Γιατί χάνεις κιλά τρώγοντας όσπρια;

Τα όσπρια βοηθούν στο αδυνάτισμα και μειώνουν τη χοληστερόλη!
Η διατροφή με φασόλια, φακές, ρεβίθια, αρακά και άλλα όσπρια βοηθά στην απώλεια βάρους.
Σύμφωνα με την μελέτη, τα όσπρια κάνουν κάποιον να νιώθει χορτασμένος, με συνέπεια να του κόβουν την όρεξη να φάει άλλο, πράγμα που βοηθά στην προσπάθειά του να αδυνατίσει.

Τα όσπρια κερδίζουν τη… μάχη κατά του λίπους!

Γιατί χάνεις κιλά με τα όσπρια

Οι ερευνητές του Νοσοκομείου «Άγιος Μιχαήλ» του Τορόντο, με επικεφαλής τον δρα Ράσελ ντε Σούζα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό κλινικής διατροφολογίας “American Journal of ClinicalNutrition”, αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) τα ευρήματα 21 κλινικών δοκιμών πάνω στα όσπρια.

Όπως διαπιστώθηκε, η κατανάλωση μιας μερίδας οσπρίων τη μέρα (γύρω στα 130 γραμμάρια) οδηγεί σε απώλεια περίπου 0,34 κιλών σε διάστημα έξι εβδομάδων. Αν και το όφελος δεν φαίνεται μεγάλο, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι τα χαμένα αυτά κιλά δύσκολα επανέρχονται, πράγμα πιο σημαντικό.

Τα όσπρια μας “χορταίνουν” για περισσότερες ώρες από το κρέας

Τα όσπρια περιέχουν βιταμίνες, πρωτεϊνες, ίνες και μέταλλα, ενώ έχουν χαμηλό «γλυκαιμικό δείκτη». Εκτός από το βάρος, μειώνουν και τη χοληστερόλη, ιδίως την «κακή» (LDL).

Σύνδεσμός: Για την πρωτότυπη επιστημονική εργασία στη διεύθυνση:  http://ajcn.nutrition.org/content/early/2016/03/30/ajcn.115.124677.abstract
Previous ArticleNext Article

“Αλμυρές” τροφές που περιορίζουν την επιθυμία για ζάχαρη

Η ζάχαρη από μία ηλικία και μετά είναι σίγουρο πως δεν κάνει καλό. Για την υγεία σου, λοιπόν, δες ποιες τροφές θα σε βοηθήσουν να μειώσεις τη ζάχαρη που καταναλώνεις.

Αμύγδαλα

Τυρί

Όταν δεν προσλαμβάνεις επαρκείς θερμίδες ή έχεις μη ισορροπημένα γεύματα είναι πιθανό να παρουσιάσεις έντονη επιθυμία για ζάχαρη, καθώς ο εγκέφαλός σού στέλνει σήματα ότι λαχταρά ενέργεια. Το τυρί έχει υψηλή περιεκτικότητα στο αμινοξύ τυροσίνη, η οποία αποτελεί πρόδρομη ουσία για τον σχηματισμό ντοπαμίνης. Η ντοπαμίνη είναι η ουσία της ανταμοιβής και της ευχαρίστησης, ενώ αποκαλείται και νευροδιαβιβαστής της ευφορίας. Επίσης, το τυρί είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και λίπους που βοηθά στην εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα και παρέχει μικροθρεπτικά συστατικά, όπως ψευδάργυρο, ασβέστιο και βιταμίνη Β12.

Τροφές χωρίς ζάχαρη που δίνουν ενέργεια και μας κάνουν χαρούμενους

Αυγά

Η πρωτεΐνη και το λίπος στα αυγά σε βοηθούν να μείνεις χορτάτη και παράλληλα σού προσφέρουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως χολίνη, βιταμίνη D και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Αβοκάντο

Τα καλά λιπαρά στο αβοκάντο μπορούν να επηρεάσουν θετικά το αίσθημα κορεσμού, ενώ παράλληλα βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα σας. Το αβοκάντο είναι επίσης πλούσιο σε φυτικές ίνες, οι οποίες επίσης σας κρατούν χορτάτους για περισσότερη ώρα.

Όσπρια

Τα φασόλια και οι φακές είναι πηγές φυτικής πρωτεΐνης που αξίζουν μια θέση στη διατροφή σου. Ένα φλιτζάνι φασόλια προσφέρει 7-9 γραμμάρια πρωτεΐνης και 6-8 γραμμάρια φυτικών ινών, χορταίνοντάς σε και σταθεροποιώντας το σάκχαρο στο αίμα σου. Τα όσπρια μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πέψη και σου παρέχουν μια σειρά από άλλα θρεπτικά συστατικά, όπως σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και κάλιο.

Διαβάστε επίσης: Σημαντικοί λόγοι για τους οποίους πρέπει να “κόψετε” τη ζάχαρη!

Τι δεν πρέπει να πιεις πριν την προπόνηση και γιατί

Το ζητούμενο πριν  από κάθε προπόνηση είναι αρχικά να είναι ο οργανισμός σωστά ενυδατωμένος ώστε να μπορούν οι μύες να έχουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση κατά τη διάρκεια των ασκήσεων.

Ωστόσο, υπάρχει ένας μύθος γύρω από το ποια ροφήματα μπορεί κανείς να καταναλώνει πριν κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την προπόνηση. Συγκεκριμένα θα παραθέσουμε μία λίστα με τα πέντε απαγορευμένα ροφήματα πριν από κάθε προπόνηση.

Ροφήματα με βάση το γάλα

Θα ήταν προτιμότερο αν θέλετε να καταναλώσετε ένα τέτοιο ποτό να προτιμήσετε να το απολαύσετε μετά την προπόνηση. Ο λόγος είναι ότι οι πρωτείνες που περιέχει το γάλα αργούν να απορροφηθούν απο τον οργανισμό.

Ροφήματα φρουτώδη με ζάχαρη

Ο βασικός λόγος που πρέπει να αποφεύγει κανείς αυτά τα ροφήματα είναι ότι προκαλούν παχυσαρκία και είναι γεμάτα ζάχαρη με κάθε επακόλουθο που έχει η χρήση της.

Αλκοόλ

Ως γνωστόν το αλκοόλ είναι εχθρός του οργανισμού μας καθώς κατά κύριο λόγο τον αφυδατώνει.

Ανθρακούχα ποτά

Ανθρακούχα ποτά όπως η σόδα περιέχουν σόδιο, πράγμα που σημαίνει ότι διώχνει το νερό από το εσωτερικό των κυττάρων και προκαλεί αφυδάτωση.

Ροφήματα που σας βοηθούν να είστε υγιείς και να χάνετε βάρος

Eνεργεικά ποτά με ζάχαρη

Το βασικό πρόβλημα σε αυτά τα ροφήματα είναι για άλλη μία φορά ότι περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και στην ουσία δεν ενυδατώνουν αλλά αφυδατώνουν τον οργανισμό.

Διαβάστε επίσης: Ενεργειακά ροφήματα: Τα είδη και οι διαφορές τους

x
Send this to a friend