Πόσο χρήσιμη είναι η προπόνηση με ελλειπτικό για τους δρομείς;

Να ξεκινήσουμε από μια αλήθεια. Οι περισσότεροι δρομείς, δεν το συμπαθούν ιδιαίτερα. Αν τους ρωτήσεις θα σου πουν απλά και λαϊκά ότι το ελλειπτικό είναι… γιαλαντζί τρέξιμο. Ως ένα βαθμό θα συμφωνήσουμε μαζί τους, ωστόσο, η σωστή χρήση του ελλειπτικού μηχανήματος μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική επιλογή προπόνησης.

Η συγκεκριμένη προπόνηση συγκεντρώνει καρδιαγγειακά οφέλη παρόμοια με αυτά που απολαμβάνουν όσοι τρέχουν, αλλά αποφεύγει τον αντίκτυπο στους μύες και τους αρθρώσεις.

Για τους δρομείς, η χρήση ενός ελλειπτικού εκπαιδευτή είναι μια επιλογή προπόνησης που στην ουσία συμπληρώνει το τρέξιμο, ενώ παράλληλα μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση ενός τραυματισμού.

Πόνοι και προπόνηση

Το ελλειπτικό κάνει τον αθλούμενο να χρησιμοποιεί πολλούς από τους ίδιους μύες με το τρέξιμο. Για τους έμπειρους δρομείς και ειδικά γι αυτούς των μεγάλων αποστάσεων, η χρήση ελλειπτικού μπορεί να χρησιμεύσει ως ανάπαυλα από τις μεγάλες επιπτώσεις που έχει στο σώμα και τις αρθρώσεις το τρέξιμο. Περιστασιακά η χρήση του ελλειπτικού μπορεί να σε κρατήσει εντός ρυθμού όταν πονάς και δεν μπορείς να τρέξεις πολλά χιλιόμετρα στο δρόμο, εξαιτίας κάποιου πόνου.

Τρέξιμο: Ποιο είναι το καταλληλότερο έδαφος για τις αρθρώσεις

Χαρακτηριστικά

Το ελλειπτικό έχει μεταβαλλόμενα επίπεδα αντίστασης, παρόμοια με τα σταθερά ποδήλατα. Ορισμένες μηχανές έχουν ρυθμιζόμενη ράμπα κλίσης, επιτρέποντας στον χρήστη να αυξήσει την κλίση, κάνοντας την κίνηση της άσκησης παρόμοια με την πεζοπορία ή το τρέξιμο σε ανηφόρα και παρέχοντας διαφορές στις προπονήσεις και τους μυς που χρησιμοποιούνται. Επιπλέον, οι ελλειπτικοί εκπαιδευτές μπορούν να μετακινούνται προς τα πίσω για να δουλεύουν διαφορετικό σύνολο μυών. Πολλές ελλειπτικές μηχανές έχουν επίσης λαβές που μετακινούνται εμπρός και πίσω. με το να πιάσει αυτές τις λαβές, ο χρήστης εμπλέκει τους ανώτερους μυς του σώματος, όπως στο σκι αντοχής. Άρα, όπως και η κολύμβηση, η προπόνηση με ελλειπτικό μπορεί να βοηθήσει έναν δρομέα.

Οφέλη

Χρειάζεται λιγότερη προσπάθεια για να τρέξει κανείς στο ελλειπτικό σε σχέση με τον τρέξιμο στο δρόμο ή ακόμα και στον διάδρομο, επειδή ο χρήστης δεν κινεί το δικό του σωματικό βάρος προς τα εμπρός στο διάστημα ούτε υπομένει επαναλαμβανόμενη πρόσκρουση στο έδαφος.

Έτσι θα γυμνάσετε (και) τους κοιλιακούς σας πάνω στον διάδρομο

Παρόλα αυτά, για να επιτευχθεί μια ισοδύναμη με τα τρέχοντα χιλιόμετρα, γενικά προσθέστε περισσότερο χρόνο στην ελλειπτική προπόνηση. Για παράδειγμα, εάν ένας δρομέας συνήθως έχει 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο έξω, μπορεί να χρησιμοποιήσει 6 λεπτά ανά χιλιόμετρο ως “ρυθμό” για το ελλειπτικό και πολλαπλασιάσει με τον αριθμό των χιλιομέτρων που θα ήθελε να “τρέξει”. 6 λεπτά x 5 χιλιόμετρα = 34 λεπτά. Στο δρόμο θα έκανε 25 λεπτά, άρα στο ελλειπτικό θα κάνει 9 λεπτά παραπάνω.

Το ελλειπτικό η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα παρεξηγημένο μηχάνημα ανάμεσα στους δρομείς, ωστόσο, πρέπει να σκεφτόμαστε ότι μπορεί να μας δώσει αφενός ποικιλία στην προπόνηση και αφετέρου τη δυνατότητα να προπόνηθούμε τόσο όταν είμαστε τραυματίες ή όταν πονάμε λόγω της μεγάλης καταπόνησης.

Διαβάστε ακόμα: Circuit Training: Προπόνηση για δρομείς με πολλαπλά οφέλη

Previous ArticleNext Article

Ματαίωση του αγώνα Kifisia run 2020

Η πραγματοποίηση ενός αγώνα δρόμου με αυστηρή τήρηση του ισχύοντος Υγειονομικού Πρωτοκόλλου, επιβάλλει λιγότερους δρομείς, περισσότερες εκκινήσεις, αυξημένο αριθμό εθελοντών, τήρηση αποστάσεων και κυρίως σχολαστικά μέτρα προστασίας σε κάθε διαδικασία και κάθε βήμα του.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολη η εξασφάλιση της απρόσκοπτης διεξαγωγής  ενός αγώνα υψηλών προδιαγραφών, χωρίς οι συμμετέχοντες να εκτεθούν σε οποιονδήποτε  κίνδυνο για την υγεία τους.

Για το λόγο αυτό ο Γ.Σ.ΚΗΦΙΣΙΑΣ αποφάσισε τη ματαίωση του αγώνα Kifisia Run 2020, που ήταν προγραμματισμένος για την Κυριακή 4/10/2020.

Ευελπιστούμε ότι οι συνθήκες της επόμενης χρονιάς θα επιτρέψουν τη διοργάνωση του αγώνα κατά την επιθυμία μας και τις προσδοκίες όλων.

Με επόμενη ανακοίνωσή μας θα διευκρινισθούν οι λεπτομέρειες για την επιστροφή των χρημάτων σε όσους έχουν πληρώσει για τη συμμετοχή τους στον αγώνα που ματαιώνεται.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση

Με απόλυτη επιτυχία και ασφάλεια ολοκληρώθηκε o FAETHON OLYMPUS MARATHON

Ρεκόρ διαδρομών και στον Rupicapra από τον Πλακετά Κοσμά με χρόνο 1:57:33 και στον Faethon Trail από τον Μανώλη Πούρικα με χρόνο 0:58:28!!! Ρεκόρ διαδρομών και στις γυναίκες από την Κρυσταλία Κουτσιμάνη με χρόνο 2:35:28 στον Rupicapra  και Δήμητρα Χαιροπούλου με χρόνο 1:14:30 στον Faethon Trail.

Φέτος λόγω κορωνοϊού ακυρώθηκε ο αγώνας των 44km +3600m F.O.M, στους δύο μικρότερους αγώνες της διοργάνωσης Rupicapra 20k και Faethon Trail 14 km συμμετείχαν πάνω από 400 αθλητές!

Οι κακές καιρικές συνθήκες δεν αποτέλεσαν εμπόδιο για τη διεξαγωγή των αγώνων, αφού η διοργάνωση είχε πλάνο με εναλλακτικές διαδρομές και έτσι οι αθλητές ένιωσαν έστω και λίγη από τη μαγεία του Μυθικού βουνού.

Η διαδρομή του Rupicapra διαφοροποιήθηκε και φέτος όπως και πέρυσι λόγω σφοδρών ανέμων και ομίχλης στις κόψεις της διαδρομής ενώ η διαδρομή του Faethon Trail ολοκληρώθηκε κανονικά. Και οι δυο αγώνες χάρισαν και φέτος μοναδικά συναισθήματα στους αθλητές που τίμησαν τον Κοκκινοπλό και τον Όλυμπο!

Νικητής στον 5o Rupicapra αναδείχθηκε με ρεκόρ διαδρομής ο Πλακετάς Κοσμάς – Snowland.gr και χρόνο 1:57:33, ο οποίος δήλωσε ενθουσιασμένος από τη διαδρομή, στη 2η θέση ο Τσιάρας Αντρέας – BALIOTIS NATURE TRAIL με χρόνο 2:03:29 και στην 3η θέση ο Γκιζλής Άρης – TRG / Σ.Δ. ΤΡΙΚΑΛΩΝ με χρόνο 2:06:21.

Στις γυναίκες 1η με ρεκόρ διαδρομής τερμάτισε η Κουτσιμάνη Κρυσταλλία MY ATHLETE με χρόνο 2:35:05, 2η η Σταυρούλα  Κατσιαρίμπα – ΔΡΟΥΠΕΣ Γ.Α.Σ.ΕΡ. ΛΟΛΑ RUN με χρόνο 2:46:04 και στην 3η θέση η Κατρίνα Μπέκα – JTCOACHING με χρόνο 2:46:38.

Νικήτρια στο ομαδικό αναδείχτηκε η δυνατή ομάδα Kasimis Training.

Στον 6o Faethon Trail 14k o συναγωνισμός ήταν υψηλός από την αρχή με εναλλαγή θέσεων και πολύ δυνατό ρυθμό κάτι που φαίνεται από τα νέα ρεκόρ διαδρομής!

Στους άντρες τερμάτισε πρώτος με ρεκόρ διαδρομής ο Πούρικας Μανώλης – DRC ATHENS με χρόνο 0:58:28, στη 2η θέση ο Πούρικας Βαλεντίνος – DRC ATHENS με χρόνο 0:58:29 και στην 3η θέση o Πανταζής Κωνσταντίνος – KOURKOURIKIS TRAINING GROUP με χρόνο 1:00:20.

Στις γυναίκες πρώτη έκοψε το νήμα του τερματισμού με ρεκόρ διαδρομής η Δήμητρα Χαιροπούλου – ΣΔΥ ΚΟΖΑΝΗΣ με χρονο 1:14:30, στη 2η θέση η Νατάσα Σπανού με 1:18:43 και στην 3η θέση η Εύη Τσιγγάνου με 1:20:33.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε αυτούς που στήριξαν τους σταθμούς των δύο αγώνων της διοργάνωσης, που δεν είναι άλλοι από τους εθελοντές του Faethon οι οποίοι παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες αντεπεξήλθαν με επιτυχία στο δύσκολο έργο τους.

Η φωτογράφιση έγινε από τον Μπάμπη Γκιριτζιώτη / GOExperience και η χρονομέτρηση από την εταιρεία chronolog – timekeeping solutions.

Τα αποτελέσματα των αγώνων θα τα βρείτε εδώ

Ευχαριστούμε τους χορηγούς μας:

Μέγας Χορηγός του FAETHON OLYMPUS MARATHON είναι η οικογένεια ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΤΣΟΥΡΕΚΑ που στηρίζει τον αγώνα από την πρώτη στιγμή.

Μεγάλοι χορηγοί επικοινωνίας του FAETHON OLYMPUS MARATHON  το Περιοδικό iRunmag.gr

Χρυσοί Χορηγοί του FAETHON OLYMPUS MARATHON είναι οι:

Εταιρεία ένδυσης, υπόδησης και αθλητικού εξοπλισμού DYNAFIT klaoudatos-skishop.gr/

Κορυφαίο τουριστικό γραφείο LA TRAVEL latravel.gr/

Εξειδικευμένο κατάστημα εξοπλισμού-trail running  GEORGIADIS STORE  georgiadis-store.gr/ /PEAK STORE

ΦΥΣΙΚΟ ΜΕΤΑΛΙΚΟ ΝΕΡΟ ΔΙΟΣ – www.dios.gr

Η εταιρεία NOMAD HONEY  nomad-honey.gr/en

Χορηγοί του FAETHON OLYMPUS MARATHON οι:

Ξενοδοχείο ΔΗΜΑΤΗΣ https://dimatis.eu/welcome/

ΔΙΑΝΟΜΕΣ ΤΣΙΑΤΣΙΚΑ ΕΛΑΣΣΟΝΑ

ΖΗΒΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – Θερμοπροσόψεις – Γυψοσανίδες – Ελασσόνα http://www.thermomonoseiszivis.gr

ΒΕΝΖΙΝΑΝΤΛΙΕΣ ΧΑΤΖΟΥΛΗΣ ΕΛΑΣΣΟΝΑ

ΜΠΙΖΙΟΣ Α.Ε.

ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΜΠΕΛΛΗ ΕΛΑΣΣΟΝΑ

ΚΑΡΑΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ–ΜΗΧΑΝΑΚΙΑ

Olympios Outdoor Shop, Παναγούλη 99, ΛΑΡΙΣΑ 2410 553521

Trekking Hellas Mt. Olympus – https://trekking.gr/location/olympos

Readmore Λαρισα – www.readmore.gr

CAFÉ LO facebook.com/pages/lo-Cafe-bar/242915172429346?fref=ts

CAFÉ MONOPOLIO   facebook.com/giannis.gkekas.7?fref=ts

ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ ΜΠΟΥΣΙΑΣ – Βαρόσι / Ελασσόνα

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ–ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΣΩΣΗΣ – http://www.hrt.org.gr

Χορηγοί επικοινωνίας:

Ράδιο Ελασσόνα 88.4

Η Έκδοση της Ελασσόνας

Elassonanews.gr

Advendure.com

RunningNews.gr

Runnfun.gr

Runnermagazine.gr

Trailrun.gr

eleftheria.gr

Υποστηρικτές του FAETHON OLYMPUS MARATHON:

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΔΗΜΟΣ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΗ ΘΗΡΟΦΥΛΑΚΗ ΤΗΣ Ζ΄ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΡΑΙΒΙΑ

ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΑΡΜΟΥ

ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΛΥΒΙΩΝ

ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΠΛΟΥ

Almiraman   https://www.olympos-x.com

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ SARANTAPORO MOUNTAIN RUN

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΑΚΑ

Team Βίκυ Παγγέα

Ραντεβού το 2021 στον 10ο FAETHON OLYMPUS MARATHON!

x
Send this to a friend