Οι 4 “χρυσοί” κανόνες που ορίζουν τον υγιεινό τρόπο ζωής

Οι 4 "χρυσοί" κανόνες που ορίζουν τον υγιεινό τρόπο ζωής

Απογοητευτικά είναι τα στατιστικά στοιχεία πρόσφατης μελέτης Αμερικανών επιστημόνων, η οποία διαπίστωσε ότι λιγότερο από το 3% των πολιτών στις ΗΠΑ έχουν υιοθετήσει έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Το ποσοστό είναι λίγο μεγαλύτερο στην Ευρώπη, αλλά δεν ξεπερνά το 4%.

Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύεται από το Mayo Clinic Proceedings, οι περισσότεροι πολίτες καταναλώνουν υπέρεπεξεργασμένα τρόφιμα, ενώ ο Δείκτης Μάζας Σώματός τους υπερβαίνει κατά πολύ τις συστάσεις των ειδικών.

Οι ερευνητές επανεξέτασαν τα δεδομένα από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 4.745 ατόμων οι οποίοι είχαν συμμετάσχει σε έρευνα του Εθνικού Συστήματος Υγείας και Διατροφής από το 2003 έως το 2006, και διαπίστωσαν ότι η πλειονότητα των αμερικανών πολιτών δεν ακολουθεί κανένα κανόνα.

Σε αυτή την έρευνα, μετρήθηκε η σωματική δραστηριότητα με ένα ειδικό μηχάνημα που οι συμμετέχοντες φόρεσαν για μια εβδομάδα, ενώ η διατροφή βαθμολογήθηκε με βάση μια 24-ωρη ημερολογιακή καταγραφή των τροφίμων που κατανάλωναν.

Oι 4 «χρυσοί» κανόνες

Οι συγγραφείς της μελέτης ορίζουν ως ένα «υγιεινό τρόπο ζωής», την υιοθέτηση 4 κανόνων στην καθημερινότητά μας:

  1. Μέτρια ή έντονη άσκηση για τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα
  2. Το 40% της τροφής μας να είναι μέρος μιας υγιεινής διατροφής και σωστής ενυδάτωσης
  3. Το ποσοστό σωματικού λίπους να είναι κάτω από 20% (για τους άνδρες) και κάτω από 30% (για τις γυναίκες)
  4. Αποφυγή του καπνίσματος

Και οι 4 αυτοί κανόνες, δεν είναι τόσο δύσκολο να ακολουθηθούν. Κατά γενική ομολογία, ωστόσο, λίγοι είναι εκείνου που καταφέρνουν να ακολουθήσουν έναν πιο σωστό τρόπο ζωής.

Και αυτό σύμφωνα με τους επιστήμονες, έχει να κάνει και με την ψυχολογία και με την οικονομική κρίση.

Διαβάστε ακόμα: Πόσο άλλαξε τη διατροφή μας η οικονομική κρίση;

Previous ArticleNext Article

Κάντε μια καλή αρχή με τους κοιλιακούς σας με ένα 10λεπτο στοχευμένο πρόγραμμα

Το τρέξιμο είναι μια αερόβια άσκηση που ενεργοποιεί όλους τους μυς του κορμού και φυσικά τους μυς του πυρήνα του σώματος.

Οι κοιλιακοί λοιπόν έχουν ενεργό ρόλο κατά τη διάρκεια του τρεξίματος και είναι ένας απ’ τους καλύτερους τρόπους να ενεργοποιήσετε τον μεταβολισμό σας για περισσότερες καύσεις.

Είναι δεδομένο ότι όσο δυνατότερους κοιλιακούς έχουμε, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η ανάπτυξη μας και στο τρέξιμο.

Γενικά η επίπεδη κοιλιά είναι ένα ζητούμενο για όλους. Αυτό είναι και το έναυσμα για τις ασκήσεις που μας παρουσιάζει παρακάτω η Βασιλική Ρουμελιώτη.

Ένα πρόγραμμα προπόνησης που μπορείτε να κάνετε με απόλυτη ασφάλεια, ακολουθώντας τις οδηγίες και τα βήματα της Βασιλικής.

Δείτε το βίντεο:

Το σπλαγχνικό λίπος είναι πιο ευάλωτο στη γυμναστική παρά στη δίαιτα!

Οι μελέτες δείχνουν ότι το συσσωρευμένο λίπος της κοιλιάς είναι πιο επικίνδυνο από αυτό που βρίσκεται σε άλλα σημεία του σώματος.

Στο μεγαλύτερο μέρος του, το λίπος της μέσης αποτελείται από σπλαγχνικό λίπος, το οποίο περιβάλλει τα εσωτερικά όργανα (σπλάγχνα) και διαφέρει από το υποδόριο λίπος (αυτό που βρίσκεται κάτω από το δέρμα).

Το σπλαγχνικό λίπος δεν είναι αδρανές, αλλά παράγει βιοχημικά μηνύματα που προκαλούν φλεγμονής στο σώμα και αυξάνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης νοσημάτων (διαβήτης τύπου 2, καρδιοαγγειακά, υπέρταση κλπ).

Το λίπος της κοιλιάς είναι πιο επικίνδυνο για τους αδύνατους!

Το ενδιαφέρον είναι ότι αρκετό σπλαχνικό λίπος μπορεί να έχουν όχι μόνο τα παχύσαρκα άτομα αλλά και άνθρωποι με κανονικό βάρος (με βάση τον Δείκτη Μάζας Σώματος) οι οποίοι όμως έχουν μεγαλύτερη περίμετρο μέσης από το κανονικό.

Στο παρελθόν, ερευνητές από τη Mayo Clinic δημοσίευσαν μια μελέτη που αφορούσε 12.785 άτομα τα οποία είχαν μεν φυσιολογικό βάρος αλλά μεγάλη περίμετρο μέσης. Τα άτομα αυτά ήταν πιο πιθανό να να πεθάνουν πρόωρα μέσα σε μια περίοδο 14 ετών (όσο κράτησε η μελέτη).

Ποια είναι η καλύτερη άσκηση

Πως θα μπορούσατε να μειώσετε το σπλαχνικό λίπος;Tο λίπος που μαζεύεται στα σπλάχνα είναι ευάλωτο στη συστηματική άσκηση, σύμφωνα με τον ΓκάριΧάντερ, καθηγητή Ανθρωπίνων Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα, στο Μπέρμιγχαμ.

Η δίαιτα επίσης βοηθά αλλά με τη γυμναστική η μείωση είναι πιο σημαντική και πιο μόνιμη.

Έρευνες που έγιναν από το Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα, με επικεφαλής τον Χάντερ και αφορούσαν γυναίκες βρήκαν πως όσες αρχικά δεν γυμνάζονταν και στη συνέχεια έβαλαν την άσκηση στη ζωή τους (έκαναν γυμναστική δύο φορές την εβδομάδα για ένα έτος) έχασαν το 2% του συνολικού σωματικού λίπους τους.

Αλλά η κατανομή του λίπους που χάθηκε δεν ήταν ομοιόμορφη στο σώμα. Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε  στην περιοχή της κοιλιάς τους, απ’ όπου έχασαν το 10% του λίπους.

Γιατί το λίπος γύρω από την κοιλιά “απειλεί” την καρδιά σας;

Δεν είναι μέχρι σήμερα σαφές ποιο είδος γυμναστικής είναι το καλύτερο για να χάσει κανείς σπλαχνικό λίπος.  Μερικές μελέτες δείχνουν ότι η προπόνηση αντοχής (π.χ. βάδισμα και τζόκινγκ) είναι καλύτερη από την προπόνηση με βάρη. Άλλες όμως μελέτες έχουν δείξει ότι ο συνδυασμός τους είναι ακόμα καλύτερος. Το συμπέρασμα είναι: γυμναστείτε με όποιο τρόπο μπορείτε και σας αρέσει ακολουθώντας την ένταση που σας ταιριάζει.

Ο Χάντερ λέει ότι παρότι ορισμένα άτομα πιστεύουν ότι οι ασκήσεις για τους κοιλιακούς μπορεί να βοηθήσουν στην απώλεια του λίπους γύρω από τη μέση, αυτό στην πραγματικότητα δεν συμβαίνει. Καίγοντας παραπανίσιες θερμίδες το σωματικό λίπος μειώνεται όμως το σώμα αποφασίζει από που θα φύγει πρώτο, κάτι που διαφέρει από άτομο και άτομο.

Διαβάστε επίσης: Στήθος, κοιλιά και χερούλια: Πως θα φύγει το περιττό λίπος (video)

x
Send this to a friend