Να κάνω φυσικοθεραπεία μόνο μετά από τραυματισμούς;

Photo by Terry Shultz on Unsplash

Από τον Νάσος Κουτσουραδής, Φυσικοθεραπευτής, Χαλκίδα

Οι φυσιοθεραπευτές θεωρούν το σώμα ως σύνολο, αντί να εστιάζουν απλώς στις μεμονωμένες πτυχές ενός τραυματισμού ή μιας ασθένειας.

Μερικές από τις κύριες προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται από τους φυσιοθεραπευτές περιλαμβάνουν:

Συμβουλευτική παρέμβαση: οι φυσιοθεραπευτές μπορούν να δώσουν γενικές συμβουλές για πράγματα που μπορούν να επηρεάσουν την καθημερινή σας ζωή, όπως η στάση του σώματος και οι σωστές τεχνικές ανύψωσης ή μεταφοράς για να βοηθήσουν στην πρόληψη τραυματισμών. Επίσης , μέσα από την αξιολόγηση και την λήψη ιστορικού μπορούν αν κρίνουν να παραπέμψουν τον ασθενή τους στο να επισκεφτεί έναν άλλον ειδικό που συμπληρωματικά θα συνεργαστεί για το καλό του ασθενή.

Κινησιοθεραπεία, θεραπευτική άσκηση κατά παθολογία, προοδευτικότητα ειδικής άσκησης, πρόληψη τραυματισμών: μπορεί να συνιστώνται ασκήσεις για τη βελτίωση της γενικής υγείας και κινητικότητάς σας και για την ενίσχυση συγκεκριμένων σημείων του σώματός σας

Χειροθεραπεία: όπου ο φυσιοθεραπευτής χρησιμοποιεί τα χέρια του για να βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου και της δυσκαμψίας και να ενθαρρύνει την καλύτερη κίνηση του σώματος.

Υπάρχουν και άλλες τεχνικές που μερικές φορές μπορούν να χρησιμοποιηθούν, όπως ασκήσεις που πραγματοποιούνται στο νερό (υδροθεραπεία ή υδροθεραπεία) ή βελονισμός.

Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια δεν πρέπει κανείς να τραυματιστεί ή να αποκτήσει μία σοβαρή πάθηση για να περάσει την πόρτα ενός φυσικοθεραπευτηρίου. Υπάρχει πολύ μεγάλη μερίδα συνανθρώπων που μετά την αξιολόγηση από τον ιατρό τους, δοκιμάζουν πρώτα την φυσικοθεραπεία και έτσι γλιτώνουν την φαρμακευτική αγωγή (η οποία πάντα έρχεται με τις παρενέργειές της).

Επίσης, η προληπτική φυσικοθεραπεία αποτελεί συχνό φαινόμενα στα ελληνικά ιδιωτικά εργαστήρια φυσικοθεραπείας. Τι μπορεί να σημαίνει προληπτική φυσικοθεραπεία;

  1. Μασάζ: θεραπευτική μάλαξη ή αθλητικό μασάζ, στοχευμένο σε συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες ή ολικό (σε όλο το σώμα)
  2. Μέσα θεραπείας: που στόχο έχουν να αιματώσουν καλά την περιοχή και να προσφέρουν ανακούφιση και χαλάρωμα στον κουρασμένο, από τις συνηθισμένες δραστηριότητες, ιστό
  3. Χειροθεραπεία: Μέσω της χειροθεραπεία, ο ειδικός μυοσκελετικός φυσικοθεραπευτής κινητοποιεί για να βελτιώσει το εύρος κίνησης ή να επαναφέρει την ομαλή λειτουργία του νευρομυοσκελετικού συστήματος. Φυσικά, όλοι όσοι έχουν κάνει χειροθεραπεία μπορούν με σιγουριά να αναφέρουν την ευχαρίστηση και την ανακούφιση μετά τους χειρισμούς που ολοκληρώθηκαν με τα αγαπημένα μας «κρακ»!!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ο μοναδικός τρόπος για να… πέσει η κοιλίτσα

Christopher Campbell on Unsplash

Για να απαλλαχθείτε από το κοιλιακό λίπος δεν υπάρχει μαγικός τρόπος. Θα πρέπει να κάνετε στοχευμένες ασκήσεις στη γυμναστική και να επιλέξετε συγκεκριμένη διατροφή. Και κυρίως το δεύτερο.

Οι κοιλιακοί μπορεί να ενισχύσουν τον πυρήνα σου, αλλά δεν θα κάψουν το λίπος – και γι ‘αυτό το μυστικό κρύβεται στη διατροφή.

Κατανάλωνε λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, ξηρούς καρπούς, σπόρους, φασόλια, γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά και άπαχη πρωτεΐνη, όπως πουλερικά και αυγά καθώς και ψάρια τα οποία περιέχουν και τα απαραίτητα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Πώς το λίπος γύρω από την κοιλιά επηρεάζει την καρδιά σας;

Κόψε τη ζάχαρη!

Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν έχεις μια διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως και με ελεγχόμενες θερμίδες μπορείς να εξαφανίσεις το λίπος της κοιλιάς.

Ωστόσο πρέπει να παρακολουθείς τις μερίδες σου. Είναι πολλοί εκείνοι που κάνουν το λάθος να τρώνε μεν υγιεινές τροφές αλλά οι μερίδες τους να είναι πάρα πολύ μεγάλες.

Αν κάνεις έξυπνες επιλογές στις τροφές και περιορίσεις την θερμιδική πρόσληψη θα αρχίσεις να χάνεις σωματικό λίπος.

Τι θα σου συμβεί αν κόψεις τη ζάχαρη για 9 μέρες;

Ωστόσο να ξέρεις ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος να εξαφανιστεί τελείως η κοιλιά σου. Μπορεί να χάσεις λίπος στο πρόσωπο, τους γοφούς, τους γλουτούς και στο στήθος. Αλλά το τελευταίο λίπος που θα χαθεί θα είναι από την κοιλιά.

Ευτυχώς, η άσκηση μπορεί να συμβάλλει τα δέοντα όταν πρόκειται για το ενοχλητικό λίπος.

Το σπλαγχνικό λίπος ανταποκρίνεται καλά όταν ξεκινάς άσκηση σε συνδυασμό με ειδική διατροφή. Και ενώ τα ατελείωτα ροκανίσματα δεν είναι το εισιτήριό σου για μία επίπεδη κοιλιά, είναι ωστόσο σημαντικό να γυμνάσεις τον μέσο κορμό σου.

Η σανίδα είναι μια εξαιρετική άσκηση και γίνεται όλο και πιο δημοφιλής σε όλο το κόσμο επειδή είναι τόσο αποτελεσματική. Εστιάζει στην εξάσκηση των κοιλιακών σας μυών, αλλά δουλεύει και άλλες μυϊκές ομάδες του σώματος, κάτι που την καθιστά ιδανική για απώλεια βάρους.

Διαβάστε επίσης: Να τρέχω γρήγορα ή αργά για να χάσω περισσότερο λίπος;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Πως θα αγαπήσετε βήμα – βήμα το σώμα σας!

Πως θα αλλάξετε βήμα - βήμα το σώμα σας

Της Κωνσταντίνας Υφαντή*

Η εικόνα του σώματος είναι ο τρόπος που αντιλαμβάνεται κάποιος το σχήμα και το μέγεθος του σώματός του. Αποτελεί βασική πτυχή του εαυτού μας και παράγοντας που ασκεί καθοριστική παρέμβαση στη ψυχική υγεία του ατόμου.

Ο βαθμός στον οποίο τα άτομα νιώθουν ικανοποιημένα με την εικόνα τους, επηρεάζει σημαντικά την αυτοεκτίμησή τους.

Δυστυχώς, η αρνητική εικόνα του σώματος αποτελεί πλέον, ένα πρόβλημα που επηρεάζει τόσο τις γυναίκες όσο και τους άνδρες. Πολλοί άνθρωποι (είτε αντιμετωπίζουν κάποια διατροφική διαταραχή είτε όχι) πάσχουν από μια αρνητική εικόνα του σώματος.

Αν και ως διαδικασία μπορεί να είναι δύσκολη και χρονοβόρα, ο τρόπος που σκέφτεστε για τον εαυτό σας, μπορεί να αλλάξει.

Συμβουλές για να αποκτήσετε μια πιο θετική εικόνα σώματος

Κοιτάξτε πέρα από τη ζυγαριά

Πολύ συχνά, οι άνθρωποι κρεμιούνται από το νούμερο στη ζυγαριά, αντί να δίνουν προσοχή στο πώς αισθάνονται με το σώμα σας. Αντί να επικεντρώνεστε σε έναν αριθμό, δώστε προσοχή στο πώς αισθάνεστε το πρωί όταν ξυπνάτε ή όταν τρέχετε να προλάβετε το λεωφορείο. Επίσης, ελέγξτε για όλους τους άλλους αριθμούς της υγείας σας,το σάκχαρο, τη χοληστερόλη και την αρτηριακή σας πίεση. Αυτοί οι αριθμοί μπορεί να δώσουν μια καλύτερη εικόνα της υγείας σας από ότι το βάρος σας από μόνο του.

Μηνύματα στον καθρέφτη

Σταθείτε μπροστά από τον καθρέφτη και φωνάξτε «Είσαι υπέροχος-η». Στόχος είναι να επαν-εκπαιδεύσετε το μυαλό σας να σκέφτεται θετικά για το σώμα σας. Για να επιταχύνετε τη διαδικασία βάλτε σημειώματα με θετικά μηνύματα στον καθρέφτη σας για να υπενθυμίσετε στον εαυτό σας τα καλά σας χαρακτηριστικά είτε αυτά αφορούν στην εμφάνισή σας, είτε στον χαρακτήρα σας.

Υπερασπιστείτε το σώμα σας

Συμπεριφερθείτε στον εαυτό σας όπως θα συμπεριφερόσασταν στους άλλους και θα δείτε τις αρνητικές σας σκέψεις να μειώνονται με την πάροδο του χρόνου. Απαλλαγείτε από τα πράγματα στη ζωή σας που σας κάνουν να αισθάνεστε κατώτεροι, όπως τους φίλους που σας κρίνουν αρνητικά, τα περιοδικά μόδας και τις τηλεοπτικές εκπομπές με τα supermodels. Αν ένα μέλος της οικογένειας ή κάποιος φίλος σας κάνει να αισθάνεστε άσχημα για τον τρόπο που δείχνετε, μιλήστε του.

Ασκηθείτε

Είναι πολύ ωραία η αίσθηση που έχουμε για το σώμα μας, όταν ασκούμαστε. Πολλοί άνθρωποι όταν σκέφτονται την άσκηση, το μυαλό τους πάει στο γυμναστήριο ή στο τρέξιμο. Ωστόσο, η άσκηση όμως μπορεί να περιλαμβάνει και πιο απλά πράγματα, όπως το περπάτημα ή τον χορό. Μπορείτε επίσης να κάνετε ομαδικά προγράμματα, όπως γιόγκα ή αερόμπικ.

Χαλαρώστε

Ξεχάστε τους άκαμπτους κανόνες. Ακόμη κι αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, δεν πειράζει να ξεφύγετε μία φορά. Αν δε φάτε το κομμάτι τούρτας στο πάρτι, είναι πιο πιθανό να το παρακάνετε κάποια στιγμή αργότερα. Μην χαρακτηρίζετε τις τροφές ως «κακές» ή «καλές». Θα αισθανθείτε χειρότερα για τον εαυτό σας και το σώμα σας αν φάτε κάτι που δεν είναι στο δικό σας ορισμό της «καλής τροφής».

Σταματήστε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με τους άλλους

Ο καθένας έχει κάτι που εύχεται να μπορούσε να αλλάξει στο σώμα του. Επιθυμώντας να είχατε τους μηρούς κάποιου άλλου σας κάνει να χάνετε τη μοναδικότητά σας. Η ανάδειξη των χαρακτηριστικών που σας αρέσουν, θα ενισχύσει το ηθικό σας και θα ελαχιστοποιήσει τα πράγματα που δεν σας αρέσουν.

Διαβάστε ακόμα: Διατροφή ή γυμναστική: Τι βοηθά περισσότερο στην απώλεια βάρους;


*H Κωνσταντίνα-Χριστίνα Υφαντή, είναι Διαιτολόγος –Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση(M.Sc. – MMedSci) στην δημόσια υγεία και διατροφή, καθώς και μετεκπαιδευτικά σεμινάρια στο Κέντρο Ψυχολογικών Εφαρμογών (ΚΕΨΕΦ): “Πέρα από τα όρια της Δίαιτας” και “Δεξιότητες επικοινωνίας και συμβουλευτικής για διαιτολόγους”. Άρθρα της θα βρείτε στο www.mednutrition.gr 

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend