Πώς το γράψιμο μπορεί να βελτιώσει τις επιδόσεις σας στο τρέξιμο

Πώς το γράψιμο μπορεί να βελτιώσει τις επιδόσεις σας στο τρέξιμο

Εκ πρώτης όψεως μοιάζει παράλογο αλλά είναι αληθές: το γράψιμο σε κάνει πολύ καλύτερο δρομέα. Πρόκειται προφανώς για μια διαδικασία που λειτουργεί σε ψυχολογικό επίπεδο και όχι απευθείας σε σωματικό. Αλλά ποιoς είπε ότι το να «γυμνάζεις» τη ψυχολογία σου είναι αμελητέας σημασία ζήτημα;

Η Μέλοντι Φερτσάιλντ, μια από τις καλύτερες δρομείς στις ΗΠΑ, τονίζει πως η σημασία του γραψίματος στις επιδόσεις της είναι κομβική. «Στις πιο κρίσιμες περιόδους της ζωής μου όπως όταν προετοιμαζόμουν για το Παγκόσμιο του 1997 ή για τον Μαραθώνιο του 2000, γέμιζα ατέλειωτες σελίδες γράφοντας από πράγματα για τις επιδόσεις μου μέχρι τα αισθήματά μου. Το γράψιμο με έκανε να νιώθω συγκεντρωμένη στη δουλειά μου, με βοηθούσε να βρίσκω επιπλέον κίνητρο και να διευρύνω τα ψυχολογικά μου όρια», λέει η ίδια.

Μέθοδος βελτίωσης

Γενικότερα, το γράψιμο είναι μια μέθοδος που ακολουθούν πολλοί κορυφαίοι δρομείς. Η Λορέν Φλέσμαν για παράδειγμα, μια βετεράνος δρομέας με πέντε τίτλους σε πανεπιστημιακό επίπεδο και δυο πρωταθλήματα Αμερικής, τονίζει πως η καλύτερη περίοδός της σε επαγγελματικό επίπεδο ήταν εκείνη που διατηρούσε το blog «Ask Lauren Fleshman».

«Το να γράφω τις εμπειρίες μου σε ένα μεγαλύτερο ακροατήριο έχοντας την δέσμευση πως πρέπει να του πω μόνο αλήθειες, με βοήθησε να δω το άθλημά μου ως μια μεγαλύτερη, πιο ολιστική συνθήκη. Όσο περισσότερο έγραφα στο blog μου τόσο πιο αφοσιωμένη γινόμουν. Επίσης, το να με κριτικάρουν άνθρωποι έξω από τον χώρο του αθλητισμού και να έρχονται σε επικοινωνία μαζί μου μου έκανε πολύ πιο δυνατή», λέει η  Φλέσμαν.

Ακόμα και στα social media

Τον ισχυρισμό πως το γράψιμο κάνει καλό στο τρέξιμο ενισχύει και μια έρευνα που διενεργήθηκε στο Δομινικανό Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια και σύμφωνα με την οποία όσοι αθλητές γράφουν δημόσια για τους στόχους τους έχουν και περισσότερες πιθανότητες να τους πετύχουν αφού αυτόματα εκτινάζεται το κίνητρό τους. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα η αλληλεπίδραση στα social media είναι ενισχυτική στις επιδόσεις.

Τέλος, ένας άλλος τομέας που το γράψιμο βοηθάει είναι αυτός της καταγραφής της εκπαίδευσης και των επιδόσεών σας. Το να κρατάς ένα ιστορικό με τις επιδόσεις-ρεκόρ σου τόσο όσον αφορά τις καλές όσο και τις κακές είναι ο τέλειος και πιο οργανωμένος τρόπος για να ελέγχεις την πρόοδο σου. Όσο και αν έχει προοδεύσει η τεχνολογία και μπορείς να ελέγξεις τον εαυτό σου με πιο αναβαθμισμένους τεχνολογικά τρόπους ίσως ο παλιός και παραδοσιακός τρόπος του ημερολόγιου να είναι ακόμα πιο χαλαρωτικός ή ευεργετικός.

Διαβάστε ακόμα: Τα βασικά λάθη τεχνικής στο τρέξιμο και τρόποι για να τα διορθώσετε

Previous ArticleNext Article

Πρόταση από ομάδα της Αυστραλίας έχει στα χέρια του ο Γιουσέιν Μπολτ!

Πρόταση από ομάδα της Αυστραλίας έχει στα χέρια του ο Γιουσέιν Μπολτ!

Ο Γιουσέιν Μπολτ, που πριν από δύο χρόνια αποσύρθηκε από τους στίβους με οκτώ Ολυμπιακά μετάλλια και ανεπανάληπτα παγκόσμια ρεκόρ, θέλει να κάνει ποδοσφαιρική καριέρα και μετά από δοκιμές σε Ντόρτμουντ, Σαντάουνς (Νότια Αφρική) και Στρόμγκοντσετ (Νορβηγία), ελπίζει τώρα πως θα υπογράψει συμβόλαιο συνεργασίας με την Σέντραλ Κόαστ Μάρινερς.

Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Daily Telegraph», ο Τζαμαϊκανός έχει στα χέρια του πρόταση από την ομάδα της Αυστραλίας και την οποία εξετάζει πολύ σοβαρά.

Ο Γιουσέιν Μπολτ, που πριν από δύο χρόνια αποσύρθηκε από τους στίβους με οκτώ Ολυμπιακά μετάλλια και ανεπανάληπτα παγκόσμια ρεκόρ, θέλει να κάνει ποδοσφαιρική καριέρα και μετά από δοκιμές σε Ντόρτμουντ, Σαντάουνς (Νότια Αφρική) και Στρόμγκοντσετ (Νορβηγία), ελπίζει τώρα πως θα υπογράψει συμβόλαιο συνεργασίας με την Σέντραλ Κόαστ Μάρινερς.  Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «Daily Telegraph», ο Τζαμαϊκανός έχει στα χέρια του πρόταση από την ομάδα της Αυστραλίας και την οποία εξετάζει πολύ σοβαρά. Προπονητής της ομάδας είναι ο 55χρονος Άγγλος, Μάικ Μούλβεϊ, και ο παίκτης με την μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία ο 52 φορές διεθνής με την Νέα Ζηλανδία μέσος Mάικλ ΜακΓκλίντσεϊ. Μάλιστα αποτελεί κι αυτός καλοκαιρινή μεταγραφή της Central Coast Mariners όπως και ο Ελληνας ομογενής, Τζόναθαν Ασπροποταμίτης!  Ο 22χρονος, γεννημένος στο Σίδνεϊ και ύψους 1,88 στόπερ, έχει και ελληνική υπηκοότητα, ενώ μετράει και 4 συμμετοχές (1 γκολ) με την U23 της Αυστραλίας! Ο Ασπροποταμίτης αποκτήθηκε από την Γουέστερν Σίδνεϊ πριν από λίγες ημέρες, αντί δύο εκατ. δολαρίων, και αναμένεται να είναι συμπαίκτης του διάσημου Ολυμπιονίκη.

Προπονητής της ομάδας είναι ο 55χρονος Άγγλος, Μάικ Μούλβεϊ, και ο παίκτης με την μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία ο 52 φορές διεθνής με την Νέα Ζηλανδία μέσος Mάικλ ΜακΓκλίντσεϊ. Μάλιστα αποτελεί κι αυτός καλοκαιρινή μεταγραφή της Central Coast Mariners όπως και ο Ελληνας ομογενής, Τζόναθαν Ασπροποταμίτης!

Ο 22χρονος, γεννημένος στο Σίδνεϊ και ύψους 1,88 στόπερ, έχει και ελληνική υπηκοότητα, ενώ μετράει και 4 συμμετοχές (1 γκολ) με την U23 της Αυστραλίας! Ο Ασπροποταμίτης αποκτήθηκε από την Γουέστερν Σίδνεϊ πριν από λίγες ημέρες, αντί δύο εκατ. δολαρίων, και αναμένεται να είναι συμπαίκτης του διάσημου Ολυμπιονίκη.

Σχοινάκι: Πως μπορεί να γίνει η τέλεια προπόνηση για κάθε δρομέα

Σχοινάκι: Πως μπορεί να γίνει η τέλεια προπόνηση για κάθε δρομέα

Αν πιστεύετε ότι το σχοινάκι είναι μόνο για να παίζουν τα παιδιά στις παιδικές χαρές ή για να κάνουν προπόνηση οι πυγμάχοι, τότε μάλλον πρέπει να το ξανασκεφτείτε. Ειδικά αν είστε δρομέας.

Διότι για τους δρομείς το σχοινάκι είναι μια τέλεια άσκηση με πολλαπλά οφέλη: ενισχύσει τη δύναμη στις γάμπες, αυξάνει τις αντοχές σας και βοηθάει στην αναβάθμιση του διασκελισμού σας.

Γενικότερα, αν ψάχνετε για γρήγορους, απλούς και ανώδυνους τρόπους για να βελτιώσετε το επίπεδό σας στο τρέξιμο, δοκιμάστε να εισάγετε το σχοινάκι στην καθημερινή σας γυμναστική. Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα είναι πως «μαθαίνει» τα πόδια σας να προσγειώνονται αρμονικά και σε πλήρη συντονισμό με το σώμα σας ενώ σας βοηθάει να μειώνετε το χρόνο επαφής σας με το έδαφος, κάτι που αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα γρήγορης και αποτελεσματικής λειτουργίας για έναν δρομέα.

Επιπλέον, εκτός από την αύξηση της δύναμης στις γάμπες αλλά και συνολικά τα πόδια, είναι μια πολύ αποτελεσματική γυμναστική και για τα χέρια.

Ακολουθούν τέσσερις τρόποι μέσω των οποίων μπορείτε να πάρετε το μέγιστο από μια προπόνηση με σχοινάκι:

1. Χρησιμοποιήστε το σωστό μήκος σχοινιού

«Αν περάσετε το σχοινί κάτω από τα πόδια σας, οι χειρολαβές του θα πρέπει να τεντώνονται μέχρι το στέρνο σας», λέει ο Ρουθ Μάρτινταλ, επαγγελματίας γυμναστής, καθώς συμβουλεύει αναφορικά με το σωστό μήκος.

2. Περιορίστε την κίνηση του βραχίονα σας

Όπως και με το τρέξιμο, καλό είναι να ελαχιστοποιείται η οποιαδήποτε περιττή κίνηση. Γι’ αυτό λοιπόν, προσπαθήστε να αφήσετε τους καρπούς σας να κάνουν το μεγαλύτερο μέρος της άσκησης με το σχοινί.

3. Μην πηδάτε πάρα πολύ ψηλά

«Ψάχνετε για γρήγορα αλλά χαμηλά άλματα, όχι για τεράστια άλματα. Να θυμάστε πως το σχοινί δεν είναι καθόλου παχύ, συνεπώς δεν χρειάζεται να πηδάτε πολύ ψηλά για να το περνάτε», λέει ο Μάρτινταλ.

4. Νιώστε το ρυθμό

«Μπορείτε να πηδάτε όσο πιο γρήγορα θέλετε αλλά αν βρείτε έναν καλό ρυθμό στα άλματά σας, η άσκηση μπορεί να είναι τόσο πιο εύκολη όσο και πιο ευχάριστη», συμβουλεύει o Μάρτινταλ.

H καλύτερη μορφή προπόνησης με σχοινί για τους δρομείς:

Κάντε δύο επαναλήψεις αυτού του προγράμματος, με ένα λεπτό ξεκούρασης ανάμεσα στα σετ. Θα σας πάρει συνολικά 10 λεπτά.

1 λεπτό σχοινάκι με μικρό άλμα.

30 δευτερόλεπτα σχοινάκι με τα γόνατα να λυγίζουν όσο πιο ψηλά γίνεται.

1 λεπτό σκοινάκι.

30 δευτερόλεπτα σχοινάκι ενώ στηρίζεστε μόνο στο αριστερό πόδι.

1 λεπτό σχοινάκι με μικρό άλμα.

30 δευτερόλεπτα σχοινάκι ενώ στηρίζεστε μόνο στο δεξί πόδι.

Διαβάστε περισσότερα: «Έκαψε» το μισό σωματικό του λίπος με σχοινάκι σε 10 εβδομάδες

Άνοιξαν οι εγγραφές για το επετειακό Lycabettus Run με προσφορές!

Άνοιξαν οι εγγραφές για το επετειακό Lycabettus Run με προσφορές!

Το επετειακό 5ο Lycabettus Run, η δημοφιλής διοργάνωση τρεξίματος που συνδυάζει τις ομορφιές του φυσικού τοπίου του Λυκαβηττού με την άσκηση, επιστρέφει για 5η χρονιά στις 24 Φεβρουαρίου 2019. Επαγγελματίες κι ερασιτέχνες δρομείς θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους στις διαφορετικές ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές στην καρδιά της Αθήνας! Απαραίτητη προϋπόθεση για να ζήσουν την μοναδική αυτή εμπειρία είναι να δηλώσουν συμμετοχή στον αγώνα μέσα από μια απλή και γρήγορη διαδικασία!

Οι εγγραφές του επετειακού 5ου Lycabettus Run άνοιξαν σήμερα 16 Ιουλίου (όπως είχε ανακοινώσει στην αναλυτική της προκήρυξη η Οργανωτική Επιτροπή) και είναι διαθέσιμες μέσα από τη σελίδα της διοργάνωσης www.lycabettusrun.gr.

Οι ενδιαφερόμενοι αφού μπουν στην ειδική κατηγορία των εγγραφών, μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους στην φόρμα που δίνεται στη σελίδα και να επιλέξουν το αγώνισμα όπου επιθυμούν. Ακόμα, θα ορίζουν και το σημείο παραλαβής του πακέτου συμμετοχής από τα 3 διαθέσιμα που προσφέρονται από την διοργάνωση.

Early bird offer έως τις 31 Οκτωβρίου 2018

Η σημαντική όμως είδηση είναι ότι η Οργανωτική Επιτροπή δίνει την δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους δρομείς να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους από σήμερα 16η Ιουλίου έως και την 31η Οκτωβρίου στην προνομιακή τιμή των 12,00€/ άτομο για κάθε ατομικό αγώνισμα και 11,00€/ άτομο για συμμετοχή στο αγώνισμα της σκυταλοδρομίας (Relay – Ανδρών – Γυναικών & Μικτή).

Σε κάθε περίπτωση και μετά το πέρας της Early bird offer περιόδου, οι εγγραφές θα είναι ανοιχτές μέχρι την Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019.

Την ημέρα του αγώνα δεν θα υπάρχει δυνατότητα εγγραφής στην γραμματεία

Δικαίωμα συμμετοχής στο 5ο Lycabettus Run θα έχουν μόνο όσοι έχουν πληρώσει το σχετικό αντίτιμο που επέλεξαν.

Μέρος από τα έσοδα κάθε εγγραφής, θα δοθεί μετά το τέλος του αγώνα, όπως και πέρυσι, στο «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Ο αγώνας απευθύνεται σε δρομείς που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. Για ανήλικους, είναι απαραίτητη η προσκόμιση υπεύθυνης δήλωσης συγκατάθεσης από τον γονέα ή κηδεμόνα του.

Μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών, οι εγγεγραμμένοι δρομείς θα παραλαμβάνουν τους αριθμούς και τα πακέτα συμμετοχής από 3 σημεία:

• Lobby St. George Lycabettus lifestyle Hotel
• Κατάστημα Outrun – Mαρίνα Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο
• Κατάστημα Top Cycles – Βασ. Αλεξάνδρου 72, Περιστέρι

Οι ημέρες και ώρες παραλαβής θα ανακοινωθούν σύντομα από τη διοργάνωση.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected]

Send this to a friend