Πώς θα «ξυπνήσει» το μυαλό σου χωρίς να πιεις καφέ

Όταν «ξυπνάει» το μυαλό σας χωρίς να πιεις καφέ

Ένας σύντομος περίπατος διάρκειας έστω και 20 λεπτών μπορεί να ενισχύσει τη μνήμη εργασίας ακριβώς όπως και μια κούπα καφέ.

Αυτό υποστηρίζει μια έρευνα που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Nature Scientific Reports. Στην εργασία αποδείχθηκε, μάλιστα, ότι η άσκηση μπορεί επίσης να μειώνει τις αρνητικές επιπτώσεις της έλλειψης καφεΐνης, όπως ο πονοκέφαλος, η κούραση και η δυστροπία.

Η μνήμη εργασίας είναι η ικανότητα αποθήκευσης και διαχείρισης πληροφοριών τη στιγμή που χρειάζεται, όπως για παράδειγμα κάποιος που έχει την ικανότητα να θυμάται «απ’έξω» τη λίστα για το σουπερμάρκετ.

Σε προηγούμενες επιστημονικές έρευνες, έχει αποδειχθεί ότι η καφεΐνη και η άσκηση βελτιώνουν εξίσου συγκεκριμένες πτυχές της γνωστικής λειτουργίας όπως η προσοχή και η επαγρύπνηση, χωρίς ωστόσο να έχουν συγκριθεί άμεσα μέχρι τώρα.

Οι ερευνητές της μελέτης,με επικεφαλής τον διευθυντή του Εργαστηρίου Δυτικής Γυμναστικής και Ψυχολογίας της Υγείας, Χάρη Παπαβέσση, εξέτασαν την άσκηση σύντομης διάρκειας – συγκεκριμένα το περπάτημα σε διάδρομο ή στο δρόμο για 20 λεπτά – ενάντια σε μια δόση καφεΐνης – ποσότητα ίση με σχεδόν μία κούπα καφέ – όσον αφορά στη βελτίωση της μνήμης εργασίας.

Όπως αποδείχθηκε από τα αποτελέσματα, η σύγκριση αυτή ήταν ευνοϊκή για τον σύντομο περίπατο ενάντια στην καφεΐνη, με τα στοιχεία να αφορούν εξίσου τόσο τους ανθρώπους που κατανάλωναν όσο και αυτούς που απέφευγαν την καφεΐνη.

«Οι υγιείς ενήλικες που πίνουν δύο κούπες καφέ την ημέρα είναι σε γενικές γραμμές σε καλό επίπεδο, υπό την έννοια ότι αυτό δεν επηρεάζει τις περισσότερες σωματικές λειτουργίες. Για κάποιους πληθυσμούς, ωστόσο, η κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να αποτελεί πρόβλημα και να πρέπει να περιοριστεί ή να μειωθεί», εξηγούν οι επιστήμονες.

Οι ιδιαίτεροι αυτοί πληθυσμοί περιλαμβάνουν ανθρώπους που υποφέρουν από έντονο άγχος, άτομα που βιώνουν συχνά ή έντονο τρέμουλο, αλλά και τις έγκυες γυναίκες. Σημειώνεται ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καφεΐνης, δηλαδή περισσότερες από τέσσερις κούπες καφέ ημερησίως, βρίσκονται επίσης σε μεγαλύτερο κίνδυνο για τις αρνητικές επιδράσεις της καφεΐνης.

Οι επιστήμονες αναγνωρίζουν ότι η μείωση της κατανάλωσης καφεΐνης, είτε πρόκειται για ιατρική σύσταση είτε όχι, δεν είναι κάτι απλό, υποστηρίζουν, όμως, ότι η άσκηση μπορεί να συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση. «Στους ανθρώπους που βιώνουν την έλλειψη, ένας σύντομος αλλά έντονος περίπατος μπορεί να μειώσει κάποια από τα συμπτώματα», καταλήγουν χαρακτηριστικά.

Διαβάστε επίσης: Γρήγορο περπάτημα: Πόσα βήματα το λεπτό πρέπει να κάνεις;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ο σωστός τρόπος εφαρμογής για να έχει αποτέλεσμα το αποσμητικό μας

Τα αποσμητικά προστατεύουν από τον ιδρώτα και μας επιτρέπουν να έχουμε μια αίσθηση φρεσκάδας και καθαριότητας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Ειδικά πριν ή μετά τη γυμναστική, συνηθίζουμε να εφαρμόζουμε αποσμητικό αφού ιδρώνουμε αρκετά. Υπάρχει όμως ένα λάθος που κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι με το αποσμητικό τους, ειδικά όσοι γυμνάζονται.

Αν βάζετε αποσμητικό το πρωί μετά το ντους, πριν από το γυμναστήριο ή μετά το ντους στο γυμναστήριο, τότε δεν θα έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα!

Ο σωστός τρόπος είναι να εφαρμόζετε το αποσμητικό στις μασχάλες σας το βράδυ, πριν πέσετε για ύπνο. Με αυτόν τον τρόπο το αποσμητικό έχει τον χρόνο να στεγνώσει και να κάνει τη δουλειά του.

Αν το πρωί πριν πάτε στη δουλειά κάνετε γυμναστική, τότε θα πρέπει να στεγνώσετε πολύ καλά τη μασχάλη σας, πριν βάλετε ξανά το αποσμητικό σας. Αν έχετε χρόνο, μπορείτε να το αποφύγετε για 15-20 λεπτά και να το εφαρμόσετε μετά, προκειμένου να έχετε την προστασία που θέλετε για ολόκληρη την ημέρα.

Επίσης θα μπορούσατε με λίγο νερό να αφαιρέσετε λίγο από το αποσμητικό πριν γυμναστείτε, για να επιτρέψετε στο δέρμα σας να ιδρώσει και να βγάλει τις τοξίνες.

Πριν το εφαρμόσετε πρέπει το δέρμα σας να είναι εντελώς στεγνό, ενώ πριν γυμναστείτε πρέπει το αποσμητικό σας να έχει στεγνώσει καλά.

Και αυτό διότι σε διαφορετική περίπτωση θα φύγει μαζί με το νερό (σ.σ. θα κολλήσει πάνω στα ρούχα σας) ή με τον ιδρώτα, αν δεν έχει στεγνώσει καλά.

Διαβάστε επίσης: Φυσικες λύσεις για να μην έχετε προβλήματα κακοσμίας το καλοκαίρι

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Λάθη που κάνουμε και χάνουμε τον ύπνο μας

Ο ύπνος είναι ένα από τα σημαντικότερα πράγματα στη ζωή για πολλούς λόγος. Ένας καλός ύπνος μπορεί να μας οδηγήσει στην επαγγελματική επιτυχία, μέχρι και στην απώλεια βάρους.

Υπάρχουν, όμως, μερικά πραγματάκια που πρέπει να αποφεύγετε να κάνετε πριν κοιμηθείτε, αν θέλετε να απολαύσετε έναν ήρεμο και αδιατάρακτο ύπνο.

Εκτός, λοιπόν, από το να πιείτε ένα καφεδάκι πριν τον ύπνο, αυτά είναι τα έξι πράγματα που πρέπει να αποφεύγετε πριν κοιμηθείτε:

1. Να κοιτάξουμε το κινητό μας ή το τάμπλετ

Ρίχνετε μια τελευταία ματιά στο e-mail σας και στο Facebook, δύο λεπτάκια μόνο. Μην το κάνετε: το φως της οθόνης σταματά την έκκριση της μελατονίνης, μιας ορμόνης που βάζει το σώμα μας σε λειτουργία ύπνου. Αφήστε που τα δύο λεπτάκια στο Facebook/Twitter/όποιο άλλο από τα social media μπορούν να μετατραπούν σε τρεις ώρες και μετά δεν θα ξέρετε πότε θα προλάβετε να κοιμηθείτε.

2. Να πιέζουμε τον εαυτό μας να κοιμηθεί

Πέσαμε στο κρεβάτι και δεν μας παίρνει ο ύπνος; Το μεγαλύτερο λάθος είναι να προσπαθούμε να κάνουμε τον εαυτό μας να κοιμηθεί. Καλύτερα να σηκωθούμε και να κάνουμε κάτι άλλο, μέχρις ότου νυστάξουμε πραγματικά.

3. Να πίνουμε αλκοόλ

Όσοι νομίζουμε ότι το μεθύσι εγγυάται τον ύπνο, κάνουμε λάθος. Πέραν όλων των άλλων, ο ύπνος υπό την επήρρεια αλκοόλ είναι κακός, διακοπτόμενος και καθόλου ξεκούραστος.

4. Να κοιμόμαστε με το κατοικίδιό μας

Είναι ωραίο να κοιμόμαστε με το σκύλο ή τη γάτα μας, ωστόσο, όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι δεν βοηθά στο να κοιμηθούμε καλά, ενώ μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εκδήλωσης αλλεργιών.

5. Να ζεσταίνουμε το χώρο

Όλοι οι ειδικοί περί τον ύπνο συμφωνούν ότι ο ύπνος είναι καλύτερος όταν το περιβάλλον είναι δροσερό.

6. Να ασκηθούμε

Η άσκηση λίγο πριν την ώρα του ύπνου είναι λάθος, καθώς αυξάνει τα επίπεδα της θερμοκρασίας του σώματος και μας προετοιμάζει για δράση και όχι για χαλάρωση. Από τις σπάνιες φορές που η άσκηση δεν μας κάνει καλό.

Διαβάστε ακόμα: Δεν σας παίρνει ο ύπνος; Εφαρμόστε τη μέθοδο «4-7-8»!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend