Πώς θα διαλέξεις το κατάλληλο στρώμα γυμναστικής

Βruce Μars on Unsplash

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε γιατί χρειάζεσαι στρώμα γυμναστικής , ποια είναι τα διάφορα είδη των στρωμάτων ανάλογα με την άσκηση που κάνεις (yoga , Pilates ή γυμναστήριο) ωστε να είσαι ενημέρωμενος και να κάνεις τη σωστή επιλογή και τη σωστή αγορά χωρίς να σπαταλάς άσκοπα τον χρόνο σου και τα χρήματα σου .

ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΣΤΡΩΜΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ;

Μα φυσικά για να μην τραυματίζεσαι , να μην πονάς και να κάνεις ένα άνετο workout προστατεύοντας τις αρθρώσεις σου.
Αν για παράδειγμα γυμνάζεσαι σε ένα λείο πάτωμα τότε το στρώμα θα σε βοηθήσει να μην γλιστράς (πχ από τον ιδρώτα) ενώ αν γυμνάζεσαι σε ένα πάτωμα crossfit – γυμναστηρίου τότε θα γλιτώσεις τις εκδορές ενώ θα προστατεύσεις τις αρθρώσεις.

Επιπλέον, το στρώμα θα μετατρέψει οποιαδήποτε επιφάνεια και χώρο (το σπίτι , το γραφείο) σε γυμναστήριο. Διάλεξε το μοτίβο και το χρώμα που σε εμπνέει και ταιριάζει σε σένα και στον χώρο σου.

Στην περίπτωση που κάποιο βαράκι, kettlebell ή άλλο βαρύ αντικείμενο πέσει , το στρώμα θα απορροφήσει τον κραδασμό και θα γλιτώσεις τη ζημιά στο σπίτι.Τώρα που γνωρίζεις το γιατί  ας δούμε ποιο είναι το καλύτερο στρώμα γυμναστικής για εσένα.

ΔΙΑΛΕΞΕ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΣΟΥ (ΣΤΡΩΜΑ ΠΙΛΑΤΕΣ , ΣΤΡΩΜΑ YOGA , ΚΛΑΣΙΚΟ ΣΤΡΩΜΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ )

Ανάλογα την δραστηριότητα που κάνεις αλλά και την προσωπικότητα σου (πχ αν είσαι οικολόγος) το κάθε στρώμα έχει διαφορετικό πάχος, μήκος , πλάτος , σχήμα (ναι! υπάρχουν και κυκλικά) αλλά και απο διαφορετικά υλικά!

Στρώμα Pilates

Συνήθως είναι 1.5 με 1.9 εκατοστά πάχος , 140-190 εκατοστά μήκος και 58-100 εκατοστά πλάτος. Η επιφάνεια τους είναι αντιολισθητική και ειδικά το κάτω μέρος. Είναι κλειστής κυψέλης TPE ( Thermal Plastic Elastomer ) . Είναι πιο χοντρά από τα στρώματα Yoga. Μπορείς να δεις το Theraband Mats 1,5*60*190 cm κατασκευασμένο στην Ολλανδία  που είναι φτιαγμένα από πολυαιθυλένιο και άρα 75% ελαφρύτερα από τα συμβατικά στρώματα. Επειδή είναι κλειστής κυψέλης δεν απορροφούν ιδρώτα και άρα δεν αναπτύσσουν μικρόβια, ενώ έχουν πολλά χρόνια ζωής αφού δεν φθείρονται. Επειδή δεν περιέχουν PVC δεν «μαζεύουν». Βρες τα εδώ

Στρώμα Yoga

Είναι το λεπτότερα από όλα τα είδη στρωμάτων (0,3-0,6cm) πάχος και μήκος 120-190cm με πλάτος 58-100cm.
Είναι επιπλέον κατασκευασμένα από φυσικά υλικά όπως βαμβάκι , φυσικό λατέξ (τα οποία τα κάνουν πολύ ευαίσθητα στη φθορά) ή κλειστής κυψέλης PVC .Ανάλογα με το είδος της Yoga μπορεί να αλλάζει και το στρώμα. Για παράδειγμα στη Hatha Yoga ή Power Yoga πρέπει να είναι πλήρως αντιολισθητικά με εξαιρετική λαβή.

Οι ασκούμενοι της Hot Yoga ίσως θα πρέπει να επιλέξουν ένα mat με πιο πάνινη επιφάνεια ώστε να απορροφάται ο ιδρώτας καλύτερα. Στην περίπτωση της Vinyasa Yoga το στρώμα θα πρέπει να γλιστράει λίγο για να γίνονται απρόσκοπτα οι κινήσεις. Καθαρίζονται εύκολα με σαπούνι και νερό. Μπορείς να δεις  το Warrior Yoga Mat που σου προτείνουμε εδώ.

Στρώμα Γυμναστικής

Συνήθως το χρησιμοποιούμε για warm up ή cool down μετά την άσκηση, ή για κοιλιακούς. Το μέγεθος τους ποικίλει 50-190cm με πάχος 1,5-2,5cm (ιδανικό για τη στήριξη των γονάτων) και πλάτος 60-100cm. Και αυτά είναι κατασκευασμένα από PVC κλειστής κυψέλης. Προτείνουμε το Theraband exercise mat 60*190*2.5cm κατασκευασμένο και αυτό στην Ολλανδία και με πολύ μακρά διάρκεια ζωής. Μπορείς να το βρεις εδώ

Τώρα Ξέρεις ποιο στρώμα να επιλέξεις! Καλά ψώνια!

Α!! ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΣΥΝΔΥΑΣΕΙΣ ΜΕ ΑΛΛΑ ΟΡΓΑΝΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΟΠΩΣ  ΛΑΣΤΙΧΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ , ΒΑΡΑΚΙΑ ΚΑΙ ΜΠΑΛΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.

Πηγή: www.physiomart.gr

Previous ArticleNext Article

Ο σίγουρος τρόπος να απαλλαγείτε από το λίπος στην κοιλιά

Christopher Campbell on Unsplash

Για να απαλλαχθείτε από το κοιλιακό λίπος δεν υπάρχει μαγικός τρόπος. Θα πρέπει να κάνετε στοχευμένες ασκήσεις στη γυμναστική και να επιλέξετε συγκεκριμένη διατροφή. Και κυρίως το δεύτερο.

Οι κοιλιακοί μπορεί να ενισχύσουν τον πυρήνα σου, αλλά δεν θα κάψουν το λίπος – και γι ‘αυτό το μυστικό κρύβεται στη διατροφή.

Κατανάλωνε λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς, σπόρους, φασόλια, γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά και άπαχη πρωτεΐνη, όπως πουλερικά και αυγά καθώς και ψάρια τα οποία περιέχουν και τα απαραίτητα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Γιατί το λίπος γύρω από την κοιλιά “απειλεί” την καρδιά σας;

Κόψε τη ζάχαρη!

Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν έχεις μια διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως και με ελεγχόμενες θερμίδες μπορείς να εξαφανίσεις το λίπος της κοιλιάς.

Ωστόσο πρέπει να παρακολουθείς τις μερίδες σου. Είναι πολλοί εκείνοι που κάνουν το λάθος να τρώνε μεν υγιεινές τροφές αλλά οι μερίδες τους να είναι πάρα πολύ μεγάλες.

Αν κάνεις έξυπνες επιλογές στις τροφές και περιορίσεις την θερμιδική πρόσληψη θα αρχίσεις να χάνεις σωματικό λίπος.

Τι θα σου συμβεί αν κόψεις τη ζάχαρη για 9 μέρες;

Ωστόσο να ξέρεις ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος να εξαφανιστεί τελείως η κοιλιά σου. Μπορεί να χάσεις λίπος στο πρόσωπο, τους γοφούς, τους γλουτούς και στο στήθος. Αλλά το τελευταίο λίπος που θα χαθεί θα είναι από την κοιλιά.

Ευτυχώς, η άσκηση μπορεί να συμβάλλει τα δέοντα όταν πρόκειται για το ενοχλητικό λίπος.

Το σπλαγχνικό λίπος ανταποκρίνεται καλά όταν ξεκινάς άσκηση σε συνδυασμό με ειδική διατροφή. Και ενώ τα ατελείωτα ροκανίσματα δεν είναι το εισιτήριό σου για μία επίπεδη κοιλιά, είναι ωστόσο σημαντικό να γυμνάσεις τον μέσο κορμό σου.

Διαβάστε επίσης: Να τρέχω γρήγορα ή αργά για να χάσω περισσότερο λίπος;

Μετά από πόση ώρα προπόνησης χρειάζομαι ηλεκτρολύτες;

Gabriel Matula on Unsplash

Γράφει ο Πάρης Παπαχρήστος*

Πίσω από αυτή την ερώτηση ακολουθούν και άλλες ερωτήσεις, όπως: Να πάρω ηλεκτρολύτες; Να πάρω ενεργειακά ποτά; Να πάρω τζελ;

Τι συμβαίνει όταν ιδρώνουμε;

Ας μιλήσουμε πρώτα για το τι συμβαίνει όταν ιδρώνεις, το σώμα σου ίσως να παράγει από μισό έως τρία λίτρα ιδρώτα την ώρα.  Από τι εξαρτάται όμως το νούμερο αυτό;

  • από το επίπεδο άσκησης και από τις περιβαλλοντικές συνθήκες, δηλαδή πόσο ζεστό ή υγρό είναι το κλίμα
  • κατά πόσο είσαι εξοικειωμένος με τις περιβαλλοντικές συνθήκες
  • από το επίπεδο της σωματικής δραστηριότητας που θα κάνεις
  • από το πόσο πολύ ή πόσο δύσκολα ιδρώνεις

Η απώλεια υγρών θα μπορούσε να σου προκαλέσει αφυδάτωση, κι αυτό μπορεί να αντικατασταθεί πίνοντας απλά νερό.

Δεν χάνεις, όμως, μόνο νερό όταν ιδρώνεις

Χάνεις επίσης και ηλεκτρολύτες όπως νάτριο, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο και χλώριο. Οι μέσες απώλειες νατρίου είναι 1000mg ανά ώρα! Αυτό είναι σχεδόν μισό κουταλάκι του γλυκού επιτραπέζιο αλάτι.

Υπονατριαιμία

Η υπερβολική και εκτεταμένη εφίδρωση μπορεί να οδηγήσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα νατρίου στο αίμα, μια σοβαρή κατάσταση που ονομάζεται υπονατριαιμία. Σε μία τέτοια κατάσταση , το να πιεις πολύ νερό (χωρίς ηλεκτρολύτες), μπορεί να χειροτερέψει την κατάσταση με περαιτέρω αραίωση της συγκέντρωσης του νατρίου στο αίμα.

Μου αρέσει η Άσκηση

Εάν παίζεις ένα σετ τένις ή τρέχεις 5 χιλιόμετρα στο πάρκο και είσαι (και αισθάνεσαι) καλά, πιθανόν είσαι εντάξει αν πίνεις μόνο νερό. Αλλά εάν πρόκειται να «ιδρώσεις» για περισσότερο από 60-90 λεπτά είναι σημαντικό να σκεφτείς την αναπλήρωση αυτών των ηλεκτρολυτών που θα χάσεις.

Ένας εύκολος τρόπος αναπλήρωσης των ηλεκτρολυτών είναι να καταναλώσεις κάτι αλμυρό. όπως αλατισμένους ξηρούς καρπούς. Θα μπορούσες να διαλέξεις να κάνεις ένα μικρό διάλειμμα κάθε δυο ώρες και να έχεις μαζί σου ένα γρήγορο σνακ, μαζί με άφθονο νερό. Ένα αλμυρό σνακ θα μπορούσε γρήγορα να αναπληρώσει το νάτριο που έχασες καθώς και μικρότερες ποσότητες άλλων μεταλλικών στοιχείων.

Είμαι Αθλητής, τι μπορώ να κάνω;

Για τους αθλητές που ασχολούνται με τα αθλήματα αντοχής, η κατανάλωση τροφής πιθανότερα μπορεί να μην είναι εφικτή. Εκεί φαίνεται πως τα αθλητικά ποτά μπορούν να δώσουν τη λύση. Αυτά τα αθλητικά ποτά μπορούν να σε βοηθήσουν να αναπληρώσεις τα υγρά που έχασες, αλλά μπορεί να μην παρέχουν αρκετό νάτριο για να διατηρήσουν τις απώλειες εντελώς. Δες στον πίνακα που ακολουθεί μερικά παραδείγματα, για να είσαι προετοιμασμένος.

Αθλητικά ποτάΝ Νάτριο
Gatorade (500ml) 450mg
PowerAde Bατόμουρο (μπλε) (500ml) 250mg
PowerAde Πορτοκάλι (πορτοκαλί) (500ml) 150mg
PowerAde Κόκκινο πορτοκάλι (κόκκινο)(500ml) 250mg
Τζελ
GU energy με γεύσεις (ανά συσκευασία 32g)
Αλατισμένο καρπούζι 125mg
Αλατισμένη καραμέλα 125mg
Σοκολάτα 50mg
Εσπρέσο 60mg
Καραμέλα 60mg
Βατόμουρο 55mg
Βανίλια 60mg
Μανταρίνι-πορτοκάλι 55mg
Λεμόνι 55mg
Φράουλα-μπανάνα 55mg
Hammer energy με γεύσεις (ανά συσκευασία 32g):
Μήλο-κανέλα 25mg
Μπανάνα 25mg
Μύρτιλο βουνού 20mg
Πραλίνα φουντουκίου 30mg
Σοκολάτα 35mg
Εσπρέσο 35mg
Πορτοκάλι 30mg
Φυστικοβούτυρο 35mg
Φυστικοβούτυρο-σοκολάτα 35mg
Τροπικό 25mg
Βανίλια 25mg
Maurten gel 100 (ανά συσκευασία 40g) 34mg
Τσίχλες
GU energy (ανά δόση, 4 καραμελάκια) 40mg
Squeezy energy fruit gum (ανά φακελάκι, 50g) 50mg
Δισκία Νατρίου (ανά δισκίο)
GU roctane electrolyte 140mg
Saltstick FASTCHEWS 100mg
Hammer extreme Endurolytes 120mg
Hammer Fizz Endurolytes 200mg
Zero Electrolyte 200mg
PowerHealth hydrolytes 250mg

Μπορείς επίσης να προσθέσεις μια πρέζα θαλασσινό αλάτι στο μπουκάλι του νερού σου, για να αυξήσεις την κατανάλωση σε νάτριο.

Συμπερασματικά

Αν ασκείσαι για λιγότερο από 90 λεπτά, δε θα χρειαστεί να ανησυχήσεις για την αντικατάσταση των ηλεκτρολυτών. Επίσης δεν χρειάζεσαι επιπλέον ζάχαρη ή υδατάνθρακες για να τροφοδοτήσεις τους μύες σου. Μπορείς να πιεις νερό για να αντικαταστήσεις τα υγρά και θα μπορέσεις να αντικαταστήσεις τους ηλεκτρολύτες στο επόμενο γεύμα σου. Να θυμάσαι να πίνεις αρκετά υγρά για να παραμείνεις ενυδατωμένος!

* Ο Πάρης Παπαχρήστος παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες τροποποίησης διατροφικής συμπεριφοράς για πάνω από 15 χρόνια, συμβάλλοντας σε βελτίωση της ποιότητας ζωής.  Ως πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος, M.Sc. έχει ευρύτερη επιστημονική γνώση, η οποία συνδυάζεται στις διαιτολογικές συνεδρίες με την προσωπική του εμπειρία. Δείτε άρθρα του στο diaitologos.gr

x
Send this to a friend