Σοκάρει έρευνα για την καρδιακή υγεία: Ένας στους πέντε δεν γνωρίζει τη σημασία της διατροφής!

Σοκάρει έρευνα για την καρδιακή υγεία: Ένας στους πέντε δεν γνωρίζει τη σημασία της διατροφής!

Μοιάζει εξαιρετικά αυτονόητο και όμως δεν είναι: ο τρόπος που τρώμε μπορεί να επηρεάσει την λειτουργία της καρδιάς. Ωστόσο, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που έγινε από την κλινική του Κλίβελαντ, ένας αδικαιολόγητα μεγάλος αριθμός ενηλίκων μοιάζει να αγνοεί την συγκεκριμένη πραγματικότητα.

Σε μια έρευνα που βασίστηκε σε πάνω από 1.002 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 18 έως 73 ετών, οι παρερμηνείες που σχετίζονται με την καρδιά αποδείχθηκαν εκπληκτικά κοινές. «Η έλλειψη γνώσεων μπορεί να δυσκολέψει τους ανθρώπους να κατανοήσουν το πόσο πολύ οι συνήθειες τους αυξάνουν τους κινδύνους για την υγεία τους», δήλωσε ο Στίβεν Νίσεν, επικεφαλής του καρδιαγγειακού τμήματος στην κλινική του Κλίβελαντ.

Σοκάρουν τα ποσοστά της έρευνας

Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 88% των ερωτηθέντων κατανοούν τη σχέση μεταξύ μιας υγιούς καρδιάς και της διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Και περίπου τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων ανησυχούν για το βάρος τους.

Ωστόσο, όταν η συζήτηση φτάνει στα όσα πρέπει να κάνουν οι άνθρωποι γι ‘αυτό το ζήτημα -για παράδειγμα, να προβούν σε αλλαγές στη διατροφή τους και ή στον τρόπο που γυμνάζονται ώστε να μπορούν να ενισχύσουν την υγεία της καρδιάς σας- δεν έχουν όλοι την κατάλληλη πληροφόρηση.

Σύμφωνα με τη συγκριμένη έρευνα, το 18% πιστεύει ότι η διατροφή δεν έχει καμία σχέση με την υγεία της καρδιάς και το 42% πιστεύει εσφαλμένα ότι ακόμα κι αν είναι υπέρβαροι, όσο ασκούνται η καρδιά τους δεν έχει κίνδυνο.

Αναφορικά με τους κινδύνους του υπερβολικού βάρους για την υγεία, το 87% δεν αντιλαμβάνεται ότι η παχυσαρκία μπορεί να συνδεθεί με τον καρκίνο και το 80% δεν γνωρίζει ότι τα ίδια δεδομένα θα μπορούσαν να αυξήσουν τον κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής ή ακανόνιστου καρδιακού παλμού.

Ο μεταβολισμός είναι ο πιο συχνά αναφερόμενη αιτία για το αυξημένο βάρος, ενώ το 53% των ερωτηθέντων κατηγορούν τον οργανισμό τους ότι «εργάζεται εναντίον τους» όταν προσπαθούν να χάσουν βάρος.

“Παραπληροφόρηση”

«Το βάρος μπορεί να είναι πολύπλοκο και ευαίσθητο ζήτημα για πολλούς. Ένα πρόβλημα είναι ότι υπάρχει πολλή παραπληροφόρηση σχετικά με τη διατροφή, την ευεξία και την άσκηση και αυτό έχει οδηγήσει σε σύγχυση. Εξαιτίας αυτού, πολλοί άνθρωποι μπορεί να απογοητευτούν με τις προσπάθειές τους ή να μην ξεκινήσουν καν ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους», λέει ο Νίσεν.

«Για του λόγου το αληθές, σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων έχει προσπαθήσει να βελτιώσει τη διατροφή του, αλλά συνέχισε αυτή την προσπάθεια για μόνο μια εβδομάδα ή δύο. Οι άνθρωποι επίσης δεν ξέρουν πόση απώλεια βάρους είναι απαραίτητη για τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς, και θεωρούν λανθασμένα ότι πρέπει να χάσουν μεγάλα ποσά βάρους για να αποκομίσουν κέρδη στην υγεία τους.

Γενικά, υπάρχει κακή κατανόηση της σχέσης μεταξύ σωματικού βάρους και υγείας και πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να δράσουν αποτελεσματικά λόγω αυτής της έλλειψης γνώσης. Τα θετικά νέα είναι ότι οι άνθρωποι πρέπει να χάσουν μόνο το 5% του σωματικού βάρους για να έχουν κέρδη στην υγεία τους», τονίζει.

Διαβάστε ακόμα: Οι 10 τροφές που βοηθούν στην σωστή λειτουργία της καρδιάς

Previous ArticleNext Article

8 τρόφιμα που μοιάζουν με ανθρώπινα όργανα και μας κάνουν καλό!

Υπάρχουν τροφές που το σχήμα τους και η σύστασή τους παραπέμπουν σε ανθρώπινα όργανα. Μάλιστα τα συστατικά τους σε πολλές περιπτώσεις κάνουν καλό στα συγκεκριμένα όργανα και φυσικά στην υγεία μας.

«Εκείνο που διατηρεί την υγεία είναι ισομερής κατανομή και ακριβής μείξη μέσα στο σώμα των δυνάμεων του ξηρού, του υγρού, του κρύου, του γλυκού, του πικρού, του ξινού και του αλμυρού. Την αρρώστια την προκαλεί η επικράτηση του ενός. Η θεραπεία επιτυγχάνεται με την αποκατάσταση της διαταραχθείσας ισορροπίας, με τη μέθοδο της αντίθετης από την πλεονάζουσα δύναμη» έλεγε ο Ιπποκράτης.

Αυτή η ισορροπία μπορεί να επιτευχθεί αν δεν αποκλείουμε τροφές από την καθημερινότητά μας, ακόμα και αν δεν είναι οι… αγαπημένες μας.

Ας δούμε, όμως, τα οφέλη των τροφών στα ζωτικά μας όργανα:

Κόκκινα Φασόλια

Μπορούν να θεραπεύσουν και να βοηθήσουν στη διατήρηση της καλής νεφρικής λειτουργίας και μοιάζουν ακριβώς όπως τα ανθρώπινα νεφρά.

Καρύδια

Μοιάζει με μικρό εγκέφαλο, με αριστερό και δεξί ημισφαίριο, τον άνω και κάτω εγκέφαλο και την παρεγκεφαλίδα. Τα καρύδια βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και την εγκεφαλική λειτουργία.

Καρότο

Η διατομή του μοιάζει με του ανθρώπινου μάτιου. Τα καρότα ενισχύουν τη ροή του αίματος στα μάτια και ενισχύουν γενικά την λειτουργία των ματιών.

Επτά τροφές-φάρμακα με πολυδιάστατη δράση

Σέλινο

Μοιάζει με τα οστά και στοχεύει ειδικά στην ενδυνάμωση και την αντοχή των οστών. Τα τρόφιμα με νάτριο, όπως το σέλινο τροφοδοτεί με τα απαραίτητα, τις σκελετικές ανάγκες του σώματος.

Αβοκάντο

Στοχεύει στην υγιή και καλή λειτουργία της μήτρας και του τραχήλου της μήτρας της γυναίκας. Το Αβοκάντο βοηθάει τις γυναικείες ορμόνες να έλθουν σε ισορροπία, να ρίξει ανεπιθύμητο βάρος μετά τη γέννα, και την αποτροπή του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.

Σύκα

Υποκαθιστούν τους όρχεις και είναι γεμάτα από σπόρους και κρέμονται ανά ζεύγη, όταν μεγαλώνουν. Τα σύκα αυξάνουν την κινητικότητα των αρσενικών(+) σπερματοζωαρίων, καθώς αυξάνουν και τον αριθμό των σπερματοζωαρίων με αποτέλεσμα να ξεπεραστεί η ανδρική στειρότητα.

Μανιτάρια

Βοηθούν τη βελτίωση της ακοής και είναι ένα από τα λίγα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη D. Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι σημαντική για υγιή οστά, η οποία ισχυροποιεί ακόμα και τα μικροσκοπικά οστάρια που βρίσκονται μέσα στο αυτί (σ.σ. και μοιάζουν με μανιτάρι) τα οποία μεταδίδουν τον ήχο προς τον εγκέφαλο. Υπάρχει μάλιστα μανιτάρι (σ.σ. Το αυτί του Ιούδα) που έχει το σχήμα του αυτιού.

Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες μοιάζουν με το πάγκρεας και επιφέρουν ισορροπία στο γλυκαιμικό δείκτη των διαβητικών.

Διαβάστε επίσης: «Μαγικές» τροφές που είναι ιδανικές για όσους αθλούνται

Αυστηρή δίαιτα: Το μεγαλύτερο λάθος όταν θελεις να χάσεις βάρος

Αυστηρή δίαιτα: Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείς να κάνεις!

Το χειρότερο με τους ανθρώπους που ακολουθούν κάποια αυστηρή δίαιτα ή χημική ή express που κατά καιρούς έχουν διαβάσει στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, δεν είναι ότι δεν θα χάσουν κιλά.

Αυτό είναι πολύ πιθανό να το καταφέρουν. Ταυτόχρονα, ωστόσο, αυτό που θα καταφέρουν είναι να ρίξουν το μεταβολισμό σου σε χαμηλότερα επίπεδα, καθώς ο οργανισμός θα αναγκαστεί να ελαττώσει τις «καύσεις» ώστε να «εξοικονομήσει» ενέργεια για τις βασικές λειτουργίες.

Την ίδια στιγμή, είναι δεδομένο ότι θα χάσουν κιλά γρήγορα και άλλο τόσο σίγουρο ότι θα τα πάρουν πίσω σε ακόμα πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

Και αυτό επειδή ο οργανισμός μας φαίνεται ότι προσαρμόζεται καλύτερα με μικρές και σταδιακές αλλαγές! Και φυσικά, ακολουθώντας τέτοιου είδους δίαιτες δεν σε βοηθάει να αλλάξεις τη «φιλοσοφία» σου γύρω από το φαγητό και την άσκηση και άρα να αλλάξεις το σώμα σου.

Τρώμε λιγότερο και να κινούμαστε περισσότερο!

Η βασική αρχή για τη μείωση του βάρους είναι ότι, πρέπει να εξασφαλίζουμε αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο. Με απλά λόγια πρέπει, οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφής να είναι λιγότερες από εκείνες που δαπανούμε για τις μεταβολικές ανάγκες και τη σωματική μας δραστηριότητα.

Αυτό μπορεί να γίνει, είτε μειώνοντας τις θερμίδες που παίρνουμε, είτε αυξάνοντας τις θερμίδες που καίμε, ή με συνδυασμό και των δύο. Όμως, οι μελέτες δείχνουν ότι, τα καλύτερα και πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα έχουμε όταν κάνουμε αλλαγές και στις δύο πλευρές της ζυγαριάς!

Αφήστε λοιπόν τις στερητικές δίαιτες, φάτε σωστά και με μέτρο και ασκηθείτε. Αλλάξτε τρόπο ζωής.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα μειώσετε την τροφή σας χωρίς να αυξηθεί η πείνα σας!

x
Send this to a friend