Η διαλειμματική προπόνηση σε βελτιώνει και σε ξεαγχώνει!

Η διαλειμματική (τρέξιμο-περπάτημα) σε βελτιώνει και σε ξεαγχώνει!

Ορισμένοι έχουν την συνήθεια να περπατούν καθημερινά. Άλλοι να τρέχουν. Και, όμως, ο συνδυασμός και των δύο είναι εκείνος που βελτιώνει την απόδοσή σου και βοηθάει την υγεία σου. Κοινώς, διαλειμματική προπόνηση.

Πρώτη φορά το 1972

Ο Αμερικανός προπονητής μεγάλων αποστάσεων Τζεφ Γκάλογουεϊ που συμμετείχε στην Ολυμπιακή Ομάδα των ΗΠΑ το 1972, ήταν ο πρώτος που εφάρμοσε αυτήν την τακτική, ακόμα και σε αγώνες!

Ειδικοί επιστήμονες εξηγούν στην εφημερίδα New York Times πως ανάλογα με το επίπεδο της φυσικής του κατάστασης, κάθε δρομέας μπορεί να τρέχει για 1 λεπτό και να περπατάει για άλλο 1, είτε κάνει προπόνηση είτε συμμετέχει σε μαραθώνιο δρόμο.

Οι πιο πεπειραμένοι δρομείς μπορούν να εντάξουν στην προπόνηση αλλά και στον αγώνα τους 1 λεπτό περπάτημα για κάθε 1,5 χιλιόμετρο τρεξίματος.

Η τεχνική θεωρία

Σύμφωνα με την τεχνική και την θεωρία του Γκάλογουεϊ, αυτά τα διαλείμματα με περπάτημα κάνουν το τρέξιμο λιγότερο κουραστικό και μειώνουν τον κίνδυνο τραυματισμού, διότι σε τακτά χρονικά διαστήματα δίνουν στους μυς την ευκαιρία να ξεκουραστούν και ταυτόχρονα βοηθούν το μυαλό να ξεφύγει από το άγχος.

Το διακοπτόμενο τρέξιμο επίσης αποτελεί καλή λύση για τους μεγάλης ηλικίας δρομείς, τους νέους στο τρέξιμο και τους υπέρβαρους που θέλουν να ξεκινήσουν κάποια αθλητική δραστηριότητα και οι οποίοι έτσι μπορούν να συμμετέχουν σε ένα άθλημα που διαφορετικά θα τους ήταν απαγορευμένο.

Όπως έχει διαπιστώσει ο Γκάλογουεϊ, η τεχνική αυτή χει αποδειχθεί πολύ χρήσιμη και για τους βετεράνους ή ερασιτέχνες δρομείς, οι οποίοι θέλουν να βελτιώσουν τους χρόνους τους – δίχως μάλιστα να απαιτείται καθημερινή προπόνηση,

Στην πραγματικότητα, συνιστάται να τρέχει ένας δρομέας τρεις φορές την εβδομάδα, με δύο εύκολες προπονήσεις των 20-60 λεπτών η κάθε μία και μία μεγαλύτερη το Σαββατοκύριακο.

Η εναλλαγή τρεξίματος – βαδίσματος επιτρέπει στους δρομείς να «μαζεύουν» τα χιλιόμετρα που θέλουν δίχως να υποβάλλουν το σώμα τους στο στρες και την πίεση του καθημερινού τρεξίματος.

Διαβάστε ακόμα: Διαλειμματική προπόνηση για αύξηση αντοχής και καύση λίπους

Previous ArticleNext Article

Οι “Δρομείς Ελπίδας” στο 6ο Lycabettus Run

Οι "Δρομείς Ελπίδας" στο 6ο Lycabettus Run

Χτίζεται κομμάτι κομμάτι η πυραμίδα της αγάπης και της αλληλεγγύης και σκοπός είναι το ύψος της να είναι ψηλότερο κι από τον λόφο του Λυκαβηττού στους δρόμους του οποίου γλέντησαν την περασμένη Κυριακή οι “Δρομείς Ελπίδας”.Ο ομάδα της καρδιάς γιγαντώνεται με ρυθμούς…σπριντ και τα παιδικά χαμόγελα κάνουν την κάθε Κυριακή γιορτή!

Το 6o Lycabettus Run αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά πεδίον δόξης λαμπρόν για τον “πιλότο” Σπύρο Ρούσση και την ελπιδοφόρα…παρέα του προκειμένου να αποδείξουν πως όλοι έχουν δικαίωμα στις ίσες ευκαιρίες. Τα 11χλμ της διαδρομής αποδείχθηκαν πολύ λίγα, αφού με τέτοια ενέργεια οι “Δρομείς Ελπίδας” θα μπορούσαν να τρέχουν όλη μέρα γύρω από τον Λυκαβηττό σε μια πάντα επιτυχημένη διοργάνωση.

Η παρατεταμένη…συνύπαρξη σε αυτήν την τρελοπαρέα κεφιού και προσφοράς αλλάζει τα δεδομένα σε ολόκληρο το ελληνικό δρομικό κίνημα. Νέα πρόσωπα προστίθενται διαρκώς σε αυτήν την ιδιότυπη κυψέλη του εθελοντισμού και όλοι, παλιοί και νέοι, “Δρομείς Ελπίδας” λαμβάνουν την ίδια ανταμοιβή: γίνονται αιτία καλού!

Στις 10 Μαΐου θα διεξαχθεί η «Ειρηνοδρομία 2020»

Στις 10 Μαΐου θα διεξαχθεί η «Ειρηνοδρομία 2020»

Η “Ειρηνοδρομία”, που εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Παναγούλεια» στη μνήμη του Αλέξανδρου Παναγούλη, που έχασε τη ζωή του δίπλα στην ομώνυμη πλατεία, διοργανώνεται από τον Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού & Περιβάλλοντος του Δήμου Αγίου Δημήτριου σε συνεργασία με το σωματείο κλασσικού αθλητισμού Ο.Φ.Κ.Α Οδυσσέας, είναι υπό την αιγίδα του ΣΕΓΑΣ και υλοποιείται με τη στήριξη του Συλλόγου Ελλήνων Ολυμπιονικών (ΣΕΟ) και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου (ΠΣΑΤ).

Πρόκειται για μια σειρά δρομικών αγωνισμάτων 2,5χλμ, 5χλμ, 10χλμ και 1000μέτρων – διαδρομή ευαισθησίας AMEA. Ο αγώνας των 10 χλμ. είναι πιστοποιημένη διαδρομή από την AIMS και τον ΣΕΓΑΣ η οποία, ενταγμένη στο  επίσημο καλεντάρι του ΣΕΓΑΣ, επιλέγεται τα τελευταία χρόνια από δρομείς όχι μόνο από την Αττική, αλλά και την υπόλοιπη Επικράτεια και το εξωτερικό, καθώς θεωρείται μια από τις πιο «γρήγορες» διαδρομές της Αττικής.

Η “Ειρηνοδρομία” έχει καταφέρει να γίνει ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα δρομικά γεγονότα της Αττικής, καθώς αναδεικνύει την τοπική κοινωνία, εμπλέκει τους πολίτες και ολόκληρη τη μαθητική και αθλητική κοινότητα, προωθώντας τη συμμετοχικότητα και την αγάπη για τον αθλητισμό, έχοντας πάντοτε έντονους συμβολισμούς, όπως η ειρήνη και η αλληλεγγύη. Αξίζει να σημειωθεί πως κάθε χρόνο, μέρος των εσόδων από τις εγγραφές των δρομέων, υποστηρίζουν το έργο ενός κοινωνικού φορέα. Φέτος η Ειρηνοδρομία θα υποστηρίξει την Οργάνωση «Δρομείς της Ελπίδας».

Το σημείο εκκίνησης και τερματισμού καθώς και όλες οι υποστηρικτικές λειτουργίες της Διοργάνωσης αλλά και οι άλλες εκδηλώσεις, που εκείνη την ημέρα θα μετατρέψουν τον αγώνα σε μια γιορτή ειρήνης και συμμετοχής, θα βρίσκονται μπροστά από το Δημαρχείο Αγίου Δημητρίου.

Η ώρα εκκίνησης των αγώνων προγραμματίζεται στις 09:00, στις 10/05/2020.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: https://www.eirinodromia.gr/

x

Send this to a friend