Τέσσερις λόγοι που η κολύμβηση είναι εξαιρετική προπόνηση για τους δρομείς

Τέσσερις λόγοι που η κολύμβηση είναι εξαιρετική προπόνηση για τους δρομείς

Είσαι ερασιτέχνης δρομέας και νιώθεις πως η προπόνησή σου έχει φτάσει σε ένα τέλμα; Αισθάνεσαι πως το σώμα σου «διαμαρτύρεται» για τις μεθόδους που χρησιμοποιείς;

Το κολύμπι και η εξάσκηση μέσα στην πισίνα είναι πάντα ένας τρόπος για να ανακτήσεις τις δυνάμεις σου, να βελτιώσεις την φόρμα σου όταν νιώθεις πως αυτή πέφτει και κυρίως, να διατηρηθείς σε ένα καλό επίπεδο όσον αφορά τις αντοχές σου.

Ο Γκέθιν Τζόουνς, πρώην επαγγελματίας παίκτης του ράγκμπι, νυν σχολιαστής αθλητικών γεγονότων στη βρετανική τηλεόραση και δρομέας, ανέλυσε τους τέσσερις βασικούς λόγους που ένας δρομέας πρέπει να εντάξει το κολύμπι στην προπόνησή του.

Όταν, λοιπόν, με το καλό ανοίξουν τα κολυμβητήρια ή υπάρχει η δυνατότητα να πάμε στη θάλασσα, καλό είναι όσοι ασχολούνται με το τρέξιμο, τότε για τέσσερεις διαφορετικούς λόγους, καλό είναι να κάνουμε τις προπονήσεις μας και στο νερό.

1. Δραστική ανάκτηση δυνάμεων

«Στο πίσω μέρος του μυαλού μας, το κολύμπι χρησιμεύει κατά βάση ως μια αποτελεσματική μέθοδος θεραπείας δια μέσου νερού για τραυματισμούς», λέει ο Γκέθιν Τζόουνς και όντως έτσι είναι. Ειδικά για να αντιμετωπιστούν τραυματισμοί στο γόνατο, το κολύμπι συνιστάται μονίμως από τους ειδικούς, κυρίως εξαιτίας του ότι δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη φυσική κατάσταση για να κολυμπήσεις. Η πρόληψη ωστόσο είναι πάντα προτιμότερη από την θεραπεία…

Αν οι συνεχόμενες προπονήσεις έχουν ρίξει τις δυνάμεις σας, ίσως το να αντικατασταθεί ένα τρέξιμο την εβδομάδα με μια προπόνηση στην πισίνα είναι η κατάλληλη λύση. Το κολύμπι κρατά σε καλή κατάσταση τους ρυθμούς με τους οποίους λειτουργεί η καρδιά, βελτιώνει την λειτουργία των αρθρώσεών σας ενώ διώχνει και το άγχος. Είναι χαρακτηριστικό πως έρευνα του περιοδικού Human Kinetics έδειξε πως οι κολυμβητές αυξάνουν κατά 50% τον χρόνο της ζωής τους σε σχέση με τους μη-κολυμβητές.

2. Μετατρέπει την αδυναμία σε δύναμη

Πολλοί δρομείς διστάζουν να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους σε πιο εξειδικευμένα είδη αγώνων όπως το Τρίαθλο. Αυτό έχει να κάνει με το ότι για την συμμετοχή σε τέτοιους αγώνες απαιτείται ένα πιο αναβαθμισμένο επίπεδο φυσικής κατάστασης. Το κολύμπι είναι ό,τι πρέπει για κάτι τέτοιο.

«Όταν έμαθα κολυμβητικές τεχνικές προπόνησης μπόρεσα και να αυξήσω τις αντοχές μου σε μεγαλύτερες αποστάσεις», λέει ο Γκέθιν, ο οποίος έκανε διάφορα τεστ αναφορικά με τις αναπνοές του σε σχέση με τον χρόνο που χρειάστηκε για να διανύσει συγκρεκριμένες αποστάσεις. Με την βοήθεια του προπονητή του στο κολύμπι κατάφερε να αυξήσει τους χρόνους του μειώνοντας το επίπεδο της κούρασής του. Με άλλα λόγια, έτρεχε περισσότερο και κουραζόταν λιγότερο, κάτι που είναι προϋπόθεση για την συμμετοχή σε πιο εξειδικευμένα είδη αγώνων.

3. Βελτίωση της φυσικής κατάστασης

Η προπόνηση μέσα στην πισίνα οδηγεί σε πολλά οφέλη για τις αθλητικές δραστηριότητες στο έδαφος. Το κολύμπι στηρίζεται στις κοφτές αναπνοές και το οξυγόνο που καταναλώνεται από το σώμα είναι λιγότερο σε σχέση με το τρέξιμο. Το σώμα δηλαδή λειτουργεί με το οξυγόνο που ήδη έχει.

Με τη πάροδο του χρόνου, η αύξηση της αποτελεσματικότητας του οξυγόνου του σώματός σας βελτιώνει τις αντοχές. Σύμφωνα με την στήλη Journal of Medicine του σκανδιναβικού περιοδικού Science αυτό μπορεί να γίνει μόλις με 12 συνεδρίες στην πισίνα. «Η ικανότητα των πνευμόνων μου ήταν απίστευτη» λέει ο Γκέθιν συμφωνώντας και προσθέτει: «Έκανα προπόνηση με ένα φίλο με τον οποίο συνήθως τρέχουμε μαζί. Τον είχα αφήσει πολύ πίσω και δεν είχα κουραστεί καν».

4. Αναβάθμιση των αντοχών

Το κολύμπι σε βοηθάει να αναπτύξεις την μυϊκής ισχύ σου και έτσι βελτιώνεται και η απόδοση του σωματός. Το νερό έχει πυκνότητα μεγαλύτερη κατά 800% σε σχέση με τον αέρα και έτσι οι μύες γύρω από τις αρθρώσεις γυμνάζονται και αποκτούν μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη.

«Στο κολύμπι απαιτείται να κρατάς το σώμα σου οριζόντια», προσθέτει ο Γκέθιν. Το αποτέλεσμα είναι μια μυϊκή διάπλαση που καίει οξυγόνο πολύ πιο αποτελεσματικά, κάτι που είναι ζητούμενο για κάθε δρομέα.

Διαβάστε ακόμα: Μαγνήσιο και δρομείς: Το μέταλλο που καθορίζει την αθλητική απόδοση

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Whynot Triathlon League: Επίδαυρος, Νάυπλιο και Πόρος… in action!

Με δημοσίευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η εταιρεία Whynot ανακοίνωσε τις ημερομηνίες των event που διοργανώνει και που αποτελούν το Whynot Triathlon League
Πρόκειται για τους αγώνες στην Επίδαυρο, το Ναύπλιο και τον Πόρο. Οι αγώνες θα γίνουν κατά σειρά στις 11-12 Σεπτεμβρίου (Epidavros Action), στις 3 Οκτωβρίου (Nafplio Action) και στις 30-31 Οκτωβρίου (Porosea Action). Οι εγγραφές θα ανοίξουν στο τέλος Ιουλίου.

Δείτε αναλυτικά το post: 

Επιστρέφουμε!
Let’s make it even more interesting!
  • Επιστρέφουμε με επαγγελματισμό, όραμα και δημιουργία
  • Επιστρέφουμε με την Επίδαυρο, το Ναύπλιο και τον Πόρο.
  • Επιστρέφουμε με το πρωτάθλημα τριάθλου Whynot Triathlon League (WTL)
  • Επιστρέφουμε για να δώσουμε και να πάρουμε χαμόγελα.
  • Επιστρέφουμε διαφορετικοί και πιο ώριμοι.

Σημειώσεις:

  • Οι εγγραφές θα ανοίξουν στις αρχές Ιουλίου. Σας ευχαριστούμε για τα πολλά τηλέφωνα και το μεγάλο σας ενδιαφέρον.
  • Προτεραιότητα θα έχουν οι κάτοχοι δικαιώματος μεταφοράς συμμετοχής – θα υπάρξει σχετικό e-mail.
  • Πληροφορίες για το WTL: https://league.why-n.gr
  • Πληροφορίες για τους αγώνες: https://why-n.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Μεγάλες επιτυχίες της εθνικής ομάδας Μοντέρνου Πεντάθλου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 2021 Laser Run στην Αίγυπτο

Η εθνική ομάδα Μοντέρνου Πεντάθλου πραγματοποίησε εξαιρετική εμφάνιση στο  πρώτο  πολυεθνικό πρωτάθλημα Laser Run από την πανδημία του  COVID-19.

Τρίτη θέση και Χάλκινο μετάλλιο για την Πηνελόπη Νίκα

Η Ελληνίδα Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Πηνελόπη Νίκα υπερασπίστηκε τον τίτλο της κατακτώντας το χάλκινο μετάλλιο, με επίδοση 14’40’’04. Στην 1η θέση βρέθηκε η Αμερικανίδα Green Claire ενώ στην 2η θέση η επίσης Αμερικανίδα Samanthan Schultz η οποία αξίζει να σημειωθεί ότι μια ημέρα πριν κατάφερε να εξασφαλίσει την ολυμπιακή πρόκριση.

Με την κατάκτηση της τρίτης θέσης και το Χάλκινο μετάλλιο από την παγκόσμια πρωταθλήτρια μας την Πηνελόπη Νίκα, η τέταρτη και πέμπτη θέση ήταν επίσης ελληνική υπόθεση με την Αριάδνη Νάσκαρη και την Αθηνά Σάρρα με χρόνους 14’52’’07 και 15’27’’07 αντίστοιχα να συμπληρώνουν την ελληνική τριάδα.

Χρυσά τα κορίτσια μας στο ομαδικό του Laser Run

Η γυναικεία ομάδα Laser Run αποτελούμενες από τις Πηνελόπη Νίκα, Αριάδνη Νάσκαρη και Αθηνά Σάρρα κατέκτησαν το χρυσό μετάλλιο στο ομαδικό του Laser Run στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Cairo 2021.

Οι αθλήτριες  Αριάδνη Νάσκαρη και Αθηνά Σάρρα επέλεξαν να συμμετάσχουν στην κατηγορία των γυναικών παρόλο που είναι μόλις 16 χρόνων, με στόχο την δημιουργία ομαδικού γυναικών (πρέπει να υπάρχουν 3 αθλητές). Κάτι που έγινε με μεγάλη επιτυχία αφού η ομάδα μας κατάφερε να κερδίσει το χρυσό μετάλλιο!

Ασημένιο μετάλλιο ο Δημήτρης Δραζίνος στην κατηγορία under 19

Δεύτερη θέση και ασημένιο μετάλλιο για τον Δημήτρη Δραζίνο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Laser Run Cairo 2021 στην κατηγορία under 19.

Ο Έλληνας Παγκόσμιος Πρωταθλητής κατάφερε να ανεβεί στο βάθρο με επίδοση 12’09’’09. Ο Θεοχάρης Μάινας βγήκε 9ος πλαισιώνοντας την τελική δέκατα με επίδοση 13’39’’01 αφήνοντας πολλές υποσχέσεις για το μέλλον.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend