Τροφές που ζεσταίνετε στο φούρνο μικροκυμάτων αλλά δεν πρέπει!

Πριν από 30 χρόνια περίπου, οι περισσότερες κουζίνες του πλανήτη ενισχύθηκαν με μια συσκευή που έμοιαζε να έρχεται από το μέλλον: τον φούρνο μικροκυμάτων.

Γρήγορα έγιναν εξαρτημένες από αυτό για γρήγορη θέρμανση των φαγητών. Οι νεότερες γενιές δεν μπορούν πλέον ούτε να φανταστούν τη ζωή χωρίς αυτόν.

Και όμως, πολλοί από εμάς χρησιμοποιούμε εσφαλμένα το φούρνο μικροκυμάτων για αναθερμαινόμενα τρόφιμα.

Γνωρίζουμε ότι ποτέ δεν πρέπει να βάζουμε μέσα σε αυτόν αλουμινόχαρτο, μέταλλο και πλαστικό, αλλά υπάρχουν εξίσου υψηλοί κίνδυνοι με το να βάζουμε ορισμένα τρόφιμα στον φούρνο μικροκυμάτων. Να μερικά παραδείγματα:

Πόση ώρα μπορεί να μείνει το μαγειρεμένο φαγητό εκτός ψυγείου;

Βραστά αυγά

Όταν το σκληρό βραστό αυγό ζεσταίνεται σε φούρνο μικροκυμάτων, η εσωτερική υγρασία δημιουργεί μια τόσο ακραία συσσώρευση ατμού, που το αυγό μπορεί ακόμα και να εκραγεί! Το ακόμα πιο τρομακτικό είναι το αυγό να μην σκάσει μέσα στο φούρνο μικροκυμάτων, αλλά μετά, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί αυτό να συμβεί στο χέρι σας, στο πιάτο σας ή ακόμα και στο στόμα σας.

Για να αποφύγετε να μετατρέψετε το αυγό σας σε βόμβα ατμού, κόψτε το σε μικρά κομμάτια προτού το βάλετε στο φούρνο μικροκυμάτων ή ακόμα καλύτερα, αποφύγετε να το βάλετε στο φούρνο μικροκυμάτων.

Επεξεργασμένο κρέας

Τα επεξεργασμένα κρέατα περιέχουν χημικά και συντηρητικά για επεκτείνεται η διάρκεια κατανάλωσής τους. Δυστυχώς, ο φούρνος μικροκυμάτων μπορεί να καταστήσει αυτές τις ουσίες χειρότερες για την υγεία σας.

Μια μελέτη του περιοδικού «Food Control» υποδηλώνει ότι η επαναθέρμανση μεταποιημένων κρέατος, συμβάλλει στο σχηματισμό προϊόντων οξείδωσης της χοληστερόλης (COPs), τα οποία συνδέονται με την ανάπτυξη στεφανιαίας νόσου.

Tα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγουν όσοι αθλούνται

Ρύζι

Κι όμως! Το ρύζι, αν ζεσταθεί με μικροκύματα, μπορεί να οδηγήσει σε τροφική δηλητηρίαση. Αυτό έχει να κάνει με ένα εξαιρετικά ανθεκτικό βακτήριο που ονομάζεται Bacillus Cereus. Η θερμότητα σκοτώνει αυτά τα βακτήρια, αλλά δημιουργεί σπόρια που είναι τοξικά και εκπληκτικά ανθεκτικά στη θερμότητα.

Ορισμένες μελέτες επιβεβαιώνουν ότι μόλις το ρύζι βγει από το φούρνο μικροκυμάτων και παραμείνει σε θερμοκρασία δωματίου, οποιαδήποτε σπόρια εμπεριέχονται σε αυτό μπορεί να πολλαπλασιάστούν και να προκληθεί τροφική δηλητηρίαση.

Πατάτες

Η αναθέρμανση των μαγειρεμένων πατατών κρύβει πολλούς κινδύνους. Έτσι κι αλλιώς, καλό είναι να τις φυλάτε μέσα σε ένα φύλλο αλουμίνιο, καθώς έτσι προστατεύονται τα βακτήρια που εμπεριέχονται από τη θερμότητα, και δεν προκαλείται αλλαντίαση.

Μέσα στο φούρνο μικροκυμάτων ωστόσο έρχεται η εξάπλωση αυτών των βακτηριδίων και η τροφική δηλητηρίαση είναι πολύ κοντά.

Διαβάστε επίσης: Είναι ο φούρνος μικροκυμάτων… υγιεινός;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Α.Π.Σ. Δρομέων Πιερίας «ΖΕΥΣ»: Μιχάλη σ’ ευχαριστούμε για όλα, δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ!

Το Δ.Σ. του Α.Π.Σ. Δρομέων Πιερίας «ΖΕΥΣ» με αφορμή το θάνατο του Μιχάλη Σιαμάτρα του Δημητρίου, καλού φίλου, συναθλητή και ενεργού μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου (κατείχε τη θέση του Ταμία), συνεδρίασε εκτάκτως το Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2022 και αποφάσισε τα εξής:

  1. Να κηρύξει τριήμερο πένθος για το Σύλλογο.
  2. Να κυματίζουν μεσίστιες οι σημαίες στα γραφεία του Συλλόγου στην Κατερίνη.
  3. Να κατατεθεί χρηματικό ποσό στην Διασωστική Ομάδα Ν. Πιερίας, που τόσο αγάπησε και υπηρέτησε.
  4. Να παραμείνουν τα γραφεία του Συλλόγου κλειστά την Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2022 σε ένδειξη πένθους.
  5. Να τιμηθεί η μνήμη του σε κάποια από τις αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις του Συλλόγου όταν και εφόσον επιτραπούν.
  6. Να εκφράσει τα βαθιά και ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένεια.
  7. Να παραστεί σύσσωμο το υπόλοιπο Διοικητικό Συμβούλιο στην εξόδιο ακολουθία.
  8. Να δημοσιεύσει το παρόν ψήφισμα στην επίσημη ιστοσελίδα του συλλόγου και στα υπόλοιπα ΜΜΕ και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Μιχάλη σ’ ευχαριστούμε για όλα, δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ!

Καλό Παράδεισο!!!!

Από το Δ.Σ. του Α.Π.Σ. Δρομέων Ν. Πιερίας «ΖΕΥΣ»

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Γιατί νιώθετε διαρκώς κουρασμένοι; Πέντε αιτίες που θα σας κάνουν να εκπλαγείτε

Bruno Aguirre on Unsplash

Νιώθετε πως είστε κουρασμένοι όλη την ώρα; Καταρχάς χαλαρώστε: δεν είστε οι μόνοι. Σύμφωνα με μια μελέτη του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ, δυο στους πέντε πολίτες αισθάνονται κουρασμένοι το μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας τους ενώ, σύμφωνα με μια παρόμοια έρευνα, ένας στους τρεις ενήλικες αποτυγχάνει να κοιμηθεί αρκετά.

Όταν κάνεις μια ζωή που περιλαμβάνει εκγύμναση, εργασία, οικογενειακές υποχρεώσεις και ένα σωρό άλλες δεσμεύσεις, το πιο εύκολο είναι να κατηγορείς τους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας για τη συνεχή κόπωση που σε διακατέχει.

Μην αποφεύγεις ωστόσο να απαντήσεις σοβαρά την ερώτηση αναφορικά με το γιατί είσαι κουρασμένος όλη την ώρα και αντί να δίνεις απλοϊκές απαντήσεις προσπάθησε να το αντιμετωπίσεις. Κόψε για περίπου δύο με τρεις εβδομάδες μερικές βλαβερές συνήθειες της καθημερινότητάς σου: για παράδειγμα προσπάθησε να κοιμηθείς περισσότερο.

«Αν εξακολουθείτε να αισθάνεστε τα συμπτώματα κόπωσης μετά από αυτές τις αλλαγές, τότε χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια», λέει η γιατρός Σάντρα Άνταμσον Φριχόφερ. Η υπερβολική εξάντληση μπορεί να είναι το σημάδι μιας πιο σοβαρής ιατρικής πάθησης. Ορισμένοι λόγοι πάντως για την συνεχή σας κούραση που έχουν να κάνουν με τον τρόπο ζωής σας και όχι με κάποια πιο σημαντική πάθηση είναι οι εξής:

Κοιμάστε σε ένα παλιό στρώμα ή μαξιλάρι

Δεν είναι τυχαίο που το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου των ΗΠΑ συνιστά αντικατάσταση του στρώματος σας κάθε εννέα με δέκα χρόνια και μαξιλαριού μία φορά το χρόνο. Οτιδήποτε άλλο προκαλεί έντονη κόπωση.

Η κρεβατοκάμαρά σας είναι πολύ ζεστή

Μια ζεστή κρεβατοκάμαρα σε δυσκολεύει να κοιμηθείς και άρα δεν σου επιτρέπει την ξεκούραση. Οι ειδικοί ωστόσο σημειώνουν έναν μαγικό αριθμό (και καλό είναι να τον σημειώσετε και εσείς) που προωθεί την τέλεια ανάπαυση: οι 18 βαθμοί Κελσίου.

Ξοδεύετε πολύ χρόνο στο smartphone σας

Όταν εκθέτεις τα μάτια σου στο φως κατά τη διάρκεια της νύχτας, το σώμα σου σταματά να παράγει μελατονίνη, δηλαδή την ορμόνη ύπνου, σύμφωνα με μια έκθεση της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ. Για όσο καλύτερο ύπνο γίνεται λοιπόν, αδειάστε την κρεβατοκάμαρά σας από κάθε ίχνος τηλεφώνου.

Πίνετε αλκοόλ για να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε

Σίγουρα, ένα ποτήρι κρασί μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε πιο εύκολα. Το πρόβλημα όμως είναι ότι το αλκοόλ μειώνει την ποιότητα του ύπνου. Πιείτε ένα ποτήρι γάλα ή κάποιο ρόφημα χωρίς αλκοόλ και θα έχετε τα ίδια αποτελέσματα αλλά με καλύτερο ύπνο.

Δεν πίνετε αρκετό νερό

Έχετε παρατηρήσει ποτέ ότι πολλές φορές όταν αισθάνεστε κουρασμένοι, τυχαίνει να μην έχετε πιει για αρκετή ώρα ένα ποτήρι νερό; Αυτό δεν είναι σύμπτωση: η αφυδάτωση μπορεί να έχει πολύ κομβική επίδραση στα επίπεδα της διάθεσης και της ενέργειας σας. Και δεν χρειάζεται να είστε σοβαρά αφυδατωμένοι για να βιώσετε αυτά τα συμπτώματα της κούρασης.

Για την ακρίβεια, μπορεί να αισθάνεστε υποτονικά ακόμη και αν είστε μετρίως αφυδατωμένοι. Η ήπια έως μέτρια αφυδάτωση είναι πολύ εύκολο να αντιμετωπιστεί: απλά να πίνετε περισσότερο νερό.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί νιώθετε κουρασμένοι ενώ κοιμάστε καλά;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend