11 τρόποι για να βελτιώσετε άμεσα την ποιότητα ζωής σας

11 τρόποι για να βελτιώσετε άμεσα την ποιότητα ζωής σας

Παρατηρήστε για λίγο τον εαυτό σας. Πώς αισθάνεστε; Ποιά τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζετε; Yπάρχει κάτι που χρίζει βελτίωσης; Οι περισσότεροι άνθρωποι βιώνουν μια καθημερινότητα γεμάτη υποχρεώσεις και είναι συχνά δύσκολο να δώσουν βάση σε θέματα υγείας.

Ανεξάρτητα με το πόσο ελεύθερο χρόνο έχετε, υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την υγεία σας και την ευεξία σας. Απλά φροντίστε να έχετε γύρω σας άτομα που αγαπάτε, γελάστε ελεύθερα, ακολουθήστε μια υγιεινή διατροφή, μην ξεχνάτε να ενυδατώνεστε συχνά και μην παραμελείτε την άσκηση.

Είναι ο καιρός να ρυθμίσετε την καθημερινή ρουτίνα – περιορίστε την καθιστική ζωή, μειώστε το κάπνισμα και το αλκοόλ. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα προκειμένου να βελτιώσετε άμεσα την υγεία και την ποιότητα της ζωής σας.

1.Σημειώστε κάπου τους στόχους σας

Κάντε μια λίστα με τους στόχους σας και βάλτε την κάπου που θα την βλέπετε κάθε μέρα. Με τον τρόπο αυτό θα έχετε ένα συνεχές κίνητρο για να πετύχετε πράγματα ανεξάρτητα από αν αυτά είναι σημαντικά ή ασήμαντα. Μπορείτε μάλιστα να ανταμείβετε τον εαυτό σας με κάτι κάθε φορά που πετυχαίνετε έναν από τους στόχους.

2.Εξασκηθείτε

Η σωματική άσκηση σύμφωνα με μελέτες βοηθά στην πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων, στην απώλεια βάρους, ενώ βελτιώνει την πνευματική υγεία και διάθεση. Παράλληλα ενδυναμώνει τα οστά και τους μύες και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

3.Πιείτε περισσότερο νερό

Το σώμα του ανθρώπου αποτελείται από νερό κατά τα 2/3. Το νερό προστατεύει τα όργανα, ρυθμίζει την θερμοκρασία του σώματος, βοηθά στη πέψη και την αποβολή των τοξινών από τον οργανισμό. Για τους λόγους αυτούς είναι σημαντικό να αποφύγετε την αφυδάτωση.

4.Ζήστε τις στιγμές

Η ευτυχία είναι το «κλειδί» για έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Μην εστιάζετε λοιπόν στο παρελθόν και στο μέλλον, απλά ζήστε το τώρα και προσπαθήστε να είστε ευγνώμονες για όσα έχετε.

5.Γελάτε συχνά

Το γέλιο είναι μεταδοτικό, φέρνει μαζί του μια θετική διάθεση και σύμφωνα με έρευνες μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό, να δώσει ώθηση στην ενέργεια και να αποβάλει το άγχος και την πίεση.

6.Καταναλώστε τροφές με «υπερδυνάμεις»

Προτιμάτε τρόφιμα με θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά. Δεν πρέπει να λείπουν από το πρόγραμμά σας οι μπανάνες, τα αμύγδαλα, η πιπερόριζα, τα καρότα κ.α.

7.Τεντωθείτε

Κάντε το όποτε έχετε λίγο χρόνο. Βοηθά στη πέψη, διώχνει το στρες, απομακρύνει τον πονοκέφαλο. Το σημαντικότερο είναι όπως πως βοηθά στην καλή κυκλοφορία του αίματος και μειώνει την αρτηριακή πίεση.

8.Βελτιώστε την θέση του σώματός σας

Προσέξτε πώς κάθεστε, ειδικότερα αν έχετε πρόβλημα στην μέση. Η πίεση στην πλάτη οφείλεται συχνά σε έντονη δραστηριότητα, σκολίωση ή επειδή κάθεστε για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

9.Προσέξτε τις μερίδες στα γεύματα

Είναι σημαντικό να τρώτε τις σωστές μερίδες και να εκτελείτε συγκεκριμένες συνταγές ώστε να ελέγχετε την ποσότητα θερμίδων που προσλαμβάνετε.

10.Βγείτε από το σπίτι

Το φως του ήλιου έχει πολλαπλές θετικές επιδράσεις στον οργανισμό. Βελτιώνει την λειτουργία του ανοσοποιητικού, μειώνει την αρτηριακή πίεση, ανεβάζει τα επίπεδα της βιταμίνης D, βελτιώνει την διάθεση, διευκολύνει τον ύπνο.

11.Διαλογιστείτε

Αφιερώστε λίγο χρόνο μέσα στην ημέρα για διαλογισμό, ειδικότερα αν νιώθετε πίεση. Με τον τρόπο αυτό αποκτάτε μεγαλύτερη αυτογνωσία, αναζωογονήστε και παράλληλα μειώνετε τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης. Επίσης μειώνετε την αρτηριακή πίεση και αυξάνετε την αυτοσυγκέντρωση.

Previous ArticleNext Article

Μια… Κουζουλή διαπίστωση: Μην αδυνατίζετε, κάνετε κακό στον πλανήτη!

Του Μάνου Χατζηγιάννη, (Κουζουλοί Δρομείς-Ομάδα Αλληλεγύης)

Πολυποίκιλα και αμέτρητα είναι τα παραδείγματα γυναικών και ανδρών που γνώρισαν το τρέξιμο και άλλαξαν την ζωή τους. Πρώην υπέρβαροι ή παχύσαρκοι θωράκισαν τον οργανισμό τους με την άθληση και έχασαν κιλά κερδίζοντας αυτοπεποίθηση.

Μήπως όμως αυτή η μάχη είχε παράπλευρες απώλειες; Μήπως χάνοντας βάρος οι ίδιοι έκαναν κακό στον πλανήτη;;

Μια νέα-παλιά θεωρία για την «υπερθέρμανση του πλανήτη» επανήλθε στην επικαιρότητα και ενοχοποιεί την απώλεια βάρους, γιατί όπως υποστηρίζεται απελευθερώνει διοξείδιο του άνθρακα!

«Για να χάσετε 100 γραμμάρια λίπους, πρέπει να εκπνεύσετε 280 γραμμάρια CO2» λένε ειδικοί και συμπληρώνουν πως “το λίπος μετατρέπεται σε διοξείδιο του άνθρακα και νερό. Εκπνέετε το διοξείδιο του άνθρακα και το νερό αναμιγνύεται στην κυκλοφορία σας μέχρι να χαθεί ως ούρα ή ιδρώτας. Εάν χάσετε 10 κιλά λίπους, ακριβώς 8,4 κιλά βγαίνουν μέσω των πνευμόνων σας και τα υπόλοιπα 1,6 κιλά μετατρέπονται σε νερό. Με άλλα λόγια, σχεδόν όλο το βάρος που χάνουμε εκπνέεται.”

Η… κουζουλή και ανατρεπτική θεωρία ανήκει στους Ruben Meerman και Andrew Brown.

Ο Ruben Meerman είναι ερευνητής και ο Andrew J Brown καθηγητής στην Σχολή Βιοτεχνολογίας και Βιομοριακών Επιστημών το Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας στην Αυστραλία.

Σύμφωνα με τους αναλυτές τα διαφωτιστικά στοιχεία για το μεταβολισμό του λίπους στην πραγματικότητα λένε πως σχεδόν ό, τι τρώμε βγαίνει μέσω των πνευμόνων. “Κάθε υδατάνθρακας που χωνεύετε και σχεδόν όλα τα λίπη μετατρέπονται σε διοξείδιο του άνθρακα και νερό. Το ίδιο ισχύει και για το αλκοόλ” ισχυρίζονται.

Τέλος ο μέσος μεταβολικός ρυθμός ανάπαυσης ενός ατόμου 75 κιλών (ο ρυθμός με τον οποίο το σώμα χρησιμοποιεί ενέργεια όταν το άτομο δεν κινείται) παράγει περίπου 590 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά ημέρα.

Τα καλά νέα είναι ότι εκπνέετε 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, ενώ κοιμάστε κάθε βράδυ, οπότε έχετε ήδη εκπνεύσει το ένα τέταρτο του ημερήσιου στόχου σας πριν καν σηκωθείτε από το κρεβάτι.

Γιατί κοκκινίζετε με τη γυμναστική και πως θα βρείτε γρήγορα ξανα το χρώμα σας

Γιατί το πρόσωπό σας γίνεται κόκκινο μετά την άσκηση;

Μόλις έχετε τελειώσει την προπόνησή σας και αισθάνεστε εξαιρετικά. Ο απέναντι, όμως, σας κοιτάει επίμονα και είναι έτοιμος να καλέσει ασθενοφόρο.

Αντι να αναρωτιέσαι γιατί, μπορείς απλά να κοιτάξεις στον καθρέφτη και είναι δεδομένο ότι θα πάρεις την απάντησή σου. Είσαι κατακόκκινος. Αυτό δεν συμβαίνει σε όλους μας.

Δεν φαίνεται ωραίο αλλά…

Το τρομακτικά κόκκινο χρώμα στο δέρμα σας μπορεί να μην φαίνεται τόσο ωραίο, αλλά δεν πρέπει να σας κάνει να ανησυχήσετε.

Στην πραγματικότητα είναι μόνο ένα σημάδι ότι έχετε ασκηθεί σκληρά και έχετε «ανεβάσει θερμοκρασία». Οσο εσείς ασκείστε, τα αιμοφόρα αγγεία του σώματος διαστέλλονται, με αποτέλεσμα το δέρμα να φαίνεται πιο κόκκινο από το συνηθισμένο.

Σε μια τέτοια περίπτωση κάτι δεν πάει καλά…

Με αυτό τον τρόπο ο οργανισμός προσπαθεί να σας προστατέψει από την υπερθέρμανση.

Μην ανησυχείτε. Συνεχίστε να ασκείστε όσο αισθάνεστε καλά και δεν έχετε άλλα συμπτώματα.

Εάν διαπιστώσετε ότι το κόκκινο πρόσωπο συνοδεύει κόπωση, ζάλη, εφίδρωση περισσότερο από το συνηθισμένο ή ναυτία, τότε πρέπει να σταματήσετε.

Χαλαρώστε τα στενά ρούχα (ή βγάλτε τα εντελώς) κάντε ένα ντους και πιείτε άφθονο δροσερό νερό.

Πως ξεκοκκινίζετε;

Όσο για το πως θα… διώξετε εύκολα το κοκκίνισμα του προσώπου σας μετά την άσκηση;

Χρησιμοποιήστε μια παγωμένη πετσέτα στο πίσω μέρος του λαιμού σας για δύο λεπτά.

Αυτό θα ρίξει τη θερμοκρασία σας και θα βοηθήσει να μειωθεί η ερυθρότητα στο πρόσωπο σας.

Διαβάστε ακόμα: Τροφές με συγκεκριμένη… αποστολή μετά την προπόνηση!

x
Send this to a friend