Ξεκινώντας το τρέξιμο: Συμβουλές και βασικοί κανόνες

Όλο και περισσότεροι στην εποχή μας ξεκινούν το τρέξιμο. Για όποιον λόγο και αν το κάνει κάποιος, θα πρέπει να έχει στο μυαλό του κάποια πράγματα. Διότι το τρέξιμο και η άσκηση γενικότερα μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία, αν ωστόσο, δεν το κάνεις σωστά, τότε ενδέχεται υπάρξουν και προβλήματα.

Ειδικά στις μεγαλύτερες ηλικίες, ή στους ανθρώπους με αρκετά περιττά κιλά, το τρέξιμο μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα.

Εκτός λοιπόν από ένα ζευγάρι καλά παπούτσια θα πρέπει να εφαρμόζουμε κάποια πράγματα, προκειμένου η μετάβαση από τον καναπέ στο τρέξιμο να γίνει σωστά και να μη μας δημιουργήσει προβλήματα.

Αν μάλιστα ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές, τότε το τρέξιμο γρήγορα θα γίνει διασκέδαση και τα οφέλη στον οργανισμό θα σας αποδείξουν ότι έχετε κάνει την καλύτερη επιλογή.

Πριν μιλήσουμε για τους βασικούς κανόνες, ωστόσο, οφείλουμε να σας πούμε είναι καλό να επισκεφτείτε τον γιατρό σας και να υποβοηθηθείτε σε γενικές εξετάσεις πριν ξεκινήσετε την δραστηριότητά σας. Εξετάσεις αίματος, ούρων και ένα καρδιογράφημα είναι τα πρώτα βήματα για το τρέξιμο, έστω και αν σας φαίνονται βαρετά. Και ένα πελματογράφημα δεν θα έβλαπτε.

Το δεύτερο βήμα είναι ένα ζευγάρι παπούτσια που να καλύπτει τις δικές σας ανάγκες. Δοκιμάστε, ζητήστε συμβουλές και προσπαθήστε να επισκεφτείτε ένα όσο το δυνατόν πιο εξειδικευμένο κατάστημα. Αφού αγοράστε τα παπούτσια σας, βγείτε το δρόμο και ξεκινήστε, αφού πρώτα κάνετε ένα σωστό ζέσταμα.

Πως τρέχουμε
  • Δεν κοιτάμε κάτω αλλά μπροστά μας και μακριά στον ορίζοντα
  • Το πέλμα των ποδιών μας θα πρέπει να προσγειώνεται απαλά
  • Τα χέρια πρέπει να κινούνται χαλαρά χωρίς σφίξιμο από εμπρός έως πίσω
  • Οι αγκώνες μας πρέπει να έχουν γωνιά 90 μοίρες περίπου
  • Το σώμα μας δε πρέπει να καμπουριάζει
  • Δεν κάνουμε πολύ μεγάλους διασκελισμούς, έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στις αρθρώσεις
  • Προσπαθούμε να τρέχουμε χαμηλά. Όσο πιο ψηλά σηκώνουμε τα πόδια μας τόσο πιο πολλή ενέργεια θα σπαταλήσουμε και συνεπώς θα κουραστούμε πιο γρήγορα

Αυτές είναι η βασικές συμβουλές για την ορθή στάση του σώματος στο τρέξιμο. Αν καταλάβετε ότι χάσατε το βηματισμό σας, ότι αποσυντονιστίκατε και δεν τρέχετε σωστά, τότε σταματήστε, περπατήστε για λίγο και συνεχίστε ξανά. Αν δεν τα καταφέρνετε, επιστρέψτε περπατώντας προς το σπίτι. Κάντε διατάσεις. Η προπόνηση ολοκληρώθηκε. Δεν θέλετε να πιέσετε τον εαυτό σας, δεν θέλετε πόνους στη μέση, στον αυχαίνα ή τα γόνατα.

Αύριο θα τρέξετε περισσότερο και καλύτερα…

Διαβάστε ακόμα: Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά 30 λάθη που κάνουν οι δρομείς ξανά και ξανά!

Previous ArticleNext Article

Στις 10 Μαΐου θα διεξαχθεί η «Ειρηνοδρομία 2020»

Στις 10 Μαΐου θα διεξαχθεί η «Ειρηνοδρομία 2020»

Η “Ειρηνοδρομία”, που εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Παναγούλεια» στη μνήμη του Αλέξανδρου Παναγούλη, που έχασε τη ζωή του δίπλα στην ομώνυμη πλατεία, διοργανώνεται από τον Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού & Περιβάλλοντος του Δήμου Αγίου Δημήτριου σε συνεργασία με το σωματείο κλασσικού αθλητισμού Ο.Φ.Κ.Α Οδυσσέας, είναι υπό την αιγίδα του ΣΕΓΑΣ και υλοποιείται με τη στήριξη του Συλλόγου Ελλήνων Ολυμπιονικών (ΣΕΟ) και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αθλητικού Τύπου (ΠΣΑΤ).

Πρόκειται για μια σειρά δρομικών αγωνισμάτων 2,5χλμ, 5χλμ, 10χλμ και 1000μέτρων – διαδρομή ευαισθησίας AMEA. Ο αγώνας των 10 χλμ. είναι πιστοποιημένη διαδρομή από την AIMS και τον ΣΕΓΑΣ η οποία, ενταγμένη στο  επίσημο καλεντάρι του ΣΕΓΑΣ, επιλέγεται τα τελευταία χρόνια από δρομείς όχι μόνο από την Αττική, αλλά και την υπόλοιπη Επικράτεια και το εξωτερικό, καθώς θεωρείται μια από τις πιο «γρήγορες» διαδρομές της Αττικής.

Η “Ειρηνοδρομία” έχει καταφέρει να γίνει ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα δρομικά γεγονότα της Αττικής, καθώς αναδεικνύει την τοπική κοινωνία, εμπλέκει τους πολίτες και ολόκληρη τη μαθητική και αθλητική κοινότητα, προωθώντας τη συμμετοχικότητα και την αγάπη για τον αθλητισμό, έχοντας πάντοτε έντονους συμβολισμούς, όπως η ειρήνη και η αλληλεγγύη. Αξίζει να σημειωθεί πως κάθε χρόνο, μέρος των εσόδων από τις εγγραφές των δρομέων, υποστηρίζουν το έργο ενός κοινωνικού φορέα. Φέτος η Ειρηνοδρομία θα υποστηρίξει την Οργάνωση «Δρομείς της Ελπίδας».

Το σημείο εκκίνησης και τερματισμού καθώς και όλες οι υποστηρικτικές λειτουργίες της Διοργάνωσης αλλά και οι άλλες εκδηλώσεις, που εκείνη την ημέρα θα μετατρέψουν τον αγώνα σε μια γιορτή ειρήνης και συμμετοχής, θα βρίσκονται μπροστά από το Δημαρχείο Αγίου Δημητρίου.

Η ώρα εκκίνησης των αγώνων προγραμματίζεται στις 09:00, στις 10/05/2020.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: https://www.eirinodromia.gr/

Πώς θα κάνεις τον σκύλο σου τον καλύτερο παρτενέρ στο τρέξιμο

Η εικόνα του σκύλου σου, κουλουριασμένου στον καναπέ μόνος του, αποτυπώνεται στο μυαλό σου κάθε φορά που βγαίνεις για τρέξιμο. “Γιατί δεν με παίρνεις μαζί σου;”, σίγουρα λένε τα θλιμμένα κουταβίσια ματάκια του.

Και μπορεί να θέλεις να τον πάρεις μαζί σου, αλλά δεν είναι και τόσο εύκολο.

“Πολλά σκυλιά λατρεύουν να τρέχουν, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ξέρουν πώς να πάνε για τρέξιμο”, λέει ο Chris Bennett, Global Head Coach της Nike Running. Δες τι θα πρέπει να γνωρίζεις πριν του φορέσεις το λουρί για να τον πάρεις μαζί σου.

Άσε τον σκύλο σου να θέσει τον ρυθμό

Το σημαντικότερο που πρέπει να γνωρίζεις; Αυτό το τρέξιμο δεν αφορά εσένα. “Αν θέλεις να πετύχεις έναν γρήγορο χρόνο, μην πας με τον σκύλο σου”, λέει ο προπονητής Bennett. Άρχισε αργά και, όταν ο σκύλος σου θελήσει να σταματήσει και να εξερευνήσει, άφησέ τον να το κάνει. “Θα είναι πιο ενθουσιασμένος για να σε συνοδεύσει και στο επόμενο τρέξιμο, αν περνάει καλά.”

Έχε μαζί σου τη διπλάσια ποσότητα νερού

Οι σκύλοι ιδρώνουν μόνο από τις πατούσες τους, γι’ αυτό είναι πολύ εύκολο να υπερθερμανθούν. Πάρε μαζί σου πολύ νερό για να τον κρατήσεις ενυδατωμένο. Κι όσο ετοιμάζεις τα πράγματα που θα έχεις μαζί σου, πάρε μαζί και μερικές λιχουδιές και σακουλάκια περιττωμάτων.

Η σκυλίτσα που έτρεξε Half-Marathon και βγήκε 7η!

Πάρε ένα ρυθμιζόμενο λουρί

Είναι βασικό για να παραμείνει ο σκύλος σου και οι υπόλοιποι δρομείς ασφαλείς. Τα ρυθμιζόμενα λουριά προσφέρουν λίγο μεγαλύτερο έλεγχο στα σημεία όπου περπατάει ο σκύλος σου και του δίνουν λίγο περισσότερο χώρο για εξερεύνηση. Όταν πρέπει να ελέγξεις τις κινήσεις του, ένα σαμαράκι είναι πιο άνετο για έναν σκύλο από ένα κολάρο γύρω από τον λαιμό του.

Προτίμησε για αρχή μικρές διαδρομές

Ξεκίνησε αργά και χαλαρά και ετοιμάσου να πατήσεις φρένο όταν ο σκύλος σου δεν θέλει να τρέξει άλλο. “Αν επιβραδύνει ή απλώς κάθεται, το τρέξιμο σταματά”, αναφέρει ο προπονητής. Μπορεί ο σκύλος σου να βαριέται ή να μην νιώθει καλά και δεν είναι καλό να τον σέρνεις μαζί σου. Θέλεις ο σκύλος σου να τρέξει ξανά μαζί σου!”.

Η αδέσποτη σκυλίτσα Γκόμπι έτρεξε 126 χλμ για να βρει μια ζεστή αγκαλιά! (pics+vid)

Δεν είναι όλα τα σκυλιά δρομείς

Οι ράτσες με κοντές μουσούδες, όπως τα παγκ και τα μπόξερ, δεν είναι απαραίτητα φτιαγμένες για τρέξιμο. Το ίδιο ισχύει και για τα σκυλάκια με μικρά πόδια, όπως τα κόργκι. Υπάρχουν και μερικά που απλώς δεν ενδιαφέρονται. “Γνώρισε τον σκύλο σου και κατανόησε τους σωματικούς του περιορισμούς”, λέει ο προπονητής. Μάθε περισσότερα για το αν η ράτσα του σκύλου σου είναι κατάλληλη για επίπονη άσκηση.

Οι 10 καλύτεροι σκύλοι – δρομείς!

Διατήρησε το σκυλάκι σου ασφαλές

Προπόνησε τον σκύλο σου ώστε να τρέχει δίπλα σου, για να μην σκοντάψεις στο λουρί, ιδανικά στο εξωτερικό τμήμα του μονοπατιού ή της διαδρομής, ώστε να υπάρχει κάποια απόσταση ανάμεσα σε αυτόν και τους άλλους δρομείς. Και πάντα να δίνεις προσοχή στην επιφάνεια όπου τρέχεις: για παράδειγμα, η άσφαλτος τις μέρες με πολύ υψηλή θερμοκρασία μπορεί να κάψει τις πατούσες του σκύλου σου.

Διαβάστε επίσης: Έγραψε ιστορία: Τυφλός δρομέας τερμάτισε τον ημιμαραθώνιο της Ν.Υόρκης χωρίς ανθρώπινη βοήθεια

x

Send this to a friend