Τρέξιμο στην άμμο: Τι πρέπει να προσέχετε

Τρέξιμο στην παραλία: Μια έντονη προπόνηση που κρύβει κινδύνους

Το τρέξιμο στην παραλία είναι μια από αυτές τις ιδανικές αθλητικές δραστηριότητες που σας κάνουν να νιώθετε ότι ζείτε σε διαφήμιση!

Με τις έρευνες να αποδεικνύουν ότι το τρέξιμο στην άμμο απαιτεί 1,6 φορές περισσότερη ενέργεια από ό,τι σε σκληρές επιφάνειες, δεν είναι μόνο ένας εξαιρετικός τρόπος για να αρχίσετε τη μέρα σας αλλά και μια πολύ καλή άσκηση.

Πριν ξεκινήσετε όμως, διαβάστε ορισμένα πράγματα που πρέπει να ξέρετε:

Σκληρή ή μαλακή άμμος;

Όπως θα ξέρετε αν έχετε ποτέ δοκιμάσει να κινηθείτε γρήγορα σε μαλακή, ξηρή άμμο, πρόκειται για μια δραστηριότητα που απαιτεί πολλή ενέργεια και σίγουρα δεν είναι μια διαπίστωση που την επινόησαν οι ερευνητές. Εάν ξεκινάτε για πρώτη φορά το τρέξιμο στην παραλία, περιοριστείτε στην πιο σταθερή και υγρή άμμο: θα είναι και αυτή αρκετά απαλή για τις αρθρώσεις σας. Φυσικά, αν πραγματικά θέλετε μια πρόκληση για τις γάμπες σας, τότε τρέξτε άφοβα στην απαλή άμμο. Θα ενδυναμώσει τις καμάρες και τους αστραγάλους σας, αλλά μην περιμένετε να τρέξετε πολύ μακριά ή πολύ γρήγορα.

Ελέγξτε το καιρό

Πρέπει να μάθετε τα πάντα από το διαδίκτυο ή από αναρτήσεις σε κοντινές παραλίες πριν ξεκινήσετε για το αν η θάλασσα βγάζει κύματα. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να το κάνετε. α) Υπάρχει ο κίνδυνος να ανέβει τόσο η Θάλασσα, που να μην έχετε που να τρέξετε. β) Να βεβαιωθείτε ότι η άμμος είναι σε καλή κατάσταση. Επίσης ο αέρας είναι ένα άλλο ζητούμενο.

Ξυπόλυτοι ή με παπούτσια;

Όταν έχετε μπροστά σας μπόλικη άμμο, ίσως είναι δελεαστικό το να είστε ξυπόλυτοι: και πράγματι, αυτό μπορεί να είναι μια εκπληκτική άσκηση. Όμως η έλλειψη υποστήριξης μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Ξεκινήστε αλλά δώστε προσοχή σε περίπτωση που έχετε ασυνήθιστους πόνους. Στην πραγματικότητα, εάν πάσχετε από πελματιαία απονευρωσίτιδα, διαστρέμματα στον αστράγαλο ή τραυματισμούς στην αχίλλειο πτέρνα, μην αφήσετε τα αθλητικά σας παπούτσια στο σπίτι. Εκτός, όμως, από την έλλειψη αναπήδησης, το τρέξιμο χωρίς παπούτσια μπορεί να είναι επικίνδυνο λόγω του τι μπορεί να υπάρχει κάτω από την επιφάνεια της άμμου. Αν πατήσετε με δύναμη σε ένα κοχύλι, σε βράχο ή ακόμα και σε σπασμένο γυαλί, θα γυρίσετε στο σπίτι κουτσαίνοντας. Γι αυτό, να είστε προσεχτικοί. Αν προτιμάτε να φοράτε παπούτσια, τότε τα παπούτσια με πυκνή ύφανση θα σας βοηθήσουν να κρατήσετε μακριά την άμμο. Αναπόφευκτα, μερικοί κόκκοι άμμου θα καταφέρουν να μπουν στα παπούτσια σας. Γι’ αυτό ένα ζευγάρι καλές κάλτσες ή μια στρώση λιπαντικό θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε τις φουσκάλες.

Επιβίωση από τον ήλιο με προστασία και νερό

Η λευκή άμμος και η αστραφτερή θάλασσα είναι πανέμορφες, αλλά και οι δύο μπορούν να αντανακλούν αρκετά τον ήλιο. Οι περισσότερες παραλίες δεν έχουν πολύ σκιά κι έτσι, είστε πολύ εκτεθειμένοι στα στοιχεία της φύσης. Βάλτε αντηλιακό, φορέστε καπέλο και γυαλιά ηλίου και πίνετε αρκετό νερό για να βεβαιωθείτε ότι είστε προστατευμένοι σωστά. Αν βρίσκεστε σε ένα ιδιαίτερα ζεστό μέρος, θα ήταν καλύτερα να τρέξετε πριν από τις 10 π.μ. ή μετά τις 4 μ.μ. για να αποφύγετε τις ώρες της ημέρας που καίει περισσότερο ο ήλιος. Αν πάλι δεν θέλετε να πάρετε μαζί σας νερό, φροντίστε η διαδρομή σας να περνάει από κάποιο beach bar ή καφετέρια προκειμένου να μπορέσετε να εφοδιαστείτε. Μην ξεχάσετε να πάρετε λεφτά…

Διαγράψτε ότι ξέρατε για το τρέξιμο!

Επειδή η άμμος είναι μια πολύ διαφορετική επιφάνεια, μην περιμένετε αμέσως να τρέξετε το ίδιο μακριά και γρήγορα όπως κάνετε συνήθως. Σας δίνει όμως μια υπέροχη ευκαιρία για να βάλετε κάτι καινούριο στην άσκησή σας. Σκεφτείτε μια διαδρομή ζιγκ-ζαγκ στην παραλία, ότι τρέχετε σε μεγάλη απόσταση στη βρεγμένη και πιο σταθερή άμμο και αλλάζετε απότομα στη μαλακή άμμο για λίγο για 1 λεπτό έντονης προπόνησης, ενώ στη συνέχεια επιστρέφετε ξανά στο πιο σταθερό έδαφος για 10 λεπτά. Εάν υπάρχουν φυσικά εμπόδια, σχεδιάστε την προπόνηση γύρω από αυτά. Πηδήξτε πάνω από φύκια ή τις τρύπες που έχουν σκάψει τα παιδιά. Είναι ιδανικό για την ευκινησία και θα σας κρατήσει σε εγρήγορση!

Ώρα για βουτιά…

Αν, λοιπόν, έχετε το προνόμιο να μπορείτε να τρέξετε δίπλα από τη θάλασσα, επωφεληθείτε όσο περισσότερο μπορείτε. Μην απομονωθείτε τρέχοντας παρέα με τη μουσική που ακούτε συνήθως στα ακουστικά σας. Τώρα είναι η στιγμή που πρέπει απλά να απολαύσετε τον ήχο των κυμάτων ή των πουλιών που πετάνε από πάνω σας.

Όταν τελειώσετε, κάντε μια βουτιά στη θάλασσα. Δροσιστείτε, τεντωθείτε και χαλαρώστε. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι τα άλατα του θαλασσινού νερού έχουν εκπληκτικά οφέλη για το δέρμα! Προσέξτε, όμως. Είναι πολύ εύκολο μετά από έντονη άσκηση να μην αποφύγετε τις κράμπες μέσα στο νερό. Μην απομακρυνθείτε, λοιπόν, και κολυμπήστε εκεί που πατώνετε.

Διαβάστε ακόμα: Προπόνηση και τρέξιμο στη ζέστη: Τρόποι προφύλαξης 

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Το T-shirt του 5ο Veikou Trail τα… σπάει!

Η Οργανωτική Επιτροπή του 5ο Veikou Trail είναι στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει το T-shirt  της φετινής διοργάνωσης.

Η σχεδίαση του φετινού T-shirt είναι πραγματικά φανταστική και ξεφεύγει από τα κλασικά  σχέδια άλλων διοργανώσεων. Άλλωστε στόχος της Οργανωτικής Επιτροπής δεν είναι η κατασκευή ενός T-shirt που μετά την διοργάνωση απλά θα μπει στο συρτάρι, αλλά να μπορεί όποιος το αποκτήσει να το φοράει με χαρά στις προπονήσεις και στην καθημερινότητά του.

Στο κομμάτι του χρώματος, λόγω και της ζέστης, αποκλείστηκε η πιθανότητα σκούρου χρώματος. Από την άλλη να μην επαναληφθεί το λευκό των προηγούμενων διοργανώσεων. Επιλέχθηκε το χρώμα της μέντας, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα και δίνει ένα άρωμα δροσιάς.

Οι εγγραφές ακόμα τρέχουν. Πιθανότατα θα κλείσουν την προσεχή Κυριακή 27/06 ή γρηγορότερα, αν συμπληρωθεί το όριο των 300 ατόμων/ απόσταση . Όποιος επιθυμεί, μπορεί να το αποκτήσει μαζί με την εγγραφή του, σε μια από τις 2 αποστάσεις της διοργάνωσης.

Όσοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει ήδη της εγγραφή τους, (ακόμα και όσοι έχουν εγγραφεί για την διοργάνωση του Ιανουαρίου  που αναβλήθηκε και μετέφεραν την εγγραφή τους για τώρα), μπορούν να το αποκτήσουν. Πως;;; Πολύ απλά αποστέλλουν email στην διοργάνωση στο [email protected], γράφοντας το ονοματεπώνυμο του δρομέα, το μέγεθος T-shirt  και τον κωδικό  VT που έλαβαν κατά την εγγραφή τους. Στη συνέχεια θα πρέπει να καταβληθεί το ποσό των 8,00€ στον τραπεζικό λογαριασμό που κατατέθηκε και το αντίτιμο συμμετοχής, με αιτιολογία το ονοματεπώνυμο του δρομέα και τον κωδικό VT της εγγραφής τους. Σε κάθε περίπτωση μπορούν να επικοινωνούν με το ανωτέρω email.

Η παραλαβή των T-shirt θα πραγματοποιείται μόνο από το σημείο, που οι δρομείς επέλεξαν κατά την εγγραφή τους, μαζί με τον αριθμό συμμετοχής.

Οι εγγραφές τρέχουν και κλείνουν σύντομα

Όλοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εύκολα και γρήγορα αρκεί να μπουν στη σελίδα της διοργάνωσης www.veikoutrail.gr. Στην ειδική κατηγορία των εγγραφών, συμπληρώνουν τα στοιχεία τους στην σχετική φόρμα και επιλέγουν το αγώνισμα όπου επιθυμούν. Στο τέλος, ορίζουν και σημείο παραλαβής του πακέτου συμμετοχής από τα 5 διαθέσιμα που προσφέρονται από την διοργάνωση.

Εγγραφές πραγματοποιούνται και μέσω της πλατφόρμας  www.racefinder.gr

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η διοργάνωση, όπως και οι υπόλοιπες διοργανώσεις που θα πραγματοποιηθούν το ερχόμενο διάστημα, θα υλοποιηθούν σύμφωνα με τις τελευταίες οδηγίες της ΓΓΑ. Οι βασικοί όροι και οι προϋποθέσεις για συμμετοχή στην διοργάνωση, που ισχύουν μέχρι αυτή τη στιγμή, αναφέρονται και στην προκήρυξη που είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης. Την προκήρυξη μπορείτε να την διαβάσετε ΕΔΩ

Οι εγγεγραμμένοι δρομείς θα παραλαμβάνουν τους αριθμούς και τα πακέτα συμμετοχής από το σημείο παραλαβής που επέλεξαν κατά την εγγραφή τους, την Παρασκευή 02/07 και το Σάββατο 03/07 σε ώρες που θα ανακοινωθούν από την διοργάνωση

  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Κηφισιά, Αργυροπούλου 4
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Κορυδαλλός, Ταξιαρχών 57
  • Κατάστημα Outrun | Παλαιό Φάληρο, Mαρίνα Φλοίσβου,
  • Κατάστημα Top Cycles | Περιστέρι, Βασ. Αλεξάνδρου 72,
  • Κεντρική είσοδος Άλσους Βεΐκου | Λεωφ. Βεΐκου, Γαλάτσι

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected].

Διαρκής ενημέρωση για το Veikou Trail παρέχεται επίσης μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης www.veikoutrail.gr και της σελίδας facebook www.facebook.com/veikoutrail.

“Τρέξε στο βουνό μέσα στην πόλη”

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Γιατί ειδικά οι δρομείς δεν πρέπει να κοιμούνται με ανεμιστήρα το βράδυ

Γιατί ειδικά οι δρομείς δεν πρέπει να κοιμούνται με ανεμιστήρα το βράδυ

Σε αυτές τις τόσο θερμές μέρες του καλοκαιριού, ο βραδινός ύπνος δεν είναι μια εύκολη υπόθεση και ειδικά αν στο σπίτι δεν υπάρχει κλιματιστικό. Η ζέστη είναι τόσο έντονη που ο βραδινός ύπνος γίνεται αληθινό μαρτύριο.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι αγορές αδειάζουν από τους ανεμιστήρες: όσοι δεν έχουν κλιματιστικό αγοράζουν έναν ανεμιστήρα και τα βράδια τον χρησιμοποιούν χωρίς διακοπή.

Αν είσαι δρομέας και έχεις κάνει την παραπάνω επιλογή, τα νέα δεν είναι καλά για εσένα: είναι μια από τις χειρότερες επιλογές που μπορείς να κάνεις το να κοιμάσαι το βράδυ με έναν ανεμιστήρα. Είναι πολύ κακό από άποψη υγιεινής και είναι δεδομένο πως θα έχεις προβλήματα με το τρέξιμό σου.

Ας μην ξεχνάμε, ότι ο ύπνος είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της προπόνησης, αλλά και της προετοιμασίας πριν από έναν αγώνα.

Σκόνη…

Όπως τονίζεται στο «The Sleep Advisor», την αμερικάνικη ιστοσελίδα που ειδικεύεται σε θέματα ύπνου, η λειτουργία του ανεμιστήρα μπορεί να κάνει το δωμάτιο πιο δροσερό αλλά ταυτόχρονα το γεμίζει με σκόνη. Ουσιαστικά «σηκώνει» ό,τι σκόνη υπάρχει μέσα στο δωμάτιο και την διαχέει στον αέρα, γεγονός που προκαλεί προβλήματα με την αναπνοή τα οποία θα έχουν άμεσο αντίκτυπο και στις προπονήσεις σας. Ειδικά αν είστε αλλεργικοί ή έχετε άσθμα, ο ανεμιστήρας το βράδυ είναι η χειρότερη δυνατή επιλογή.

«Κοιτάξτε προσεκτικά τον ανεμιστήρα σας. Θα διαπιστώσετε ότι μαζεύει σκόνη στις λεπίδες του και όλη αυτή η σκόνη πετάει στην ατμόσφαιρα κάθε φορά που τον ανοίγετε», αναφέρει χαρακτηριστικά το «The Sleep Advisor».

Αναπνοή

Υπάρχουν όμως και άλλοι λόγοι που ένας δρομέας δεν πρέπει να κοιμάται με ανεμιστήρα το βράδυ. Ένας σημαντικός από αυτούς είναι πως ο ανεμιστήρας στεγνώνει το δέρμα σας καθώς και τα ρινικά σας περάσματα και αν τα τελευταία γίνουν πολύ στεγνά το σώμα σας παράγει αυτόματα υπερβολικά πολύ οξυγόνο με αποτέλεσμα να έχετε δυσκολία στην αναπνοή. Επίσης, η μύτη σας θα είναι υπερβολικά υγρή, σε ενοχλητικό βαθμό, κάθε φορά που θα τρέχετε.

Κράμπες

Αν όλα αυτά δεν σας φτάνουν τότε προσθέστε και τις μυϊκές κράμπες, που είναι με διαφορά ο χειρότερος εφιάλτης ενός δρομέα. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ειδικοί του «The Sleep Advisor»: «Οι άνθρωποι που κοιμούνται με τον αέρα να τους χτυπάει, μπορεί να ξυπνήσουν με δύσκαμπτους μύες, γιατί ο συμπυκνωμένος δροσερός αέρας μπορεί να κάνει τους μύες να συμπιέζονται και να υποφέρουν από κράμπες. Επίσης, ένα πολύ συχνό πρόβλημα για τους ανθρώπους που κοιμούνται μαζί του με τον ανεμιστήρα κοντά στο πρόσωπο και το λαιμό τους είναι να ξυπνάνε με πονόλαιμο».

Ενώ λοιπόν ο ύπνος με έναν ανεμιστήρα φαίνεται σαν ο μοναδικός τρόπος για να αντιμετωπιστεί η ζέστη, μάλλον πρέπει να δοκιμάσετε άλλα πράγματα όπως μια δροσερή φανέλα σε ένα μπολ με νερό κοντά στο κρεβάτι σας ή το προσπαθήσετε να κοιμάστε πολύ κοντά σε ένα ανοιχτό παράθυρο.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα κάνετε καλό ύπνο χωρίς κλιματισμό στον καύσωνα!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend