Τρόποι για να αποφύγει τους τραυματισμούς ένας νέος δρομέας

Τρόποι για να αποφύγει τους τραυματισμούς ένας νέος δρομέας

Μια από τις πιο διαδεδομένες παρεξηγήσεις στον κόσμο του τρεξίματος είναι ότι οι παλιότεροι δρομείς έχουν την τάση να τραυματίζονται πολύ πιο συχνά από τους νέους. Άλλωστε όπως ακριβώς ένα αμάξι που έχει κάνει πολλά χιλιόμετρα χαλάει πολύ πιο συχνά από ένα καινούριο, έτσι και ένας δρομέας που δεν έχει τρέξει πολύ στη ζωή του, δεν είναι τόσο επίφοβος για τραυματισμό όσο ένας παλιός. Σωστά; Λάθος!

Πρόσφατα έγινε μια μελέτη για τις ανάγκες της οποίας παρατηρήθηκαν 4.600 Ολλανδοί δρομείς. Ως καινούριοι δρομείς ορίστηκαν όσοι έτρεχαν συστηματικά λιγότερο από ένα χρόνο και ως παλιοί εκείνοι που έτρεχαν για πάνω από ένα χρόνο. Μέλη και των δυο κατηγοριών αντιμετώπιζαν συχνά τραυματισμούς κατά βάση στο γόνατο (το 30,5% των τραυματισμών) και στη γάμπα (το 17.8% των τραυματισμών).

Η διαφορά ανάμεσα στους παλιούς και τους νέους δρομείς είχε να κάνει με τη συχνότητα των τραυματισμών. Συγκεκριμένα, για κάθε 1000 ώρες τρεξίματος, οι νέοι δρομείς τραυματίζονταν δύο φορές περισσότερο από τους παλιούς.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως αν είσαι νέος δρομέας είσαι καταδικασμένος να τραυματίζεσαι διαρκώς. Αρκεί να παίρνεις τις κατάλληλες προφυλάξεις. Και ορισμένες από αυτές είναι οι εξής:

Να έχετε ποικιλία στις αποστάσεις και την μέθοδο

Σχεδόν όλοι οι τραυματισμοί που συμβαίνουν είναι αποτέλεσμα επαναλαμβανόμενης καταπόνησης. Όταν ένας μυς, ένας τένοντας ή ένα οστό υποβάλλονται στην ίδια άσκηση ξανά και ξανά, σύντομα φτάνει η ώρα του τραυματισμού του. Να αλλάζετε λοιπόν τη μορφή των ασκήσεων αλλά και το μέγεθος των αποστάσεων που διανύετε.

Αυξήστε σταδιακά τα χιλιόμετρά σας

Έχετε ακούσει πιθανώς ότι δεν πρέπει να αυξάνετε τα χιλιόμετρα σας κατά περισσότερο από 10% ανά εβδομάδα. Αν και δεν υπάρχει επιστημονική βάση για αυτόν τον «κανόνα», αποτυπώνει μια βασική αρχή για όλους τους δρομείς και κυρίως για τους αρχάριους: η απότομη αύξηση των χιλιομέτρων που τρέχετε είναι ένας καλός τρόπος για να τραυματιστείτε. Το ιδανικότερο θα ήταν να προσθέσετε μία ημέρα προπόνησης την εβδομάδα. Αν νιώσετε πόνους τότε καλύτερα να επιστρέψετε στο προηγούμενό πρόγραμμά σας. Αν απλά είστε λίγο πιο κουρασμένοι, συνεχίστε.

Βεβαιωθείτε ότι φοράτε τα σωστά παπούτσια

Τα παπούτσια που φοράτε δεν προκαλούν ούτε αποτρέπουν άμεσα τραυματισμούς. Αλλά το σωστό ζευγάρι μπορεί να βοηθήσει το σώμα σας απομακρυνθεί από τον μακροπρόθεσμο κίνδυνο επαναλαμβανόμενων τραυματισμών με το να σας ωθεί σε έναν καλύτερο και πιο σταθερό βηματισμό. Τι ακριβώς σημαίνει «σωστό ζευγάρι»; Για κάθε άτομο αλλάζει αυτό αλλά σε γενικές γραμμές, «σωστό ζευγάρι» είναι εκείνο που σας κάνει να νιώθετε πως είναι επέκταση των ποδιών σας.

Μην τρέχετε κάνοντας μεγάλα βήματα

Δεν υπάρχει καλύτερη συμβουλή για τους νεότερους δρομείς από το να επικεντρώνονται περισσότερο στην ταχύτητα βημάτων αντί για το μήκος τους. Πολλοί αρχάριοι πιστεύουν ότι το κλειδί για την αναβάθμιση στις κούρσες τους είναι κάθε βήμα τους να είναι όλο και πιο μεγάλο. Η προσπάθεια επίτευξης αυτού του στόχου όμως έχει σαν αποτέλεσμα την προσγείωση μπροστά από το κέντρο της μάζας σας. Όταν προσγειώνεστε έτσι, οι πιθανότητες τραυματισμού είναι υψηλότερες. Εστιάστε λοιπόν σε ένα γρήγορο ρυθμό μικρών βημάτων.

Γίνετε πιο δυνατοί και πιο ευέλικτοι

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής περιλαμβάνει μακρόχρονες περιόδους καθιστικής ζωής. Όταν το σώμα σας βρίσκεται σε αυτές τις θέσεις αποδυναμώνεται το πίσω μέρος του και εξασθενεί το μπροστά. Και τίποτα από αυτά δεν είναι καλό για το τρέξιμό σας. Ένα πρόγραμμα αντοχής που στοχεύει στους γοφούς σας, τους γλουτούς σας, το κάτω μέρος της πλάτης σας και τους ώμους σας θα σας επιτρέψει να διατηρήσετε μια καλή φόρμα ακόμα και όταν κουράζεστε. Και φυσικά θα αποτρέψει τους τραυματισμούς σας. Τουλάχιστον δύο ημέρες την εβδομάδα εδραιώσετε ένα πρόγραμμα αντοχής και ευελιξίας και θα γλιτώσετε πολλούς τραυματισμούς. Ακόμα και η γιόγκα μπορεί να σας βοηθήσει.

Διαβάστε ακόμα: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Previous ArticleNext Article

Πρωτοχρονιά ανοίγουν οι εγγραφές για τον Μαραθώνιο Ναυπλίου 2019

Πρωτοχρονιά ανοίγουν οι εγγραφές για τον Μαραθώνιο Ναυπλίου 2019

Η αντίστροφη μέτρηση για τον πρώτο Μαραθώνιο της άνοιξης ξεκινά την 1η Ιανουαρίου, καθώς η Πρωτοχρονιά σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη των εγγραφών για τον Μαραθώνιο Ναυπλίου που θα γίνει για 6η χρονιά, στην πανέμορφη πόλη της Αργολίδας.

Οι δρομείς που θα δηλώσουν συμμετοχή θ’ απολαύσουν έναν αγώνα που συνδυάζει τις υψηλότερες αθλητικές προδιαγραφές με μία μεγάλη με πολλές παράλληλες δράσεις και εκδηλώσεις γιορτή, στον ομορφότερο προορισμό της χώρας το Ναύπλιο!

Ο 6ος Μαραθώνιος Ναυπλίου θα γίνει στις 3 Μαρτίου του 2019 και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν και να αντλήσουν πλήθος πληροφοριών για τον Μαραθώνιο, τον Ημιμαραθώνιο και τα αγωνίσματα των 5 χλμ. και των 2,5 χλμ. στο Face Book της Διοργάνωσης: https://www.facebook.com/NafplioMarathonGR/

Οι εγγραφές θα γίνονται ηλεκτρονικά στη σελίδα https://nafpliomarathon.gr/  η οποία θα λειτουργήσει από την 1η Ιανουαρίου.

Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να ανακοινωθούν και οι παράλληλες εκδηλώσεις και δράσεις του Μαραθωνίου Ναυπλίου, το πολιτιστικό πρόγραμμα επισκέψεων στους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου Harvard, το πρόγραμμα υγείας και το Μουσικό πρόγραμμα.

 

 

 

Θετική ενέργεια και χαμόγελα στο 3ο Olympic Stadium Run

Θετική ενέργεια και χαμόγελα στο 3ο Olympic Stadium Run

Περισσότεροι από 1.600 δρομείς κάθε ηλικίας μετείχαν στο 3ο Olympic Stadium Run υποστηρίζοντας την Οργάνωση «Μάχη» για τα αυτοάνοσα νοσήματα. Για ακόμα μια χρονιά, η αθλητική γιορτή- θεσμός που συνδιοργανώνουν η Περιφέρεια Αττικής και το Ολυμπιακό Αθλητικό Κέντρο Αθηνών «Σπύρος Λούης» πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία.

Η εκκίνηση δόθηκε στο Τείχος των Εθνών από τον Αντιπεριφερειάρχη Βόρειας Αθήνας, Γιώργο Καραμέρο, ενώ την παράσταση όπως κάθε χρονιά έκλεψαν τα μικρά παιδιά στην απόσταση των 2 χιλιομέτρων, που έδωσαν χριστουγεννιάτικο τόνο στην αθλητική αυτή γιορτή με τα αγιοβασιλιάτικα σκουφάκια.

Έντονες ήταν και οι συγκινήσεις κατά την εκκίνηση και τον τερματισμό των 5 και 10 χιλιομέτρων, ενώ δρομείς και θεατές πριν και κατά τη διάρκεια των αγώνων απολάμβαναν ήχους jazz και swing μουσικής από συγκρότημα. Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα των αγώνων ΕΔΩ

Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης, Γιώργος Καραμέρος, υπογράμμισε: «Για άλλη μια χρονιά το Μαρούσι αγκάλιασε το Olympic Stadium Run που είναι αφιερωμένο στη μνήμη του του Μαρουσιώτη «γιατρού της Ειρήνης», Νίκου Δούση-Ρασσιά. Ένα ευχαριστώ από καρδιάς σε όλες και σε όλους για την συμμετοχή και παρουσία τους και την υποστήριξή τους στην Οργάνωσης «Μάχης» για τα αυτοάνοσα νοσήματα. Εύχομαι σε όλους καλές γιορτές, καλή χρονιά με υγεία».

Τα μετάλλια στους νικητές κάθε κατηγορίας απένειμαν ο Αντιπεριφερειάρχης βόρειας Αθήνας, Γ. Καραμέρος, ο Περιφερειακός Σύμβουλος, Φώτης Χρυσικός, η Πρόεδρος του Σωματείου «Μάχη» για τα αυτοάνοσα, Έλλη Σπυροπούλου, ο πρωταθλητής σφυροβολίας, Αλέξανδρος Παπαδημητρίου, οι εκπρόσωποι των Γυμναστικών Συλλόγων: Αμαρουσίου, Γιώργος Τσαλτάκης και «Ακρίτας» Καλαμάτας, Πέτρος Παπαδόπουλος. Παρών στην εκδήλωση και ο αδελφός του Νίκου Δούση- Ρασσιά, Βαγγέλης Ρασσιάς.

Η παγκόσμια πρωταθλήτρια  Έλενα Χατζηλιάδου πρέσβειρα του  KATERINI RUN 2019

Η παγκόσμια πρωταθλήτρια  Έλενα Χατζηλιάδου πρέσβειρα του  KATERINI RUN 2019

.Η Έλενα Χαζηλιάδου, η «χρυσή» παγκόσμια πρωταθλήτρια του καράτε και μία από τις μεγάλες ελπίδες του ελληνικού αθλητισμού για συμμετοχή και διάκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το 2020 στηρίζει ενεργά τον 10ο επετειακό Διεθνή Ημιμαραθώνιο «KATERINI RUN» του ΑΠΣ Δρομέων Πιερίας «ΖΕΥΣ», από τη θέση της πρέσβειρας της διοργάνωσης!

Αποτελώντας ένα λαμπρό αθλητικό παράδειγμα -πρότυπο για τους νέους και γενικότερα για τους συμμετέχοντες δρομείς η κορυφαία Κατερινιώτισσα πρωταθλήτριά μας θα είναι παρούσα σε όλα τα στάδια προετοιμασίας (poster, promo video κ.α.) της σπουδαίας διοργάνωσης, χαρίζοντας τη θετική αύρα της στους αγώνες.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΑΠΣ Δρομέων Πιερίας «ΖΕΥΣ» Αλέξανδρος Πούλιος:
«Αποτελεί ύψιστη τιμή για τον σύλλογό μας η αποδοχή της πρότασής μας από την  Έλενα Χατζηλιάδου. Ευχαριστούμε από καρδιάς την παγκόσμια πρωταθλήτριά μας που αποδέχτηκε να είναι το πρωταγωνιστικό πρόσωπο, η πρέσβειρα του αγώνα, η οποία θα μεταδώσει παντού το μήνυμα της ευγενούς άμιλλας, της συμμετοχής και της χαράς του τρεξίματος για τους νέους, τις νέες αλλά και για όλες τις ηλικίες».

Όπως είναι γνωστό, τον Ημιμαραθώνιο δρόμο, τον δρόμο Υγείας και Δυναμικού Βαδίσματος 5.000 μέτρων, καθώς και τον αγώνα 1000 μέτρων για παιδιά κάτω των 12 ετών διοργανώνουν την Κυριακή 03 Μαρτίου, ο Α.Π.Σ. Δρομέων Πιερίας «ΖΕΥΣ» και ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού (Ο.Π.Π.Α.Π.) του Δήμου Κατερίνης, με την υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ομοσπονδίας Συλλόγων Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού & Υπεραποστάσεων (Ε.Ο.Σ.Λ.Μ.Α.-Υ) και της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, Κατερίνης & Πλαταμώνος.

Μία αγωνιστική διαδρομή επίπεδη, από τις πιο γρήγορες στην Ελλάδα, με σημείο αναφοράς την άμεση σύνδεση και δυναμική σχέση της πόλης της Κατερίνης με τη θάλασσα, την εκτεταμένη παραλιακή ζώνη, με μοναδικό φόντο τα Πιέρια όρη και τον Όλυμπο.

 

Send this to a friend