Τρέξιμο στην άμμο: Τι πρέπει να προσέχετε

Τρέξιμο στην παραλία: Μια έντονη προπόνηση που κρύβει κινδύνους

Το τρέξιμο στην παραλία είναι μια από αυτές τις ιδανικές αθλητικές δραστηριότητες που σας κάνουν να νιώθετε ότι ζείτε σε διαφήμιση!

Με τις έρευνες να αποδεικνύουν ότι το τρέξιμο στην άμμο απαιτεί 1,6 φορές περισσότερη ενέργεια από ό,τι σε σκληρές επιφάνειες, δεν είναι μόνο ένας εξαιρετικός τρόπος για να αρχίσετε τη μέρα σας αλλά και μια πολύ καλή άσκηση.

Πριν ξεκινήσετε όμως, διαβάστε ορισμένα πράγματα που πρέπει να ξέρετε:

Σκληρή ή μαλακή άμμος;

Όπως θα ξέρετε αν έχετε ποτέ δοκιμάσει να κινηθείτε γρήγορα σε μαλακή, ξηρή άμμο, πρόκειται για μια δραστηριότητα που απαιτεί πολλή ενέργεια και σίγουρα δεν είναι μια διαπίστωση που την επινόησαν οι ερευνητές. Εάν ξεκινάτε για πρώτη φορά το τρέξιμο στην παραλία, περιοριστείτε στην πιο σταθερή και υγρή άμμο: θα είναι και αυτή αρκετά απαλή για τις αρθρώσεις σας. Φυσικά, αν πραγματικά θέλετε μια πρόκληση για τις γάμπες σας, τότε τρέξτε άφοβα στην απαλή άμμο. Θα ενδυναμώσει τις καμάρες και τους αστραγάλους σας, αλλά μην περιμένετε να τρέξετε πολύ μακριά ή πολύ γρήγορα.

Ελέγξτε το καιρό

Πρέπει να μάθετε τα πάντα από το διαδίκτυο ή από αναρτήσεις σε κοντινές παραλίες πριν ξεκινήσετε για το αν η θάλασσα βγάζει κύματα. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να το κάνετε. α) Υπάρχει ο κίνδυνος να ανέβει τόσο η Θάλασσα, που να μην έχετε που να τρέξετε. β) Να βεβαιωθείτε ότι η άμμος είναι σε καλή κατάσταση. Επίσης ο αέρας είναι ένα άλλο ζητούμενο.

Ξυπόλυτοι ή με παπούτσια;

Όταν έχετε μπροστά σας μπόλικη άμμο, ίσως είναι δελεαστικό το να είστε ξυπόλυτοι: και πράγματι, αυτό μπορεί να είναι μια εκπληκτική άσκηση. Όμως η έλλειψη υποστήριξης μπορεί να προκαλέσει προβλήματα. Ξεκινήστε αλλά δώστε προσοχή σε περίπτωση που έχετε ασυνήθιστους πόνους. Στην πραγματικότητα, εάν πάσχετε από πελματιαία απονευρωσίτιδα, διαστρέμματα στον αστράγαλο ή τραυματισμούς στην αχίλλειο πτέρνα, μην αφήσετε τα αθλητικά σας παπούτσια στο σπίτι. Εκτός, όμως, από την έλλειψη αναπήδησης, το τρέξιμο χωρίς παπούτσια μπορεί να είναι επικίνδυνο λόγω του τι μπορεί να υπάρχει κάτω από την επιφάνεια της άμμου. Αν πατήσετε με δύναμη σε ένα κοχύλι, σε βράχο ή ακόμα και σε σπασμένο γυαλί, θα γυρίσετε στο σπίτι κουτσαίνοντας. Γι αυτό, να είστε προσεχτικοί. Αν προτιμάτε να φοράτε παπούτσια, τότε τα παπούτσια με πυκνή ύφανση θα σας βοηθήσουν να κρατήσετε μακριά την άμμο. Αναπόφευκτα, μερικοί κόκκοι άμμου θα καταφέρουν να μπουν στα παπούτσια σας. Γι’ αυτό ένα ζευγάρι καλές κάλτσες ή μια στρώση λιπαντικό θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε τις φουσκάλες.

Επιβίωση από τον ήλιο με προστασία και νερό

Η λευκή άμμος και η αστραφτερή θάλασσα είναι πανέμορφες, αλλά και οι δύο μπορούν να αντανακλούν αρκετά τον ήλιο. Οι περισσότερες παραλίες δεν έχουν πολύ σκιά κι έτσι, είστε πολύ εκτεθειμένοι στα στοιχεία της φύσης. Βάλτε αντηλιακό, φορέστε καπέλο και γυαλιά ηλίου και πίνετε αρκετό νερό για να βεβαιωθείτε ότι είστε προστατευμένοι σωστά. Αν βρίσκεστε σε ένα ιδιαίτερα ζεστό μέρος, θα ήταν καλύτερα να τρέξετε πριν από τις 10 π.μ. ή μετά τις 4 μ.μ. για να αποφύγετε τις ώρες της ημέρας που καίει περισσότερο ο ήλιος. Αν πάλι δεν θέλετε να πάρετε μαζί σας νερό, φροντίστε η διαδρομή σας να περνάει από κάποιο beach bar ή καφετέρια προκειμένου να μπορέσετε να εφοδιαστείτε. Μην ξεχάσετε να πάρετε λεφτά…

Διαγράψτε ότι ξέρατε για το τρέξιμο!

Επειδή η άμμος είναι μια πολύ διαφορετική επιφάνεια, μην περιμένετε αμέσως να τρέξετε το ίδιο μακριά και γρήγορα όπως κάνετε συνήθως. Σας δίνει όμως μια υπέροχη ευκαιρία για να βάλετε κάτι καινούριο στην άσκησή σας. Σκεφτείτε μια διαδρομή ζιγκ-ζαγκ στην παραλία, ότι τρέχετε σε μεγάλη απόσταση στη βρεγμένη και πιο σταθερή άμμο και αλλάζετε απότομα στη μαλακή άμμο για λίγο για 1 λεπτό έντονης προπόνησης, ενώ στη συνέχεια επιστρέφετε ξανά στο πιο σταθερό έδαφος για 10 λεπτά. Εάν υπάρχουν φυσικά εμπόδια, σχεδιάστε την προπόνηση γύρω από αυτά. Πηδήξτε πάνω από φύκια ή τις τρύπες που έχουν σκάψει τα παιδιά. Είναι ιδανικό για την ευκινησία και θα σας κρατήσει σε εγρήγορση!

Ώρα για βουτιά…

Αν, λοιπόν, έχετε το προνόμιο να μπορείτε να τρέξετε δίπλα από τη θάλασσα, επωφεληθείτε όσο περισσότερο μπορείτε. Μην απομονωθείτε τρέχοντας παρέα με τη μουσική που ακούτε συνήθως στα ακουστικά σας. Τώρα είναι η στιγμή που πρέπει απλά να απολαύσετε τον ήχο των κυμάτων ή των πουλιών που πετάνε από πάνω σας.

Όταν τελειώσετε, κάντε μια βουτιά στη θάλασσα. Δροσιστείτε, τεντωθείτε και χαλαρώστε. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι τα άλατα του θαλασσινού νερού έχουν εκπληκτικά οφέλη για το δέρμα! Προσέξτε, όμως. Είναι πολύ εύκολο μετά από έντονη άσκηση να μην αποφύγετε τις κράμπες μέσα στο νερό. Μην απομακρυνθείτε, λοιπόν, και κολυμπήστε εκεί που πατώνετε.

Διαβάστε ακόμα: Προπόνηση και τρέξιμο στη ζέστη: Τρόποι προφύλαξης 

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

4η Γύρα Μάνης στις 11 Μαρτίου 2023

Στις 11 Μαρτίου 2023 θα διεξαχθεί στην Αρεόπολη Λακωνίας ο αγώνας 80,5 χλμ. «4η Γύρα Μάνης».

Το χρονικό όριο του αγώνα είναι 12 ώρες. Ωρα έναρξης είναι στις 09:00 και λήξης στις 21:00.

Ο αγώνας αποτελεί έναν γύρο στη Μέσα Μάνη και διεξάγεται εξ ολοκλήρου σε ασφάλτινη διαδρομή. Μπορούν να συμμετάσχουν όσοι έχουν κάνει μαραθώνιο ή οποιονδήποτε αγώνα υπεραπόστασης την τελευταία διετία.

Ο αγώνας θα ξεκινήσει μπροστά από το άγαλμα του ιστορικού άρχοντα της Μάνης, Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, με τους δρομείς να ψάλλουν τον Εθνικό Υμνο.

Θα κατευθυνθεί προς τα Σπήλαια Διρού, παίρνοντας την Επαρχιακή Οδό Αρεόπολης – Γερολιμένα. Στο 9,7ο χλμ. εξερχόμαστε της Επαρχιακής Οδού και κατευθυνόμαστε προς τον παράλληλο επάνω δρόμο, με κατεύθυνση τον Φραγκούλια.

Από αυτόν τον δρόμο, διασχίζουμε τα χωριά – οικισμούς Δρύαλος, Παλαιόχωρα, Βαμβακά, Μπρίκι, και αφού περάσουμε τη Μίνα, κατευθυνόμαστε προς τα κάτω προς τη διασταύρωση της Παραλίας Μεζαπού (17,5ο χλμ.) , και ξαναεισερχόμαστε στην Επαρχιακή Οδό, με κατεύθυνση τον Γερολιμένα.

Περνάμε την Κοίτα (21,5ο χλμ.) και εξερχόμαστε της Επαρχιακής Οδού, προκειμένου να περάσουμε μέσα από τον περίφημο Γερολιμένα (25ο χλμ.), τον οποίο και διασχίζουμε. Επειτα, εξερχόμαστε πάλι στην Επαρχιακή Οδό, με κατεύθυνση προς το Πόρτο Κάγιο.

Διασχίζουμε συνεχόμενα τα χωριά Γιαλιά, Αλικα (28,6ο χλμ.), Κυπάρισσος, Κάποι, την περίφημη Βάθεια (34,8ο χλμ.), και αφού πλησιάσουμε το Πόρτο Κάγιο, ουσιαστικά «εξερχόμαστε» της Αποσκιερής Μάνης και εισερχόμαστε στην Προσηλιακή.

Πλέον, ανεβαίνουμε αντίθετα τη Μάνη και περνάμε από τα χωριά Λάγια (46,5ο χλμ.), Κοκκάλα (54ο χλμ.), Νύφι (58ο χλμ.), Αλύπα, Δρυάλι, Ζούδα, Φλομοχώρι (67ο χλμ.), όπου μπαίνουμε στην Επαρχιακή Οδό Αρεόπολης – Κότρωνα, Λουκάδικα, Χιμάρα (72ο χλμ.), Πυρρίχος.

Ουσιαστικά διασχίζουμε κάθετα την Μάνη, προκειμένου να βγούμε στην Αποσκιερή, την οποία αντικρίζουμε πάλι, στο 78,7ο χλμ., όπου εξερχόμαστε στην Επαρχιακή Οδό Αρεόπολης – Γερολιμένα, με κατεύθυνση πλέον την Αρεόπολη, προκειμένου να τερματίσουμε, στο 80,5ο χλμ. της διαδρομής.

Εκδρομή

Θα υπάρξει οργανωμένη αυθημερόν εκδρομή από την Αθήνα. Για να δηλώσετε για την εκδρομή, μπορείτε να κάνετε την αντίστοιχη επιλογή που υπάρχει στην φόρμα εγγραφής. Η εκδρομή θα ξεκινήσει το Σάββατο 11 Μαρτίου 2023 στις 03.30 από την πλατεία Καραϊσκάκη (Μεταξουργείο) – μπροστά από το ξενοδοχείο Stanley.

Θα κάνει ενδεχομένως ενδιάμεσες στάσεις πάνω στην πορεία του, προκειμένου να πάρει και άλλους αθλητές, που τους εξυπηρετεί καλύτερα από το να πάνε στο Μεταξουργείο.

Προκειμένου να σας πάρουν όσοι επιθυμείτε από κάποιο άλλο σημείο πάνω στη διαδρομή που θα ακολουθήσει το πούλμαν, παρακαλώ απευθυνθείτε στη διοργάνωση, την εβδομάδα πριν από τον αγώνα. Η εκδρομή θα επιστρέψει από την Αρεόπολη, την ίδια ημέρα, περίπου στις 22.00, και αφού λήξουν όλες οι εκδηλώσεις του αγώνα.

Κόστος

Το κόστος του αγώνα είναι 50€ για όσους προσέλθουν με δικό τους μεταφορικό μέσο,

Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε το πούλμαν της διοργάνωσης είναι επιπλέον 20€.

Τα εν λόγω ποσά μπορείτε να τα καταβάλλετε, γράφοντας και το ονοματεπώνυμο του αθλητή, μέχρι και τη Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023 στον λογαριασμό της Τράπεζας Πειραιώς: IBAN: GR 0801 7207 3000 5073 0637 98 547, Αριθμός Λογ/μού: 50 7306 3798 547, ονομ/μο δικαιούχου: ΓΟΡΑΝΙΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ, ή να το καταβάλετε στο κατάστημα Αθλητικών Επάθλων OLYMPUS, που βρίσκεται στην Λεωφόρο Αλεξάνδρου Παπαναστασίου 124, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, καθημερινά από τις 09.00 – 17.00.

Το εν λόγω ποσό ΔΕΝ μπορείτε να το δώσετε μετρητοίς την ημέρα του αγώνα.

Δεκτοί στον αγώνα θα γίνουν μόνο όσοι έχουν καταβάλλει το εν λόγω ποσό αντιτίμου, μέχρι και τις 06 Μαρτίου 2023. Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας, αλλά θα πρέπει να εξασφαλίσουμε το συντομότερο δυνατόν τα πράγματα που θα απαιτούνται για τον αγώνα.

Για εγγραφές πατήστε εδώ

 Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Πρωτιά για τον τεράστιο Φώτη Ζησιμόπουλο στο Ultra Trail Cape Town!

Αλύγιστος και αποφασιστικός ο Φώτης Ζησιμόπουλος, παραμένει σε εξαιρετική κατάσταση και το αποδεικνύει και εκτός συνόρων με την εντυπωσιακή νίκη του στο Ultra Trail Cape Town!

Ο νικητής την τελευταία διετία του Σπάρταθλον ήταν εντυπωσιακός, κρατώντας σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα την πρωτοπορία, σε κάποια σημεία εν μέσω δυνατού αέρα, και δαπανώντας ελάχιστο χρόνο στους σταθμούς ανεφοδιασμού.

Ο 39χρονος υπερμαραθωνοδρόμος ολοκλήρωσε τον αγώνα σε 20:48:17 και έκοψε πρώτος την κορδέλα του τερματισμού.

Τα περάσματα του Φώτη Ζησιμόπουλου:

Σίγκναλ Χιλ (12,2ο χλμ.): 12.0 χλμ./ώρα

Κλουφ Νεκ (20ό χλμ.): 11.4

Πλάτεκλιπ Γκορτζ (24,8ο χλμ.): 9.6

Τέιμπλ Μάουντεν (30,7ο χλμ.): 9.1

Λαντούντο (40,9ο χλμ.): 8.8

Ρόκετ Ρόουντ (47,1ο χλμ.): 8.7

Χάουτ Μπέι (56,1ο χλμ.): 8.5

Σίλβερμαϊν (67,1ο χλμ.): 8.4

Κολκ Μπέι (73,8ο χλμ.): 8.5

Μπλάκχιλ (86ο χλμ.): 8.4

Σάιμονς Τάουν (95.8ο χλμ.): 8.5

Κλάινπλαας Νταμ (101.9ο χλμ.): 8.4

Κόμετγιε (110ο χλμ.): 8.4

Νόορντχοκ (119.6ο χλμ.): 8.5

Κονστάντια Γκλεν (139.3ο χλμ.): 8.0

Αλφεν Τρέιλ (143.7ο χλμ.): 8.0

Νέρσερι Ρέιβιν (148.3ο χλμ.): 8.0

Γιου Σι Τι (155,5ο χλμ.): 7.9

Ντεντ Μανς (162,6ο χλμ.): 7.9

Πρι Φίνις (165ο χλμ.): 7.9

Τερματισμός (165.1ο χλμ.): 7.9

Δείτε όλα τα αποτελέσματα ΕΔΩ

 

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend