Γιατί οι δρομείς είναι το αγαπημένο… σνακ των κουνουπιών;

Γιατί οι δρομείς είναι το αγαπημένο... σνακ των κουνουπιών;

Αν είσαι δρομέας το ξέρεις πάρα πολύ καλά: τα κουνούπια τρελαίνονται να σου πίνουν το αίμα. Αν σε μια παρέα βρίσκεται ένας δρομέας με άλλους πέντε ανθρώπους που δεν τρέχουν, τότε τα κουνούπια θα μοιραστούν με αισθητή ανισομέρεια πάνω στον ταλαίπωρο δρομέα και θα αφήσουν ανέγγιχτους όλους τους υπόλοιπους.

Το ότι είσαι δρομέας δεν είναι καθόλου ανεξάρτητο από αυτή την πραγματικότητα αλλά μην πανικοβάλλεσαι: αυτό δεν σημαίνει ότι σε έχει χτυπήσει κάποια κατάρα να σου κάνουν επίθεση τα κουνούπια κυρίως κάθε καλοκαίρι. Αντίθετα, υπάρχουν πολύ πιο… ορθολογικοί λόγοι για αυτό.

Αλλά ας τα πάρουμε με τη σειρά…

Γιατί το τσίμπημα του κουνουπιού ερεθίζει το δέρμα;

Ο κνησμός και το πρήξιμο που συνοδεύει ένα τσίμπημα κουνουπιού εμφανίζεται όταν το ανοσοποιητικό σας σύστημα αποκρίνεται σε κάτι που δεν αναγνωρίζει.

«Όταν ένα κουνούπι τσιμπάει, το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να αποθέτει πάνω μας ένα μικρό κομμάτι από το σάλιο του, το οποίο περιέχει πρωτεΐνες που το ανοσοποιητικό μας σύστημα βλέπει ως ξένο σώμα και δημιουργεί μια άμεση αντίδραση για την επίθεση τους», λέει ο Τζόναθαν Ντέι, καθηγητής ιατρικής εντομολογίας στο Πανεπιστήμιο της Φλόριντα και ειδικευόμενος στα κουνούπια. «Αυτή η αντίδραση από τη μεριά του σώματός μας τείνει να περιλαμβάνει ισταμίνη που καταπολεμά αυτές τις πρωτεΐνες και αυτό προκαλεί οίδημα, ερυθρότητα και κνησμό στο επίμαχο σημείο».

Όπως τονίζει ο Ντέι: «Η αντίδραση αυτή συμβαίνει ένα λεπτό ή δύο μετά το τσίμπημα και συνήθως είναι πιο σοβαρή όταν σας τσιμπάει για πρώτη φορά ένα συγκεκριμένο είδος κουνουπιού, δεδομένου ότι το σώμα σας δεν αναγνωρίζει τις πρωτεΐνες του εν λόγω είδους και δεν έχει ακόμα τα αντίστοιχα κύτταρα μνήμης για να αντιμετωπίσουν το τσίμπημα».

Γιατί λοιπόν τα κουνούπια προτιμούν τους δρομείς;

Ο κυριότερος λόγος που οι δρομείς έλκουν σε δυσανάλογους αριθμούς τα κουνούπια είναι επειδή τα τελευταία προσελκύονται από το διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο οι δρομείς παράγουν περισσότερο από τον μέσο όρο των υπόλοιπων ανθρώπων.

«Εάν έχετε υψηλότερο μεταβολικό ρυθμό, απελευθερώνετε περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από κάποιον με χαμηλότερο μεταβολικό ρυθμό και επειδή οι δρομείς αυξάνουν τεχνητά τον μεταβολικό ρυθμό τους κατά τη διάρκεια των διαδρομών, δεν παράγουν απλά πολύ περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι οι υπόλοιποι άνθρωποι -συγκεκριμένα, ίσως τρεις ως και τέσσερις φορές περισσότερο από τους υπόλοιπους- αλλά παράγουν και πολλές άλλες ελκυστικές ουσίες για τα κουνούπια, όπως το γαλακτικό οξύ», επισημαίνει ο Ντέι.

Πως μπορείς να αποφύγεις τα τσιμπήματα;

Το ότι είσαι μαγνήτης για τα κουνούπια δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να πάρεις τις απαραίτητες προλήψεις. Ίσως η καλύτερη από αυτές, είναι να περνάς το χρονικό διάστημα της αποκατάστασής σου μετά από μια προπόνηση ή έναν αγώνα σε έναν κλειστό χώρο, όπου τα κουνούπια δεν μπορούν να φτάσουν σε εσάς.

Ειδικά αν είναι σούρουπο ή αυγή, δηλαδή τις στιγμές της ημέρας που είναι πιο ενεργά. Και αυτό διότι τα κουνούπια αισθάνονται αυτά τα ελκυστικά -για τα ίδια- συστατικά του σώματός σας πολύ έντονα τις πρώτες ώρες μετά την εκγύμναση.

Αν και η αρχική αντίδρασή σας θα είναι να βάλετε πάνω σας ένα αντικουνουπικό σπρέι ενώ τρέχετε, ο Ντέι διαφωνεί: «Ο συνδυασμός του σπρέι με τον ιδρώτα μπορεί να γίνει μια πολύ ενοχλητική συνθήκη για το δέρμα σας».

Ο Ντέι προτείνει αλείφετε το δέρμα σας με αλκοολούχα επιχρίσματα αφού σας έχουν τσιμπήσει κουνούπια προκειμένου να απαλύνεται η φαγούρα. «Το ξύσιμο», σημειώνει, «θα το κάνει χειρότερο και μπορεί να προκαλέσει μόλυνση».

Διαβάστε ακόμα: Γιατί η προπόνηση μπορεί να σας κάνει να βγάζετε… σπυράκια;

Πηγή: /www.runnersworld.com

Previous ArticleNext Article

Τζελάτο ή παγωτό; Ποια είναι η διαφορά τους;

Βρισκόμαστε στην αρχή του καλοκαιριού και όσοι είναι λάτρεις του παγωτού καλό θα είναι να γνωρίζουν τις διαφορές του ιταλικού τζελάτο από το κλασικό παγωτό αμερικανικής προελεύσεως. Εσείς τι θα προτιμήσετε; Ξέρετε πως να διαλέξετε το καλύτερο;

Η πρώτη βασική διαφορά έχει να κάνει με τις λιπαρές ουσίες του γάλακτος που είναι σαφώς χαμηλότερης ποσότητας στο ιταλικό παγωτό σε σύγκριση με αυτό των ΗΠΑ. Ενώ το δεύτερο έχει περιεκτικότητα 25%  σε λίπος, το πρώτο έχει ένα ποσοστό που δεν ξεπερνά το 9%.

Η δεύτερη μεγάλη διαφορά έχει να κάνει με την μεγαλύτερη πυκνότητα του τζελάτο σε σχέση με το αμερικάνικο παγωτό. Το 50% του κλασικού παγωτού είναι… αέρας ενώ το ιταλικό έχει ένα ποσοστό που δεν ξεπερνά το 30%.

Η τρίτη και τελευταία βασική διαφορά έχει να κάνει με το γεγονός ότι το ιταλικό γλύκισμα σερβίρεται 10- 15 βαθμούς πιο ζεστό από το αμερικάνικο. Η θερμοκρασία αυτή ενισχύει την κρεμώδη υφή του τζελάτο και κάνει πιο έντονη την γεύση καθώς λιώνει στο στόμα.

Φτιάξτε εύκολα μόνοι σας “αθλητικό” παγωτό με γεύση φράουλα!

Η ιστορία του τζελάτο

Εκανε την εμφάνισή του κατά την περίοδο της Αναγέννησης όταν ο αλχημιστής Cosimo Ruggieri, δημιούργησε την πρώτη γεύση στο ανάκτορο της οικογένειας Medici στην Φλωρεντία, το fior di latte.

Το καφέ Café Le Procope  έκανε γνωστό το τζελάτο στο ευρύ κοινό όταν άνοιξε τις πόρτες του το 1686 στην πόλη του Παρισιού. Οι παραδοσιακές γεύσεις του τζελάτο περιλαμβάνουν: κρέμα, βανίλια, σοκολάτα, φράουλα, φουντούκι, φιστίκι, λεμόνι, βατόμουρο και ροδάκινο.

Οι πιο σύγχρονες γεύσεις έχουν που αναπτυχθεί, περιλαμβάνουν: ανανά, τιραμισού, μπανάνα, μάνγκο, γιαούρτι, stracciatella, zabajone και amarena.

Το παραδοσιακό τζελάτο παρασκευάζεται με βάση το γάλα, την κρέμα γάλακτος και κρόκους αυγών ανάλογα με την γεύση. Το αμερικανικό παγωτό περιέχει βαριά κρέμα, πλήρες γάλα και αρκετούς κρόκους αυγών γι αυτό και είναι πιο λιπαρό.

Τροφές που προκαλούν ενοχλητικούς πονοκεφάλους

Το παγωτό

Στις ΗΠΑ το παγωτό είναι το πλέον διαδεδομένο επιδόρπιο καθώς το 9% της παραγωγής αγελαδινού γάλακτος προορίζεται για την παρασκευή του παγωμένου γλυκίσματος.

Διαφορές υπάρχουν και στον τρόπο παρασκευής, καθώς το ιταλικό παγωτό απαιτεί εργαστήριο με παστεριωτή, καταψύκτη παρτίδας ειδικά για την παρασκευή ζελατίνης και ένα μπλέντερ βύθισης.

Το παγωτό των ΗΠΑ παράγεται χρησιμοποιώντας συνεχείς καταψύκτες, οι οποίοι συνήθως μεταφέρονται μέσω μιας σήραγγας κατάψυξης στους -40 °, στη συνέχεια διατηρείται σε ψυχρό θάλαμο για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα ώστε να φτάσει στους -18 ° C.

Αν ενδιαφέρεστε για άλλες κατεψυγμένες απολαύσεις, το σορμπέ είναι μια καλή επιλογή, είναι μη γαλακτοκομικό και αποτελείται από φρούτα, ζάχαρη και νερό.

Διαβάστε επίσης: Γιατί το σπανάκι κόβει την όρεξη για γλυκό;

24 σκέψεις που περνούν από το μυαλό κάποιου που τρέχει πρώτη φορά

Το τρέξιμο είναι, αντικειμενικά, ένα από τα πιο απλά και αποτελεσματικά είδη σωματικής άσκησης. Δεν απαιτεί συνδρομή, δεν γίνεται σε γυμναστήριο, μπορείς να το κάνεις οποιαδήποτε στιγμή θέλεις και βοηθάει πολύ στην απώλεια βάρους, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού και την καλύτερη ψυχολογία.

Αν και το τρέξιμο έχει πολλά θετικά, το να πάρει κανείς απόφαση να ξεκινήσει να τρέχει συστηματικά δεν είναι και τόσο εύκολο.

Σε περίπτωση που σκέφτεστε να ξεκινήσετε το τρέξιμο, αυτές είναι μερικές από τις πιο συνηθισμένες σκέψεις που θα περάσουν από το μυαλό σας τις πρώτες φορές (και είναι πέρα για πέρα ρεαλιστικές). Όσοι δεν αγαπούν και τόσο το τρέξιμο, θα ταυτιστούν απόλυτα!

Τα τρία μεγάλα λάθη που κάνουν οι αρχάριοι δρομείς!

1. Μπορώ να τα καταφέρω!

2. Α, δεν είναι τόσο χάλια.

3. Μήπως να γραφτώ σε Μαραθώνιο;

4. Α, κοίτα αυτόν πόσο αργά τρέχει. Ας τον περάσω.

5. Χμμ, έχει αρχίσει να γίνεται δύσκολο.

6. Επικεντρώσου στην αναπνοή σου.

7. Ανυπομονώ να πάω σπίτι και να δω τηλεόραση.

8. Το σιχαίνομαι αυτό το τραγούδι.

9. Αυτό το ζευγάρι μπροστά, τρέχει και μιλάει.

10. ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ.

11. Όπα κράμπα.

12. Ίσως να αρχίσω να πηγαίνω πιο αργά.

13. Μην σταματήσεις να χαϊδέψεις τον σκύλο.

Κάντε μια καλή αρχή στο τρέξιμο με 8 απλά βήματα

14. Ας χαμηλώσω ρυθμό.

15. Αναρωτιέμαι πόσο να έχω τρέξει;

16. Τι; Ούτε 2 χιλιόμετρα;

17. Δεν πρόκειται να ξανατρέξω.

18. Ειλικρινά, είναι ο χειρότερος τρόπος άσκησης.

19. Μόλις τελειώσω θα πιω έναν τόνο νερό.

20. Αυτό το φανάρι μπροστά είναι ο τερματισμός.

21. Θα τελειώσει ποτέ αυτό το μαρτύριο;

22. Τόσο κοντά.

23. Τερμάτισα! Είμαι φανταστικός!

24. Πότε τρέχουμε πάλι;

Διαβάστε επίσης: Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά 30 λάθη που κάνουν οι δρομείς ξανά και ξανά!

x
Send this to a friend