Τι μπορείτε να φάτε όταν βρίσκεστε στην παραλία

Το καλοκαίρι μπήκε για τα καλά, ο καύσωνας έρχεται και πολλοί από εσάς ετοιμάζεστε για εξορμήσεις σε κοντινές παραλίες ή για βουτιές και ηλιοθεραπεία σε κάποιο από τα νησιά της χώρας.

Ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνάτε πως εκτός από την προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία θα πρέπει να μεριμνήσετε και για το τι θα φάτε ενώ θα βρίσκεστε δίπλα στην θάλασσα.

Ξεχάστε το κλασσικό ταπεράκι με τα κεφτεδάκια και τη χωριάτικη. Σκεφτείτε πιο πρακτικά για να κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη.

Tips

Αρχικά καλό θα είναι να έχετε στην τσάντα σας Finger Food που δεν πιάνει χώρο και δεν χρειάζεται χρήση μαχαιροπίρουνου.

Μια καλή επιλογή είναι επίσης οι ξηροί καρποί, τα φρούτα (ξερά ή φρέσκα), μπισκότα τύπου digestive που προσφέρουν ενέργεια και διατηρούνται δίχως πρόβλημα σε υψηλές θερμοκρασίες.

Αποφύγετε τρόφιμα όπως τα αλλαντικά, το τυρί, η μαγιονέζα και το αυγό, αλλοιώνονται εύκολα από τις υψηλές θερμοκρασίες.

Επιλέξτε να πάρετε μαζί σας αρκετά φρούτα είτε πλυμένα σε ένα σακουλάκι είτε ολόκληρα. Είναι ωφέλιμα για την υγεία σας και μπορούν να αποτελέσουν ένα καλό επιδόρπιο αντί για κάτι γλυκό το οποίο δύσκολα διατηρείται εκτός ψυγείου.

Πάρτε μαζί σας ένα χειροποίητο σάντουιτς με υλικά που μπορούν να διατηρηθούν εκτός ψυγείου για ώρα όπως η ντομάτα, το ταχίνι και το φυστικοβούτυρο.

Οι μπάρες δημητριακών είναι μια εξίσου καλή επιλογή για να ξεγελάσετε την πείνα σας και να πάρετε ενέργεια.

Το κουλούρι Θεσσαλονίκης, το σταφιδόψωμο και το τσουρέκι είναι σνακς που μπορούν να καταναλωθούν ενώ είστε στην παραλία.

Μην ξεχνάτε το μπουκάλι με το νερό καθώς είναι σημαντικό να είστε ενυδατωμένοι όταν η θερμοκρασία είναι υψηλή.

Διαβάστε ακόμα: Τροφές που σας ενυδατώνουν σε συνθήκες ζέστης για να προπονηθείτε με ασφάλεια

Previous ArticleNext Article

Καλοκαιρινά φρούτα και θερμίδες: Τι πρέπει να προσέξετε

Scott Webb Unsplash

Γράφει η Εβίτα Σιατίτσα*

Θα συμφωνήσεις νομίζω μαζί μου πως αν μία εποχή μπορούσε να στεφθεί βασίλισσα των φρούτων δεν θα μπορούσε να είναι άλλη από το καλοκαίρι!

Είναι η ποικιλία των καλοκαιρινών φρούτων που καλύπτει όλα τα γούστα; Είναι η δροσιά που μας χαρίζουν και που τόσο αναζητάμε όλοι τις ζεστές μέρες καλοκαιριού; Ή μήπως είναι οι θερμίδες στα καλοκαιρινά φρούτα που μας «δελεάζουν» και τα καταναλώνουμε χωρίς τύψεις; Για τόσους και άλλους τόσους λόγους νομίζω οι περισσότεροι αγαπάμε τα φρούτα και ιδιαίτερα τα καλοκαιρινά!

Μιας και οι θερμίδες όμως είναι κάτι που συχνά μας απασχολεί τι θα έλεγες να γνώριζες τις θερμίδες των αγαπημένων καλοκαιρινών σου φρούτων; Όχι για να σε αποτρέψουν από την κατανάλωσή τους αλλά γιατί η γνώση είναι δύναμη, δεν νομίζεις;

Ας δούμε λοιπόν πόσες θερμίδες κρύβουν τα καλοκαιρινά φρούτα!

Οι εκπληκτικές ιδιότητες που έχει η φλούδα του καρπουζιού!

Καρπούζι: θερμίδες 86 για μία φέτα καρπούζι (περίπου 280γρ)

Δικαίως ο βασιλιάς του καλοκαιριού! Δεν θα μας προδώσει ποτέ καθώς η μεγάλη περιεκτικότητά του σε νερό θα μας χορτάσει και θα μας ενυδατώσει εύκολα!

Πεπόνι: θερμίδες 45 για μία φέτα πεπόνι (περίπου 160γρ)

Σε απόσταση αναπνοής στον συναγωνισμό με το καρπούζι μπορείς να το προσθέσεις ακόμη και στη σαλάτα σου!

Ροδάκινο: θερμίδες 58kcal για ένα μεσαίο ροδάκινο (περίπου 150γρ)

Αν μέχρι τώρα το έτρωγες μόνο ωμό τι θα έλεγες να το δοκιμάσεις και ψητό; Ναι ναι όπως ακριβώς κάνεις με το μήλο το χειμώνα! Δεν θα σε απογοητεύσει, θα το δεις!

Βερίκοκο: θερμίδες 17kcal για ένα βερίκοκο (περίπου 35γρ)

«Και μάγουλο βερίκοκο…» θα σιγοτραγουδάς τρώγοντας αυτό το γλυκό φρούτο που δικαιολογημένα αγαπούν μικροί και μεγάλοι! Το βερίκοκο εχει τις πιο λίγες θερμίδες ανάμεσα στα καλοκαιρινά φρούτα.

Κεράσια: θερμίδες 87kcal για ένα φλιτζάνι κεράσια (περίπου 140γρ)

Αν και εσύ δεν μπορείς να σταματήσεις παρά μόνο αφού τελειώσεις όλο το μπολ με τα κεράσια τότε θα σου πω ότι σε καταλαβαίνω. Εκτός από σκέτα θα ταιριάξουν άψογα στο γιαούρτι σου!

Νεκταρίνι: θερμίδες 62kcal για ένα μεσαίο νεκταρίνι (περίπου 140γρ)

Άλλο ένα φρούτο που είμαι σίγουρη ότι κουβαλάς συχνά μαζί σου στην παραλία! Ζουμερά και γλυκά σε δικαιώνουν σε κάθε μπουκιά!

Βανίλια: θερμίδες 18 kcal για μία βανίλια (περίπου 40γρ)

Γλυκιά και δροσερή η βανίλια θα γίνει ένα από τα αγαπημένα σου καλοκαιρινά φρούτα και θα ταιριάξει άψογα στην πλούσια φρουτοσαλάτα σου.

Βύσσινο: θερμίδες 51 για ένα φλιτζάνι βύσσινα (περίπου 103γρ)

Πριν τα κάνεις γλυκό του κουταλιού ή μαρμελάδα μην διστάσεις να τα καταναλώσεις και σκέτα ή μέσα στο γιαούρτι σου.

Γιατί η ενυδάτωση με φρούτα είναι καλύτερη από ότι με σκέτο νερό;

Δαμάσκηνα: θερμίδες 30 για ενα φρέσκο δαμάσκηνο (περίπου 65γρ):

Μπορείς να τα βλέπεις πιο συχνά αποξηραμένα, τα δαμάσκηνα όμως είναι ακόμη πιο νόστιμα στην φρέσκια τους μορφή γι αυτό πρόλαβέ τα τώρα που είναι η εποχή τους!

Σύκο : θερμίδες 37 για ένα μεσαίο σύκο (περίπου 50γρ)

 Γλυκάθηκε η γριά από τα σύκα, θα φάει και τα συκόφυλλα. Αν ταυτίζεσαι με την γνωστή παροιμία τότε μάλλον αγαπάς τα σύκα όσο και εγώ. Δοκίμασε να φτιάξεις μία υγιεινή σως για τη σαλάτα σου με πολτοποιημένο σύκο και μπαλσάμικο και είμαι σίγουρη ότι θα το λατρέψεις!

Αχλάδι: θερμίδες 86 για ένα μεσαίο αχλάδι (περίπου 150γρ)

Αγαπημένο φρούτο και για τους πιο δύσκολους κατέχει εξέχουσα θέση στις καλοκαιρινές φρουτοσαλάτες μας!

Γκρέιπ φρουτ: θερμίδες 77 για ένα μεσαίο γκρέιπ φρουτ (περίπου 200γρ)

Η πικρή του γεύση συνήθως μας αποτρέπει από το να το καταναλώσουμε μόνο του. Απόλαυσέ το λοιπόν σε ένα δροσερό smoothie μαζί με άλλα φρούτα.

Φράουλα: θερμίδες 46  για 1 φλιτζάνι ολόκληρες φράουλες (περίπου 144 γραμμάρια)

Αν και δεν χρειάζονται συνοδεία για να τις απολαύσεις, οι φράουλες θα δώσουν μία διαφορετική γεύση στις σαλάτες σου, στα porridge, το smoothie σου και στα γλυκά σου!

Διαβάστε επίσης: Οι εκπληκτικές ιδιότητες του παρεξηγημένου φραγκόσυκου

* Η Εβίτα Σιατίτσα είναι Διαιτολόγος και Διατροφολόγος στη Θεσσαλονίκη. Το άρθρο της δημοσιεύτηκε στο fmh.gr

Αναλύοντας τους δημοφιλέστερους διατροφικούς μύθους

Του Νίκου Καφετζόπουλου*

Όπως συμβαίνει με τους μύθους γύρω από τη γυμναστική και το κάψιμο λίπους, έτσι ακριβώς και οι λανθασμένες αντιλήψεις γύρω από τη διατροφή στέκονται πολλές φορές εμπόδιο στην προσπάθειά μας να χάσουμε κιλά.

  • “Το βραδινό «παχαίνει»”. Φυσικά και δεν είναι αλήθεια, αφού το αν θα χάσει ένα άτομο βάρος, εξαρτάται από το ισοζύγιο ενέργειάς του. Αν η ενέργεια που προσλαμβάνει είναι μικρότερη από την ενέργεια που καταναλώνει, θα χάσει κιλά. Αν είναι μεγαλύτερη, θα πάρει. Παρ’ όλα αυτά, καλό είναι να προτιμήσεις ένα ελαφρύ βραδινό, 2-3 ώρες πριν από τον ύπνο, έτσι ώστε να προλάβει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της πέψης.
  • “Το πράσινο τσάι αδυνατίζει”. Διαφημίζεται ότι το πράσινο τσάι, λόγω των κατεχινών και της καφεΐνης που περιέχει, βοηθά στην αύξηση του μεταβολισμού και, κατά συνέπεια, στην απώλεια βάρους. Η αλήθεια είναι ότι όντως φαίνεται να αυξάνει τον μεταβολισμό, αλλά η αύξηση αυτή δεν είναι τόσο σημαντική ώστε να βοηθήσει κάποιον να αδυνατίσει, αν δεν προσέξει γενικότερα την διατροφή του.
  • “Το γκρέιπφρουτ είναι λιποδιαλυτικό”. Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, δεν υπάρχουν τρόφιμα που «αδυνατίζουν» ή που ενεργοποιούν τον μεταβολισμό σε τέτοιο βαθμό ώστε να επέλθει απώλεια βάρους. Η μόνη αλήθεια είναι πως δεν μπορούμε να αποδώσουμε μαγικές ιδιότητες σε κανένα τρόφιμο και, για να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός, πρέπει να αυξηθεί η φυσική δραστηριότητα.
  • “Το μαύρο ψωμί έχει λιγότερες θερμίδες”. Κι όμως, άσπρο και μαύρο ψωμί έχουν τις ίδιες θερμίδες. Όντως, το ψωμί ολικής άλεσης έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να καταναλωθεί σε μεγαλύτερες ποσότητες από το λευκό. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και τα υπόλοιπα προϊόντα ολικής άλεσης, όπως, για παράδειγμα, τα ζυμαρικά.
  • “Οι ανάλατοι ξηροί καρποί δεν έχουν θερμίδες”. Οι ανάλατοι ξηροί καρποί απλώς δεν έχουν αλάτι! Θερμιδικά δεν έχουν διαφορά με τους αλατισμένους – κάτι που σημαίνει ότι περιέχουν περίπου 500 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Φυσικά και μπορούν να αποτελούν μέρος ενός υγιεινού διαιτολογίου, αλλά πάντα με μέτρο.
  • “Η μαύρη σοκολάτα είναι «αθώα»”. Η μαύρη σοκολάτα είναι ανώτερη θρεπτικά από τη γάλακτος, λόγω της μεγαλύτερης περιεκτικότητας σε κακάο και αντιοξειδωτικά. Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καταναλώνεται ελεύθερα, καθώς προσδίδει τις ίδιες θερμίδες με όλες τις άλλες σοκολάτες – περίπου 500 με 600 ανά 100 γραμμάρια.

Διαβάστε επίσης: Πως… αυτοκτονούμε μέσω της διατροφής μας

* Ο Νίκος Καφετζόπουλος είναι Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος. Έχει γράψει το βιβλίο “Πρακτικός οδηγός Αθλητικής Διατροφής”. Στο www.nutribase.gr μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τη δουλειά του.

x
Send this to a friend