Πέντε λόγοι που ένας δρομέας πρέπει να τρώει καρπούζι

Πέντε λόγοι που ένας δρομέας πρέπει να τρώει καρπούζι

Ελάχιστα πράγματα θυμίζουν καλοκαίρι περισσότερο από μια ζουμερή φέτα καρπουζιού. Μάλιστα, το καρπούζι δεν είναι απλά αναζωογονητικό σε συνθήκες έντονης ζέστης αλλά και ευεργετικό για όσους αθλούνται και τρέχουν.

Το καρπούζι αποτελείται κυρίως από νερό. Για την ακρίβεια, το περίπου 90% ενός καρπουζιού είναι νερό. Δυο φέτες περιέχουν μόλις 80 θερμίδες και 21 γραμμάρια υδατανθράκων. Αν και το καρπούζι περιέχει ζάχαρη, πρόκειται για ένα φυσική ζάχαρη που την καθιστά πολύ καλύτερη επιλογή από τα προστιθέμενα ή επεξεργασμένα σάκχαρα.

Εμπεριέχει επίσης βιταμίνες Α, Β6 και C, οι οποίες ενισχύουν τις αντοχές σας στο τρέξιμο και σας βοηθάνε να αποφεύγετε τις μυϊκές κράμπες.

Συγκεντρωτικά:

1. Βελτιώνει την απόδοσή σας

Η αύξηση της ικανότητάς σας να καταναλώνετε αποτελεσματικά οξυγόνο, μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε την απόδοσή σας κατά την προπόνηση. «Το καρπούζι περιέχει νιτρικό οξύ, το οποίο μπορεί να βελτιώσει τη ροή του αίματος και την πρόσληψη οξυγόνου», λέει η αθλητική διαιτολόγος, Λόρι Νεντέσκου

2. Κάνει την ανάκτηση μια πιο εύκολη διαδικασία

«Οι υδατάνθρακες είναι ζωτικής σημασίας για την ανάκτηση του οργανισμού μετά από μια κούρσα», λέει η Νεντέσκου. Με 21 γραμμάρια υδατάνθρακες ανά μερίδα, το καρπούζι είναι εξαιρετικό για αυτό. Μάλιστα, η κατανάλωση καρπουζιού μπορεί να σας κάνει να θέλετε να τρέξετε ξανά πολύ γρήγορα μετά την τελευταία φορά.

3. Μειώνει τον πόνο

Το καρπούζι είναι πλούσιο στο αμινοξύ L-κιτρουλλίνη. Μια πρόσφατη μελέτη, διαπίστωσε ότι η ενίσχυση του οργανισμού με τη συγκεκριμένη ουσία βοηθάει στην ανακούφιση του μυϊκού πόνου μετά από μια έντονη προπόνηση.

4. Καταπολεμάει τις ασθένειες

Τα ζουμερά φρούτα περιέχουν το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, το οποίο συνδέεται συνήθως με τις ντομάτες, ωστόσο, μια πρόσφατη μελέτη, διαπίστωσε ότι το καρπούζι περιέχει πολύ περισσότερο αντιοξειδωτικό από την ντομάτα. Tο καρπούζι και το λυκοπένιο προστατεύει από τις φλεγμονές και τις κυτταρικές βλάβες, οι οποίες είναι γνωστό ότι οδηγούν σε πιο σημαντικά προβλήματα υγείας, όπως οι καρδιακές παθήσεις, ο καρκίνος, ο διαβήτης και η υψηλή αρτηριακή πίεση.

5. Ενυδάτωση

Μια φέτα καρπούζι περιέχει περίπου 140 χιλιοστόλιτρα νερού, δηλαδή πάνω από μισό ποτήρι. Αν πριν ή μετά μια διαδρομή φάτε καρπούζι, αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να ενυδατωθείτε και ειδικά αγωνίζεστε να πιείτε αρκετό νερό όλη την ημέρα.

Διαβάστε επίσης: Είναι η μπανάνα τελικά το φρούτο του δρομέα;

Previous ArticleNext Article

Ξεπεράστε την κούραση της ημέρας τρώγοντας σωστά

Δίνετε αγώνα για να αποκτήσετε την κατάλληλη ενέργεια το πρωί; Τα βράδια προσπαθείτε πολύ για να ξεπεράσετε την κούραση της ημέρας;

Είναι προφανές: ο τρόπος που τρώτε μέσα στην ημέρα δεν είναι ο κατάλληλος και ίσως πρέπει να τον αλλάξετε.

Για την ακρίβεια πρέπει να τονώσετε λίγο, μέσω της τροφής σας, τα επίπεδα ενέργειάς σας.

Ακολουθούν μερικές καλές συμβουλές:

Τροφές που μας φέρνουν υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας

Να τρώτε πάντα πρωινό

Πολλοί άνθρωποι δεν τρωνε πρωινό λόγω της βιασύνης τους και της αγωνίας τους να μην αργήσουν στη δουλειά. Μεγάλο λάθος. Το πρωινό δίνει τα απαραίτητα ποσοστά ενέργειας στο σώμα σας ώστε να ξεκινήσει όσο το δυνατόν καλύτερα η μέρα σας και είναι ένα γεύμα που δεν πρέπει ποτέ να χάνετε. Συν τοις άλλοις, μας κρατάει χορτάτους και έτσι αποφεύγουμε τα περιττά γεύματα μέσα στην ημέρα.

Τρώτε πιο συχνά γεύματα αλλά σε μικρές ποσότητες

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το να τρώνε μόνο τρία γεύματα την ημέρα είναι η πιο σοφή μέθοδος. Ακριβώς όμως επειδή τα γεύματα αυτά είναι μεγάλα, ο οργανισμός δύσκολα τα χωνεύει και έτσι αισθανόμαστε ένα βάρος κατά την διάρκεια της ημέρας. Με εξαίρεση το πρωινό, τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας σας πρέπει να είναι ελαφριά και λιτοδίαιτα. Αλλά να είναι περισσότερα από μόλις τρια την ημέρα. Προσθέστε και δεκατιανό ανάμεσα στο πρωινό και το μεσημεριανό καθώς και ένα απογευματικό γεύμα.

Τροφές και ροφήματα που μπορούν να μηδενίσουν την προπόνησή σας!

Να τρώτε φρούτα

Τα καθημερινά σας γεύματα πρέπει να αποτελούνται από όσα περισσότερα φρούτα γίνεται. Τα συστατικά που περιέχονται στα περισσότερα φρούτα δίνουν μια έξτρα ώθηση στην καθημερινότητά σας και πολλές φορές σας βοηθάνε να είστε σε φόρμα παρά το γεγονός ότι μπορεί το σώμα σας να είναι κουρασμένο. Ουσιαστικά τα φρούτα μπορούν να λειτουργήσουν ως φυσικά τονωτικά και η σημασία τους στις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες είναι μεγάλη.

Ενισχύστε τον οργανισμό σας με βιταμίνη B

Η βιταμίνη Β είναι ένα κομβικό στοιχείο που απαγορεύεται να λείπει από τις διατροφικές συνήθειες της καθημερινότητάς μας. Είναι η βιταμίνη που μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια και ως εκ τούτου πρέπει να πρέπει να φροντίζετε να παίρνετε την απαιτούμενη ημερήσια ποσότητά της. Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ψάρια και κρέας απαιτείται να τα καταναλώνετε συστηματικά.

Διαβάστε επίσης:11 τροφές για όταν χρειάζεσαι άμεσα έξτρα ενέργεια

Η ουσία που βελτιώνει την απόδοση της άσκησης σε 12 εβδομάδες!

Τριετής έρευνα του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα του Καναδά που έγινε το 2012 και δημοσιεύθηκε στο Journal of Physiology ανακάλυψε ότι η ρεσβερατρόλη αυξάνει την ικανότητα των αρουραίων να ασκούνται σε διάστημα 12 εβδομάδων.

Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από τα Canadian Institutes of Health Research.

Η ρεσβερατρόλη, μια αντιοξειδωτική ουσία, αποτελεί αντικείμενο πολλών μελετών, ακόμη και από την αμερικανική διαστημική εταιρεία NASA.

Η ερευνητική ομάδα του Jason Dyck διαπίστωσε ότι τα οφέλη που προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό η ρεσβερατρόλη, μία χημική ουσία που βρίσκεται σε μεγάλη ποσότητα στη φλούδα των σταφυλιών και στο κόκκινο κρασί βελτιώνει την απόδοση κατά την άσκηση.

Που υπάρχει…

Επίσης σε μεγάλες ποσότητες υπάρχει στα φύλλα ευκαλύπτου και ελάτου, στους ξηρούς καρπούς στα μούρα (mulberries, blueberries, cranberries, bilberries) και στην μαύρη σοκολάτα. Ενώ έχει ανιχνευτεί και σε άλλες 70 τροφές, αλλά σε μικρές ποσότητες που δεν μπορούν να φανούν το ίδιο ωφέλιμες.

4 λόγοι που η σοκολάτα είναι ευεργετική για τους δρομείς

Να σημειωθεί ότι μια άλλη μελέτη έδειξε ότι η ρεσβερατρόλη επιβραδύνει την αύξηση του βήτα αμυλοειδούς στον εγκέφαλο. Μια πρόσφατη μελέτη βρήκε ότι η ουσία είναι επίσης αντικαταθλιπτική.

Το κόκκινο κρασί έχει την περισσότερη ρεσβερατρόλη από όλες τις άλλες τροφές που περιέχουν την ουσία αλλά και πάλι η ποσότητά του είναι σχετικά μικρή γι’ αυτό η ρεσβερατρόλη υπάρχει στην αγορά ως διατροφικό συμπλήρωμα.

“Εάν πίνετε κόκκινο κρασί για να πάρετε ρεσβερατρόλη [σε ικανοποιητική ποσότητα], θα πρέπει να πίνετε από 10 έως 100 μπουκάλια την ημέρα”, είπε ο Dyck.

Με ποιον τρόπο ο καφές βελτιώνει την αθλητική σου απόδοση;

O ίδιος ανέφερε: “Πιστεύω ότι η ρεσβερατρόλη θα μπορούσε να βοηθήσει τους ασθενείς που θέλουν να ασκηθούν αλλά δεν μπορούν. Η ρεσβερατρόλη θα μπορούσε να μιμηθεί την άσκηση ή να βελτιώσει τα οφέλη της μέτριας άσκησης που μπορούν να κάνουν. Είναι πολύ ικανοποιητικό να προχωρήσουμε από τη βασική έρευνα στο εργαστήριο σε μια κλινική δοκιμή στον άνθρωπο”.

Διαβάστε επίσης: Αθλητική διατροφή δεν σημαίνει μόνο κοτόπουλο, ρύζι και μαρούλι

Πηγή: Improvements in skeletal muscle strength and cardiac function induced by resveratrol during exercise training contribute to enhanced exercise performance in rats. The Journal of Physiology, 2012; 590 (11): 2783 DOI: 10.1113/jphysiol.2012.230490

x

Send this to a friend