Ρεκόρ ο Ζερβάκης, 5 νίκες ο Τσολάκης στο Run Greece Ηράκλειο

Ρεκόρ ο Ζερβάκης, 5 νίκες ο Τσολάκης στο Run Greece Ηράκλειο

Κρητικό πεντοζάλι έπαιξε ο καιρός στους χιλιάδες δρομείς που πήραν μέρος στο Run Greece Ηράκλειο. Το Σαββάτο έβρεχε καταρρακτωδώς και σημειώθηκαν καταστροφές στο νησί ενώ την Κυριακή ο καιρός σύμμαχος των δρομέων βοήθησε ώστε να γίνει ακόμη μια επιτυχημένη διοργάνωση της σειράς των αγώνων Run Greece και ένα πολύχρωμο ποτάμι να πλημμυρίσει του δρόμους του Ηρακλείου.

Ρεκόρ αγώνα στα 10χλμ πέτυχε ο Γιάννης Ζερβάκης καθώς τερμάτισε σε 32.16 καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Αμπντελατίφ Ελ Αρφαουί με επίδοση 33.00 που είχε πετύχει το 2016. Η νίκη αυτή του Ζερβάκη είναι η δεύτερη στον αγώνα του Ηραλείου μετά από εκείνη που είχε πετύχει το 2017.

Στη δεύτερη θέση στα 10χλμ ανδρών ήταν ο Μανώλης Σηφάκης και στην τρίτη ο Μάριος Κιούσης με 36.11.

Στις γυναίκες νικήτρια η Αιμιλία Πρωτογεράκη που τερμάτισε σε χρόνο 43.15, δεύτερη Ελενα Μαρκάκη 47.21 και τρίτη η Νεκταρία Μαρίνου με 48.44.

Στα πέντε χιλιόμετρα ο Θεόδωρος Τσολάκης πέτυχε την τέταρτη νίκη του στο Ηράκλειο με επίδοση 16.23. Ο Τσολάκης έχει κερδίσει την κούρσα άλλες τρεις χρονιές και μάλιστα συνεχόμενες το 2015-16-17 ενώ έχει και μία ακόμη νίκη στα 10χλμ στο Ηράκλειο το 2018.

Ο Τσολάκης κατέχει επίσης και το ρεκόρ διαδρομής στα 5χλμ Ηρακλείου με επίδοση 15.52 από το 1017. Δεύτερος τερμάτισε ο Γιάννης Παπαλεωνίδας με 16.54 και τρίτος ο Αντώνης Κωστάκης με 16.55.

Η Κατερίνα Δόβρου κατέκτησε τη νίκη στα 5χλ με επίδοση 18.27, στη δεύτερη θέση η Ζωή Επιτροπάκη και τρίτη η Ειρήνη Πευκιανάκη με 19.57.

Ο Αγώνας του Ηρακλείου ήταν ο 2ος της σειράς που αποτελείται από επτά ενώ ο επόμενος είναι στις 12 Μαΐου στην Καστοριά και στις 19 Μαΐου στα Ιωάννινα οπότε και κλείνει ο εαρινός κύκλος. Οι επόμενοι αγώνες της φθινοπωρινής φάσης αρχίζουν στις 11 Σεπτεμβρίου α;πό την Αλεξανδρούπολη στη συνέχει σειρά πάιρνει η Πάτρα στις 6 Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται στη Ρόδο 13 Οκτωβρίου ενώ ο τελικός αγώνας περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθηνας στις 10 Νοεμβρίου.

Οι Βραβεύσεις

Την παραμονή διεξαγωγής του Run Greece στο Ηράκλειο, Σάββατο 6 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε η γιορτή του στίβου της Κρήτης στην αίθουσα «Μανόλης Καρέλλης» (πρώην Ανδρόγεω) του Δήμου Ηρακλείου στη διάρκεια της οποίας τιμήθηκαν οι αθλητές και προπονητές του στίβου της Κρήτης και του τελικού αγώνα του Run Greece, που διακρίθηκαν την περασμένη αγωνιστική χρονιά.

Μεταξύ των βραβεύτηκαν οι αθλητές και αθλήτριες που διακρίθηκαν με τα Κρητικά Σωματεία, Μιχάλης Αναστασάκης, Λυκούργος Τσάκωνας, Γιάννης Νυφαντόπουλος, Γιώργος Τζατζιμάκης, Χρήστος Φρατζεσκάκης, Κώστας Βασιλάκης, Ηρώ Λεδάκη, Κυριακή Φιλτισάκου, Κριστίνα Αλβερτσιάν κ.α.

Λευκή κάρτα για τον αθλητισμό και την ειρήνη

Κάθε χρόνο στις 6 Απριλίου, εκατοντάδες χιλιάδες ευαισθητοποιημένοι πολίτες ανά τον κόσμο σηκώνουν «Λευκή Κάρτα» (#WhiteCard) και επιβεβαιώνουν τον θετικό αντίκτυπο του αθλητισμού στις κοινωνικές αλλαγές και την παγκόσμια ειρήνη.

Το Run Greece Ηράκλειο συμμετείχε στην 6η Παγκόσμια ημέρα αθλητισμού και ειρήνης και το Σάββατο 6 Απριλίου στις 12.00 ύψωσαν όλοι μαζί «Λευκή Κάρτα» μπροστά από το Κέντρο Εγγραφών της διοργάνωσης στο Παγκρήτιο Στάδιο ενισχύοντας αυτή τη σημαντική παγκόσμια κίνηση

Πηγή: ΣΕΓΑΣ

 

Previous ArticleNext Article

Πόσο χρήσιμη είναι η προπόνηση με ελλειπτικό για τους δρομείς;

Να ξεκινήσουμε από μια αλήθεια. Οι περισσότεροι δρομείς, δεν το συμπαθούν ιδιαίτερα. Αν τους ρωτήσεις θα σου πουν απλά και λαϊκά ότι το ελλειπτικό είναι… γιαλαντζί τρέξιμο. Ως ένα βαθμό θα συμφωνήσουμε μαζί τους, ωστόσο, η σωστή χρήση του ελλειπτικού μηχανήματος μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική επιλογή προπόνησης.

Η συγκεκριμένη προπόνηση συγκεντρώνει καρδιαγγειακά οφέλη παρόμοια με αυτά που απολαμβάνουν όσοι τρέχουν, αλλά αποφεύγει τον αντίκτυπο στους μύες και τους αρθρώσεις.

Για τους δρομείς, η χρήση ενός ελλειπτικού εκπαιδευτή είναι μια επιλογή προπόνησης που στην ουσία συμπληρώνει το τρέξιμο, ενώ παράλληλα μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση ενός τραυματισμού.

Πόνοι και προπόνηση

Το ελλειπτικό κάνει τον αθλούμενο να χρησιμοποιεί πολλούς από τους ίδιους μύες με το τρέξιμο. Για τους έμπειρους δρομείς και ειδικά γι αυτούς των μεγάλων αποστάσεων, η χρήση ελλειπτικού μπορεί να χρησιμεύσει ως ανάπαυλα από τις μεγάλες επιπτώσεις που έχει στο σώμα και τις αρθρώσεις το τρέξιμο. Περιστασιακά η χρήση του ελλειπτικού μπορεί να σε κρατήσει εντός ρυθμού όταν πονάς και δεν μπορείς να τρέξεις πολλά χιλιόμετρα στο δρόμο, εξαιτίας κάποιου πόνου.

Τρέξιμο: Ποιο είναι το καταλληλότερο έδαφος για τις αρθρώσεις

Χαρακτηριστικά

Το ελλειπτικό έχει μεταβαλλόμενα επίπεδα αντίστασης, παρόμοια με τα σταθερά ποδήλατα. Ορισμένες μηχανές έχουν ρυθμιζόμενη ράμπα κλίσης, επιτρέποντας στον χρήστη να αυξήσει την κλίση, κάνοντας την κίνηση της άσκησης παρόμοια με την πεζοπορία ή το τρέξιμο σε ανηφόρα και παρέχοντας διαφορές στις προπονήσεις και τους μυς που χρησιμοποιούνται. Επιπλέον, οι ελλειπτικοί εκπαιδευτές μπορούν να μετακινούνται προς τα πίσω για να δουλεύουν διαφορετικό σύνολο μυών. Πολλές ελλειπτικές μηχανές έχουν επίσης λαβές που μετακινούνται εμπρός και πίσω. με το να πιάσει αυτές τις λαβές, ο χρήστης εμπλέκει τους ανώτερους μυς του σώματος, όπως στο σκι αντοχής. Άρα, όπως και η κολύμβηση, η προπόνηση με ελλειπτικό μπορεί να βοηθήσει έναν δρομέα.

Οφέλη

Χρειάζεται λιγότερη προσπάθεια για να τρέξει κανείς στο ελλειπτικό σε σχέση με τον τρέξιμο στο δρόμο ή ακόμα και στον διάδρομο, επειδή ο χρήστης δεν κινεί το δικό του σωματικό βάρος προς τα εμπρός στο διάστημα ούτε υπομένει επαναλαμβανόμενη πρόσκρουση στο έδαφος.

Έτσι θα γυμνάσετε (και) τους κοιλιακούς σας πάνω στον διάδρομο

Παρόλα αυτά, για να επιτευχθεί μια ισοδύναμη με τα τρέχοντα χιλιόμετρα, γενικά προσθέστε περισσότερο χρόνο στην ελλειπτική προπόνηση. Για παράδειγμα, εάν ένας δρομέας συνήθως έχει 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο έξω, μπορεί να χρησιμοποιήσει 6 λεπτά ανά χιλιόμετρο ως “ρυθμό” για το ελλειπτικό και πολλαπλασιάσει με τον αριθμό των χιλιομέτρων που θα ήθελε να “τρέξει”. 6 λεπτά x 5 χιλιόμετρα = 34 λεπτά. Στο δρόμο θα έκανε 25 λεπτά, άρα στο ελλειπτικό θα κάνει 9 λεπτά παραπάνω.

Το ελλειπτικό η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα παρεξηγημένο μηχάνημα ανάμεσα στους δρομείς, ωστόσο, πρέπει να σκεφτόμαστε ότι μπορεί να μας δώσει αφενός ποικιλία στην προπόνηση και αφετέρου τη δυνατότητα να προπόνηθούμε τόσο όταν είμαστε τραυματίες ή όταν πονάμε λόγω της μεγάλης καταπόνησης.

Διαβάστε ακόμα: Circuit Training: Προπόνηση για δρομείς με πολλαπλά οφέλη

Στις 4 Οκτωβρίου ο 21ος Ημιμαραθώνιος Άκτιος Δρόμος

Την Κυριακή 4 Οκτωβρίου ο Δήμος Ακτίου Βόνιτσας θα υποδεχθεί τους αθλητές δρομείς για τον 21ο Άκτιο Ημιμαραθώνιο Δρόμο. Ένα από τους  μακροβιότερου  Ημιμαραθώνιου  Δρόμους της Δυτικής Ελλάδος

Φέτος λόγω των συνθηκών εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού SARS-COVID-19 η διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί με τις εκάστοτε ισχύουσες νομοθεσίες της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού κατά τις ημέρες διεξαγωγής του αγώνα.

Ο Άκτιος Ημιμαραθώνιος Δρόμος θα ξεκινήσει στις 09:15 από το ύψος του  αεροδρομίου του Ακτίου Βόνιτσας  με κατεύθυνση  προς τον Άγιο Νικόλαο Βόνιτσας (δρόμος Άκτιο – Λευκάδα με μια παραλιακή παράκαμψη).

Στην συνέχεια θα ακολουθήσει τον δρόμο Λευκάδα – Βόνιτσα και στον συνέχεια σε μια ειδυλλιακή διαδρομή πίσω από το Κάστρο της Βόνιτσας (περιοχή Χώρα) θα  καταλήξει στην παραλία της Βόνιτσας  στο ύψος της πλατείας του Δημαρχείου Ακτίου Βόνιτσας

Μαζί με τον Ημιμαραθώνιο Άκτιο Δρόμο θα πραγματοποιηθεί και ο καθιερωμένος πλέον δρόμος των 5000 μέτρων αλλά και των 1000 μέτρων για μικρά παιδιά (κάτω των 12 ετών).

Η διαδρομή των 10 χιλιομέτρων θα ξεκινήσει τις 09:10 από το 10ο χιλ. Του Ημιμαραθωνίου δρόμου, στο ύψος του Αγίου Νικολάου Βόνιτσας.

Η διαδρομή που έχει επιλεχθεί για τα 5000 μέτρα περιλαμβάνει. Το γύρω του Κάστρου (περιοχή Χώρα) , το άλσος της Σάλτινης και το πανέμορφο νησάκι της Κουκουμίτσας .

Ο αγώνας των 5000 θα ξεκινήσει στις 9:45 από την παραλία της Βόνιτσας στο ύψος της πλατείας Δημαρχείου Ακτίου Βόνιτσας .

Τα 5000 μέτρα είναι μια ευκαιρία μαζική συμμετοχής για τις  οικογένειες της πόλης μας  ( και τον όμορων πόλεων και χωριών )  αλλά και σε μεμονωμένους αθλητές να λάβουν μέρος, στον αγώνα και να γνωρίσουν τις ομορφιές της Βόνιτσας .

Φυσικά για τους πολίτες του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας είναι μια ευκαιρία να τρέξουν ή να περπατήσουν  για την πόλη τους ατομικά ή ομαδικά και να δημιουργήσουν γύρω από τον Άκτιο Δρόμο μια γιορτή για την πόλη τους .

Να τονίσουμε οτι για όσους δεν μετακινηθούν με λεωφορεία της διοργάνωσης του αγώνα ή δεν διαμείνουν σε καταλύματα που θα ορίσει η επιτροπή του Ακτίου Δρόμου η συμμετοχή είναι δωρεάν .

Για περισσότερες πληροφορίες καθώς και για την προκήρυξη του αγώνα θα ενημερωθείτε σε σύντομο χρονικό διάστημα με νέο δελτίο τύπου.

Εκ του Προέδρου του Κέντρου Κοινωνικής Μέριμνας και Ανάπτυξης Δήμου Ακτίου Βόνιτσας

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ

x
Send this to a friend