Τέσσερις λόγοι που η κολύμβηση είναι εξαιρετική προπόνηση για τους δρομείς

Τέσσερις λόγοι που η κολύμβηση είναι εξαιρετική προπόνηση για τους δρομείς

Είσαι ερασιτέχνης δρομέας και νιώθεις πως η προπόνησή σου έχει φτάσει σε ένα τέλμα; Αισθάνεσαι πως το σώμα σου «διαμαρτύρεται» για τις μεθόδους που χρησιμοποιείς;

Το κολύμπι και η εξάσκηση μέσα στην πισίνα είναι πάντα ένας τρόπος για να ανακτήσεις τις δυνάμεις σου, να βελτιώσεις την φόρμα σου όταν νιώθεις πως αυτή πέφτει και κυρίως, να διατηρηθείς σε ένα καλό επίπεδο όσον αφορά τις αντοχές σου.

Ο Γκέθιν Τζόουνς, πρώην επαγγελματίας παίκτης του ράγκμπι, νυν σχολιαστής αθλητικών γεγονότων στη βρετανική τηλεόραση και δρομέας, ανέλυσε τους τέσσερις βασικούς λόγους που ένας δρομέας πρέπει να εντάξει το κολύμπι στην προπόνησή του.

Όταν, λοιπόν, με το καλό ανοίξουν τα κολυμβητήρια ή υπάρχει η δυνατότητα να πάμε στη θάλασσα, καλό είναι όσοι ασχολούνται με το τρέξιμο, τότε για τέσσερεις διαφορετικούς λόγους, καλό είναι να κάνουμε τις προπονήσεις μας και στο νερό.

1. Δραστική ανάκτηση δυνάμεων

«Στο πίσω μέρος του μυαλού μας, το κολύμπι χρησιμεύει κατά βάση ως μια αποτελεσματική μέθοδος θεραπείας δια μέσου νερού για τραυματισμούς», λέει ο Γκέθιν Τζόουνς και όντως έτσι είναι. Ειδικά για να αντιμετωπιστούν τραυματισμοί στο γόνατο, το κολύμπι συνιστάται μονίμως από τους ειδικούς, κυρίως εξαιτίας του ότι δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη φυσική κατάσταση για να κολυμπήσεις. Η πρόληψη ωστόσο είναι πάντα προτιμότερη από την θεραπεία…

Αν οι συνεχόμενες προπονήσεις έχουν ρίξει τις δυνάμεις σας, ίσως το να αντικατασταθεί ένα τρέξιμο την εβδομάδα με μια προπόνηση στην πισίνα είναι η κατάλληλη λύση. Το κολύμπι κρατά σε καλή κατάσταση τους ρυθμούς με τους οποίους λειτουργεί η καρδιά, βελτιώνει την λειτουργία των αρθρώσεών σας ενώ διώχνει και το άγχος. Είναι χαρακτηριστικό πως έρευνα του περιοδικού Human Kinetics έδειξε πως οι κολυμβητές αυξάνουν κατά 50% τον χρόνο της ζωής τους σε σχέση με τους μη-κολυμβητές.

2. Μετατρέπει την αδυναμία σε δύναμη

Πολλοί δρομείς διστάζουν να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους σε πιο εξειδικευμένα είδη αγώνων όπως το Τρίαθλο. Αυτό έχει να κάνει με το ότι για την συμμετοχή σε τέτοιους αγώνες απαιτείται ένα πιο αναβαθμισμένο επίπεδο φυσικής κατάστασης. Το κολύμπι είναι ό,τι πρέπει για κάτι τέτοιο.

«Όταν έμαθα κολυμβητικές τεχνικές προπόνησης μπόρεσα και να αυξήσω τις αντοχές μου σε μεγαλύτερες αποστάσεις», λέει ο Γκέθιν, ο οποίος έκανε διάφορα τεστ αναφορικά με τις αναπνοές του σε σχέση με τον χρόνο που χρειάστηκε για να διανύσει συγκρεκριμένες αποστάσεις. Με την βοήθεια του προπονητή του στο κολύμπι κατάφερε να αυξήσει τους χρόνους του μειώνοντας το επίπεδο της κούρασής του. Με άλλα λόγια, έτρεχε περισσότερο και κουραζόταν λιγότερο, κάτι που είναι προϋπόθεση για την συμμετοχή σε πιο εξειδικευμένα είδη αγώνων.

3. Βελτίωση της φυσικής κατάστασης

Η προπόνηση μέσα στην πισίνα οδηγεί σε πολλά οφέλη για τις αθλητικές δραστηριότητες στο έδαφος. Το κολύμπι στηρίζεται στις κοφτές αναπνοές και το οξυγόνο που καταναλώνεται από το σώμα είναι λιγότερο σε σχέση με το τρέξιμο. Το σώμα δηλαδή λειτουργεί με το οξυγόνο που ήδη έχει.

Με τη πάροδο του χρόνου, η αύξηση της αποτελεσματικότητας του οξυγόνου του σώματός σας βελτιώνει τις αντοχές. Σύμφωνα με την στήλη Journal of Medicine του σκανδιναβικού περιοδικού Science αυτό μπορεί να γίνει μόλις με 12 συνεδρίες στην πισίνα. «Η ικανότητα των πνευμόνων μου ήταν απίστευτη» λέει ο Γκέθιν συμφωνώντας και προσθέτει: «Έκανα προπόνηση με ένα φίλο με τον οποίο συνήθως τρέχουμε μαζί. Τον είχα αφήσει πολύ πίσω και δεν είχα κουραστεί καν».

4. Αναβάθμιση των αντοχών

Το κολύμπι σε βοηθάει να αναπτύξεις την μυϊκής ισχύ σου και έτσι βελτιώνεται και η απόδοση του σωματός. Το νερό έχει πυκνότητα μεγαλύτερη κατά 800% σε σχέση με τον αέρα και έτσι οι μύες γύρω από τις αρθρώσεις γυμνάζονται και αποκτούν μεγαλύτερη κινητήρια δύναμη.

«Στο κολύμπι απαιτείται να κρατάς το σώμα σου οριζόντια», προσθέτει ο Γκέθιν. Το αποτέλεσμα είναι μια μυϊκή διάπλαση που καίει οξυγόνο πολύ πιο αποτελεσματικά, κάτι που είναι ζητούμενο για κάθε δρομέα.

Διαβάστε ακόμα: Μαγνήσιο και δρομείς: Το μέταλλο που καθορίζει την αθλητική απόδοση

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

IRONMAN®70.3® Vouliagmeni Greece: Πάνω από 1.000 εγγραφές σε μία μέρα!

Σπάει όλα τα ρεκόρ το IRONMAN®70.3® Greece που όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγο καιρό θα γίνει στη Βουλιαγμένη. Οι εγγραφές άνοιξαν την Τρίτη 18 Ιανουαρίου και την Τετάρτη 19 Ιανουαρίου, είχαν εγγραφεί πάνω από 1.000 τριαθλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Θυμίζουμε, ότι μετά από δύο διοργανώσεις στο Costa Navarino, το IRONMAN®70.3®Greece 2022 θα φιλοξενηθεί από τον Δήμο Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, την ομορφότερη περιοχή της Αττικής και αυτό από μόνο του είναι ένα μεγάλο κίνητρο για τους αθλητές και τους επισκέπτες.

Η απόφαση για… μετακόμιση της μεγαλύτερης τριαθλητικής διοργάνωσης αποδεικνύεται στην πράξη ότι ήταν πέρα για πέρα σωστή, δεδομένου ότι οι εγγραφές όχι μόνο ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, αλλά συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό.

Αξίζει να αναφέρουμε, ότι την πρώτη μέρα “έτρεχε” μια προσφορά με μειωμένο κόστος συμμετοχής, ενώ από εδώ και στο εξής η τιμή θα είναι κανονική.

Με βάση τη ζήτηση, πάντως, θεωρείται δεδομένο ότι θα σπάσει το ρεκόρ συμμετοχής στη διοργάνωση.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Προπονητικό Camp Τριάθλου στην Καλαμάτα – Παρασκευή 21 έως Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2022

Στην καρδιά του χειμώνα το τριήμερο από Παρασκευή 21 μέχρι και Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2022 κορυφαίοι Έλληνες και ξένοι αθλητές Τριάθλου καθώς και τριαθλητές όλων των ηλικιών και επιπέδων θα συμμετέχουν στο προπονητικό camp που διοργανώνει το Triathlon Lab Athens.

Μετά το επιτυχημένο camp Τριάθλου (Παρασκευή 17 – Κυριακή 20 Ιανυαρίου 2020) αυτή τη φορά το camp θα είναι ανοιχτό και σε αθλητές εκτός της Ομάδας Τριάθλου Athens Triathlon Team.

Το προπονητικό camp του 2020 στην πανέμορφη και αγαπημένη πόλη της Καλαμάτας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις σε όλους τους αθλητές που συμμετείχαν και ήταν υπεράνω των πιο αισιόδοξων προσδοκιών μας.

Το δεύτερο camp θα φέρει στην πόλη της Καλαμάτας περισσότερους από 30 αθλητές μαζί με τις οικογένειές τους.

Καθώς θεωρούμε ότι ο αθλητισμός πρέπει να είναι πολύ στενά συνδεδεμένος και μέρος του κοινωνικού ιστού θα πραγματοποιήσουμε δύο ακόμα παράπλευρες εκδηλώσεις :

  • Προπονητικό Σεμινάριο
  • Φιλαθρωπική δράση με διανομή παιχνιδιών σε δομές που αφορούν τα παιδιά.

Πληροφορίες Συμμετοχή: Υπεύθυνος Γιάννης Ψαρέλης (Κινητό 6937170260)

Email : [email protected] & [email protected]

www.triathlonworld.gr

www.triathlon.gr

www.triathloncoach.gr

www.triathlonlab.gr

Σύντομες πληροφορίες για τους συμμετέχοντες

Εξοπλισμός : Ο κάθε αθλητής οφείλει να έχει μαζί του τον προσωπικό του αθλητικό εξοπλισμό, την καταλληλόλητα του οποίου οφείλει ο ίδιος να έχει ελέγξει.

Διαμονή : Ο κάθε αθλητής μπορεί να διαμείνει στο ξενοδοχείο της επιλογής του.

H Γραμματεία του Προπονητικού Camp θα λειτουργεί στο Ξενοδοχείο Pharae (https://www.pharae.gr/)

Ιατρική Βεβαίωση : O κάθε συμμετέχων οφείλει να προσκομίσει κάρτα υγείας αθλητή από αθλητική ομοσπονδία ή να προσκομίσει ιατρική βεβαίωση από καρδιολόγο ή γενικό ιατρό.

Πιστοποιητικό Εμβολιασμού : Ο κάθε αθλητής οφείλει να προσκομίσει πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης.

Υπεύθυνη Δήλωση : O κάθε συμμετέχων κατά την ημέρα της άφιξης θα υπογράψει υπεύθυνη δήλωση, ότι αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη για τυχόν ατυχήματα, τραυματισμούς, ζημιές ή απώλειες κινητών και ακινήτων αξιών καθ’όλη την διάρκεια του προπονητικού camp και απαλλάσσει τους διοργανωτές  από οποιαδήποτε ευθύνη.

Προσχέδιο προγράμματος

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022

19:00 – Συνέντευξη Τύπου (Ξενοδοχείο Pharae, 5ος όροφος)

19:00 – 21:00 Εγγραφή & Παραλαβή Υλικού (Ξενοδοχείο Pharae, Ισόγειο)

20:00 – 21:00 – Indoor Cycling (Collective Gym)

22:00 – Τεχνική Σύσκεψη για τους αθλητές και προπονητές (Ξενοδοχείο Pharae, 5ος όροφος)

Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2022

7:00 – 8: 30 Τρέξιμο

9:00 – 11:30 Προπόνηση Κολύμβησης σε κολυμβητήριο

11:30 – Πρωινό/ Bruch

11:30 – 16:00 – Τεχνικό/ Προπονητικό Σεμινάριο

16:00 – 17:30 – Open Water Swimming

17:30 – Προσέλευση στο γυμναστήριο (Collective Gym)

18:00 – 19:00 – Ποδηλασία σε στατικό ποδήλατο

19:00 – 20:00 – Ενδυνάμωση Κορμού

19:00 – 20:00 – Τρέξιμο & Ενδυνάμωση πάνω σώματος

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2022

7:00 – 9:00 – Τρέξιμο

9:00 – 11:00 – Κολύμβηση Open water

11:30 – Πρωινό/ Brunch

12:30 – Ποδηλασία

Σημείωση :

Οι διοργανωτές διατηρούν το δικαίωμα αλλαγής του προπονητικού προγράμματος.

Εάν ο καιρός είναι απαγορευτικός λόγω έντονης κακοκαιρίας το camp θα μεταφερθεί το επόμενο ΣΒΚ (Παρασκευή 28 έως Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022)

Απαραίτητος Αθλητικός Εξοπλισμός

Κολύμβηση : Μαγιό, Γυαλάκια, wetsuit, σκουφάκι νεοπρέν

Ποδηλασία : Ποδήλατο δρόμου (όχι χρονομέτρου), κράνος, μακρυ κολλάν, νεοπρέν καλύματα παπουτσιών

Τρέξιμο : Μακρύ και κοντό κολλάν, Αντιανεμικό

Γυμναστήριο : Ατομική πετσέτα

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend