Πώς θα θέσετε τολμηρούς αλλά και ρεαλιστικούς στόχους στο τρέξιμο

Πώς θα θέσετε τολμηρούς αλλά και ρεαλιστικούς στόχους στο τρέξιμο

Ο καθορισμός στόχων μπορεί να είναι μια περίπλοκη διαδικασία για πολλούς δρομείς, αλλά όχι απαραίτητα με την αρνητική έννοια. Πώς μπορείτε να ορίσετε έναν στόχο που  σας δίνει κίνητρα, σας οδηγεί στην διεκδίκηση μεγαλύτερων πραγμάτων, σας βελτιώνει ως αθλητή και παράλληλα είναι ρεαλιστικός και δεν υπερβαίνει τις ικανότητές σας;

To ζητούμενο άλλωστε είναι να προκαλέσετε τον εαυτό σας και όχι να τον οδηγήσετε σε μια αποτυχία πριν ακόμη ξεκινήσετε.

Συνήθως οι δρομείς επιλέγουν ανάμεσα σε δύο τύπους στόχων:

  1. O στόχος που δεν απαιτεί σκληρή δουλειά και μπορεί να φτάσει κανείς εύκολα στην επίτευξη του. Για παράδειγμα αφού τρέξετε κάποιους αγώνες των 10Κ, ελπίζετε να τρέξετε στον πρώτο σας Ημιμαραθώνιο σε 6 εως 12 μήνες.
  1. Ο στόχος που φαντάζει εξωπραγματικός, όπως για παράδειγμα όταν έχετε μόλις ξεκινήσει το τρέξιμο και θέλετε μέσα σε τρεις μήνες να δηλώσετε συμμετοχή στον σε κάποιον Μαραθώνιο.

Ο δρομέας που κατάφερε να πραγματοποιήσει τον στόχο 1 είναι σε θέση να τρέξει στον Ημιμαραθώνιο σε πολύ λιγότερο χρονικό διάστημα. Ο στόχος αυτός είναι αρκετά εύκολος. Και ο δρομέας που πραγματοποίησε τον στόχο 2 δείχνει να έχει αρκετές προοπτικές αναφορικά με την συμμετοχή του σε Μαραθώνιο για πρώτη φορά. Σίγουρα για να πετύχει κάτι τέτοιο απαιτείται υπομονή και χρόνος.

Αντί να βάζετε στόχους που δεν σας ιντριγκάρουν ή είναι σχεδόν ανέφικτοι, είναι προτιμότερο μα επικεντρώνεστε στις λεγόμενες «μικρές νίκες» και τους στόχους που είναι περισσότερο ρεαλιστικοί.

Και στις δύο περιπτώσεις οι δρομείς έχουν να σκέφτονται λιγότερο αναφορικά με την καθημερινή ρουτίνα της προπόνησης και μπορούν να ονειρεύονται μελλοντικές επιτυχίες.

Η αξία των μικρών νικών

Είναι βραχυπρόθεσμες, με αρκετές πιθανότητες επιτυχίας και σας βοηθούν να επικεντρώνεστε στην διαδικασία της εξάσκησης, στις καθημερινές εκείνες δραστηριότητες που βελτιώνουν την φόρμα σας, αποτρέπουν τραυματισμούς και σας κάνουν γρηγορότερους.

Οι μικρές νίκες έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο με την εξασφάλιση αρκετών ωρών ύπνου, την σωστή προθέρμανση πριν τον αγώνα, την εκτέλεση όλων των ασκήσεων ενδυνάμωσης του κορμού και το τρέξιμο σε χαλαρούς ρυθμούς τις ημέρες που ακολουθούν του αγώνα.

Oι άνω στόχοι είναι εύκολο να πραγματοποιηθούν και ο δρομέας μπορεί να επικεντρωθεί σε αυτούς δίχως να αλλάξει το πρόγραμμά του σε κανένα σημείο. Αφορούν όλες τις ηλικίες, τα φύλα και το είδος των αγώνων. Βοηθούν στην ατομική βελτίωση του αθλητή με το να κοιμάται επαρκώς, να αναρρώνει ταχύτερα, αλλά και να προσαρμόζεται καλύτερα στις ανάγκες του προγράμματος προπόνησης.

Οι μικρές νίκες με το πέρας του χρόνου σας δίνουν έναν συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους άλλους δρομείς. Θα είστε περισσότεροι αθλητικοί, με μεγαλύτερη αντοχή και λιγότερο επιρρεπείς σε τραυματισμούς. Παράλληλα θα έχετε διαρκώς το κίνητρο της βελτίωσης και θα συμμετέχετε στους αγώνες με μεγαλύτερη συνέπεια.

Διαβάστε ακόμα: Τα μικρά βήματα στο τρέξιμο φέρνουν τους… μεγάλους χρόνους

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Το T-shirt του 5ο Veikou Trail τα… σπάει!

Η Οργανωτική Επιτροπή του 5ο Veikou Trail είναι στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει το T-shirt  της φετινής διοργάνωσης.

Η σχεδίαση του φετινού T-shirt είναι πραγματικά φανταστική και ξεφεύγει από τα κλασικά  σχέδια άλλων διοργανώσεων. Άλλωστε στόχος της Οργανωτικής Επιτροπής δεν είναι η κατασκευή ενός T-shirt που μετά την διοργάνωση απλά θα μπει στο συρτάρι, αλλά να μπορεί όποιος το αποκτήσει να το φοράει με χαρά στις προπονήσεις και στην καθημερινότητά του.

Στο κομμάτι του χρώματος, λόγω και της ζέστης, αποκλείστηκε η πιθανότητα σκούρου χρώματος. Από την άλλη να μην επαναληφθεί το λευκό των προηγούμενων διοργανώσεων. Επιλέχθηκε το χρώμα της μέντας, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα και δίνει ένα άρωμα δροσιάς.

Οι εγγραφές ακόμα τρέχουν. Πιθανότατα θα κλείσουν την προσεχή Κυριακή 27/06 ή γρηγορότερα, αν συμπληρωθεί το όριο των 300 ατόμων/ απόσταση . Όποιος επιθυμεί, μπορεί να το αποκτήσει μαζί με την εγγραφή του, σε μια από τις 2 αποστάσεις της διοργάνωσης.

Όσοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει ήδη της εγγραφή τους, (ακόμα και όσοι έχουν εγγραφεί για την διοργάνωση του Ιανουαρίου  που αναβλήθηκε και μετέφεραν την εγγραφή τους για τώρα), μπορούν να το αποκτήσουν. Πως;;; Πολύ απλά αποστέλλουν email στην διοργάνωση στο [email protected], γράφοντας το ονοματεπώνυμο του δρομέα, το μέγεθος T-shirt  και τον κωδικό  VT που έλαβαν κατά την εγγραφή τους. Στη συνέχεια θα πρέπει να καταβληθεί το ποσό των 8,00€ στον τραπεζικό λογαριασμό που κατατέθηκε και το αντίτιμο συμμετοχής, με αιτιολογία το ονοματεπώνυμο του δρομέα και τον κωδικό VT της εγγραφής τους. Σε κάθε περίπτωση μπορούν να επικοινωνούν με το ανωτέρω email.

Η παραλαβή των T-shirt θα πραγματοποιείται μόνο από το σημείο, που οι δρομείς επέλεξαν κατά την εγγραφή τους, μαζί με τον αριθμό συμμετοχής.

Οι εγγραφές τρέχουν και κλείνουν σύντομα

Όλοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εύκολα και γρήγορα αρκεί να μπουν στη σελίδα της διοργάνωσης www.veikoutrail.gr. Στην ειδική κατηγορία των εγγραφών, συμπληρώνουν τα στοιχεία τους στην σχετική φόρμα και επιλέγουν το αγώνισμα όπου επιθυμούν. Στο τέλος, ορίζουν και σημείο παραλαβής του πακέτου συμμετοχής από τα 5 διαθέσιμα που προσφέρονται από την διοργάνωση.

Εγγραφές πραγματοποιούνται και μέσω της πλατφόρμας  www.racefinder.gr

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η διοργάνωση, όπως και οι υπόλοιπες διοργανώσεις που θα πραγματοποιηθούν το ερχόμενο διάστημα, θα υλοποιηθούν σύμφωνα με τις τελευταίες οδηγίες της ΓΓΑ. Οι βασικοί όροι και οι προϋποθέσεις για συμμετοχή στην διοργάνωση, που ισχύουν μέχρι αυτή τη στιγμή, αναφέρονται και στην προκήρυξη που είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης. Την προκήρυξη μπορείτε να την διαβάσετε ΕΔΩ

Οι εγγεγραμμένοι δρομείς θα παραλαμβάνουν τους αριθμούς και τα πακέτα συμμετοχής από το σημείο παραλαβής που επέλεξαν κατά την εγγραφή τους, την Παρασκευή 02/07 και το Σάββατο 03/07 σε ώρες που θα ανακοινωθούν από την διοργάνωση

  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Κηφισιά, Αργυροπούλου 4
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Κορυδαλλός, Ταξιαρχών 57
  • Κατάστημα Outrun | Παλαιό Φάληρο, Mαρίνα Φλοίσβου,
  • Κατάστημα Top Cycles | Περιστέρι, Βασ. Αλεξάνδρου 72,
  • Κεντρική είσοδος Άλσους Βεΐκου | Λεωφ. Βεΐκου, Γαλάτσι

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected].

Διαρκής ενημέρωση για το Veikou Trail παρέχεται επίσης μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης www.veikoutrail.gr και της σελίδας facebook www.facebook.com/veikoutrail.

“Τρέξε στο βουνό μέσα στην πόλη”

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Γιατί ειδικά οι δρομείς δεν πρέπει να κοιμούνται με ανεμιστήρα το βράδυ

Γιατί ειδικά οι δρομείς δεν πρέπει να κοιμούνται με ανεμιστήρα το βράδυ

Σε αυτές τις τόσο θερμές μέρες του καλοκαιριού, ο βραδινός ύπνος δεν είναι μια εύκολη υπόθεση και ειδικά αν στο σπίτι δεν υπάρχει κλιματιστικό. Η ζέστη είναι τόσο έντονη που ο βραδινός ύπνος γίνεται αληθινό μαρτύριο.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι αγορές αδειάζουν από τους ανεμιστήρες: όσοι δεν έχουν κλιματιστικό αγοράζουν έναν ανεμιστήρα και τα βράδια τον χρησιμοποιούν χωρίς διακοπή.

Αν είσαι δρομέας και έχεις κάνει την παραπάνω επιλογή, τα νέα δεν είναι καλά για εσένα: είναι μια από τις χειρότερες επιλογές που μπορείς να κάνεις το να κοιμάσαι το βράδυ με έναν ανεμιστήρα. Είναι πολύ κακό από άποψη υγιεινής και είναι δεδομένο πως θα έχεις προβλήματα με το τρέξιμό σου.

Ας μην ξεχνάμε, ότι ο ύπνος είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της προπόνησης, αλλά και της προετοιμασίας πριν από έναν αγώνα.

Σκόνη…

Όπως τονίζεται στο «The Sleep Advisor», την αμερικάνικη ιστοσελίδα που ειδικεύεται σε θέματα ύπνου, η λειτουργία του ανεμιστήρα μπορεί να κάνει το δωμάτιο πιο δροσερό αλλά ταυτόχρονα το γεμίζει με σκόνη. Ουσιαστικά «σηκώνει» ό,τι σκόνη υπάρχει μέσα στο δωμάτιο και την διαχέει στον αέρα, γεγονός που προκαλεί προβλήματα με την αναπνοή τα οποία θα έχουν άμεσο αντίκτυπο και στις προπονήσεις σας. Ειδικά αν είστε αλλεργικοί ή έχετε άσθμα, ο ανεμιστήρας το βράδυ είναι η χειρότερη δυνατή επιλογή.

«Κοιτάξτε προσεκτικά τον ανεμιστήρα σας. Θα διαπιστώσετε ότι μαζεύει σκόνη στις λεπίδες του και όλη αυτή η σκόνη πετάει στην ατμόσφαιρα κάθε φορά που τον ανοίγετε», αναφέρει χαρακτηριστικά το «The Sleep Advisor».

Αναπνοή

Υπάρχουν όμως και άλλοι λόγοι που ένας δρομέας δεν πρέπει να κοιμάται με ανεμιστήρα το βράδυ. Ένας σημαντικός από αυτούς είναι πως ο ανεμιστήρας στεγνώνει το δέρμα σας καθώς και τα ρινικά σας περάσματα και αν τα τελευταία γίνουν πολύ στεγνά το σώμα σας παράγει αυτόματα υπερβολικά πολύ οξυγόνο με αποτέλεσμα να έχετε δυσκολία στην αναπνοή. Επίσης, η μύτη σας θα είναι υπερβολικά υγρή, σε ενοχλητικό βαθμό, κάθε φορά που θα τρέχετε.

Κράμπες

Αν όλα αυτά δεν σας φτάνουν τότε προσθέστε και τις μυϊκές κράμπες, που είναι με διαφορά ο χειρότερος εφιάλτης ενός δρομέα. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ειδικοί του «The Sleep Advisor»: «Οι άνθρωποι που κοιμούνται με τον αέρα να τους χτυπάει, μπορεί να ξυπνήσουν με δύσκαμπτους μύες, γιατί ο συμπυκνωμένος δροσερός αέρας μπορεί να κάνει τους μύες να συμπιέζονται και να υποφέρουν από κράμπες. Επίσης, ένα πολύ συχνό πρόβλημα για τους ανθρώπους που κοιμούνται μαζί του με τον ανεμιστήρα κοντά στο πρόσωπο και το λαιμό τους είναι να ξυπνάνε με πονόλαιμο».

Ενώ λοιπόν ο ύπνος με έναν ανεμιστήρα φαίνεται σαν ο μοναδικός τρόπος για να αντιμετωπιστεί η ζέστη, μάλλον πρέπει να δοκιμάσετε άλλα πράγματα όπως μια δροσερή φανέλα σε ένα μπολ με νερό κοντά στο κρεβάτι σας ή το προσπαθήσετε να κοιμάστε πολύ κοντά σε ένα ανοιχτό παράθυρο.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα κάνετε καλό ύπνο χωρίς κλιματισμό στον καύσωνα!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend