Πόσα αυγά μπορούμε να τρώμε την ημέρα;

Photo by Ismael Trevino on Unsplash

Όλοι όσοι αθλούνται και γυμνάζονται συστηματικά το γνωρίζουν: μετά την άσκηση η πρωτεΐνη είναι μια σημαντική ανάγκη για τον οργανισμό. Και μια εύκολη και νόστιμη πηγή πρωτεΐνης είναι το αυγό. Πρόκειται για μια τροφή άλλωστε τόσο νόστιμη που μπορεί μάλιστα να γίνει και εθιστική. Όλα τα πράγματα όμως χρειάζονται μέτρο.

Το ωραίο με το αυγό είναι ότι μπορείς να το φας με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και να γλυτώνεις από την μονοτονία. Μπορείς να το φας τηγανιτό, βραστό, υπό μορφή ομελέτας ή ποσέ που είναι και μια από τις καλύτερες επιλογές. Κάθε μέρα μπορείς να τρως αυγό μια διαφορετικό τρόπο.

Όλοι οι λάτρεις των αυγών όμως, μάλλον αναρωτιούνται: είναι υγιεινό αυτό σε καθημερινή βάση;

Η Κέρι Γκανς, συγγραφέας βιβλίων για διατροφικά ζητήματα, δίνει μια πολύ ελπιδοφόρα απάντηση για τους… «εραστές» του αυγού. Σύμφωνα με αυτή «για τον μέσο άνθρωπο, δύο αυγά την ημέρα είναι μια χαρά». Πραγματικά, τέλεια νέα! Ή μήπως κάπου υπάρχει μια παγίδα;

Ο ρόλος της διατροφής μας

Η Γκανς συνεχίζει προειδοποιώντας: «Όλοι μας πρέπει να εξετάζουμε τη συνολική διατροφή μας και να ελέγχουμε τις πηγές του κορεσμένου λίπους που εισέρχεται στον οργανισμό μας. Μπορεί να είναι απόλυτα υγιές να τρώμε δύο αυγά την ημέρα αλλά αν αυτά συνδυάζονται με τυρί ή τα τρώμε υπό μορφή ομελέτας πρέπει να ξέρουμε ότι το κορεσμένο λίπος που εισέρχεται στον οργανισμό μας εκτοξεύεται και οι θερμίδες εκτινάζονται στα ύψη».

Δέκα πράγματα που δεν γνωρίζετε για τα αυγά

Για τους πιο πολλούς από εμάς, ένα τυπικό γεύμα με αυγά αποτελείται από δυο τηγανισμένα αυγά με αλάτι και πιπέρι και μερικές φέτες ψωμί. Σε αυτό το επίπεδο τα πράγματα είναι σχετικά καλά αλλά συνήθως τα πράγματα δεν… μένουν σε αυτό το επίπεδο. Πολλοί προσθέτουμε σε αυτό το λιτό γεύμα και λίγο μπέικον καθώς και τυρί. Τότε τα πράγματα… ξεφεύγουν.

Η σωστή ποσότητα αυγών που μπορούμε να τρώμε λοιπόν μάλλον εξαρτάται από το υπόλοιπο της διατροφής μας. Ένα μέσο αυγό έχει περίπου 80 θερμίδες, πέντε γραμμάρια λίπους και έξι γραμμάρια πρωτεΐνης. Αν κάθε μέρα τρώμε φαγητά που μας δίνουν τις πρωτεΐνες και το λίπος που χρειαζόμαστε, τότε το να τρώμε μια ομελέτα για πρωινό κάθε μέρα δεν είναι μια καλή ιδέα. Αλλά αν έχουμε έλλειψη πρωτεΐνης τότε ένα ή δύο αυγά είναι η καλύτερη και απολαυστικότερη επιλογή.

Διαβάστε επίσης: Ωμά αυγά ή μαγειρεμένα για καλύτερη πρόσληψη πρωτεΐνης;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ντρισμπιώτη και Φιλτισάκου πέτυχαν όρια για Όρεγκον και Μόναχο με επιδόσεις παγκοσμίου επιπέδου

Με τον καλύτερο τρόπο ξεκίνησε η χρονιά για την Αντιγόνη Ντρισμπιώτη (ΑΣΣ Αλέξανδρος Μακεδονίας), που μόλις λίγους μήνες από την όγδοη θέση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο επέστρεψε το ίδιο αποτελεσματική.

Η αθλήτρια του Ναπολέοντα Κεφαλόπουλου ήταν νικήτρια στα 35χλμ. στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα των Μεγάρων με 2.47.48 επίδοση που αποτελεί ατομικό της ρεκόρ, αφού βελτιώνει το 2.49.55, που είχε από το 2021 στο Ευρωπαϊκό Ομάδων βάδην. Η Ντρισμπιώτη στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής πήγε μόνη της, καθώς αποσπάστηκε γρήγορα από τις υπόλοιπες αθλήτριες, παρόλα αυτά κατάφερε να διατηρήσει την ταχύτητα της και να τερματίσει με επίδοση καλύτερη από τα όρια συμμετοχής τόσο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του Όρεγκον όσο και στο Ευρωπαϊκό του Μονάχου.

Η επίδοση της Ντριμπιώτη είναι η καλύτερη φέτος στον κόσμο και επιβεβαιώνει τη δυναμική της, δεδομένο του ότι είναι δύο λεπτά καλύτερη από το χρόνο που χρειάστηκε να πετύχει πέρυσι για να επικρατήσει – σε υψηλό συναγωνισμό- στο Ευρωπαϊκό Ομάδων του βάδην. Σε μια διοργάνωση μάλιστα, που είχε διεξαχθεί την Άνοιξη και όχι τέλος Φεβρουαρίου, στη διάρκεια του βασικού σταδίου της προετοιμασίας.

“Είμαι πολύ καλά, κάτι που φάνηκε και από το ατομικό ρεκόρ που πέτυχα. Ήταν ένας αγώνας στο πλαίσιο της προετοιμασίας μας, ενόψει του πρώτου αγώνα στόχου που θα γίνει το Μάρτιο. Οι καιρικές συνθήκες γενικά δε με ενόχλησαν, παρότι κατά διαστήματα είχε έντονο αέρα”, είπε η Ντρισμπιώτη και συμπλήρωσε για τις επόμενες διοργανώσεις “Το Παγκόσμιο βάδην του Ομάν θα γίνει σε δύσκολες συνθήκες, αφού αναμένεται να έχει υψηλές θερμοκρασίες. Από εκεί και πέρα όλες τόσο το Παγκόσμιο του Όρεγκον, όσο και το Ευρωπαϊκό του Μονάχου, αποτελούν στόχο μου, ωστόσο θέλω να πηγαίνω βήμα, βήμα. Είμαι καλά και ευελπιστώ σε καλύτερη συνέχεια”, είπε η έμπειρη αθλήτρια που και φέτος αναμένεται να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις κορυφαίες διοργανώσεις.

Πολύ καλή παρουσία πραγματοποίησε και η Κυριακή Φιλτισάκου (Ανατολή Νέας Ιωνίας), που τερμάτισε δεύτερη με 2.51.51 ξεπέρασε το ατομικό της ρεκόρ και παράλληλα έπιασε το όριο τόσο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του Όρεγκον, όσο και το Ευρωπαϊκό του Μονάχου. Η Φιλτισάκου είχε ατομικό ρεκόρ 2.55.10 από το 2021 στο Πόντεμπραντι. Ικανή να ακολουθήσει τις συναθλήτριες της στις κορυφαίες διοργανώσεις του 2022 έδειξε πως είναι η Χριστίνα Παπαδοπούλου (ΠΓΣ). Η αθλήτρια όπως και πέρυσι έτσι και φέτος ήταν τρίτη με 2.57.39, χρόνος κοντά στο ατομικό της ρεκόρ. Καλές υποσχέσεις άφησε το ντεμπούτο της Όλγας Φιάσκα (Αθλοκίνηση Μυτιλήνης) στο αγώνισμα. Η αθλήτρια διένυσε την απόσταση σε 2.59.08 και κατέλαβε την τέταρτη θέση και πλέον θα στρέψει την προσοχή της και στα 20χλμ. βάδην, που είναι το βασικό της αγώνισμα.

“Μπήκα λίγο συντηρητικά, καθώς στην αρχή ανησύχησα με τις συνθήκες. Παρόλα αυτά στα τελευταία πέντε χιλιόμετρα είδα πως είμαι σε θέση  να κυνηγήσω το χρόνο που θέλω κι έτσι άλλαξα το ρυθμό μου. Έχω μπροστά μου πλέον το χρόνο να δουλέψω και να επικεντρωθώ στις κορυφαίες διοργανώσεις.  Θα κυνηγήσω το όριο και στα 20χλμ. βάδην και θα αποφασίσω με τον προπονητή μου, την απόσταση που θα συμμετάσχω σε Όρεγκον και Μόναχο”, είπε η Φιλτισάκου, που πλέον έχει την δεύτερη επίδοση στον κόσμο στην απόσταση, πίσω από την Ντρισμπιώτη .

“Δυστυχώς λόγω του δυνατού ανέμου ένιωσα έντονες ενοχήσεις στους προσαγωγούς κι έτσι αναγκάστηκα να πάω συντηρητικά. Πήγα κοντά στο ατομικό μου ρεκόρ και πιστεύω πως στους επόμενους αγώνες θα μπορέσω να πετύχω το όριο για τις κορυφαίες διοργανώσεις της χρονιάς”, είπε από την πλευρά της, η Χριστίνα Παπαδοπούλου.

Την προσπάθεια των αθλητριών παρακολούθησε η πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Σοφία Σακοράφα, που μάλιστα τις περίμενε στον τερματισμό για τις συγχαρεί για τα αποτελέσματα που πέτυχαν.

“Ηταν πραγματικά εντυπωσιακός αγώνας. Τα κορίτσια έκαναν εξαιρετικές εμφανίσεις κι έδειξαν για μία ακόμη φορά τη δυναμική τους. Τις συγχαίρω, όπως και όλους όσοι μετείχαν στη διοργάνωση, για την προσπάθεια που κατέβαλαν. Είμαι σίγουρη πως στο μέλλον θα μας φέρουν κι άλλες διακρίσεις”, είπε η πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Σοφία Σακοράφα.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ο Αλέξανδρος Παπαμιχαήλ νικητής στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα 35χλμ.

Τον πρώτο του αγώνα στη χρονιά πραγματοποίησε σήμερα ο Αλέξανδρος Παπαμιχαήλ (ΑΟ Μυκόνου), που επικράτησε όπως και πέρυσι στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα 35χλμ. στην περιοχή Βαρέα στα Μέγαρα με 2.39.43.

Ο αθλητής είχε την ευκαιρία για έναν δυνατό αγώνα ενόψει των διοργανώσεων, που ακολουθούν στη σεζόν, με πρώτο το Παγκόσμιο Ομάδων βάδην του Ομάν. “Με ενόχλησε αρκετά ο δυνατός αέρας, που στην ουσία δεν μου επέτρεψε να κυνηγήσω τον χρόνο που θα ήθελα. Ήταν μια δυνατή προπόνηση, ενόψει μιας πλούσιας και γεμάτης με διοργανώσεις χρονιά. Συνεχίζω την προετοιμασία μου αρχικά για το Παγκόσμιο Ομάδων κι έπειτα για το Βαλκανικό Πρωτάθλημα”, είπε ο Παπαμιχαήλ.

Στη δεύτερη θέση στο αγώνισμα τερμάτισε ο Κώστας Ντεντόπουλος (Ολυμπιάδα Πάτρας) με 2.57.31 και στην τρίτη ο Γιάννης Βαΐτσης (ΓΑΣ Ιλισσός) με 3.08.15.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend