Η διαλειμματική προπόνηση σε βελτιώνει και σε ξεαγχώνει!

Η διαλειμματική (τρέξιμο-περπάτημα) σε βελτιώνει και σε ξεαγχώνει!

Ορισμένοι έχουν την συνήθεια να περπατούν καθημερινά. Άλλοι να τρέχουν. Και, όμως, ο συνδυασμός και των δύο είναι εκείνος που βελτιώνει την απόδοσή σου και βοηθάει την υγεία σου. Κοινώς, διαλειμματική προπόνηση.

Πρώτη φορά το 1972

Ο Αμερικανός προπονητής μεγάλων αποστάσεων Τζεφ Γκάλογουεϊ που συμμετείχε στην Ολυμπιακή Ομάδα των ΗΠΑ το 1972, ήταν ο πρώτος που εφάρμοσε αυτήν την τακτική, ακόμα και σε αγώνες!

Ειδικοί επιστήμονες εξηγούν στην εφημερίδα New York Times πως ανάλογα με το επίπεδο της φυσικής του κατάστασης, κάθε δρομέας μπορεί να τρέχει για 1 λεπτό και να περπατάει για άλλο 1, είτε κάνει προπόνηση είτε συμμετέχει σε μαραθώνιο δρόμο.

Οι πιο πεπειραμένοι δρομείς μπορούν να εντάξουν στην προπόνηση αλλά και στον αγώνα τους 1 λεπτό περπάτημα για κάθε 1,5 χιλιόμετρο τρεξίματος.

Η τεχνική θεωρία

Σύμφωνα με την τεχνική και την θεωρία του Γκάλογουεϊ, αυτά τα διαλείμματα με περπάτημα κάνουν το τρέξιμο λιγότερο κουραστικό και μειώνουν τον κίνδυνο τραυματισμού, διότι σε τακτά χρονικά διαστήματα δίνουν στους μυς την ευκαιρία να ξεκουραστούν και ταυτόχρονα βοηθούν το μυαλό να ξεφύγει από το άγχος.

Το διακοπτόμενο τρέξιμο επίσης αποτελεί καλή λύση για τους μεγάλης ηλικίας δρομείς, τους νέους στο τρέξιμο και τους υπέρβαρους που θέλουν να ξεκινήσουν κάποια αθλητική δραστηριότητα και οι οποίοι έτσι μπορούν να συμμετέχουν σε ένα άθλημα που διαφορετικά θα τους ήταν απαγορευμένο.

Όπως έχει διαπιστώσει ο Γκάλογουεϊ, η τεχνική αυτή χει αποδειχθεί πολύ χρήσιμη και για τους βετεράνους ή ερασιτέχνες δρομείς, οι οποίοι θέλουν να βελτιώσουν τους χρόνους τους – δίχως μάλιστα να απαιτείται καθημερινή προπόνηση,

Στην πραγματικότητα, συνιστάται να τρέχει ένας δρομέας τρεις φορές την εβδομάδα, με δύο εύκολες προπονήσεις των 20-60 λεπτών η κάθε μία και μία μεγαλύτερη το Σαββατοκύριακο.

Η εναλλαγή τρεξίματος – βαδίσματος επιτρέπει στους δρομείς να «μαζεύουν» τα χιλιόμετρα που θέλουν δίχως να υποβάλλουν το σώμα τους στο στρες και την πίεση του καθημερινού τρεξίματος.

Διαβάστε ακόμα: Διαλειμματική προπόνηση για αύξηση αντοχής και καύση λίπους

Previous ArticleNext Article

Κάθε λεπτό τρεξίματος βοηθά την υγεία της καρδιάς

Photo by Random Sky on Unsplash

Όσο περισσότερο γυμνάζεται κανείς σε νεότερες ηλικίες, τόσο περισσότερο μειώνεται ο κίνδυνος καρδιακών παθήσεων αργότερα γράφουν επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, σε μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό JAMA Internal Medicine.

Οι νεαροί ενήλικες που ασκούνται έχουν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης δεκαετίες αργότερα από τους συνομηλίκους τους που δεν είναι τόσο δραστήριοι νωρίς στη ζωή.

Η γυμναστική έχει από καιρό συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο καρδιακής νόσου σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Η νέα μελέτη, όμως, προσφέρει νέα στοιχεία ότι η προπόνηση ρουτίνας που ξεκίνησε πριν από χρόνια είναι επίσης πολύ ωφέλιμη.

Μια ώρα τρέξιμο μπορεί να σας προσθέσει επτά ώρες ζωής!

Κάθε λεπτό τρεξίματος ή αερόβιας μετράει

Οι ερευνητές με επικεφαλής τον δρ Ζοάο Λίμα, παρακολούθησε επί πολλά χρόνια σχεδόν 4.900 νεαρούς ενήλικες ηλικίας 19-30 ετών (τους μισούς για 27 χρόνια) και διαπίστωσε ότι εκείνοι με καλή αεροβική ικανότητα είχαν μικρότερο κίνδυνο καρδιακού νοσήματος και θανάτου.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης 273 άτομα πέθαναν. Καρδιακά προβλήματα εμφάνισαν 193 άτομα και από αυτά πέθαναν 73 άτομα.

Η φυσική κατάσταση των συμμετεχόντων αξιολογήθηκε σε νεαρή ηλικία, το 1985 και το 1986, με δοκιμασία στο  διάδρομο που περιλάμβανε μέχρι και 92 λεπτά τρεξίματος, με βαθμιαία αύξηση της ταχύτητας. Για κάθε ένα επιπλέον λεπτό που οι συμμετέχοντες κατάφερναν να τρέξουν στον διάδρομο, ο κίνδυνος θανάτου από κάθε αιτία μειωνόταν 15% και από καρδιακή αιτία κατά 12%.

Πώς το αργό, μέτριο ή γρήγορο τρέξιμο επηρεάζει τη μακροζωία;

Μια ομάδα των συμμετεχόντων υποβλήθηκε στην ίδια δοκιμασία επτά χρόνια μετά την έναρξη της μελέτης. Σ’ αυτή την ομάδα, για κάθε ένα λεπτό μείωσης της ικανότητας να τρέχουν στο διάδρομο, ο κίνδυνος θανάτου αυξανόταν κατά 21% και ο καρδιακός θάνατος κατά 20%.

«Πρέπει όλοι μας από νωρίς να φροντίζουμε την φυσική μας κατάσταση, καθώς φαίνεται να επηρεάζει την υγεία της καρδιάς μας μακροπρόθεσμα» σχολιάζει ο Λίμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παραπάνω αποτέλεσμα της μελέτης προέκυψαν αφού απομονώθηκαν άλλοι παράγοντες υγείας όπως ο διαβήτης τύπου 2 και η παχυσαρκία. Το γεγονός ότι ακόμη και η παχυσαρκία δεν άλλαξε το αποτέλεσμα υπογραμμίζει την ανάγκη να σκεφτούμε την άσκηση ως κάτι περισσότερο από απλώς ένα εργαλείο για απώλεια βάρους, σχολίασαν οι ερευνητές. Το να είναι κανείς σε φόρμα και να διατηρεί τη φυσική του κατάσταση με την πάροδο του χρόνου είναι πολύ σημαντικό για την καρδιά και τη γενική υγεία.

Διαβάστε επίσης: Γιατί το τρέξιμο σας βοηθάει να πάρετε μια σημαντική απόφαση;

Δωρεάν Συμμετοχές απο τον Xortiatis Trail Run για την Μέρα της Γυναίκας

Η διοργάνωση του αγώνα θέλοντας να τιμήσει την Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας  στις 08 Μαρτίου, θα προσφέρει 10 δωρεάν συμμετοχές για 10 τυχερές αθλήτριες,για τον μεγάλο αγώνα των 22 χιλιομέτρων.

Αρκεί οι αθλήτριες να στείλουν τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο,ημερομηνία γέννησης, email ,τηλέφωνο) ,στο email  της διοργάνωσης [email protected], μέχρι την Παρασκευή 28/02 το απόγευμα στις 18:00.

Την ίδια μέρα (Παρασκευή) θα γίνει η κλήρωση και οι τυχερές θα ενημερωθούν απο την διοργάνωση.

Για την διοργάνωση
Ο Τεχνικός Διευθυντής του αγώνα
Στυλιανός Καιάφας

x

Send this to a friend