Είναι τόσο μεγάλο διατροφικό… θαύμα η ζάχαρή καρύδας;

Καθώς οι βλαβερές συνέπειες της ζάχαρης, της φρουκτόζης γίνονται όλο και πιο εμφανής, οι άνθρωποι στρέφονται προς φυσικές εναλλακτικές λύσεις.

Μια γλυκαντική ουσία που έχει γίνει πολύ δημοφιλής τα τελευταία χρόνια είναι η ζάχαρη καρύδας. Αυτή η ζάχαρη προέρχεται από το άνθος του φοίνικα καρύδας και θεωρητικά έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από τη ζάχαρη.

Η κλασική επιτραπέζια ζάχαρη, η φρουκτόζη και τα διάφορα σιρόπια (σ.σ. από καλαμπόκι και άλλα ) δεν περιέχουν ζωτικής σημασίας θρεπτικές ουσίες και ως εκ τούτου παρέχουν «κενές» θερμίδες.

Ωστόσο, η ζάχαρη καρύδας φέρεται να έχει αρκετά από τα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στον καρπό της καρύδας και γι αυτό θεωρείται πιο υγιεινό προϊόν.

Θρεπτικά συστατικά και θερμίδες

Σύμφωνα με εκθέσεις περιέχει μεταξύ άλλων σίδηρο, ψευδάργυρο, ασβέστιο και κάλιο, μαζί με μερικά λιπαρά οξέα βραχείας αλύσου, πολυφαινόλες και αντιοξειδωτικά που μπορούν επίσης να παρέχουν κάποια οφέλη για την υγεία.

Η ζάχαρη καρύδας επιβραδύνει την απορρόφηση της γλυκόζης έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από τη ζάχαρη.

Όμως για να λάβετε τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει η ζάχαρη καρύδας και να γίνουν… αντιληπτά από τον οργανισμό σας, θα πρέπει να καταναλώσετε αρκετά μεγάλη ποσότητα, μιας και η περιεκτικότητα είναι μικρή και άρα θα ανεβάσετε τις θερμίδες φτάνοντας σχεδόν στα επίπεδα της ζάχαρης!

Τι θα σου συμβεί αν κόψεις τη ζάχαρη για 9 μέρες;

Ο ρόλος της φρουκτόζης

Η κανονική ζάχαρη δεν είναι κακή για σας επειδή έχει θερμίδες ή  υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.

Ο κύριος λόγος που θεωρείται ανθυγιεινή, είναι επειδή είναι φορτωμένη με φρουκτόζη.

Η επιτραπέζια ζάχαρη αποτελείται από 50% φρουκτόζη και 50% γλυκόζη.

Και εδώ έχουμε ακόμα μια κακή ένδειξη. Η ζάχαρη καρύδας, όσο και αν διαβάζουμε στο διαδίκτυο ότι δεν περιέχει φρουκτόζη, στην πραγματικότητα είναι κατασκευασμένη σε ποσοστό  70% -80% σακχαρόζη, η οποία είναι κατά το ήμισυ φρουκτόζη.

Για το λόγο αυτό, η ζάχαρη καρύδας περιέχει σχεδόν την ίδια ποσότητα φρουκτόζης με την κανονική ζάχαρη, ανά γραμμάριο!

Αν λοιπόν η φρουκτόζη είναι ο… κακός της υπόθεσης για την ζάχαρη, τότε γιατί να μην ισχύει το ίδιο και για τη ζάχαρη καρύδας;

Κάνει περισσότερο κακό από τη ζάχαρη η φρουκτόζη;

Το συμπέρασμα

Στο τέλος της ημέρας το συμπέρασμα είναι πως η ζάχαρη καρύδας δεν πρόκειται για ένα διατροφικό θαύμα.

Μοιάζει αρκετά με την κανονική ζάχαρη και οι διαφορές τους κυρίως είναι τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει η ζάχαρη καρύδας τα οποία, πάντως, είναι σε μικρές ποσότητες.

Εάν θέλετε να τη χρησιμοποιήσετε, κάντε το με προσοχή και σε κανονικές ποσότητες. Σίγουρα είναι ελαφρώς λιγότερο το… κακό από την κανονική ζάχαρη, αλλά σίγουρα επίσης δεν έχουμε να κάνουμε και με ένα… θαύμα.

Διαβάστε επίσης: Τα σημάδια που αποδεικνύουν ότι τρώτε πολύ ζάχαρη

Previous ArticleNext Article

Τρία θαυματουργά βότανα για καλύτερη υγεία!

Στο BetterVita.gr, το ηλεκτρονικό κατάστημα / πρατήριο κορυφαίου παραγωγού φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής και καλλυντικών στην Ελλάδα της Amhes Astra Medical Hellas, συναντήσαμε το Immune’sTonic από την σειρά BioTonics.

Ένα φυσικό συμπλήρωμα διατροφής, με καινοτόμα σύνθεση από 3 θαυματουργά βότανα, Σαμπούκο, το Γανόδερμα (ή ρέισι) και  Εχινάκεια που συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, προσφέρουν αντιοξειδωτική δράση και συνδράμουν την γενικότερη υγεία.

Immunes tonic, 3 ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΑ ΒΟΤΑΝΑ

Το Immune’s Tonic  θα το βρείτε αποκλειστικά στο BetterVita.gr μόνο στα 7,90 € (30 κάψουλες) που με την μοναδική προσφορά 1+1 ΔΩΡΟ θα σας βοηθήσει στην αντιμετώπιση των ιώσεων και της γρίπης τώρα που ο χειμώνας δείχνει τα δόντια του.

Eτσι ενισχύουμε την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού!

Σαμπούκος

Τα πολύτιμα συστατικά του

Είναι πλούσιος σε βιταμίνες Α, B, C, ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο, αμινοξέα και σε πλήθος φυτοχημικών ουσιών (βετουλίνη, φλαβονοειδή, ανθοκυανίνες, γλυκοσίδια, τανίνες, κουερσετίνη, ρουτίνη και β-καροτίνη). Οι φυτοχημικές αυτές ουσίες βρίσκονται στα άνθη και στον καρπό του και έχουν αντιιική και αντιοξειδωτική δράση.

Πώς μας ωφελεί

Ανοσοποιητικό: Χάρη στις ανθοκυανίνες που περιέχει, συμβάλλει στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού. Επιπλέον, εμποδίζει τη δημιουργία ελεύθερων ριζών, οι οποίες μεταξύ άλλων προκαλούν βλάβες στα κύτταρα, συμβάλλοντας έτσι στην πρόληψη χρόνιων παθήσεων.

Αναπνευστικό / Καρδιά / Δέρμα / Μάτια / Κρυολογήματα

Ρέισι ή Γανόδερμα

Το Ganoderma lucidum ή Reishi ή Mannetake που σημαίνει μανιτάρι της αθανασίας.

Τα πολύτιμα συστατικά του

Το Γανόδερμα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πολυσακχαρίτες, στεροειδή, λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες / πεπτίδια και ιχνοστοιχεία και το ευρύ φάσμα των ενώσεων τριτερπενοειδή (γανοντερικό οξύ, λουσιντεμικό οξύ, μεθυλο-γανοντερικό οξύ).

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Αυτό συμβαίνει μέσω της ενίσχυσης των λευκών αιμοσφαιρίων. Ταυτόχρονα, αυξάνει το επίπεδο των αντιοξειδωτικών στο σώμα που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες.

Εχινάκεια

Τα πολύτιμα συστατικά της

Όπως και άλλα βότανα, τα οφέλη της προέρχονται από μία ποικιλία θρεπτικών ουσιών που περιέχει, τα οποία περιλαμβάνουν πολυσακχαρίτες, αλκυλαμίδια, φλαβονοειδή, πολυφαινόλες, βιταμίνη C, σελήνιο και ψευδάργυρο.

Τα οφέλη;

#1: Ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα

#2: Μειώνει τις κοκκινίλες και το πρήξιμο

#3: Προωθεί την σωστή λειτουργία των κυττάρων

#4: Διευκολύνει τη μεταφορά του οξυγόνου

#5: Συμβάλλει στην άνω αναπνευστική λειτουργία

#6: Έχει αντιοξειδωτική δράση

Απολαύστε για πρώτη φορά στην Ελλάδα επώνυμα, ποιοτικά, προσιτά και χρήσιμα για τον οργανισμό προϊόντα κατευθείαν από τον παραγωγό!

Αποκλειστικά στο www.bettervita.gr 

Τηλέφωνο:  211 012 3575, ωράριο 08:00 έως 16:00.

Ζεστά απολαυστικά ροφήματα για αποκατάσταση μετά την άσκηση

Η ενυδάτωση μετά την προπόνηση είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία. Όταν μάλιστα γίνεται σωστά, τότε εξασφαλίζει στον οργανισμό μια πλήρη αποκατάσταση, η οποία με τον καιρό φαίνεται στις επιδόσεις του κάθε δρομέα.

Ο χειμώνας είναι μια εποχή που δεν σταματάμε να τρέχουμε και να γυμναζόμαστε. Εκτός από το μπάνιο μας και το φαγητό μας, μπορούμε να πιούμε και διάφορά ζεστά ροφήματα, τόσο για να ζεσταθούμε, όσο και για να ενυδατωθούμε και να ανακάμψουμε.

Ζεστή σοκολάτα

Η γλυκόπικρη σοκολάτα έχει πολυφαινόλες, οι οποίες βοηθούν στην καλή κυκλοφορία του αίματος και να βελτιώνουν τις επιδόσεις της καρδιάς. Αν μάλιστα προτιμήσετε το μεξικάνικο στιλ και προσθέσετε πιπέρι καγιέν μπορεί επίσης να πάτε στα κόκκινα και τον μεταβολισμό σας. Παράλληλα οι πρωτεΐνη και οι υδατάνθρακες που υπάρχουν στο γάλα θα βοηθήσει τους μυς σας να ανακάμψουν.

Ρόφημα με κουρκουμά

Είμαστε πολύ τυχεροί που υπάρχει ο κουρκουμάς. Είναι μια βόμβα υγείας, ένα φυσικό αντιφλεγμονώδες που αντικαθιστά την κορτιζόνη! Στην ανατολική ιατρική, η ουσία που περιέχεται στον κουρκουμά, ή κουρκουμίνη χρησιμοποιείται για τη θεραπεία πεπτικές διαταραχές και η αρθρίτιδα. Επίσης μπορεί καταπολεμήσει την οξειδωτική βλάβη από σκληρές προπονήσεις. Διαλέξτε το αγαπημένο σας αφέψημα (τσάι, χαμομήλι κ.α.) και προσθέστε μισή κουταλιά του γλυκού κουρκουμά.

Ζεστός μηλίτης

Ο αφιλτράριστος μηλίτης από φρέσκα μήλα (και τη φλούδα τους) είναι γεμάτος με κερκετίνη, η οποία μπορεί να σας προστατεύσει από τον καρκίνο και τις καρδιακές παθήσεις. Η ουσία αυτή μπορεί επίσης να ενισχύσει την αθλητική απόδοση, βελτιώνοντας την ικανότητα του σώματός σας να χρησιμοποιήσει το οξυγόνο. βάλτε το μηλίτη σας να ζεσταθεί, προσθέστε και ένα ξυλαράκι κανέλας και απολαύστε.

Καφές με κανέλα

Η κανέλα το πρωί μπορεί να περιορίσει τις τιμές σακχάρου στο αίμα και είναι αποδεδειγμένα ένας σύμμαχος του οργανισμού για όσους πάσχουν από διαβήτη τύπου 2. Ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της νόσου του Πάρκινσον και η καφεΐνη ως γνωστόν συνδέεται με βελτιωμένη αθλητική απόδοση. Μάλισα έρευνες, έχουν συνδέσει τον καφέ με τον περιορισμό των πόνων των μυών. Φτιάξτε τον αγαπημένο σας ζεστό καφέ και κατά την παρασκευή του προσθέστε σκόνη κανέλας. Ταιριάζει στον γαλλικό, τον ελληνικό, τον εσπρέσο και τον νες. Δοκιμάστε το…

Hot Toddy

Τα φλαβονοειδή στα λεμόνια θα κρατήσουν μακριά το κρυολόγημα, το μέλι θα καταπραΰνει το βήχα και τον ερεθισμό του λαιμού, ενώ το σφηνάκι μπέρμπον ή ουίσκι που σας προτείνουμε να βάλετε θα φτιάξει τη διάθεσή σας. Και επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχια ιδού η συνταγή: 30ml βραστό νερό (βάλτε παραπάνω αν θέλετε να αυξήσετε την ποσότητα), 30ml ουίσκι, 2 γαρίφαλα, 1 ξυλάκι κανέλας, 1 μικρή φλούδα από λεμόνι, 1 κ.γ. μέλι, 1-2 κ.γ. χυμό λεμόνι, λίγο μοσχοκάρυδο. Εκτέλεση: Βράστε το νερό μαζί με τα μπαχαρικά, ρίξτε σε ένα φλιτζάνι το ουίσκι και προσθέστε το βραστό νερό. Βάλτε το μέλι και τη φλούδα από το λεμόνι, ανακατέψτε καλά και πασπαλίστε με λίγο μοσχοκάρυδο.

Με πληροφορίες από το: Runnersworld.com

x
Send this to a friend