Γιατί είναι καλό να τρέχεις δυο φορές την ημέρα

Photo by Clique Images on Unsplash

Η πρακτική των δύο προπονήσεων μέσα σε μια μέρα είναι συνηθίζεται μόνο από αθλητές πολύ υψηλού επιπέδου. Για τους ερασιτέχνες δρομείς κάτι τέτοιο φαντάζει αδύνατο, τόσο επειδή δεν έχουν χρόνο όσο και επειδή με δυο προπονήσεις σε μια μέρα θα φλέρταραν έντονα με τραυματισμούς. Προσοχή: έτσι φαντάζει. Είναι όμως έτσι;

«Υπάρχει μια εσφαλμένη αντίληψη ότι η συγκεκριμένη πρακτική αφορά μόνο δρομείς μακρινών αποστάσεων, δρομείς που ανήκουν στην ελίτ. Αλλά είναι πολλοί οι δρομείς που μπορούν να επωφεληθούν από αυτή», λέει ο Στιβ Μάγκνε, φυσιολόγος και προπονητής στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον.

Συγκεκριμένα, διάφορες μελέτες δείχνουν ότι ο διπλασιασμός των προπονήσεων ανά την ημέρα μπορεί να ενισχύσει την καύση λίπους, να «εκπαιδεύσει» τον οργανισμό να χρησιμοποιεί πιο αποτελεσματικά το γλυκογόνο και να τονώσει την παραγωγή μιτοχονδρίων.

Μην το παρακάνετε…

«Μάλιστα, όσο μικρότερη είναι η χρονική απόσταση ανάμεσα στις δυο προπονήσεις, τόσο πιο εύκολη και η ανάκαμψη του σώματός σας. Βέβαια, αν το παρακάνετε μπορούν να υπάρχουν και αρνητικές επιπτώσεις», λέει ο φυσιολόγος Γκρεγκ Μακ Μίλαν.

«Τα συνολικά χιλιόμετρα ανά ημέρα έχουν σημασία, ανεξάρτητα από το πώς τα συμπληρώνεις», λέει ο Μπραντ Χάντσον. Μπορείτε να αυξήσετε τα συνολικά χιλιόμετρά σας κάνοντας διπλή προπόνηση μία φορά την εβδομάδα και να συνεχίσετε να κρατάτε μια μέρα ξεκούρασης. Η καλύτερη μέθοδος είναι τέσσερις με 10 ώρες μετά από τη βασική σας προπόνηση, να κάνετε ένα χαλαρό τρέξιμο διάρκειας 20 έως 45 λεπτών.

Το αποτέλεσμα είναι πως θα έχετε πιο φρέσκα πόδια για την επόμενη σας πορεία. Μερικές φορές, «το καλύτερο μασάζ που μπορείτε να πάρετε είναι από μια δεύτερη διαδρομή», λέει ο Χάντσον. Τις μέρες που δεν μπορείτε να αντέξετε καν τη σκέψη να το κάνετε, δοκιμάστε την πισίνα ή το ποδήλατο: τέτοιες επιλογές προσφέρουν παρόμοια οφέλη ανάκτησης χωρίς να χτυπάει.

Μπορεί να είναι δύσκολο να κάνετε δυο σετ προπονήσεων την ημέρα χωρίς αμφιβολία. Μπορείτε λοιπόν να σπάσετε τον συνολικό όγκο της προπόνησής σου στα δύο καθώς και αυτό είναι προωθητικό για τον οργανισμό σας. Για παράδειγμα, η καταγραφή δύο διαδρομών 40 λεπτών παρέχει μια διπλή ώθηση της αυξητικής ορμόνης, η οποία βοηθά στην αποκατάσταση των μυών.

«Μερικές φορές είναι καλύτερο να παίρνετε από δύο διαφορετικά σετ τρεξίματων αυτά που παίρνεις από ένα», λέει ο Χάντσον που τονίζει πως με αυτή τη μέθοδο είναι πιο εύκολη η οικοδόμηση της αντοχής, της μυϊκής δύναμης και της ψυχικής ετοιμότητας, ειδικά εάν έχετε μπροστά σας έναν μαραθώνιο.

Διαβάστε απίσης: Οι… 12 εντολές για όποιον θέλει να ξεκινήσει το τρέξιμο!

Previous ArticleNext Article

Ματαίωση του 10ου  αγώνα ορεινού τρεξίματος Ξηρολιβάδου 14χλμ

Η οργανωτική επιτροπή της διοργάνωσης ”10ος  αγώνας ορεινού τρεξίματος Ξηρολιβάδου” που ήταν προγραμματισμένη να γίνει στις 5 Ιούλη 2020,  ανακοινώνει την ματαίωση του αγώνα  λόγω των μέτρων απαγόρευσης συνωστισμού και μαζικών εκδηλώσεων που αφορούν τον covid-19 .

Παραμένουμε συντονισμένοι και θα επανέλθουμε του χρόνου το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Ιούλη 2021

ΓΓΑ: Δεν υπάρχει αγωνιστικό πρωτόκολλο για αγώνες δρόμου, ούτε και δίνεται άδεια για τη διεξαγωγή τους 

Poikilo Rocky Mountain 2019

Επιστολή προς την Υγειονομική Επιτροπή της ΓΓΑ απέστειλε ο «ΠΔΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ» σχετικά με την διεξαγωγή της διοργάνωσης ορεινού τρεξίματος «Poikilo Rocky Mountain».

Η διοργάνωση με τρεις διαδρομές (22.5km, 8Km, 4km) ήταν προγραμματισμένη για τις  29 Μαρτίου 2020 στο Ποικίλο Όρος με εκκίνηση από την Πετρούπολη. Πειθαρχώντας στις οδηγίες της Κυβέρνησης για την καταπολέμηση της πανδημίας του COVID-19 οδηγηθήκαμε στην αναβολή του.

Ως σύλλογος πήραμε την πρωτοβουλία και με την επιστολή μας ζητήσαμε να ενημερωθούμε για το  Πρωτόκολλο Υγείας που πρέπει να ακολουθήσουμε για να πραγματοποιήσουμε μέχρι τα μέσα Ιουλίου μια ασφαλή και σύμφωνη με τις επιστημονικές οδηγίες διοργάνωση.

Άμεσα λάβαμε από την Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της ΓΓΑ την ακόλουθη απάντηση:

«Η Υ.Ε.Ε της Γ.Γ.Α είναι αρμόδια για την εκπόνηση των γενικών πρωτοκόλλων ασφαλούς άθλησης, κατά την επανεκκίνησης της αθλητικής δραστηριότητας και υπό τις συνέπειες της πανδημίας COVID 19. Τα ειδικά πρωτόκολλα προπονήσεων και αγώνων καταρτίζονται από την εκάστοτε αρμόδια εθνική ομοσπονδία κάθε αθλήματος και αποστέλλονται για έγκριση στην Υ.Ε.Ε. Επί του παρόντος δεν υπάρχει αγωνιστικό πρωτόκολλο για αγώνες δρόμου, ούτε και δίνεται άδεια για τη διεξαγωγή τους. 

Είμαστε στη διάθεσή σας για να ελέγξουμε οποιοδήποτε πρωτόκολλο συντάξετε μαζί με την αρμόδια ομοσπονδία η οποία, υποθέτουμε, θα έχει και υπό την αιγίδα της τη διοργάνωσή σας. Μέχρι τότε ισχύουν όσα ορίζουν τα πρωτόκολλα ασφαλούς άθλησης της Γ.Γ.Α.

Με εκτίμηση

Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή Γ.Γ.Α»

Βασική προτεραιότητα του Συλλόγου μας ως διοργανωτές είναι η απόλυτη ασφάλεια όσων συμμετέχουν αλλά και των συνοδών τους. Πρέπει όσοι αγαπάμε την άθληση και το δρομικό κίνημα, μέσα από συνεργασία και συνεννόηση, να κερδίσουμε ΜΑΖΙ την γρηγορότερη και ασφαλέστερη  επιστροφή σε αυτά που αγαπάμε: τους αγώνες και το τρέξιμο!

Αναμένουμε τις πρωτοβουλίες της ΕΟΣΛΜΑ-Υ, που ανήκει ο Σύλλογος μας, και του ΣΕΓΑΣ για να ορίσουμε τη νέα ημερομηνία διεξαγωγής του αγώνα.

Δείτε το περιεχόμενο της επιστολής μας

epistoli

ΠΔΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Ο Πρόεδρος

Δημήτρης Ζωναράς

x
Send this to a friend