Τι πρέπει να προσέξεις αν σταματήσεις να τρως κρέας

Τα τελευταία χρόνια δεν είναι λίγοι εκείνοι που επιλέγουν να κόβουν το κρέας είτε για ιδεολογικούς λόγους είτε για λόγους δίαιτας και διατροφής.

Αρκετοί αθλητές και αθλούμενοι επιλέγουν την χορτοφαγική διατροφή τον τελευταίο καιρό επίσης.

Μια τέτοια κίνηση ωστόσο δεν είναι πολύ απλή. Περιέχει δυσκολίες που δεν πρέπει να υποτιμηθούν, προκειμένου ο οργανισμός να καταφέρει να ανταποκριθεί όσο καλύτερα γίνεται σε αυτή την επιλογή.

Οι περισσότεροι επιλέγουν να αντικαθιστούν το κρέας με διάφορες τροφές που μπορούν να λειτουργήσουν ως υποκατάστατά του. Όμως οι επιλογές προς αυτή την κατεύθυνση μπορεί να είναι εύστοχες αλλά μπορεί να είναι και πολύ άστοχες.

Ειδικά σε όσους αθλούνται. Διότι η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη τροφή για τους μύες, τόσο για την ανάπτυξη, όσο και για την αποκατάστασή τους.

Ακολουθεί μια λίστα με τροφές που πρέπει να αποφεύγουν όσοι έχουν κόψει το κρέας και αντίστοιχα με αυτές που είναι καλό να επιλέγουν.

Υπολόγισε με μια απλή πράξη πόση πρωτεΐνη χρειάζεσαι καθημερινά

Αποφύγετε:

-τα vegan έτοιμα μπιφτέκια

Μπιφτέκια φτιαγμένα από σόγια και από άλλα υλικά δεν είναι και η καλύτερη επιλογή. Από την μία είναι τροφές χαμηλές σε λιπαρά αλλά από την άλλη είναι γεμάτα από αλάτι. Οι ποσότητες νατρίου που υπάρχουν σε αυτά τα κάνουν μια κακή επιλογή για κάποιον που έχει κόψει το κρέας.

-την πρωτεΐνη σε σκόνη

Κόβοντας το κρέας δεν παίρνεις πλέον την απαιτούμενη δόση πρωτεΐνων που χρειάζεσαι. Μην προσπαθήσεις να την πάρεις τεχνητά. Τα συμπληρώματα δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την πρωτεΐνη που παίρνεις από το κρέας και στα γαλακτοκομικά γι’ αυτό μείνε καλύτερα μακριά από τις τεχνητές λύσεις.

-τους συσκευασμένους ξηρούς καρπούς

Οι ξηροί καρποί θεωρούνται καλή τροφή αλλά οι συσκευασμένοι δεν είναι. Το ψήσιμο που έχουν υποστεί έχει αφαιρέσει πολλά από τα θρεπτικά συστατικά τους, έχουν πάνω τους τεράστιες ποσότητες ζάχαρης και αλατιού και το νάτριο που μπαίνει στον οργανισμό σας μέσω των συσκευασμένων ξηρών καρπών είναι τεράστιας ποσότητας.

Προτιμήστε:

-την σόγια

Η σόγια είναι μια πλήρης πηγή πρωτεϊνών και περιέχει μεγάλο αριθμό αμινοξέων. Οι πρωτεΐνες που μπορούμε να βρούμε σε μια δόση συναγωνίζονται αυτές μιας μπριζόλας, μόνο που από την σόγια λείπει το λίπος και οι θερμίδες. Επίσης, η σόγια είναι γεμάτη με βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες.

Είναι δυνατόν να “χτίσετε” μυς με μια χορτοφαγική διατροφή;

-τα φασόλια, τα μπιζέλια και τις φακές

Τα όσπρια είναι ένας φτηνός και αποτελεσματικός τρόπος να αντικαταστήσεις τις πρωτεΐνες που χάνει το σώμα σου όταν κόβεις το κρέας. Είναι εύκολο να μαγειρευτούν, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως κομμάτια μιας σάλτσας για ζυμαρικά, να είναι μέσα στα υλικά μιας σαλάτας ενώ κομμάτια ενός χορτοφαγικού σάντουιτς.

-ωμοί ξηροί καρποί

Σε αντίθεση με τους συσκευασμένους ξηρούς καρπούς που είναι ψημένοι, οι ωμοί ξηροί καρποί είναι μια καλή επιλογή αν έχετε κόψει το κρέας. Περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και κάνουν καλό στην καρδιά. Υπό μορφή φυστικοβούτυρου μπορεί να είναι η τέλεια βάση για ένα σάντουιτς ή γενικότερα για διαφόρων ειδών σνακ.

Διαβάστε επίσης: Έρευνα: Η εισαγωγή της χορτοφαγίας στη ζωή ενός μαραθωνοδρόμου

Previous ArticleNext Article

“Εφυγε” από τη ζωή ο Θοδωρής Διαμαντόπουλος

Μια ακόμη σημαντική απώλεια μετράει από σήμερα η οικογένεια του ελληνικού στίβου, αφού έφυγε από τη ζωή μία σπουδαία προσωπικότητα, ένας άνθρωπος με αδιάλειπτη προσφορά στο χώρο του στίβου, ο Θοδωρής Διαμαντόπουλος.

Στην πολύχρονη παρουσία του στο χώρο του αθλητισμού, διατέλεσε πρόεδρος του ΓΑΣ Αρχέλαου Κατερίνης, αλλά και για πολλά χρόνια πρόεδρος της ΕΑΣ Πιερίας- Ημαθίας. Στη διάρκεια της θητείας του ανέλαβε σπουδαίες διοργανώσεις όπως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα σκυταλοδρομιών μαραθωνίου, διεθνείς και Βαλκανικούς αγώνες και φυσικά μεγάλο αριθμό Πανελληνίων και περιφερειακών διοργανώσεις στην πόλη της Κατερίνης και της ευρύτερης περιοχής δράσης του.

Ο Θοδωρής Διαμαντόπουλος αγάπησε και στήριξε τον αθλητισμό της χώρας και της πόλης Κατερίνης και πρόσφερε σπουδαίο έργο, ενώ εξίσου σπουδαία ήταν και η επαγγελματική του δράση ως τοπογράφος μηχανικός. Στα νεανικά του χρόνια υπήρξε αθλητής ποδοσφαίρου στον Πιερικό και του στίβου στον αγαπημένο του ΓΑΣ Αρχέλαο.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΓΑΣ εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήρια στην οικογένεια, τους οικείους, αλλά και σε όλη την οικογένεια του ελληνικού στίβου, που έχασε έναν σπουδαίο υποστηρικτή και φίλο.

Συλλυπητήριες επιστολές εξέδωσαν τόσο η ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Κεντρικής Μακεδονίας, όσο και ο το διοικητικό συμβούλιο του ΓΑΣ Αρχέλας Κατερίνης.

φωτογραφία: https://www.olympusmera.gr/

Πότε “ασπρίζει” η σοκολάτα και τι σημαίνει όταν συμβαίνει αυτό;

Όταν μια συσκευασία σοκολάτας έχει μείνει μία ανοιγμένη στο ντουλάπι για αρκετό καιρό, τότε όταν την αναζητήσετε θα δείτε ότι η σοκολάτα έχει ένα ελαφρύ άσπρο χρώμα. Γιατί άραγε σμβαίνει αυτό;

Η απάντηση είναι ότι πρόκειται απλά για λεύκανση της λιπαρής ουσίας και έχει να κάνει αποκλειστικά με τον τρόπο με τον οποίο την έχετε αποθηκεύσει.

Αν δηλαδή αποθηκεύετε τις αγαπημένες σας πλάκες σοκολάτας σε υπερβολικά κρύα ή υπερβολικά ζεστά μέρη, τα λιπαρά της σοκολάτας διαχωρίζονται από το υπόλοιπο “σώμα” της και ανεβαίνουν στην επιφάνεια, γίνονται κρύσταλλοι και δημιουργούν κάτι σαν στρώμα λευκής πούδρας.

4 λόγοι που η σοκολάτα είναι ευεργετική για τους δρομείς

Βέβαια, πρέπει να ξέρετε ότι παρά την περίεργη όψη τους, οι σοκολάτες που έχουν εμφανίσει αυτό το φαινόμενο είναι ασφαλείς προς κατανάλωση.

Για να το αποφύγετε ωστόσο, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να συντηρείτε τις σοκολάτες σε μέρη με θερμοκρασία μεταξύ 14οC και 18oC.

Διαβάστε επίσης: Είναι αληθινή σοκολάτα η… λευκή σοκολάτα;

x
Send this to a friend