Τι συμβαίνει με το σωματικό σας βάρος όταν δεν κοιμάστε καλά;

Photo by Matthew T Rader on Unsplash

Το… χτύπημα που μπορεί να δεχθεί ο μεταβολισμός σας από τον τον κακό ύπνο είναι πολύ μεγάλο και υπάρχουν πολλές έρευνες που το επιβεβαιώνουν.

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε λιγότερο πλήρης από την διατροφή σας και να σας οδηγήσει σε υπερκατανάλωση σνακ, τα οποία τις περισσότερες φορές είναι παχυντικά.

Αυτή η υπερκατανάλωση τροφής σε συνδυασμό με όλες τις δυσλειτουργίες που προκαλούνται από τις λίγες ώρες ύπνου, οδηγούν τον οργανισμό σας να μην μεταβολίζει το λίπος και ως εκ τούτου, οι αποθήκες σας να γεμίζουν.

Σε μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό Journal of Lipid Research, 15 υγιείς άντρες στις ηλικίες των 20 ετών ελέγχθηκαν σε εργαστήριο ύπνου για 10 νύχτες. Για πέντε από αυτές τις νύχτες, κρατήθηκαν ξύπνιοι, ώστε να μην περάσουν περισσότερο από πέντε ώρες στο κρεβάτι. Για τις υπόλοιπες νύχτες κοιμήθηκαν κανονικά συμπληρώνοντας 7-8 ώρες.

Μετά από τέσσερις νύχτες περιορισμού του ύπνου, οι ερευνητές έδωσαν στους συμμετέχοντες για βραδινό γεύμα ένα μπέργκερ υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Αργότερα κατά την περίοδο της μελέτης, όταν τους επετράπη να κοιμηθούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, πήραν ακριβώς το ίδιο γεύμα πριν κοιμηθούν.

Αν και οι δύο τύποι γευμάτων ήταν ίδιοι όσον αφορά την περιεκτικότητα σε λιπαρά, οι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι αισθάνονται λιγότερο κορεσμένοι στις νύχτες που στερήθηκαν τον ύπνο.

Όταν οι ερευνητές που εξέτασαν δείγματα αίματος που λαμβάνονται καθ ‘όλη τη διάρκεια της μελέτης, διαπίστωσαν επίσης ότι τα σώματα των συμμετεχόντων αργούσαν να “καθαρίσουν” το λίπος – τα λιπίδια – από το αίμα μετά το γεύμα τις ημέρες του περιορισμένου ύπνου, αντίθετα με άλλες ημέρες που οι συμμετέχοντες στην έρευνα κοιμόντουσαν καλά

Οι υπερβολικές ποσότητες λιπιδίων μπορούν να προκαλέσουν την συσσώρευση λίπους στα τοιχώματα των αρτηριών, αυξάνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και μπορεί επίσης να προκαλέσουν την αποθήκευση αυτού του λίπους, προκαλώντας αύξηση βάρους.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα, ότι δύο άνθρωποι που τρώνε ακριβώς τα ίδια πράγματα, αλλά κοιμούνται διαφορετικά, ενδέχεται να παρουσιάσουν τελείως διαφορετικές συμπεριφορές σε σχέση με το σωματικό τους βάρος.

Συνεπώς, αν κάποιος δεν κοιμάται σωστά για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι υποψήφιος να αυξήσει το σωματικό του βάρος, σε αντίθεση με κάποιον που κοιμάται τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα και ξεκουράζεται επαρκώς.

Διαβάστε επίσης: Γιατί… φρενάρει ο μεταβολισμός σας και δεν χάνετε κιλά;

Previous ArticleNext Article

Ξεπεράστε την κούραση της ημέρας τρώγοντας σωστά

Δίνετε αγώνα για να αποκτήσετε την κατάλληλη ενέργεια το πρωί; Τα βράδια προσπαθείτε πολύ για να ξεπεράσετε την κούραση της ημέρας;

Είναι προφανές: ο τρόπος που τρώτε μέσα στην ημέρα δεν είναι ο κατάλληλος και ίσως πρέπει να τον αλλάξετε.

Για την ακρίβεια πρέπει να τονώσετε λίγο, μέσω της τροφής σας, τα επίπεδα ενέργειάς σας.

Ακολουθούν μερικές καλές συμβουλές:

Τροφές που μας φέρνουν υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας

Να τρώτε πάντα πρωινό

Πολλοί άνθρωποι δεν τρωνε πρωινό λόγω της βιασύνης τους και της αγωνίας τους να μην αργήσουν στη δουλειά. Μεγάλο λάθος. Το πρωινό δίνει τα απαραίτητα ποσοστά ενέργειας στο σώμα σας ώστε να ξεκινήσει όσο το δυνατόν καλύτερα η μέρα σας και είναι ένα γεύμα που δεν πρέπει ποτέ να χάνετε. Συν τοις άλλοις, μας κρατάει χορτάτους και έτσι αποφεύγουμε τα περιττά γεύματα μέσα στην ημέρα.

Τρώτε πιο συχνά γεύματα αλλά σε μικρές ποσότητες

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το να τρώνε μόνο τρία γεύματα την ημέρα είναι η πιο σοφή μέθοδος. Ακριβώς όμως επειδή τα γεύματα αυτά είναι μεγάλα, ο οργανισμός δύσκολα τα χωνεύει και έτσι αισθανόμαστε ένα βάρος κατά την διάρκεια της ημέρας. Με εξαίρεση το πρωινό, τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας σας πρέπει να είναι ελαφριά και λιτοδίαιτα. Αλλά να είναι περισσότερα από μόλις τρια την ημέρα. Προσθέστε και δεκατιανό ανάμεσα στο πρωινό και το μεσημεριανό καθώς και ένα απογευματικό γεύμα.

Τροφές και ροφήματα που μπορούν να μηδενίσουν την προπόνησή σας!

Να τρώτε φρούτα

Τα καθημερινά σας γεύματα πρέπει να αποτελούνται από όσα περισσότερα φρούτα γίνεται. Τα συστατικά που περιέχονται στα περισσότερα φρούτα δίνουν μια έξτρα ώθηση στην καθημερινότητά σας και πολλές φορές σας βοηθάνε να είστε σε φόρμα παρά το γεγονός ότι μπορεί το σώμα σας να είναι κουρασμένο. Ουσιαστικά τα φρούτα μπορούν να λειτουργήσουν ως φυσικά τονωτικά και η σημασία τους στις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες είναι μεγάλη.

Ενισχύστε τον οργανισμό σας με βιταμίνη B

Η βιταμίνη Β είναι ένα κομβικό στοιχείο που απαγορεύεται να λείπει από τις διατροφικές συνήθειες της καθημερινότητάς μας. Είναι η βιταμίνη που μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια και ως εκ τούτου πρέπει να πρέπει να φροντίζετε να παίρνετε την απαιτούμενη ημερήσια ποσότητά της. Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ψάρια και κρέας απαιτείται να τα καταναλώνετε συστηματικά.

Διαβάστε επίσης:11 τροφές για όταν χρειάζεσαι άμεσα έξτρα ενέργεια

Η ουσία που βελτιώνει την απόδοση της άσκησης σε 12 εβδομάδες!

Τριετής έρευνα του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα του Καναδά που έγινε το 2012 και δημοσιεύθηκε στο Journal of Physiology ανακάλυψε ότι η ρεσβερατρόλη αυξάνει την ικανότητα των αρουραίων να ασκούνται σε διάστημα 12 εβδομάδων.

Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από τα Canadian Institutes of Health Research.

Η ρεσβερατρόλη, μια αντιοξειδωτική ουσία, αποτελεί αντικείμενο πολλών μελετών, ακόμη και από την αμερικανική διαστημική εταιρεία NASA.

Η ερευνητική ομάδα του Jason Dyck διαπίστωσε ότι τα οφέλη που προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό η ρεσβερατρόλη, μία χημική ουσία που βρίσκεται σε μεγάλη ποσότητα στη φλούδα των σταφυλιών και στο κόκκινο κρασί βελτιώνει την απόδοση κατά την άσκηση.

Που υπάρχει…

Επίσης σε μεγάλες ποσότητες υπάρχει στα φύλλα ευκαλύπτου και ελάτου, στους ξηρούς καρπούς στα μούρα (mulberries, blueberries, cranberries, bilberries) και στην μαύρη σοκολάτα. Ενώ έχει ανιχνευτεί και σε άλλες 70 τροφές, αλλά σε μικρές ποσότητες που δεν μπορούν να φανούν το ίδιο ωφέλιμες.

4 λόγοι που η σοκολάτα είναι ευεργετική για τους δρομείς

Να σημειωθεί ότι μια άλλη μελέτη έδειξε ότι η ρεσβερατρόλη επιβραδύνει την αύξηση του βήτα αμυλοειδούς στον εγκέφαλο. Μια πρόσφατη μελέτη βρήκε ότι η ουσία είναι επίσης αντικαταθλιπτική.

Το κόκκινο κρασί έχει την περισσότερη ρεσβερατρόλη από όλες τις άλλες τροφές που περιέχουν την ουσία αλλά και πάλι η ποσότητά του είναι σχετικά μικρή γι’ αυτό η ρεσβερατρόλη υπάρχει στην αγορά ως διατροφικό συμπλήρωμα.

“Εάν πίνετε κόκκινο κρασί για να πάρετε ρεσβερατρόλη [σε ικανοποιητική ποσότητα], θα πρέπει να πίνετε από 10 έως 100 μπουκάλια την ημέρα”, είπε ο Dyck.

Με ποιον τρόπο ο καφές βελτιώνει την αθλητική σου απόδοση;

O ίδιος ανέφερε: “Πιστεύω ότι η ρεσβερατρόλη θα μπορούσε να βοηθήσει τους ασθενείς που θέλουν να ασκηθούν αλλά δεν μπορούν. Η ρεσβερατρόλη θα μπορούσε να μιμηθεί την άσκηση ή να βελτιώσει τα οφέλη της μέτριας άσκησης που μπορούν να κάνουν. Είναι πολύ ικανοποιητικό να προχωρήσουμε από τη βασική έρευνα στο εργαστήριο σε μια κλινική δοκιμή στον άνθρωπο”.

Διαβάστε επίσης: Αθλητική διατροφή δεν σημαίνει μόνο κοτόπουλο, ρύζι και μαρούλι

Πηγή: Improvements in skeletal muscle strength and cardiac function induced by resveratrol during exercise training contribute to enhanced exercise performance in rats. The Journal of Physiology, 2012; 590 (11): 2783 DOI: 10.1113/jphysiol.2012.230490

x

Send this to a friend