Τρόποι για να αποφύγει τους τραυματισμούς ένας νέος δρομέας

Τρόποι για να αποφύγει τους τραυματισμούς ένας νέος δρομέας

Μια από τις πιο διαδεδομένες παρεξηγήσεις στον κόσμο του τρεξίματος είναι ότι οι παλιότεροι δρομείς έχουν την τάση να τραυματίζονται πολύ πιο συχνά από τους νέους. Άλλωστε όπως ακριβώς ένα αμάξι που έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα χαλάει πολύ πιο συχνά από ένα καινούριο, έτσι και ένας δρομέας που δεν έχει τρέξει πολύ στη ζωή του, δεν είναι τόσο επίφοβος για τραυματισμό όσο ένας παλιός. Σωστά; Λάθος!

Πρόσφατα έγινε μια μελέτη για τις ανάγκες της οποίας παρατηρήθηκαν 4.600 Ολλανδοί δρομείς. Ως καινούριοι δρομείς ορίστηκαν όσοι έτρεχαν συστηματικά λιγότερο από ένα χρόνο και ως παλιοί εκείνοι που έτρεχαν για πάνω από ένα χρόνο. Μέλη και των δυο κατηγοριών αντιμετώπιζαν συχνά τραυματισμούς κατά βάση στο γόνατο (το 30,5% των τραυματισμών) και στη γάμπα (το 17.8% των τραυματισμών).

Η διαφορά ανάμεσα στους παλιούς και τους νέους δρομείς είχε να κάνει με τη συχνότητα των τραυματισμών. Συγκεκριμένα, για κάθε 1000 ώρες τρεξίματος, οι νέοι δρομείς τραυματίζονταν δύο φορές περισσότερο από τους παλιούς.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως αν είσαι νέος δρομέας είσαι καταδικασμένος να τραυματίζεσαι διαρκώς. Αρκεί να παίρνεις τις κατάλληλες προφυλάξεις. Και ορισμένες από αυτές είναι οι εξής:

Να έχετε ποικιλία στις αποστάσεις και την μέθοδο

Σχεδόν όλοι οι τραυματισμοί που συμβαίνουν είναι αποτέλεσμα επαναλαμβανόμενης καταπόνησης. Όταν ένας μυς, ένας τένοντας ή ένα οστό υποβάλλονται στην ίδια άσκηση ξανά και ξανά, σύντομα φτάνει η ώρα του τραυματισμού του. Να αλλάζετε λοιπόν τη μορφή των ασκήσεων αλλά και το μέγεθος των αποστάσεων που διανύετε.

Αυξήστε σταδιακά τα χιλιόμετρά σας

Έχετε ακούσει πιθανώς ότι δεν πρέπει να αυξάνετε τα χιλιόμετρα σας κατά περισσότερο από 10% ανά εβδομάδα. Αν και δεν υπάρχει επιστημονική βάση για αυτόν τον «κανόνα», αποτυπώνει μια βασική αρχή για όλους τους δρομείς και κυρίως για τους αρχάριους: η απότομη αύξηση των χιλιομέτρων που τρέχετε είναι ένας καλός τρόπος για να τραυματιστείτε. Το ιδανικότερο θα ήταν να προσθέσετε μία ημέρα προπόνησης την εβδομάδα. Αν νιώσετε πόνους τότε καλύτερα να επιστρέψετε στο προηγούμενό πρόγραμμά σας. Αν απλά είστε λίγο πιο κουρασμένοι, συνεχίστε.

Βεβαιωθείτε ότι φοράτε τα σωστά παπούτσια

Τα παπούτσια που φοράτε δεν προκαλούν ούτε αποτρέπουν άμεσα τραυματισμούς. Αλλά το σωστό ζευγάρι μπορεί να βοηθήσει το σώμα σας απομακρυνθεί από τον μακροπρόθεσμο κίνδυνο επαναλαμβανόμενων τραυματισμών με το να σας ωθεί σε έναν καλύτερο και πιο σταθερό βηματισμό. Τι ακριβώς σημαίνει «σωστό ζευγάρι»; Για κάθε άτομο αλλάζει αυτό αλλά σε γενικές γραμμές, «σωστό ζευγάρι» είναι εκείνο που σας κάνει να νιώθετε πως είναι επέκταση των ποδιών σας.

Μην τρέχετε κάνοντας μεγάλα βήματα

Δεν υπάρχει καλύτερη συμβουλή για τους νεότερους δρομείς από το να επικεντρώνονται περισσότερο στην ταχύτητα βημάτων αντί για το μήκος τους. Πολλοί αρχάριοι πιστεύουν ότι το κλειδί για την αναβάθμιση στις κούρσες τους είναι κάθε βήμα τους να είναι όλο και πιο μεγάλο. Η προσπάθεια επίτευξης αυτού του στόχου όμως έχει σαν αποτέλεσμα την προσγείωση μπροστά από το κέντρο της μάζας σας. Όταν προσγειώνεστε έτσι, οι πιθανότητες τραυματισμού είναι υψηλότερες. Εστιάστε λοιπόν σε ένα γρήγορο ρυθμό μικρών βημάτων.

Γίνετε πιο δυνατοί και πιο ευέλικτοι

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής περιλαμβάνει μακρόχρονες περιόδους καθιστικής ζωής. Όταν το σώμα σας βρίσκεται σε αυτές τις θέσεις αποδυναμώνεται το πίσω μέρος του και εξασθενεί το μπροστά. Και τίποτα από αυτά δεν είναι καλό για το τρέξιμό σας. Ένα πρόγραμμα αντοχής που στοχεύει στους γοφούς σας, τους γλουτούς σας, το κάτω μέρος της πλάτης σας και τους ώμους σας θα σας επιτρέψει να διατηρήσετε μια καλή φόρμα ακόμα και όταν κουράζεστε. Και φυσικά θα αποτρέψει τους τραυματισμούς σας. Τουλάχιστον δύο ημέρες την εβδομάδα εδραιώσετε ένα πρόγραμμα αντοχής και ευελιξίας και θα γλιτώσετε πολλούς τραυματισμούς. Ακόμα και η γιόγκα μπορεί να σας βοηθήσει.

Διαβάστε ακόμα: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Previous ArticleNext Article

Psiloritis Race 2019 – Τρέξε στα βήματα του Δία

Psiloritis Race 2019 - Τρέξε στα βήματα του Δία

Με τη διαδικασία των εγγραφών ανοίγει, όπως κάθε φορά, εδώ και μια δεκαετία η αυλαία της επιτυχημένης διεθνούς διοργάνωσης Psiloritis Race 2019  η οποία θα διεξαχθεί το διήμερο 1 και 2 Ιουνίου στην Κρήτη. και στον επιβλητικό και αγέρωχο Ψηλορείτη, που έχει αναγνωρισθεί ως Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO

Για άλλη μια χρονιά η διοργάνωση, στοχεύει στην προστασία της φύσης και συμβάλλει στην  αθλητική, οικοτουριστική, πολιτισμική ανάδειξη καθώς και στην  προβολή της Κρήτης και της Ελλάδας διεθνώς.

Οι εγγραφές για τους 10ους  Διεθνείς Αγώνες Ψηλορείτη Psiloritis Race 2019 αρχίζουν στις  21 Φεβρουαρίου και ώρα 12:00 και θα διαρκέσουν έως τις 29 Απρίλιου και ώρα 00:00 Οι  συμμετέχοντες θα έχουν τέσσερις (4) επιλογές διαδρομών υψηλών προδιαγραφών και διαφορετικών αγωνιστικών απαιτήσεων για να μπορέσουν να έλθουν  με την παρέα ή με την οικογένειά τους την Κυριακή 2 Ιουνίου 2019 και να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία στην Κρήτη

  1. Ορεινός αγώνας διάσχισης του Ψηλορείτη μήκους 35 χιλιομέτρων
  2. Αγώνας απόστασης 8.5 χιλιομέτρων σε άσφαλτο
  3. Αγώνας απόστασης 8,5 χιλιομέτρων δυναμικού βάδην σε άσφαλτο
  4. Αγώνας απόστασης δυο χιλιομέτρων για παιδιά

Για τους παράλληλους αγώνες των 8,5 χιλιομέτρων σε άσφαλτο οι εγγραφές θα παραμείνουν ανοιχτές έως τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 24 Μαΐου 2019.

Προγραμματίστε έγκαιρα τη συμμετοχή σας και κάνετε τώρα την εγγραφή σας για μία μοναδική εμπειρία, αφού οι συμμετέχοντες και οι συνοδοί τους μπορούν να απολαύσουν το βουνό αλλά και τη θάλασσα, σε ένα αξέχαστο Σαββατοκύριακο και σε μια μεγάλη γιορτή του ορεινού τρεξίματος που απευθύνεται σε όλη την οικογένεια!.Δήλωσε συμμετοχή και δώσε την ευκαιρία στον εαυτό σου να αφήσει το άγχος της καθημερινότητας και ό,τι τον βαραίνει για να χαρεί τη φύση.

Τρέξε στα βήματα του Δία !

Οι 10οι Διεθνείς Αγώνες Ψηλορείτη «Psiloritis Race» είναι υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, της Γ.Γ.Αθλητισμού συνδιοργανώνονται  με την Περιφέρεια Κρήτης την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου την υποστήριξη των Δήμων Ρεθύμνου, Αμαρίου, Ανωγείων, Πλατανιά Χανίων και σε συνεργασία με 30 Αθλητικούς και Πολιτιστικούς Συλλόγους Κρήτης, των οποίων η εθελοντική προσφορά σε όλα τα στάδια και τους τομείς διεξαγωγής των αγώνων είναι καταλυτική.

Πληροφορίες – Εγγραφές: στο επίσημο site της διοργάνωσης  www.psiloritisrace.com  

 

Η αντίστροφη μετρηση για τον Ημιμαραθώνιο Αθήνας άρχισε

Η αντίστροφη μετρηση για τον Ημιμαραθώνιο Αθήνας άρχισε

Μόλις 27 ημέρες απομένουν για τον ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟ ΑΘΗΝΑΣ 2019, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 17 Μαρτίου 2019, στο κέντρο της Αθήνας και όλοι οι εμπλεκόμενοι δουλεύουν σε πυρετώδεις ρυθμούς ώστε να είναι όλα έτοιμα για τη μεγάλη γιορτή. Ο αγώνας με τον οποίο η πρωτεύουσα υποδέχεται την Άνοιξη περιλαμβάνει τέσσερα αγωνίσματα: τον Ημιμαραθώνιο, τον Αγώνα δρόμου 5χλμ., τον Αγώνα Δρόμου 3χλμ. και τον Αγώνα δρόμου 1.000 μ., ο οποίος απευθύνεται σε παιδιά.

Αφετηρία και τερματισμός των τεσσάρων αγωνισμάτων είναι η καρδιά της Αθήνας, η Πλατεία Συντάγματος, η οποία φέτος αναμένεται να κατακλυστεί από περισσότερους από 25.000 δρομείς. Το ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον από πλευράς συμμετεχόντων βάζει την Αθήνα για τα καλά στον ευρωπαϊκό δρομικό χάρτη,  σηματοδοτώντας στην 8η συνεχή διοργάνωση μία γιορτή για δρομείς από όλο τον κόσμο.

Πίστη στη δύναμη της θέλησης, κέφι για ζωή και συντροφικότητα, η οποία είναι το μυστικό για την στοχοθέτηση μεγαλύτερων προκλήσεων, είναι τα στοιχεία που αναδεικνύονται από τον αγώνα που διοργανώνει ο ΣΕΓΑΣ με τον Δήμο Αθηναίων και συνδιοργανώνεται από την Περιφέρεια Αττικής.

Ο Ημιμαραθώνιος Αθήνας, έχει και φέτος Μεγάλο Χορηγό την ασφαλιστική εταιρεία ERGO, η οποία βρίσκεται σταθερά στο πλευρό των διοργανωτών αναδεικνύοντας το έργο τους! Οι εγγραφές συνεχίζονται και όσοι επιθυμούν να γίνουν κοινωνοί της μεγάλης γιορτής, δεν πρέπει να χάνουν χρόνο!

Για την εγγραφή αρκεί να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της διοργάνωσης www.athinahalfmarathon.gr, και να δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στον αγώνα του ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ που σας ταιριάζει.

O ΣΕΓΑΣ “τελειώνει” τις παρατυπίες των δρομέων σε Ημιμαραθώνιο και Αυθεντικό

O ΣΕΓΑΣ "τελειώνει" τις παρατυπίες των δρομέων σε Ημιμαραθώνιο και Αυθεντικό

Ενόψει της διοργάνωσης του ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ 2019 που θα πραγματοποιηθεί σε ένα μήνα περίπου, αλλά και των προετοιμασιών για τη διοργάνωση του 37ου Μαραθωνίου Αθήνας, ο ΣΕΓΑΣ απευθύνεται σήμερα στο σύνολο των συμμετεχόντων στις διοργανώσεις του τελευταία χρόνια θέλοντας να τους καταστήσει κοινωνούς και γνώστες ενός φαινομένου που παρατηρήθηκε εκτεταμένα κατά τη διοργάνωση του Μαραθωνίου Αθήνας 2018.

Μετά από επισταμένη μελέτη τόσο των αποτελεσμάτων του αγώνα του Μαραθωνίου Αθήνας 2018 όσο και του οπτικοακουστικού υλικού αυτού, αλλά και φωτογραφιών και αποτελεσμάτων των προηγούμενων ετών, διαπιστώθηκαν περιπτώσεις κατάφωρης παράβασης και παραβίασης των κανονισμών που έχει θεσπίσει ο ΣΕΓΑΣ τα τελευταία χρόνια και γνωστοποιεί κάθε φορά μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης του Μαραθωνίου Αθήνας σε όλους τους συμμετέχοντες αναφορικά με τη χρήση του αριθμού συμμετοχής (ΒΙΒ).

Κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης του Μαραθωνίου Αθήνας 2018 εντοπίστηκε μεγάλος αριθμός ατόμων τα οποία «συμμετείχαν» με παράτυπο τρόπο στον αγώνα είτε χωρίς καθόλου αριθμό συμμετοχής, άρα μη όντας εγκύρως εγγεγραμμένοι στον αγώνα, είτε χρησιμοποιώντας αριθμό συμμετοχής (ΒΙΒ) προηγούμενης χρόνιας, είτε φέροντας αριθμό συμμετοχής (ΒΙΒ) άλλης διοργάνωσης του ΣΕΓΑΣ ή ακόμα και διοργάνωσης εκτός ΣΕΓΑΣ.

Επιπλέον διαπιστώθηκαν περιπτώσεις παραποίησης του επίσημου και έγκυρου αριθμού συμμετοχής που δόθηκε από την Οργανωτική Επιτροπή του Αγώνα με παρεμβάσεις επί αυτού ώστε να διαφοροποιηθούν τα στοιχεία που αναγράφονται επάνω στον αριθμό συμμετοχής, αλλά και περιπτώσεις μη έγκυρης συμμετοχής υπό την έννοια ότι ο εγκύρως εγγεγραμμένος δρομέας και το άτομο που τελικά συμμετείχε στον αγώνα και αποτυπώνεται στο φωτογραφικό υλικό δεν είναι το ίδιο πρόσωπο, ούτε του ίδιου φύλου ή ηλικίας. Αυτό έχει ως αποτελέσματα την αλλοίωση των αποτελεσμάτων του αγώνα, γεγονός που επηρεάζει την ποιότητα της διοργάνωσης.

Επιπλέον, όλες οι παραπάνω περιπτώσεις εγείρουν ζητήματα ηθικής τάξης και πιθανών νομικών εμπλοκών, καθώς η διοργάνωση δεν μπορεί να προσφέρει σε όλα αυτά τα άτομα τις υπηρεσίες που καλύπτουν το σύνολο των εγγεγραμμένων δρομέων, καθώς δεν γνωρίζει την πραγματική τους ταυτότητα, σε περίπτωση για παράδειγμα ιατρικής ανάγκης.

Ο ΣΕΓΑΣ έχει πιστοποιήσει (με αποδεικτικό υλικό) και ταυτοποιήσει όλες τις παραπάνω περιπτώσεις και θα επικοινωνήσει κατ’ ίδιαν με τους εμπλεκομένους. Στο πλαίσιο της ευαισθησίας που διακρίνει τον ΣΕΓΑΣ σε όλα θέματα που αφορούν την προσωπικότητα και τα προσωπικά δεδομένα όλων των συμμετεχόντων στις διοργανώσεις του, ο ΣΕΓΑΣ δεν θα προχωρήσει σε αυτή τη φάση σε καμία δημοσιοποίηση των ονομάτων των εμπλεκομένων σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις.

Ωστόσο, οφείλει να ενημερώσει και να κάνει σαφές προς κάθε κατεύθυνση και ενδιαφερόμενο ότι δεν θα επιτρέψει ανάλογες πρακτικές που πλήττουν την αξιοπιστία και την ποιότητα του αγώνα, εγείρουν ζητήματα νομικής προστασίας, προσβάλλουν την ίδια τη διοργάνωση αλλά και την πολύ μεγάλη πλειοψηφία των συμμετεχόντων που σέβονται και στηρίζουν με την παρουσία τους τόσο τον Μαραθώνιο όσο και τον Ημιμαραθώνιο Αθήνας.

Αρχής γενομένης από τον Ημιμαραθώνιο Αθήνας 2019, ο ΣΕΓΑΣ ενημερώνει το σύνολο της δρομικής κοινότητας και όσους ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στις διοργανώσεις του ότι αντίστοιχα φαινόμενα δεν θα επιτραπούν στο μέλλον και θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την εξάλειψή τους,

Επιπλέον σημειώνεται ότι σε περίπτωση που παρατηρηθεί οποτεδήποτε στο μέλλον οποιαδήποτε παρατυπία εκ μέρους ατόμου που έχει καταγραφεί να παρατυπεί στις διοργανώσεις που έχουν παρέλθει, ο ΣΕΓΑΣ θα απαγορεύσει την εγγραφή του στις διοργανώσεις του , επιφυλασσόμενος ως προς τη κάθε νόμιμο δικαίωμά του έναντι αυτού.

Send this to a friend