Τέσσερις λόγοι που η κολύμβηση είναι εξαιρετική προπόνηση για τους δρομείς

Τέσσερις λόγοι που η κολύμβηση είναι εξαιρετική προπόνηση για τους δρομείς

Είσαι ερασιτέχνης δρομέας και νιώθεις πως η προπόνησή σου έχει φτάσει σε ένα τέλμα; Αισθάνεσαι πως το σώμα σου «διαμαρτύρεται» για τις μεθόδους που χρησιμοποιείς;

Το κολύμπι και η εξάσκηση μέσα στην πισίνα είναι πάντα ένας τρόπος για να ανακτήσεις τις δυνάμεις σου, να βελτιώσεις την φόρμα σου όταν νιώθεις πως αυτή πέφτει και κυρίως, να διατηρηθείς σε ένα καλό επίπεδο όσον αφορά τις αντοχές σου.

Ο Γκέθιν Τζόουνς, πρώην επαγγελματίας παίκτης του ράγκμπι, νυν σχολιαστής αθλητικών γεγονότων στη βρετανική τηλεόραση και δρομέας, ανέλυσε στην βρετατινή ιστοσελίδα runnersworld τους τέσσερις βασικούς λόγους που ένας δρομέας πρέπει να εντάξει το κολύμπι στην προπόνησή του.

Σύμφωνα με τον Τζόουνς, αυτοί είναι οι λόγοι που το κολύμπι μπορεί να βοηθήσει την φυσική σου κατάσταση:

1. Δραστική ανάκτηση δυνάμεων

«Στο πίσω μέρος του μυαλού μας, το κολύμπι χρησιμεύει κατά βάση ως μια αποτελεσματική μέθοδος θεραπείας δια μέσου νερού για τραυματισμούς», λέει ο Γκέθιν Τζόουνς και όντως έτσι είναι. Ειδικά για να αντιμετωπιστούν τραυματισμοί στο γόνατο, το κολύμπι συνιστάται μονίμως από τους ειδικούς, κυρίως εξαιτίας του ότι δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη φυσική κατάσταση για να κολυμπήσεις. Η πρόληψη ωστόσο είναι πάντα προτιμότερη από την θεραπεία…

Αν οι συνεχόμενες προπονήσεις έχουν ρίξει τις δυνάμεις σας, ίσως το να αντικατασταθεί ένα τρέξιμο την εβδομάδα με μια προπόνηση στην πισίνα είναι η κατάλληλη λύση. Το κολύμπι κρατά σε καλή κατάσταση τους ρυθμούς με τους οποίους λειτουργεί η καρδιά, βελτιώνει την λειτουργία των αρθρώσεών σας ενώ διώχνει και το άγχος. Είναι χαρακτηριστικό πως έρευνα του περιοδικού Human Kinetics έδειξε πως οι κολυμβητές αυξάνουν κατά 50% τον χρόνο της ζωής τους σε σχέση με τους μη-κολυμβητές.

2. Μετατρέπει την αδυναμία σε δύναμη

Πολλοί δρομείς διστάζουν να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους σε πιο εξειδικευμένα είδη αγώνων όπως το Τρίαθλο. Αυτό έχει να κάνει με το ότι για την συμμετοχή σε τέτοιους αγώνες απαιτείται ένα πιο αναβαθμισμένο επίπεδο φυσικής κατάστασης. Το κολύμπι είναι ό,τι πρέπει για κάτι τέτοιο.

«Όταν έμαθα κολυμβητικές τεχνικές προπόνησης μπόρεσα και να αυξήσω τις αντοχές μου σε μεγαλύτερες αποστάσεις», λέει ο Γκέθιν, ο οποίος έκανε διάφορα τεστ αναφορικά με τις αναπνοές του σε σχέση με τον χρόνο που χρειάστηκε για να διανύσει συγκρεκριμένες αποστάσεις. Με την βοήθεια του προπονητή του στο κολύμπι κατάφερε να αυξήσει τους χρόνους του μειώνοντας το επίπεδο της κούρασής του. Με άλλα λόγια, έτρεχε περισσότερο και κουραζόταν λιγότερο, κάτι που είναι προϋπόθεση για την συμμετοχή σε πιο εξειδικευμένα είδη αγώνων.

3. Βελτίωση της φυσικής κατάστασης

Η προπόνηση μέσα στην πισίνα οδηγεί σε πολλά οφέλη για τις αθλητικές δραστηριότητες στο έδαφος. Το κολύμπι στηρίζεται στις κοφτές αναπνοές και το οξυγόνο που καταναλώνεται από το σώμα είναι λιγότερο σε σχέση με το τρέξιμο. Το σώμα δηλαδή λειτουργεί με το οξυγόνο που ήδη έχει.

Με τη πάροδο του χρόνου, η αύξηση της αποτελεσματικότητας του οξυγόνου του σώματός σας βελτιώνει τις αντοχές. Σύμφωνα με την στήλη Journal of Medicine του σκανδιναβικού περιοδικού Science αυτό μπορεί να γίνει μόλις με 12 συνεδρίες στην πισίνα. «Η ικανότητα των πνευμόνων μου ήταν απίστευτη» λέει ο Γκέθιν συμφωνώντας και προσθέτει: «Έκανα προπόνηση με ένα φίλο με τον οποίο συνήθως τρέχουμε μαζί. Τον είχα αφήσει πολύ πίσω και δεν είχα κουραστεί καν».

4. Αναβάθμιση των αντοχών

Το κολύμπι σε βοηθάει να αναπτύξεις την μυϊκής ισχύ σου και έτσι βελτιώνεται και η απόδοση του σωματός. Το νερό έχει πυκνότητα μεγαλύτερη κατά 800% σε σχέση με τον αέρα και έτσι οι μύες γύρω από τις αρθρώσεις γυμνάζονται και αποκτούν μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη.

«Στο κολύμπι απαιτείται να κρατάς το σώμα σου οριζόντια», προσθέτει ο Γκέθιν. Το αποτέλεσμα είναι μια μυϊκή διάπλαση που καίει οξυγόνο πολύ πιο αποτελεσματικά, κάτι που είναι ζητούμενο για κάθε δρομέα.

Διαβάστε ακόμα: Μαγνήσιο και δρομείς: Το μέταλλο που καθορίζει την αθλητική απόδοση

Πηγή: http://www.runnersworld.co.uk

Previous ArticleNext Article

Νικητές ο Θεοχάρης Μάινα και η Αθήνα Σάρρα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Lazer Run Κ19

Ο Θεοχάρης Μάινα

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν  την Κυριακή 25 Οκτωβρίου το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Lazer Run (σκοποβολή –τρέξιμο) Κ19 και οι Αναπτυξιακοί Αγώνες της Ελληνικής Ομοσπονδίας Μοντέρνου Πεντάθλου (ΕΟΜΟΠ) στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις του αθλήματος στο Γουδή.

Νικητής στους ‘Εφηβους αναδείχθηκε ο Θεοχάρης Μάϊνα (ΠΓΣ), που κάλυψε τα 3200μ. του αγώνα (4Χ800μ.) και τις 20 εύστοχες βολές (4Χ5) από τα 10 μέτρα σε χρόνο 12.12.0, που αποτελεί ατομικό του ρεκόρ. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Φίλιππος Σεχίδης (Δίας), επίσης με μεγάλο ατομικό ρεκόρ (12.35.0) και τρίτος ο Γιώργος Κοντοτάσιος (Πρωταθλητής Χρήστος Τζοβάρας) με 14.05.0.

Η Αθηνά Σάρρα
Η Αθηνά Σάρρα

Στις Νεάνιδες κυριάρχησε η Αθηνά Σάρρα (ΠΓΣ), που σημείωσε την καλύτερη επίδοση της κατηγορίας (13.55.0), ενώ ατομικά ρεκόρ πέτυχαν η Μαρία Οπάντσα (ΠΓΣ) με 14.28.0 και η Αριάδνη Νάσκαρη (Πρωταθλητής Χρήστος Τζοβάρας) με 15.02.0, που συμπλήρωσαν τις θέσεις του βάθρου.

Έκπληξη προκάλεσε η μεγάλη συμμετοχή μικρών αθλητών στους Αναπτυξιακούς Αγώνες.

Να επισημάνουμε ότι οι αγώνες διεξήχθησαν τηρώντας όλα τα μέτρα που περιλαμβάνει το Υγειονομικό Πρωτόκολλο της ΓΓΑ.

Φωτό: Γιώργος Μίνος

Δυο χρόνια αποκλεισμό σε Κόλμαν

Ακριβά πλήρωσε ο Κρίστιαν Κόλμαν την απουσία του από τρεις ελέγχους ντόπινγκ, αφού η WA τον τιμώρησε με δυο χρόνια αποκλεισμό από τους στίβους.

Με δύο χρόνια αποκλεισμό από τους στίβους τιμωρήθηκε ο Κρίστιαν Κόλμαν την Τρίτη. Η WA ανακοίνωσε πως ο παγκόσμιος πρωταθλητής των 100 μέτρων στην Ντόχα το 2019 είχε τρία non show από 16 Γενάρη μέχρι 9 Δεκέμβρη του 2019 και θα μείνει εκτός αγώνων μέχρι τις 22 Μαΐου του 2022.

Ο Αμερικανός πρωταθλητής θα χάσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το ερχόμενο καλοκαίρι, όμως θα προλάβει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ανοιχτού στίβου του Γιουτζίν τον Αύγουστο του 2022.

x
Send this to a friend