Αν μπορείς να τρέξεις σήμερα, μην το αφήνεις ποτέ για αύριο!

Μπορεί να… δείτε τον εαυτό σας στο ξεκίνημά του σε αυτήν την περιπέτεια που λέγεται τρέξιμο μέσα σε αυτό το κείμενο. Όλοι έχουμε να θυμόμαστε πολλά.

Οι περισσότεροι, ωστόσο, γνωρίζουμε ότι μετά από μερικούς μήνες όταν κοιτάμε πίσω, όλα όσα έχουμε πει τα θυμόμαστε και γελάμε.

«Είμαι εκτός φόρμας, με παραπανίσια κιλά και δεν έχω τρέξει τελευταία»

Τα ίδια ακριβώς έλεγαν πριν από εσάς όλοι όσοι κάθονταν όλη μέρα στον καναπέ τους πριν αποφασίσουν να ασχοληθούν με το τρέξιμο.  «Οι αρχάριοι συνηθίζουν να λένε: Αυτό δείχνει τρελό, μπορώ εγώ να τα καταφέρω;», υπογραμμίζει ο Bob Glove, ένας από τους συγγραφείς του Εγχειρίδιου για τον Δρομέα.

«Η απάντησή μου είναι καταφατική, ο οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει. Οι δρομείς προέρχονται από διαφορετικά ηλικιακά γκρουπ και διαφέρουν στα κιλά. Απλά πρέπει να αφιερώσει κανείς χρόνο και να ακολουθήσει πιστά ένα πρόγραμμα», συμπληρώνει ο Glove.

Μια ώρα τρέξιμο μπορεί να σας προσθέσει επτά ώρες ζωής!

«Απαιτεί πολύ χρόνο και εγώ δεν έχω…»

Με μόλις 30 λεπτά τρεξίματος την εβδομάδα, θα είστε θέση να μειώσετε τον κίνδυνο για αρκετές χρόνιες ασθένειες, όπως τα θέματα με την καρδιά, τα εγκεφαλικό επεισόδιο, η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης, ο οστεοπόρωση, η παχυσαρκία, τα άγχος και η κατάθλιψη.

«Το ξεκίνησα στο παρελθόν αλλά δεν κατάφερα να… κολλήσω»

Ο αθλητικός ψυχολόγος, Ethan Gologor, τονίζει πως είμαστε όλοι «λιποτάκτες» με την έννοια ότι κάποια στιγμή ξεκινήσαμε μια δραστηριότητα στην ζωή μας και τα παρατήσαμε στη μέση. Αυτό δεν σας εμποδίζει σε τίποτε να ξεκινήσετε από την αρχή. Ακόμη και αν χάσετε μια με δυο προπονήσεις δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου. Οι δρομείς δεν είναι σκόπιμο να φορτώνονται με πολλά «πρέπει» και να θεωρούν πως είναι υποχρεωτικό να τρέχουν σε καθημερινή βάση επειδή το λέει το πρόγραμμα.

«Θα τραυματιστώ και θα τα παρατήσω. Το ξέρω…»

Οι δρομείς που ασχολούνται σοβαρά με το αντικείμενο, υποφέρουν συχνά από ενοχλήσεις στους μύες και τις αρθρώσεις, ωστόσο τις ξεπερνούν σχετικά σύντομα. «Οι τραυματισμοί είναι πιο εύκολο να αποφευχθούν όταν δεν τρέχετε σε πολύ έντονους και κουραστικούς ρυθμούς που δεν σας αφήνουν να πάρετε ανάσα», αναφέρει ο Jeff Galloway που ασχολείται με την εκγύμναση αρχάριων δρομέων από το 1974.

Τέσσερεις τομείς της ζωής σας που βελτιώνονται με το τρέξιμο

«Δεν μπορώ να αγοράσω νέα παπούτσια για τρέξιμο»

Ένα απλό ζευγάρι παπουτσιών που επιτρέπουν άνετο περπάτημα, μπορούν να κάνουν την δουλειά χωρίς πρόβλημα. «Δεν είναι αναγκαίο να φοράτε τα παλιά παπούτσια που είχατε για το τρέξιμο ενώ πλέον σας στενεύουν ή έχουν φθαρεί σημαντικά», τονίζει ο Budd Coates που εκπαιδεύει δρομείς εδώ και 20 χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση, μπορείς πάντα να βρεις μια δικαιολογία να για μην βγεις για τρέξιμο σήμερα. Αλλά ότι μπορείς να κάνεις σήμερα, μην το αφήνεις ποτέ για αύριο…

Διαβάστε επίσης: H πανδημία με έκανε να αγαπήσω κάτι που πάντα μισούσα: Το τρέξιμο

ΠΗΓΗ: RunnersWorld.co.uk

Previous ArticleNext Article

Η απλή και σίγουρη λύση για τις φουσκάλες στα πόδια όσων τρέχουν!

Λύση για τις φουσκάλες στα πόδια των δρομέων

Το τρέξιμο και το πολύωρο περπάτημα έχουν συχνά μια δυσάρεστη «παρενέργεια» στα πόδια μας, τις επίπονες φουσκάλες. Βρετανοί ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ μελέτησαν ομάδα 128 δρομέων και διαπίστωσαν ότι υπάρχει ένας πολύ απλός και οικονομικός τρόπος να προληφθούν οι ενοχλητικές φουσκάλες στα πόδια.

Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Clinical Journal of Sport Medicine, το μόνο που χρειάζεται για να προστατευθούν τα πόδια είναι η εφαρμογή αυτοκόλλητης χειρουργικής ταινίας στα σημεία που είναι πιο ευαίσθητα και επιρρεπή στην τριβή.

Όλοι οι συμμετέχοντες ήταν δρομείς που επρόκειτο να συμμετάσχουν σε υπερμαραθώνιο 250 χιλιομέτρων. Οι ερευνητές τοποθέτησαν την αυτοκόλλητη ταινία μόνο σε ένα τμήμα του ποδιού των δρομέων, ώστε να καταστεί δυνατό να γίνουν συγκρίσεις με το τμήμα του ποδιού που παρέμεινε εκτεθειμένο.

Μετά την ολοκλήρωση του υπερμαραθωνίου, ο οποίος διήρκησε συνολικά επτά ημέρες, μόλις 30 από τους δρομείς (ποσοστό 24%) εμφάνισαν φουσκάλες στο τμήμα του ποδιού που είχε καλυφθεί με ταινία, ενώ 81 δρομείς (ποσοστό 63%) εμφάνισαν φουσκάλες στα εκτεθειμένα τμήματα του ποδιού.

Σύμφωνα με παρόμοια επισκόπηση που δημοσιεύθηκε το 2013 στην επιθεώρηση Current Sports Medicine Reports, αποτελεσματική μέθοδος πρόληψης για τις φουσκάλες είναι επίσης η εφαρμογή διπλής κάλτσας, με μια χοντρή αθλητική κάλτσα να φοριέται επάνω από μια πιο λεπτή που εφαρμόζει πολύ καλά στο πόδι.

Διαβάστε ακόμα: Γυμναστική και τρέξιμο χωρίς κάλτσες; Ούτε να το σκέφτεστε

Ανοίγουν στις 23/01 οι εγγραφές για τον 17ο Olympus Marathon

Στις 𝟮𝟯 Ιανουαρίου 𝟮𝟬𝟮𝟭 και ώρα 𝟭𝟴.𝟬𝟬 (ανήμερα της εορτής του Αγίου Διονυσίου Εν Ολύμπω) ανοίγουν οι εγγραφές για τον 𝟭𝟳ο 𝗢𝗹𝘆𝗺𝗽𝘂𝘀 𝗠𝗮𝗿𝗮𝘁𝗵𝗼𝗻. 𝗢 𝗢𝗹𝘆𝗺𝗽𝘂𝘀 𝗠𝗮𝗿𝗮𝘁𝗵𝗼𝗻 θα διεξαχθεί (αν όλα πάνε καλά) το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου και συγκεκριμένα η εκκίνηση θα δοθεί Σάββατο 𝟮𝟲 Ιουνίου 𝟮𝟬𝟮𝟭 και ώρα 𝟲.𝟬𝟱.

Αρχικά οι εγγραφές θα ανοίξουν χωρίς ηλεκτρονική πληρωμή για τους ενδιαφερόμενους και στους επόμενους μήνες, ανάλογα με την πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα και πολύ περισσότερο στην Πιερία, οι αθλητές θα ενημερώνονται για τα νεότερα που θα προκύπτουν (όριο συμμετοχών, υγειονομικά πρωτόκολλα, ολοκλήρωση εγγραφών κλπ).

Επίσης συνεχίζει να είναι ανοιχτή η φόρμα της μεταφοράς συμμετοχής των αθλητών που ήταν στην λίστα του 𝟮𝟬𝟮𝟬 μέχρι την λήξη των εγγραφών του 𝟮𝟬𝟮𝟭. Σε περίπτωση που η οργανωτική επιτροπή κρίνει ότι θα χρειαστεί να υπάρξει όριο συμμετοχών, οι αθλητές της λίστας του 𝟮𝟬𝟮𝟬 που επέλεξαν να τρέξουν το 𝟮𝟬𝟮𝟭 θα έχουν προτεραιότητα.

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Στον αγώνα δικαιούνται να συμμετάσχουν άνδρες και γυναίκες με ηλικία μεγαλύτερη των 𝟭𝟴 ετών την ημέρα τέλεσης του αγώνα και έχουν τερματίσει τα τρία τελευταία χρόνια (𝟭/𝟭/𝟮𝟬𝟭𝟴 έως και την λήξη των εγγραφών) σε 𝟮 αγώνες ορεινού τρεξίματος από 𝟮𝟬χλμ με 𝟭𝟬𝟬𝟬 θετικής υψομετρικής και άνω ο καθένας, ή σε 𝟭 αγώνα από 𝟯𝟱 χλμ και 𝟮.𝟮𝟬𝟬 θετικής υψομετρικής και άνω.

Για τους υπόλοιπους αγώνες της καλοκαιρινής διοργάνωσης (𝗢𝗹𝘆𝗺𝗽𝘂𝘀 𝗨𝗹𝘁𝗿𝗮, 𝗢𝗹𝘆𝗺𝗽𝘂𝘀 𝗩𝗲𝗿𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹, Κόψη των Αετών και 𝗠𝗲𝗹𝗶𝗻𝗱𝗿𝗮 𝗧𝗿𝗮𝗶𝗹) οι εγγραφές θα ανοίξουν αργότερα.

x
Send this to a friend