4 κακές συνήθειες που χαλάνε τον μεταβολισμό σου!

Διατροφή, γυμναστήριο, άσκηση, αλλά απώλεια βάρους; Όχι. Για αυτό και τόση μεγάλη έμφαση στον μεταβολισμό. Τι συμβαίνει όμως, όταν ο τελευταίος δεν λειτουργεί ιδανικά; Δες τέσσερα πράγματα που κάνουν τον μεταβολισμό σου… άνω κάτω. Και όχι με την καλή έννοια!

Γιατί μην μας πεις ότι δεν έχεις αναρωτηθεί ποτέ μήπως κάνεις κάτι λάθος και δεν αφήνεις τον μεταβολισμό σου να είναι όπως πρέπει;

Γιατί ο μεταβολισμός μας γίνεται πιο αργός καθώς μεγαλώνουμε;

1. Δεν τρως αρκετά πικάντικα φαγητά

Ούτε καυτερά, ούτε καν φροντίζεις να τους προσθέτεις μερικά μπαχάρια. Κάτι που όχι μόνο τους δίνει γεύση αλλά βοηθάει και τον μεταβολισμό σου να πάρει τα πάνω του. Μια έρευνα στο Appetite, έδειξε πως όταν προσθέτεις καυτερή κόκκινη πιπεριά, αισθάνεσαι πιο χορτάτος και τρως 30% λιγότερη ποσότητα φαγητού. Η καψαικίνη της πιπεριάς επιταχύνει τον μεταβολισμό και βοηθάει στο να απελευθερωθούν οι ορμόνες που ελέγχουν την όρεξη.

2. Κάθεσαι… συνέχεια

Έστω πολύ. Δεν προκαλεί καμία έκπληξη το ότι αυτό θα επηρεάσει αρνητικά τον μεταβολισμό σου. Ακόμα και όταν αθλείσαι τακτικά, το να κάθεσαι για συνεχόμενες ώρες, αυξάνει τις πιθανότητες του να μη λειτουργεί σωστά ο οργανισμός σου. Διαβήτης, ασθένειες που σχετίζονται με την καρδιά, πάχος, υψηλή πίεση και χοληστερίνη εμφανίζονται όλο και λιγότερο σε όσους περνούν το πολύ δυο ώρες την ημέρα καθιστοί. Γιατί; Οι μύες δεν χρειάζεται να λειτουργήσουν πολύ και καίνε λιγότερο λίπος από όσο θα έπρεπε!

3. Δεν πλένεις τα λαχανικά/φρούτα σου

Πριν φας κάτι σκέψου ξανά πόσο καλά το έπλυνες. Έρευνα στο περιοδικό Environmental Health Perspectives συνέδεσε το καλό πλύσιμο των τροφών με το πάχος και τον μεταβολισμό. Και αυτό συμβαίνει γιατί οι ουσίες που μολύνουν τα φρούτα ή τα λαχανικά αποθηκεύονται στο λίπος και δημιουργούν εμπόδια στο πως το λίπος αυτό καίγεται από τον οργανισμό. Αν μπορείς, αγόρασε βιολογικά τρόφιμα ή ακολούθησε τις εξής οδηγίες για πλύσιμο τροφών: κόψε τις μελανιασμένες ή μη βρώσιμες περιοχές και μετά πλύνε πάρα πολύ καλά μόνο με νερό.

Γιατί έχει… φρενάρει ο μεταβολισμός σας και δεν χάνετε κιλά;

4. Δεν πλένεις τα χέρια σου

Ερευνητές του πανεπιστημίου της Λουιζιάνα ανακάλυψαν έναν σύνδεσμο ανάμεσα σε έναν κοινό ιό και το πάχος. Ο ιός αυτός αυξάνει το λίπος στον οργανισμό και εμποδίζει την καύση του. Άρα κάνε ότι… πρέπει ειδικά αυτή την εποχή με τον covid-19 που καλπάζει. Το βασικό: πλύνε καλά τα χέρια σου. Κάτι που μόνο 5% το κάνουν σωστά!

Διαβάστε επίσης: Μύθος ή αλήθεια ότι ο μεταβολισμός αλλάζει το καλοκαίρι;

Previous ArticleNext Article

“Αλμυρές” τροφές που περιορίζουν την επιθυμία για ζάχαρη

Η ζάχαρη από μία ηλικία και μετά είναι σίγουρο πως δεν κάνει καλό. Για την υγεία σου, λοιπόν, δες ποιες τροφές θα σε βοηθήσουν να μειώσεις τη ζάχαρη που καταναλώνεις.

Αμύγδαλα

Τυρί

Όταν δεν προσλαμβάνεις επαρκείς θερμίδες ή έχεις μη ισορροπημένα γεύματα είναι πιθανό να παρουσιάσεις έντονη επιθυμία για ζάχαρη, καθώς ο εγκέφαλός σού στέλνει σήματα ότι λαχταρά ενέργεια. Το τυρί έχει υψηλή περιεκτικότητα στο αμινοξύ τυροσίνη, η οποία αποτελεί πρόδρομη ουσία για τον σχηματισμό ντοπαμίνης. Η ντοπαμίνη είναι η ουσία της ανταμοιβής και της ευχαρίστησης, ενώ αποκαλείται και νευροδιαβιβαστής της ευφορίας. Επίσης, το τυρί είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και λίπους που βοηθά στην εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα και παρέχει μικροθρεπτικά συστατικά, όπως ψευδάργυρο, ασβέστιο και βιταμίνη Β12.

Τροφές χωρίς ζάχαρη που δίνουν ενέργεια και μας κάνουν χαρούμενους

Αυγά

Η πρωτεΐνη και το λίπος στα αυγά σε βοηθούν να μείνεις χορτάτη και παράλληλα σού προσφέρουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως χολίνη, βιταμίνη D και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Αβοκάντο

Τα καλά λιπαρά στο αβοκάντο μπορούν να επηρεάσουν θετικά το αίσθημα κορεσμού, ενώ παράλληλα βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα σας. Το αβοκάντο είναι επίσης πλούσιο σε φυτικές ίνες, οι οποίες επίσης σας κρατούν χορτάτους για περισσότερη ώρα.

Όσπρια

Τα φασόλια και οι φακές είναι πηγές φυτικής πρωτεΐνης που αξίζουν μια θέση στη διατροφή σου. Ένα φλιτζάνι φασόλια προσφέρει 7-9 γραμμάρια πρωτεΐνης και 6-8 γραμμάρια φυτικών ινών, χορταίνοντάς σε και σταθεροποιώντας το σάκχαρο στο αίμα σου. Τα όσπρια μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πέψη και σου παρέχουν μια σειρά από άλλα θρεπτικά συστατικά, όπως σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και κάλιο.

Διαβάστε επίσης: Σημαντικοί λόγοι για τους οποίους πρέπει να “κόψετε” τη ζάχαρη!

Τι δεν πρέπει να πιεις πριν την προπόνηση και γιατί

Το ζητούμενο πριν  από κάθε προπόνηση είναι αρχικά να είναι ο οργανισμός σωστά ενυδατωμένος ώστε να μπορούν οι μύες να έχουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση κατά τη διάρκεια των ασκήσεων.

Ωστόσο, υπάρχει ένας μύθος γύρω από το ποια ροφήματα μπορεί κανείς να καταναλώνει πριν κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την προπόνηση. Συγκεκριμένα θα παραθέσουμε μία λίστα με τα πέντε απαγορευμένα ροφήματα πριν από κάθε προπόνηση.

Ροφήματα με βάση το γάλα

Θα ήταν προτιμότερο αν θέλετε να καταναλώσετε ένα τέτοιο ποτό να προτιμήσετε να το απολαύσετε μετά την προπόνηση. Ο λόγος είναι ότι οι πρωτείνες που περιέχει το γάλα αργούν να απορροφηθούν απο τον οργανισμό.

Ροφήματα φρουτώδη με ζάχαρη

Ο βασικός λόγος που πρέπει να αποφεύγει κανείς αυτά τα ροφήματα είναι ότι προκαλούν παχυσαρκία και είναι γεμάτα ζάχαρη με κάθε επακόλουθο που έχει η χρήση της.

Αλκοόλ

Ως γνωστόν το αλκοόλ είναι εχθρός του οργανισμού μας καθώς κατά κύριο λόγο τον αφυδατώνει.

Ανθρακούχα ποτά

Ανθρακούχα ποτά όπως η σόδα περιέχουν σόδιο, πράγμα που σημαίνει ότι διώχνει το νερό από το εσωτερικό των κυττάρων και προκαλεί αφυδάτωση.

Ροφήματα που σας βοηθούν να είστε υγιείς και να χάνετε βάρος

Eνεργεικά ποτά με ζάχαρη

Το βασικό πρόβλημα σε αυτά τα ροφήματα είναι για άλλη μία φορά ότι περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και στην ουσία δεν ενυδατώνουν αλλά αφυδατώνουν τον οργανισμό.

Διαβάστε επίσης: Ενεργειακά ροφήματα: Τα είδη και οι διαφορές τους

x
Send this to a friend