Τέσσερις λόγοι που η κολύμβηση είναι εξαιρετική προπόνηση για τους δρομείς

Τέσσερις λόγοι που η κολύμβηση είναι εξαιρετική προπόνηση για τους δρομείς

Είσαι ερασιτέχνης δρομέας και νιώθεις πως η προπόνησή σου έχει φτάσει σε ένα τέλμα; Αισθάνεσαι πως το σώμα σου «διαμαρτύρεται» για τις μεθόδους που χρησιμοποιείς;

Το κολύμπι και η εξάσκηση μέσα στην πισίνα είναι πάντα ένας τρόπος για να ανακτήσεις τις δυνάμεις σου, να βελτιώσεις την φόρμα σου όταν νιώθεις πως αυτή πέφτει και κυρίως, να διατηρηθείς σε ένα καλό επίπεδο όσον αφορά τις αντοχές σου.

Ο Γκέθιν Τζόουνς, πρώην επαγγελματίας παίκτης του ράγκμπι, νυν σχολιαστής αθλητικών γεγονότων στη βρετανική τηλεόραση και δρομέας, ανέλυσε στην βρετατινή ιστοσελίδα runnersworld τους τέσσερις βασικούς λόγους που ένας δρομέας πρέπει να εντάξει το κολύμπι στην προπόνησή του.

Σύμφωνα με τον Τζόουνς, αυτοί είναι οι λόγοι που το κολύμπι μπορεί να βοηθήσει την φυσική σου κατάσταση:

1. Δραστική ανάκτηση δυνάμεων

«Στο πίσω μέρος του μυαλού μας, το κολύμπι χρησιμεύει κατά βάση ως μια αποτελεσματική μέθοδος θεραπείας δια μέσου νερού για τραυματισμούς», λέει ο Γκέθιν Τζόουνς και όντως έτσι είναι. Ειδικά για να αντιμετωπιστούν τραυματισμοί στο γόνατο, το κολύμπι συνιστάται μονίμως από τους ειδικούς, κυρίως εξαιτίας του ότι δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη φυσική κατάσταση για να κολυμπήσεις. Η πρόληψη ωστόσο είναι πάντα προτιμότερη από την θεραπεία…

Αν οι συνεχόμενες προπονήσεις έχουν ρίξει τις δυνάμεις σας, ίσως το να αντικατασταθεί ένα τρέξιμο την εβδομάδα με μια προπόνηση στην πισίνα είναι η κατάλληλη λύση. Το κολύμπι κρατά σε καλή κατάσταση τους ρυθμούς με τους οποίους λειτουργεί η καρδιά, βελτιώνει την λειτουργία των αρθρώσεών σας ενώ διώχνει και το άγχος. Είναι χαρακτηριστικό πως έρευνα του περιοδικού Human Kinetics έδειξε πως οι κολυμβητές αυξάνουν κατά 50% τον χρόνο της ζωής τους σε σχέση με τους μη-κολυμβητές.

2. Μετατρέπει την αδυναμία σε δύναμη

Πολλοί δρομείς διστάζουν να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους σε πιο εξειδικευμένα είδη αγώνων όπως το Τρίαθλο. Αυτό έχει να κάνει με το ότι για την συμμετοχή σε τέτοιους αγώνες απαιτείται ένα πιο αναβαθμισμένο επίπεδο φυσικής κατάστασης. Το κολύμπι είναι ό,τι πρέπει για κάτι τέτοιο.

«Όταν έμαθα κολυμβητικές τεχνικές προπόνησης μπόρεσα και να αυξήσω τις αντοχές μου σε μεγαλύτερες αποστάσεις», λέει ο Γκέθιν, ο οποίος έκανε διάφορα τεστ αναφορικά με τις αναπνοές του σε σχέση με τον χρόνο που χρειάστηκε για να διανύσει συγκρεκριμένες αποστάσεις. Με την βοήθεια του προπονητή του στο κολύμπι κατάφερε να αυξήσει τους χρόνους του μειώνοντας το επίπεδο της κούρασής του. Με άλλα λόγια, έτρεχε περισσότερο και κουραζόταν λιγότερο, κάτι που είναι προϋπόθεση για την συμμετοχή σε πιο εξειδικευμένα είδη αγώνων.

3. Βελτίωση της φυσικής κατάστασης

Η προπόνηση μέσα στην πισίνα οδηγεί σε πολλά οφέλη για τις αθλητικές δραστηριότητες στο έδαφος. Το κολύμπι στηρίζεται στις κοφτές αναπνοές και το οξυγόνο που καταναλώνεται από το σώμα είναι λιγότερο σε σχέση με το τρέξιμο. Το σώμα δηλαδή λειτουργεί με το οξυγόνο που ήδη έχει.

Με τη πάροδο του χρόνου, η αύξηση της αποτελεσματικότητας του οξυγόνου του σώματός σας βελτιώνει τις αντοχές. Σύμφωνα με την στήλη Journal of Medicine του σκανδιναβικού περιοδικού Science αυτό μπορεί να γίνει μόλις με 12 συνεδρίες στην πισίνα. «Η ικανότητα των πνευμόνων μου ήταν απίστευτη» λέει ο Γκέθιν συμφωνώντας και προσθέτει: «Έκανα προπόνηση με ένα φίλο με τον οποίο συνήθως τρέχουμε μαζί. Τον είχα αφήσει πολύ πίσω και δεν είχα κουραστεί καν».

4. Αναβάθμιση των αντοχών

Το κολύμπι σε βοηθάει να αναπτύξεις την μυϊκής ισχύ σου και έτσι βελτιώνεται και η απόδοση του σωματός. Το νερό έχει πυκνότητα μεγαλύτερη κατά 800% σε σχέση με τον αέρα και έτσι οι μύες γύρω από τις αρθρώσεις γυμνάζονται και αποκτούν μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη.

«Στο κολύμπι απαιτείται να κρατάς το σώμα σου οριζόντια», προσθέτει ο Γκέθιν. Το αποτέλεσμα είναι μια μυϊκή διάπλαση που καίει οξυγόνο πολύ πιο αποτελεσματικά, κάτι που είναι ζητούμενο για κάθε δρομέα.

Διαβάστε ακόμα: Μαγνήσιο και δρομείς: Το μέταλλο που καθορίζει την αθλητική απόδοση

Πηγή: http://www.runnersworld.co.uk

Previous ArticleNext Article

Ανδρέας Γεωργακόπουλος: Το “next big thing” της Ελληνικης κολύμβησης

Είναι ένα από τα παιδιά που αξίζει κανείς να… ποντάρει τα λεφτά του. Ο Ανδρέας Γεωργακόπουλος για πολλούς είναι το «next big thing» της Ελληνικής κολύμβησης, αν και ο ίδιος πατώντας πια τα 20 θέλει να πηγαίνει βήμα-βήμα.

Οι δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει πολλές. Όπως, άλλωστε, οι περισσότεροι κολυμβητές σε πισίνα και θάλασσα. Ο στόχος των Ολυμπιακών αγώνων του Τόκιο είναι το μόνο που βρίσκεται στο μυαλό του αυτή τη στιγμή και ίσως αποτελεί το διαβατήριο για το ξεκίνημα ενός μεγάλου ταξιδιού.

– Ανδρέα πότε και πώς ξεκίνησες την κολύμβηση;

– Ξεκίνησα την κολύμβηση στην ηλικία των 7 ετών λόγω του άσθματος μου και αυτό ήταν η αφορμή για να μπει στην καθημερινότητα μου.

– Τι σημαίνει για σένα κολύμβηση;

– Για εμένα η κολύμβηση είναι τρόπος ζωής. Νομίζω αυτό τα λέει όλα!

– Είναι ευνοϊκές οι συνθήκες στην Ελλάδα για έναν κολυμβητή με υψηλούς στόχους;

– Στην Ελλάδα οι συνθήκες δεν είναι τόσο ευνοϊκές για έναν αθλητή με υψηλούς στόχους κυρίως για λόγους οικονομικούς. Πρόκειται για ένα μεγάλο πρόβλημα για όποιον κάνει πρωταθλητισμό που αν λυθεί θα δείτε σπουδαία πράγματα.

– Τι χρειάζεται ένας κολυμβητής για να πετύχει τους στόχους του;

– Για να πετύχει κανείς τους στόχους του χρειάζεται να είναι συγκεντρωμένος στις προπονήσεις εντός αλλά και εκτός νερού, να διαχειρίζεται την ψυχολογία του σε μια κακή στιγμή και την οικονομική υποστήριξη από χορηγούς που αγαπούν τον αθλητισμό. Μόνο έτσι θα λυθούν κάποια σημαντικά προβλήματα, όπως είναι οι προετοιμασίες (βασικό κομμάτι ενός αθλητή που κάνει πρωταθλητισμό), αθλητικός εξοπλισμός και διάφορα άλλα.

– Συνδυάζεται ο πρωταθλητισμός με σπουδές;

– Κατά τη γνώμη μου, ο πρωταθλητισμός δε συνδυάζεται με τις σπουδές, καθώς δε στο επιτρέπει ο χρόνος αλλά και το ότι πρέπει να είσαι 100% αφοσιωμένος στις υποχρεώσεις που απαιτεί το άθλημα της κολύμβησης.

– Ποιοι είναι οι άμεσοι στόχοι σου;

-Ο πρωταρχικός μου στόχος είναι η επίτευξη του Ολυμπιακού ορίου και η πρόκριση για τους Ολυμπιακούς αγώνες που θα πραγματοποιηθούν στο Τόκιο το 2021.

Ματαίωση του 10ου  αγώνα ορεινού τρεξίματος Ξηρολιβάδου 14χλμ

Η οργανωτική επιτροπή της διοργάνωσης ”10ος  αγώνας ορεινού τρεξίματος Ξηρολιβάδου” που ήταν προγραμματισμένη να γίνει στις 5 Ιούλη 2020,  ανακοινώνει την ματαίωση του αγώνα  λόγω των μέτρων απαγόρευσης συνωστισμού και μαζικών εκδηλώσεων που αφορούν τον covid-19 .

Παραμένουμε συντονισμένοι και θα επανέλθουμε του χρόνου το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Ιούλη 2021

x
Send this to a friend