Γιατί οι ερασιτέχνες δρομείς πρέπει να σκέφτονται σαν πρωταθλητές;

Για να πετύχεις τους στόχους σου σαν δρομέας σκέψου σαν πρωταθλητής!

Μπορεί όλοι μας να έχουμε κάποια αθλητικά πρότυπα, όμως ο θαυμασμός μας δεν πρέπει να προκύπτει μόνο για τα σωματικά τους προτερήματα, αλλά για την πνευματική τους κατάσταση. Γιατί όλα είναι στο μυαλό.

Μάλιστα, η παραπάνω διαπίστωση προκύπτει και από έρευνες που δείχνουν ότι όταν κάποιος έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και είναι απόλυτα συγκεντρωμένος σε αυτό που κάνει, τότε μπορεί να βελτιώσει τις αθλητικές του επιδόσεις.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε κάποια tips που θα σας βοηθήσουν να βελτιωθείτε, αλλά και  να δημιουργήσετε νοοτροπία πρωταθλητή ακόμα και στην καθημερινότητά σας.

1. Πάντα να σκέφτεστε την επιτυχία

Για να έχετε την καλύτερη δυνατή απόδοση σε έναν αγώνα θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας τι θέλετε να κάνετε σε αυτόν. Να σκέφτεστε το ιδανικό σενάριο για την εξέλιξή του, συνδυάζοντάς το με διάφορες θετικές εικόνες.

2. Θετική σκέψη

Το μυαλό πρέπει να είναι «καθαρό» κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, χωρίς αρνητικές σκέψεις. Ακόμα και αν κάτι πάει στραβά δεν χρειάζεται πανικός. Να έχετε καλή ψυχολογία.

3. Μυαλό και σώμα πρέπει να είναι ένα

Οταν το μυαλό βρίσκεται αλλού, πολύ δύσκολα θα μπορέσετε να καταφέρετε κάτι. Πρέπει να είστε απόλυτα συγκεντρωμένοι σε αυτό που κάνετε, προκειμένου να βλέπετε τα λάθη σας και να βελτιώνεστε διαρκώς.

4. Δεν χρειάζεται πανικός

Πολλοί λένε ότι ο πανικός είναι ο χειρότερος σύμβουλος. Δεν χρειάζεται να φέρνετε την καταστροφή. Κρατήστε το δημιουργικό άγχος, προκειμένου να μπορέσετε να παρουσιάσετε βελτίωση.

6. Η συγκέντρωση φέρνει την τελειότητα

Η σωστή πνευματική κατάσταση θα σας βοηθήσετε να ελέγξετε το εαυτό σας και στο σωματικό του κομμάτι. Η σχέση ποιότητας και έντασης θα σας κάνει να είστε στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Σε περίπτωση που κάποιο από τα δύο είναι σε χαμηλότερο επίπεδο, τότε τα αποτελέσματα θα είναι απογοητευτικά.

7. Να εμπιστεύεστε τον εαυτό σας

Εαν δεν έχετε εμπιστοσύνη στις δυνάμεις, καλύτερα να καθίσετε σπίτι. Ερευνες έχουν δείξει ότι όταν η αυτοπεποίθηση είναι σε υψηλά επίπεδα, τότε αυξάνεται και η παραγωγή τεστοστερόνης, αλλά και η αίσθηση δύναμης και αντοχής.

8. Ελέγξετε την πρόοδό σας

Η προπόνηση φέρνει βελτίωση, την οποία μπορείτε να δείτε μετά από κάθε προπόνηση, κάνοντας στον εαυτό σας τις εξής τρεις ερωτήσεις:

α) Τι καλό έκανα;

β) Τι χρειάζεται να βελτιώσω;

γ) Τι πρέπει να αλλάξω για να γίνω καλύτερος;

Ο παραπάνω έλεγχος θα σας φτιάξει την ψυχολογία βλέποντας την βελτίωσή σας, ενώ θα σας σκληραγωγήσει στην προσπάθεια για βελτίωση των αδυναμιών σας.

9. Να έχετε «επιλεκτική αμνησία»

Οποιο και αν είναι το αποτέλεσμα των προσπαθειών σας, θα πρέπει να κρατάτε τα απολύτως απαραίτητα. Τόσο στις επιτυχίες όσο και στις αποτυχίες. Οι κορυφαίοι δρομείς έχουν μία «επιλεκτική αμνησία», η οποία τους βοηθά να γίνουν καλύτεροι.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα θέσετε τολμηρούς και ρεαλιστικούς στόχους στο τρέξιμο

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Τρέξιμο: Πως θα… ξορκίσετε την κατάρα με τα μαύρα νύχια

Με έναν περίεργο τρόπο το μαύρισμα του δέρματος κάτω από το νύχι είναι για τους δρομείς τόσο ένας μεγάλος μπελάς όσο και ένα… παράσημο. Με εντελώς… ουδέτερους όρους φυσικά είναι ένα αιμάτωμα κάτω από το νύχι.

Και όπως εξηγεί ο Τζόρνταν Μετζλ, αθλητικός γιατρός στο Νοσοκομείο Ειδικής Χειρουργικής στη Νέα Υόρκη, αυτό μπορεί να προκύψει είτε από έναν απότομο είτε από έναν χρόνιο τραυματισμό.

Το αν πρόκειται για έναν ήπιο ή έναν σοβαρό τραυματισμό μπορείτε να το διαπιστώσετε από το μέγεθος και το χρώμα του τραύματος. «Όταν έχει μικρό μέγεθος και το χρώμα του κινείται ανάμεσα στο μπλε και το μαύρο, το τραύμα είναι ήπιο. Όταν έχουμε να κάνουμε με φουσκάλες που φαίνεται να έχουν αίμα στο εσωτερικό τους, ο τραυματισμός είναι σοβαρός», προσθέτει η ποδίατρος και χειρούργος Ζακλίν Σουτέρα.

Ακολουθούν μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για να εντοπίσετε τα σημάδια ότι σύντομα θα μαυρίσει κάποιο νύχι σας, πώς να αποτρέψετε αυτό το ενδεχόμενο και πως θα αντιμετωπίσετε το πρόβλημα όταν εν τέλει προκύψει.

Αιτίες μαύρων νυχιών

Η πιο συνηθισμένη αιτία για τα μαύρα νύχια είναι το επιβαρυμένο τραύμα, το οποίο μπορεί να προκύψει είτε από το τρέξιμο ή είτε από τη χρήση ενός ακατάλληλου παπουτσιού. Αν ένα μαύρο σημάδι εμφανιστεί λίγο μετά από μια προπόνηση ή έπειτα από μια μέρα που την περάσατε φορώντας πολύ σφιχτά ή πολύ χαλαρά παπούτσια, αυτές είναι πιθανότατα οι αιτίες. Μια άλλη πιθανή αιτία είναι η πτώση στο πόδι σας ενός βαριού αντικειμένου, που μπορεί να κάνει τα αιμοφόρα αγγεία κάτω από το νύχι σας να σκάσουν και έτσι να προκληθεί συγκέντρωση αίματος.

Δεν είναι όμως μόνο οι τραυματισμοί, που μπορούν να προκαλέσουν μαύρα νύχια. «Οι μυκητιασικές λοιμώξεις, φαινόμενο πολύ συνηθισμένο στα πόδια των αθλητών, μπορούν να εξαπλωθούν στα νύχια των ποδιών σας και να μετατραπούν σε αποχρώσεις του κίτρινου, του μπλε, του πράσινου, του καφέ, του μοβ και του μαύρου», εξηγεί η Σουτέρα.

Αν πιστεύετε ότι μπορεί να έχετε μυκητιασική λοίμωξη, απευθυνθείτε στο γιατρό σας και αυτός θα υποβάλει σε βιοψία ένας μέρος του νυχιού σας για να επιβεβαιώσει τη διάγνωση. Οι επιλογές θεραπείας ποικίλλουν ανάλογα με τη σοβαρότητα της λοίμωξης. Τα ήπια περιστατικά αντιμετωπίζονται συχνά με αλοιφές, οι πιο επιθετικοί μύκητες απαιτούν φαρμακευτική αγωγή ή ακόμη και θεραπεία με λέιζερ.

«Το υπογλώσσιο μελάνωμα, δηλαδή η πιο σοβαρή μορφή καρκίνου του δέρματος, μπορεί επίσης να αναπτυχθεί κάτω από τα νύχια σας και να προκαλέσει υπερχρωματισμό του δέρματος», εξηγεί η Σουτέρα. Είναι μια αργή και ανώδυνη ανάπτυξη, γεγονός που καθιστά ιδιαίτερα δύσκολο να καταλάβεις το πρόβλημα.

«Ένα πολύ αρνητικό σημάδι είναι το μαύρο χρώμα να εκτείνεται πέρα ​​από το νύχι και πάνω στο δέρμα», λέει η αθλητική ποδίατρος Λόρι Γουίνσφελντ. «Αν δεν έχετε τραυματιστεί αλλά παρ’ όλα αυτά το νύχι σας αλλάζει χρώμα πρέπει να πάτε άμεσα στον γιατρό σας. Και ειδικά αν αυτό επεκτείνεται στο δέρμα», προσθέτει.

Ο οδυνηρός τραυματισμός των θηλών των δρομέων!

Πώς να αποτρέψετε τα μαύρα νύχια

Τα μαύρα νύχια είναι πολύ πιο συνηθισμένα στους δρομείς που τρέχουν είτε μεγάλες αποστάσεις είτε σε υψηλή ένταση σε σχέση με εκείνους που είναι αρχάριοι. Αν ανήκετε ακόμα στην πρώτη κατηγορία, τώρα είναι η ώρα να μάθετε τακτικές για να αποτρέψετε τα μαύρα νύχια, πριν αρχίσετε να αυξάνετε ρυθμούς και αποστάσεις.

Μια συνηθισμένη αιτία λοιπόν για μαύρα νύχια είναι το επιβαρυμένο τραύμα, που προκαλείται από την κίνηση του τρεξίματος και επιδεινώνεται από τα ακατάλληλα παπούτσια, που πιέζουν τα νύχια σας.

«Συνεπώς, φροντίστε να διατηρείτε τα νύχια σας κοντά, ψαλιδίζοντάς τα τακτικά και βεβαιωθείτε ότι υπάρχει απόσταση ανάμεσα στην άκρη του νυχιού του μεγαλύτερου δακτύλου σας και το τέλος του παπουτσιού σας», εξηγεί ο Κουίντον Γελντέλ, ιδρυτής της εταιρείας Southern Hospitality. Στη συνέχεια, αναζητήστε παπούτσια που να είναι αρκετά φαρδιά ώστε το μπροστινό σας δάχτυλο να τοποθετείται άνετα μέσα στο παπούτσι χωρίς να βρίσκει σε καμία πλευρά του. Αν κάνετε αυτά τα βασικά, η ταλαιπωρία των μαύρων νυχιών δεν θα σας επισκεφθεί ποτέ.

Διαβάστε επίσης: Η απλή και σίγουρη λύση για τις φουσκάλες στα πόδια όσων τρέχουν!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Στις 18-19 Σεπτεμβρίου έρχεται το Ioannina Lake Run

Σπάει όλα τα ρεκόρ ο 13ος Γύρος Λίμνης Ιωαννίνων!

Την ημερομηνία διεξαγωγής του Γύρου της Λίμνης Ιωαννίνων ανακοίνωσε διαδικτυακά η οργανωτική επιτροπή.

Ο αγαπημένος αγώνας των δρομέων θα γίνει στις 18-19 Σεπτεμβρίου και θα είναι όπως κάθε χρόνο το καλύτερο τέστ για τους δρομείς πριν από τον Μαραθώνιο της Αθήνας.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend