Μια ώρα τρέξιμο μπορεί να σας προσθέσει επτά ώρες ζωής! 4225

Πως το τρέξιμο συνδέεται με την ψυχική υγεία και ευεξία

Το τρέξιμο μπορεί να είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να παρατείνει κανείς τη ζωή του, καθώς όσοι τρέχουν, μπορούν να ζήσουν έως τρία παραπάνω χρόνια. Αυτό ισχύει ακόμη κι αν τρέχουν αργά και σποραδικά, αν καπνίζουν, πίνουν ή είναι υπέρβαροι, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.

Μία ώρα τρέξιμο μπορεί να προσθέσει επτά ώρες στη ζωή κάποιου, ενώ ακόμη και πέντε λεπτά καθημερινού τρεξίματος σχετίζονται με αυξημένο προσδόκιμο ζωής.

Οι ερευνητές του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Αϊόβα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο καρδιολογικό περιοδικό “Progress in Cardiovascular Diseases”, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) όλες τις δημοσιευμένες μελέτες πάνω στο ζήτημα.

Ρυθμός σε απόσταση…

Διαπιστώθηκε ότι το τρέξιμο, άσχετα με το ρυθμό που γίνεται και την απόσταση που διανύεται, μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου ενός ανθρώπου κατά 25% έως 40%. Αν κανείς τρέχει δύο ώρες την εβδομάδα, μπορεί να περιμένει μια αύξηση του προσδόκιμου ζωής έως περίπου τρία χρόνια. Στατιστικά, μια ώρα τρεξίματος μεγαλώνει το προσδόκιμο ζωής κατά επτά ώρες, αλλά συνολικά το όφελος αυτό έχει μια «οροφή».

Ακόμη και αν κανείς τρέχει παραπάνω μέσα στην εβδομάδα, τα οφέλη της μακροζωίας δύσκολα μπορούν να ξεπεράσουν την τριετία.

Οι βελτιώσεις στο προσδόκιμο ζωής κορυφώνονται με τρέξιμο περίπου τεσσάρων ωρών την εβδομάδα. Παραπάνω τρέξιμο μπορεί να ευχαριστεί κάποιον, αλλά δεν φαίνεται να παρατείνει κι άλλο τη διάρκεια της ζωής του.

Βασικός δείκτης μακρόχρονης υγείας

Σύμφωνα με τη μελέτη, το περπάτημα, το ποδήλατο και άλλες δραστηριότητες επίσης ωφελούν, αλλά λιγότερο από το τρέξιμο, καθώς μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά περίπου 12%. Το τρέξιμο, κατά τους ερευνητές, είναι ιδανικό για να καταπολεμήσει διάφορους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου όπως την υπέρταση και το παραπανίσιο σωματικό λίπος, ιδίως γύρω από τη μέση, ενώ αυξάνει την αεροβική ικανότητα ενός ανθρώπου, που αποτελεί βασικό δείκτη μακρόχρονης υγείας.

Όσο περισσότερο κάποιος συνδυάζει το τρέξιμο γενικότερα με τον υγεινό τρόπο ζωής (όχι κάπνισμα και πολύ αλκοόλ, υγιεινή διατροφή κ.α.), τόσο περισσότερο ωφελείται σε βάθος χρόνου.

Διαβάστε ακόμα: Οι… 12 εντολές για όποιον θέλει να ξεκινήσει το τρέξιμο!

Previous ArticleNext Article

Πρωί ή απόγευμα; Ποια είναι τελικά η καλύτερη στιγμή για προπόνηση; 2948

Του Πασχάλη Κεχλιμπάρη*

Ένα από τα πιο συχνά ερωτήματα που απασχολεί πολύ κόσμο στον μαζικό αθλητισμό είναι αν τελικά η καλύτερη ώρα για να γυμναστεί κανείς, είναι το πρωί ή το απόγευμα.

Έρευνες που έχουν γίνει σχετικά με αυτό το θέμα υποστηρίζουν και τις δύο απόψεις, αφού η κάθε ώρα της ημέρας έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της.

Η πρωινή προπόνηση

Πλεονεκτήματα

  • Το σώμα μας το πρωί είναι πιο ξεκούραστο.
  • Αυξάνεται ο μεταβολισμός με αποτέλεσμα να κάψουμε περισσότερες θερμίδες για το υπόλοιπο της μέρας.
  • Βελτιώνεται η διάθεση και η πνευματική οξύτητα κατά την διάρκεια της μέρας.
  • Έχουμε όλη την ημέρα μπροστά μας για τις υπόλοιπες δραστηριότητες.
  • Η πρωινή γυμναστική γίνεται πιο εύκολα ρουτίνα καθώς μειώνονται πολύ οι πιθανότητες να τύχει κάτι το οποίο να μας αλλάξει το πρόγραμμα και να μας αποτρέψει την προπόνηση.
  • Η συστηματική άσκηση το πρωί μας βοηθάει να κοιμηθούμε καλύτερα το βράδυ.
  • Αν ο στόχος της προπόνησης είναι η καύση λίπους, τότε το πρωί χωρίς να φάτε πρωινό είναι η καλύτερη ώρα για γυμναστική καθώς οι αποθήκες γλυκογόνου στους μυς είναι κατά 50% άδειες με αποτέλεσμα το σώμα να καταφύγει πιο γρήγορα στο λίπος ως πηγή ενέργειας.
  • Το πρωί γυμνάζεται λιγότερος κόσμος σε σχέση με το απόγευμα.
  • Αν σας αρέσει η προπόνηση έξω, τότε το πρωί τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής πίεσης είναι χαμηλότερα, ενώ το καλοκαίρι έχει περισσότερη δροσιά.

Προπόνηση στο σπίτι: Συνδυαστικές και εύκολες ασκήσεις για όλους

Μειονεκτήματα 

  • Η θερμοκρασία του σώματος μας είναι χαμηλότερη το πρωί με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος τραυματισμού.
  • Αν ο στόχος της προπόνησης είναι η μυϊκή ενδυνάμωση τότε σίγουρα θα πρέπει να σηκωθούμε αρκετά πιο νωρίς και να φάμε καλό πρωινό, ώστε να προλάβουμε να χωνέψουμε.
  • Αν έχουμε ξενυχτήσει την προηγούμενη μέρα, τότε είναι πολύ πιθανό να ακυρώσουμε την πρωινή μας προπόνηση.
  • Αν δεν είμαστε πρωινοί τύποι, τότε πολύ δύσκολα να κάνουμε την πρωινή προπόνηση συνήθεια.

Η απογευματινή προπόνηση

Πλεονεκτήματα

  • Μπορούμε να κοιμηθούμε λίγο παραπάνω το πρωί.
  • Αφού έχουμε τελειώσει από όλες τις υποχρεώσεις της ημέρας, η απογευματινή προπόνηση είναι ο καλύτερος τρόπος να καταπολεμήσουμε το άγχος και το στρες και να καθαρίσει το μυαλό.
  • Το σώμα μας είναι περισσότερο έτοιμο το απόγευμα και έτσι μειώνονται οι πιθανότητες τραυματισμού.
  • Είμαστε πιο άνετοι κατά την διάρκεια της προπόνησης και μπορούμε να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο.
  • Το απόγευμα μεταξύ 3-7 μμ είναι οι πλέον αποδοτικές ώρες αν ο στόχος της προπόνησης είναι η δύναμη και η αύξηση μυϊκής μάζας.
  • Οι καρδιακοί μας ρυθμοί είναι σε ιδανικό επίπεδο με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η απόδοση μας.

Κατάθλιψη: Η ύπουλη επίπτωση για όσους “κόβουν” την προπόνηση

Μειονεκτήματα 

  • Η αναπνευστική ικανότητα των πνευμόνων μας, μετά το μεσημέρι αρχίζει να μειώνεται, κάτι που επηρεάζει την αερόβια απόδοση μας.
  • Υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να προκύψει κάτι απρόοπτο κατά τη διάρκεια της ημέρας (είτε στη δουλειά, είτε στο σπίτι) που να μας αναγκάσει να ακυρώσουμε την προπόνηση μας.
  • Αν ο στόχος της προπόνησης είναι η δύναμη και η προπόνηση μας είναι το βράδυ, τότε το νευρικό σύστημα θα ενεργοποιηθεί τόσο έντονα που είναι πολύ πιθανό να μας δημιουργήσει πρόβλημα στον ύπνο.

Συμπερασματικά..

Είτε γυμναστούμε το πρωί, είτε το απόγευμα τα οφέλη της άσκησης είναι απεριόριστα και μπορούν να αλλάξουν τη ζωή μας μόνο προς το καλύτερο.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί πρέπει απαραίτητα να τρως αμέσως μετά την προπόνηση


*Ο Πασχάλης Κεχλιμπάρης είναι απόφοιτος της Γυμναστικής Ακαδημίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει εκπαιδευτεί πάνω στο personal training,στα ομαδικά προγράμματα, στην αποκατάσταση τραυματισμών και το pilates. Εργάζεται ως personal trainer κατ’οίκων αλλά και σε γυμναστήρια. To άρθρο του δημοσιεύεται στο www.mednutrition.gr

Επικά νεα, μια νεα ιστοσελίδα ξεκίνησε! 22

Μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα με εξαιρετικό περιβάλλον και νέα ηλεκτρονική διεύθυνση ξεκίνησε στις 7 Απριλίου.

Καθώς η πλατφόρμα απευθύνεται στους ντόπιους, αλλά και τους τουρίστες, ηταν σημαντικό για την εταιρεία να επιλέξει μια πιο διεθνή διεύθυνση, προσβάσιμη απο όλο τον κόσμο.

Η ιστοσελίδα πλέον συγκεντρώνει πολλές νέες και βελτιωμένες παροχές. Οι επισκέπτες θα μπορούν πλέον να:

  • Βλέπουν την διαθεσιμότητα κάθε δραστηριότητας και να επιλέγουν μια ημερομηνία που τους βολεύει
  • Κλείνουν εισητήρια για τις πιο επικές δραστηριότητες σε ολόκληρη την Ελλάδα με ελάχιστα κλίκ
  • Επιλέγουν ή δημιουργούν προσοποποιημένα Ταξιδιωτικά Πακέτα
  • Παρακολουθούν τις τάσεις της αγοράς για προορισμούς και δημοφιλείς δραστηριότητες
  • Φιλτράρουν τις αναζητήσεις τους ανα τοποθεσία, ημέρα και τιμή
  • Γραφουν κριτικές για τις δραστηριότητες και τα ταξιδιωτικά πακέτα που απήλαυσαν

«Οι νέες παροχές θα δώσουν ευεληξία στο κοινό μας. Ο στόχος μας είναι να καλύψουμε περισσότερες αγορές στο σύντομο μέλλον και πιστεύω πως βρισκόμαστε στην σωστή κατεύθυνση» CEO, Άλκης Φακίρης.

Η στόχος της εταιρείας είναι να προσφέρει τις καλύτερες τουριστικές αθλητικές δραστηριότητες μέσω απλών και αποτελεσματικών εργαλείων. Η ομάδα έχει ως αποστολή να βοηθήσει όσους αναζητούν την περιπέτεια να απολαύσουν τον ελεύθερο χρόνο τους ανακαλύπτοντας νέους προορισμούς και γεμίζοντας αξέχαστες εμπειρίες. Το μότο τους είναι «Η περιπέτεια καλεί», και εξηγεί γιατί δεν αναβάλαν την έναρξη της ιστοσελίδας ως το τέλος της καραντίνας.

«Γνωρίζαμε οτι ο κόσμος αναζητά δραστηριότητες υπαίθρου και θελήσαμε να τους προσφέρουμε την δυνατότητα να επιλέξουν όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Ο κορονοϊός δεν επιρρεάζει τα πλάνα μας. Είμαστε εδω για να προσφέρουμε στους ανθρώπους την γλυκιά προσμονή μιας επικής δραστηριότητας όταν η κατάσταση επανέλθει στην κανονικότητα» ανέφερε ο CEO της εταιρείας.

Ιστοσελίδα: https://epic-activities.com/
Email: [email protected]
Τηλ: +30 2114179919

x
Send this to a friend