Τρεις έμπειροι δρομείς συμβουλεύουν: Έτσι θα μείνετε μακριά από τραυματισμούς

Τρεις αθλητές συμβουλεύουν: Έτσι θα μείνετε μακριά από τραυματισμούς

O Ματ Μέις είναι δρομέας 56 ετών και τρέχει σε αγώνες από το 1985. Κατά μέσο όρο διανύει κάθε χρόνο 2.500 μίλια και έχει καταφέρει να διατηρήσει αυτόν τον ρυθμό για μια δεκαετία.

Συμμετέχει σε αγώνες περίπου 20 φορές τον χρόνο έχοντας καταφέρει να αποφύγει ανεπιθύμητους τραυματισμούς, γεγονός που κάνει αρκετά νεότερους αθλητές να τον ζηλεύουν.

Η 46χρονη Τζένιφερ Χάρισον είναι προπονήτρια στο τρίαθλο και κατοικεί στο Σικάγο. Μπορεί να υπερηφανεύεται για μια μακροχρόνια πορεία στο τρέξιμο δίχως προβλήματα τραυματισμών, με εξαίρεση έναν τραυματισμό στον αχίλλειο τένοντα το 2011 που την άφησε για ένα διάστημα εκτός αγώνων.

Ο 42χρονος Μάικ Γουάρντιαν την δυτική Βιρτζίνια που έχει να επιδείξει αρκετά κατορθώματα σε αγώνες μεγάλης απόστασης και έκανε αισθητή την παρουσία του στην πρόκληση του Παγκόσμιου Μαραθωνίου που περιλαμβάνει αγώνες σε επτά Ηπείρους μέσα σε επτά ημέρες, καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο δίχως ιδιαίτερα προβλήματα τραυματισμών από 1995.

Ποιο είναι το μυστικό που έχει κάνει τους ανθρώπους αυτούς να ξεπερνούν κάθε εμπόδιο δίχως προβλήματα; Βρείτε τις απαντήσεις αμέσως παρακάτω.

Να είστε προσεκτικοί

Προσπαθήστε να «ακούσετε» το σώμα σας. Αν κάτι δείχνει να μην πηγαίνει καλά, απλά ακυρώστε την συμμετοχή σας στον αγώνα, είναι η συμβουλή του Γουάρντιαν ενώ την ίδια άποψη συμμερίζεται ο Μέις: «Αν έχω οποιαδήποτε ενόχληση, τότε κάνω αμέσως πίσω. Είμαι προσεκτικός εκεί που πρέπει να είμαι».

Να είστε ρεαλιστές

Οι αθλητές πρέπει να γνωρίζουν τα όριά τους και να τα σέβονται πάντοτε. Όπως υπογραμμίζει ο Μέις, έχει αποδεχτεί πως δεν μπορεί πλέον να τρέξει όπως το έκανε πριν από 20 χρόνια και δεν πιέζει τον εαυτό του. Κάθε αθλητής πρέπει να γνωρίζει επίσης τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του και να δουλεύει θέτοντας πάντοτε ρεαλιστικούς στόχους. «Πάντοτε ήξερα πως δεν μπορούσα να διανύσω πάνω από 100 μίλια την εβδομάδα, έβαζα ένα συγκεκριμένο όριο στον εαυτό μου και δεν το ξεπερνούσα».

«Εχω συμβιβαστεί με την ιδέα πως δεν είμαι πλέον το ίδιο γρήγορη και δεν έχω την απαίτηση να κάνω τους χρόνους που έκανα παλαιότερα», τονίζει η Χάρισον που δεν δίνει πια την ίδια σημασία στα ατομικά ρεκόρ.

Να είστε συνεπείς

Τόσο ο Wardian όσο και  ο Μέις αναφέρουν πως συνεχίζουν να προπονούνται με την ίδια συνέπεια που το έπρατταν όταν ήταν νεότεροι και δεν αφήνουν την ηλικία να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα. «Μην επιτρέπετε στην ηλικία να επηρεάσει αυτό που κάνετε», υπογραμμίζει ο Γουάρντιαν , τονίζοντας παράλληλα πως το σώμα είναι αυτό που θα υποδείξει το τι είστε ικανοί να καταφέρετε.

Μην επικεντρώνεστε αποκλειστικά στο τρέξιμο

Και οι τρεις αθλητές αποκαλύπτουν πως ασχολούνται με άλλες δραστηριότητες παράλληλα από το τρέξιμο. O Μέις θεωρεί πως η κολύμβηση τον έχει βελτιώσει ως αθλητή, ενώ η Χάρισον έχει προσθέσει το κολύμπι και την ποδηλασία στο πρόγραμμα προπόνησης.

Οσο για τον Γουάρντιαν, πάντε βρίσκει χρόνο για να κάνει μια βόλτα με το ποδήλατο και συχνά το χρησιμοποιεί για να μετακινηθεί στην εργασία του. «Νιώθω τα πόδια μου πραγματικά δυνατά και με κρατά σε φόρμα», υπογραμμίζει  42χρονος δρομέας.

Διαβάστε ακόμα: Διατάσεις, δρομείς και τραυματισμοί: Ερωτήματα που δεν έχουν απαντηθεί

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Γλιτώνεις τους τραυματισμούς όταν τρέχεις αργά;

Είναι μια διάγνωση που κανένας δρομέας δεν θέλει να ακούσει: τόσο το υπερβολικό άγχος όσο και διάφορα προβλήματα των οστών προκαλούνται συχνά από τις έντονες και πολλές προπονήσεις.

Αν και όσον αφορά τα κατάγματα κόπωσης υπάρχουν πολλές αιτίες, όπως για παράδειγμα, η κακή διατροφή, η ελλιπής ανάκαμψη, τα παπούτσια που έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ κ.α., πολύ συχνά το πολύ τρέξιμο θεωρείται ο νούμερο ένα παράγοντας.

Άπειροι δρομείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα τραυματισμού έχουν ακούσει από ειδικούς πως πρέπει να μειώσουν το τρέξιμο για να μην χειροτερέψει η κατάστασή τους.

Πολλοί φυσικά αγνοούν αυτή τη συμβουλή καθώς θεωρούν ότι μια μέρα ανάκαμψης, έπειτα από μια σκληρή προπόνηση, φτάνει και περισσεύει για τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού.

Ρίχνεις την ένταση αλλά…

Για πολλούς μάλιστα, φαίνεται λογική η υπόθεση πως όσο πιο πολύ ρίχνεις τους ρυθμούς και την ένταση με την οποία τρέχεις, τόσο λιγότερους τραυματισμούς έχεις. Αυτό όμως, απέχει από την πραγματικότητα σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ.

Στη μελέτη, 43 ερασιτέχνες δρομείς, 29 γυναίκες και 14 άνδρες από 18 έως 49 ετών, κλήθηκαν να τρέξουν μια διαδρομή 50 μέτρων, τρεις φορές με γρήγορη ταχύτητα, τρεις φορές με μέτρια ταχύτητα και τρεις φορές με αργή. Οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν να βρουν το σωρευτικό φορτίο τραυματισμών στην κνήμη των δρομέων, την πιο κοινή περιοχή καταγμάτων δηλαδή, στις διάφορες ταχύτητες.

Οι μεταβλητές…

Για τον υπολογισμό αυτό συνυπολογίστηκαν τρεις μεταβλητές: το κνημιαίο φορτίο (δηλαδή η πίεση που ασκήθηκε στην κνήμη κατά τη διάρκεια της επαφής με το έδαφος), ο κάθετος ρυθμός φόρτισης (δηλαδή πόσο γρήγορα εφαρμόζεται το σώμα με το πόδι καθώς το πόδι έρχεται σε επαφή με το έδαφος) και η εναέρια στιγμή (η κίνηση του κάτω μέρους του ποδιού όταν απομακρύνεται από το έδαφος).

Η συγγραφέας της μελέτης Τζέσικα Χάντερ και οι συνάδελφοί της, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το συνεχές τρέξιμο με μέτρια ταχύτητα έχει τον ίδιο αντίκτυπο στα πόδια με την διάνυση της ίδιας απόστασης κατά το ήμισυ με γρήγορο και κατά το έτερο ήμισυ με αργό ρυθμό. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι είναι ο πιο αργός ρυθμός που δημιουργεί μεγαλύτερη πίεση καθώς όσο πιο αργά τρέχει ένας δρομέας τόσες περισσότερες οι πιθανότητες τραυματισμών, αφού τα πόδια χτυπούν στο έδαφος πιο συχνά.

Η έρευνα ήταν ξεκάθαρη: το γρήγορο τρέξιμο δεν συμβάλλει περισσότερο στο σωρευτικό κνημιαίο φορτίο σε σχέση με το αργό τρέξιμο άρα το συμπέρασμα πως με αργό τρέξιμο μειώνεις την πιθανότητα τραυματισμού είναι άκυρο.

«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε συστάσεις για το πώς οι δρομείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσουν τις εκπαιδευτικές τους συνήθειες», ξεκαθαρίζει η Χάντερ, που πάντως ένα πρώτο συμπέρασμα για την σχέση τραυματισμών και ταχύτητας μας έχει βοηθήσει να το βγάλουμε.

Διαβάστε ακόμα: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Greece Race for the Cure® 2024: Οι εγγραφές άνοιξαν!

Το Greece Race for the Cure®,  ο αγώνας-θεσμός ενάντια στον καρκίνο του μαστού, επιστρέφει για 16η χρονιά την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου. Με αφετηρία το Ζάππειο, δύο νέες διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας και με δυνατότητα απομακρυσμένης συμμετοχής από όπου κι αν βρισκόμαστε, θα είμαστε για ακόμα μια χρονιά

«Μαζί πιο δυνατοί από τον καρκίνο του μαστού».

Το Greece Race for the Cure® πραγματοποιείται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), με την έγκριση της οργάνωσης Think Pink Europe® και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διοργάνωση Race for the Cure® παγκοσμίως, ευαισθητοποιώντας χιλιάδες κόσμου για τον καρκίνο του μαστού κάθε χρόνο.

Εγγραφές: www.greecerace.gr

Οι εγγραφές για το 16ο Greece Race for the Cure® άνοιξαν και πραγματοποιούνται αποκλειστικά διαδικτυακά εδώ: https://greecerace.gr/greeceraceforthecureregistrations/

  • Αγώνας δρόμου 5 χιλιομέτρων : Εκκίνηση 9.30 πμ, Ζάππειο/ Εγγραφή:10€.
    Οι εγγραφές για τον αγώνα δρόμου θα ολοκληρωθούν στις 19/09 ή με τη συμπλήρωση 10.000 δρομέων.
  • Περίπατος 2 χιλιομέτρων: Εκκίνηση 10.30 πμ, Ζάππειο / Εγγραφή: 8€
    Οι εγγραφές για τον περίπατο θα ολοκληρωθούν στις 22/09 ή με τη συμπλήρωση 35.000 συμμετεχόντων.
  • Digital Συμμετοχή: Mαζί, όπου κι αν βρισκόμαστε. Συμμετέχουμε στη διοργάνωση απομακρυσμένα και αφήνουμε το δικό μας αποτύπωμα ενάντια στον καρκίνο του μαστού μέσα από τα social media / Εγγραφές για τη digital συμμετοχή ως τις 17/09 / Εγγραφή: 8€.

Σε κάθε εγγραφή περιλαμβάνεται το συλλεκτικό t-shirt της διοργάνωσης και chip χρονομέτρησης για τους δρομείς.

Πληροφορίες διοργάνωσης

  • Ημερομηνία: Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου
  • Έναρξη διοργάνωσης: 8.30 πμ
  • Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου – Ημέρα Προαγωγής Υγείας (12μμ-6μμ): Δωρεάν δράσεις για μικρούς & μεγάλους & Συμβολική φωταγώγηση του Ζαππείου στις 10μμ

Γιατί να πάρουμε μέρος

  • Γιατί το Greece Race for the Cure® είναι μια γιορτή για τη ζωή!
  • Για να αναγνωρίσουμε τη δύναμη των γυναικών που έχουν βιώσει τον καρκίνο του μαστού.
  • Για να διαδώσουμε μαζί το μήνυμα της ευαισθητοποίησης σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο.
  • Γιατί μέσα από την διοργάνωση έχουμε ουσιαστικό αντίκτυπο ενάντια στον καρκίνο του μαστού, όλο τον χρόνο. Με κάθε μας συμμετοχή χρηματοδοτούμε προγράμματα του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» για τη στήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών, τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και την προαγωγή της πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend