Τρέξιμο: Χρόνος ή απόσταση η καλύτερη στρατηγική προπόνησης;

Ερευνητές έδειξαν πως το μυαλό επεξεργάζεται την απόσταση και τον χρόνο διαφορετικά. Όταν η γραμμή τερματισμού μιας μετρήσιμης προσπάθειας είναι μπροστά σου, έχεις οπτική ανατροφοδότηση για το πόσο δρόμο έχεις ακόμα να κάνεις, γεγονός που σου δίνει δύναμη να επιταχύνεις όταν βρίσκεσαι στην τελική ευθεία.

Η χρονική ανατροφοδότηση όμως είναι ασυνεχής. Χρειάζεται να κοιτάς συνεχώς το ρολόι σου. Σαν αποτέλεσμα, οι έρευνες δείχνουν ότι πιο εύκολα μπορείς να διατηρήσεις ένα καλό ρυθμό τρεξίματος, όταν κάνεις μια προπόνηση χρόνου, αλλά τρέχεις πιο γρήγορα όταν κάνεις μια προπόνηση απόστασης.

Και οι 2 προσεγγίσεις αυτές έχουν πλεονεκτήματα, ανάλογα ποιοι είναι οι στόχοι σου.

Προπόνηση Χρόνου

Ο προπονητής του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή Steve Ovett, Harry Wilson, είχε τους αθλητές του τον χειμώνα να προπονούνται με βάση τον χρόνο. Οι δρομείς του έπρεπε να προσαρμοστούν ώστε να προσδιορίσουν τον ρυθμό που μπορούσαν να διατηρήσουν, ζωτικής σημασίας ικανότητα για το τρέξιμο.

Όταν τρέχεις και νιώθεις κουρασμένος, δώσε προσοχή στον ρυθμό της αναπνοής σου και πως νιώθουν τα πόδια σου. Το τρέξιμο ρυθμού (tempo run) είναι άλλη μια προπόνηση που είναι κρίσιμη για ένα καλό ρυθμό. Κάνε μια προπόνηση ρυθμού με βάση τον χρόνο και μετά, χρησιμοποιώντας το ρολόι σου, δες πόσο μακρυά και πόσο γρήγορα έτρεξες.

Επαναλαμβάνοντας συγκεκριμένες, χρονομετρημένες προπονήσεις όταν επιστρέφεις από ένα διάλειμμα ή όταν δεν νιώθεις πολύ καλά ψυχολογικά και σωματικά, μπορεί να είναι ένα πλήγμα για τον εγωισμό σου ή δελεάζεσαι να το παρακάνεις ώστε να κάνεις περισσότερο αξιοσέβαστους χρόνους. Αν γνωρίζεις ότι δεν βρίσκεσαι στην συνηθισμένη σου κατάσταση, βγες έξω στον δρόμο ή στο βουνό για fartlek προπόνηση. Η βασική δομή της είναι η ίδια, απλώς μην την χρονομετρήσεις.

Προπόνηση Απόστασης

Καθώς πλησίαζε η άνοιξη, ο coach Wilson αλλάζει την προπόνηση των δρομέων του σε προπόνηση στίβου και προπόνηση fartlek (σ.σ. διαλειματική προπόνηση στο τρέξιμο) κάθε εβδομάδα. Κατά την περίοδο του καλοκαιριού, όλες οι ασκήσεις ταχύτητας γίνονταν στον στίβο. Η αλλαγή ανάγκασε τους δρομείς να εστιάσουν στον πραγματικό, αγωνιστικό ρυθμό τρεξίματος (και να αναθεωρήσουν προς τα πάνω ή προς τα κάτω αν ήταν απαραίτητο).

Πολλοί δρομείς πέφτουν στην παγίδα να τρέχουν γρηγορότερα, σαν να τερματίζουν, στο τέλος κάθε επανάληψης στον στίβο προπόνησης. Αν νιώθεις αρκετά δυνατός ώστε να κάνεις sprint στο τέλος κάθε προσπάθειας σου, τρέξε σε πιο γρήγορο ρυθμό στην επόμενη επανάληψη αντί να sprintάρεις.

Μην φοβάσαι να τερματίζεις γνωρίζοντας ότι είχες περιθώριο να τρέξεις πιο γρήγορα. “Train don’t strain” συνήθιζε να λέει ο προπονητής Arthur Lydiard. Μπορεί να σου φαίνεται ότι έχεις δουλέψει στην ταχύτητα, ωστόσο, τα αποτελέσματα μακροπρόθεσμα είναι αξαιρετικά και στις μεγάλες αποστάσεις.

Διαβαστε ακόμα: Προπόνηση στο κρύο ή στη ζέστη; Εξαρτάται από τον στόχο…

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Φώτης Ζησιμόπουλος και Saucony έτοιμοι για το ταξίδι των ρεκόρ στη Βαρκελώνη

Φώτης Ζησιμόπουλος και Saucony ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο το Παγκόσμιο ρεκόρ που θα κυνηγήσει ο Φώτης  στον 24ωρο αγώνα του σταδίου της Βαρκελώνης στις 26-27 Φεβρουάριου.

Το ρεκόρ σήμερα είναι τα 309 χιλιόμετρα κάτι που θα προσπαθήσει να καταρρίψει ο Φώτης Ζησιμόπουλος και να πετύχει νέο Παγκόσμιο ρεκόρ. Συνοδοιπόρος στο ταξίδι του η εταιρεία αθλητικών ειδών Saucony που θα τον εξοπλίσει με όλα τα κατάλληλα προϊόντα (παπούτσια ρούχα και αξεσουάρ) που θα τον βοηθήσουν στην προετοιμασία και τον αγώνα του.

Η Saucony η πρώτη εταιρεία στο κόσμο για τρέξιμο με έτος ίδρυσης το 1898 ειδικεύεται αποκλειστικά στο τρέξιμο και παρέχει μία ευρεία γκάμα προϊόντων για όλους τους τύπους δρομέων.

Στην Ελλάδα Αντιπρόσωπος της Saucony είναι η εταιρεία ΒΕΤΟ.

fb: Saucony.Greece
instagram: sauconygreece
website: saucony.veto.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ανοίγουν οι εγγραφές για τον Ημιμαραθώνιο Αθήνας 2022

Ημιμαραθώνιος Αθήνας στις 23 Μαΐου 2021

O ΣΕΓΑΣ και ο Δήμος Αθηναίων/ΟΠΑΝΔΑ ανακοινώνουν, το άνοιγμα των εγγραφών του Ημιμαραθωνίου της Αθήνας ο οποίος θα διεξαχθεί στις 20 Μαρτίου 2022, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και Μεγάλο Χορηγό την ERGO Ασφαλιστική.

Στη διοργάνωση του Ημιμαραθωνίου Αθήνας 2022, θα εφαρμοστούν οι κανόνες και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ, τηρώντας το Υγειονομικό Πρωτόκολλο Διεξαγωγής Αγώνων Δρόμου εκτός Σταδίου του ΣΕΓΑΣ σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Στο πλαίσιο υλοποίησης των κανόνων και του Πρωτοκόλλου διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας, μπορούν να εγγραφούν και να συμμετέχουν στη διοργάνωση του Ημιμαραθωνίου Αθήνας 2022, οι δρομείς που θα έχουν σε ισχύ, έγκυρο πιστοποιητικό εμβολιασμού και οι έχοντες έγκυρο πιστοποιητικό ανάρρωσης COVID-19 έως και την ημέρα του αγώνα.

Για τις διαθέσιμες θέσεις, οι εγγραφές θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 28 Ιανουαρίου και ώρα 14.00 και οι οποίες θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά και μόνο μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης (www.athinahalfmarathon.gr). Για την καλύτερη δυνατή ενημέρωση όλων των δρομέων, σας ενθαρρύνουμε να συμβουλευτείτε την Πολιτική Ακυρώσεων της Διοργάνωσης.

Τηρώντας απαρέγκλιτα τις υγειονομικές οδηγίες και τους κανόνες για μια ασφαλή αθλητική, δρομική, κανονικότητα, εναρμονιζόμαστε με τις αυστηρότερες συστάσεις του ΕΟΔΥ και προχωράμεστην έναρξη των εγγραφών για την διοργάνωση του ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ 2022.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Κάντε την εγγραφή σας ΕΔΩ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend