψύχονται αμέσως μόλις συλλεχθούν. Αυτό επιτρέπει στα προϊόντα να διατηρούν περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα. Ρίξτε τα μούρα στο γιαούρτι και τα δημητριακά και μαγειρέψτε τα λαχανικά μαζί με ρύζι. Τόσο απλά.

Πράσινο τσάι

Φτιάξτε μια μεγάλη κανάτα πράσινου τσαγιού και κρατήστε την στο ψυγείο σας. Το πράσινο τσάι έχει ατελείωτα οφέλη για την υγεία, από τα αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τον καρκίνο έως την αύξηση της ενεργειακής κατανάλωσης καφεΐνης. Πείτε λίγο πριν βγείτε για τρέξιμο αλλά και γενικά όποια στιγμή της ημέρας θέλετε: είναι το τέλειο ενισχυτικό ενέργειας.

Οι δέκα πιο υγιεινές τροφές που μπορεί να φάει ένας δρομέας

Μαύρα φασόλια

Τα μαύρα φασόλια, εκτός από το ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές συνταγές, έχουν πλήθος θρεπτικών συστατικών: ένα φλιτζάνι παρέχει 15 γραμμάρια από διαιτητικές ίνες και πρωτεΐνες. Είναι επίσης μια πολύ αποτελεσματική πηγή συστατικών που δύσκολα συναντάς αλλού. Ανακατεύοντας σε ένα μπολ, μαύρα φασόλια, καλαμπόκι και τόνο για παράδειγμα, έχετε ένα πλήρες γεύμα.

Στήθος κοτόπουλου

Το κοτόπουλο, όπως και όλα τα κρέατα, είναι μια πολύ αποτελεσματική πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών Β, και διάφορων άλλων μετάλλων. Να έχετε πάντα ένα πακέτο στήθους κοτόπουλου που μπορεί να μαγειρευτεί στην κατσαρόλα ή στο φούρνο για ένα εύκολο δείπνο για το βράδυ μαζί με ψητά λαχανικά.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί οι δρομείς δεν μπορούν να τρώνε ό,τι θέλουν όποτε θέλουν;

x
Send this to a friend