Το ότι αρρωσταίνεις πριν τις διακοπές σου δεν είναι απλά… γκαντεμιά!

Το ότι αρρωσταίνεις πριν τις διακοπές σου δεν είναι απλά... γκαντεμιά!

Τα έχεις κάνει όλα σωστά. Δήλωσες άδεια, έκλεισες εισιτήρια και το δωμάτιο και είσαι έτοιμος για την καλοκαιρινή ξεκούραση, μέχρι που… ανεβάζεις πυρετό.

Και έτσι το όνειρο των διακοπών πάει περίπατο, κλαις τα λεφτά σου, δεν ξεκουράζεσαι και τα νεύρα σου σπάνε. Γκαντεμιά; Όχι βέβαια…

«Ύπουλη» η προετοιμασία των διακοπών

Μπορεί να ανυπομονούμε για την ώρα που θα βρεθούμε σε κάποιον άλλο προορισμό, αλλά στην ουσία η προετοιμασία είναι ύπουλη, καθώς τότε υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να αρρωστήσουμε. Παραμένουμε περισσότερες ώρες στη δουλειά για να προλάβουμε να τελειώσουμε τυχόν εκκρεμότητες και κουραζόμαστε ή κάνουμε δουλειές του σπιτιού που μας εξαντλούν.

Αυτές οι δραστηριότητες μπορεί να «ρίξουν» το ανοσοποιητικό μας σύστημα. «Μπορεί να αισθανόμαστε περισσότερο άγχος και κούραση τις ημέρες που περιμένουμε να πάτε διακοπές λόγω των υποχρεώσεων που πρέπει να τακτοποιήσουμε πριν ταξιδέψουμε», είπε.

Ψυχοσωματικά προβλήματα

Η αρρώστια δεν σημαίνει μόνο κρυολογήματα και γρίπη. Πολλοί άνθρωποι πάσχουμε από άλλα προβλήματα υγείας, όπως οι χρόνιοι πόνοι ή άλλες ασθένειες που εμφανίζονται όταν είμαστε πιο… χαλαροί. Αυτή η αντίδραση του οργανισμού ονομάζεται «αποτέλεσμα απογοήτευσης» («let – down effect») και συνήθως είναι ακόλουθο μιας στρεσογόνου περιόδου.

Ο καλύτερος τρόπος για να το προλάβουμε είναι να ελέγξουμε το στρες όσο πιο πολύ μπορούμε. Με την άσκηση, την παρέα με φίλους ή οποιαδήποτε άλλη ρουτίνα που σας κάνει να αισθάνεστε όμορφα.

Η αρνητική επιρροή του ταξιδιού στο ανοσοποιητικό

Ερχόμαστε σε επαφή με πολλούς ανθρώπους και ως αποτέλεσμα, μεταφέρονται πολλά μικρόβια κυρίως όταν ταξιδεύουμε με αεροπλάνο ή πλοίο, τα οποία μένουν στον αέρα για αρκετή ώρα και ο αέρας δεν ανανεώνεται. Το συχνό πλύσιμο των χεριών και οι υγιεινές συνήθειες λίγο πριν το ταξίδι, θα βοηθήσουν για μια καλή κατάσταση της υγείας.

Τέλος, αν είμαστε ήδη άρρωστοι, αποφεύγουμε να ταξιδέψουμε γιατί η υγεία μπορεί να επιδεινωθεί.

Διαβάστε ακόμα: Οι τροφές που προστατεύουν από γρίπη και κρυολoγήματα

Previous ArticleNext Article

Οι καλύτεροι μαθητές είναι αυτοί που αθλούνται!

Δεν είναι λίγοι οι γονείς που φοβούνται ότι αν το παιδί τους ασχοληθεί με κάποιο άθλημα το σχολείο, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα γίνει καλός μαθητής.

Μια πρόσφατη μελέτη, ωστόσο, έρχεται για να καταρρίψει αυτή τη στερεότυπη άποψη

Τι έδειξε η έρευνα που που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Sports Medicine;

Για κάθε δεκαεπτά και δώδεκα λεπτά άσκησης την ημέρα τα αγόρια και τα κορίτσια, αντίστοιχα, ηλικίας 11 ετών φάνηκε πως βελτίωναν προοδευτικά τους βαθμούς τους μέχρι την ηλικία των 16 ετών. Μάλιστα, τα κορίτσια που ήταν πιο δραστήρια σωματικά είχαν καλύτερες αποδόσεις σε μαθήματα όπως η φυσική.

Η θετική επίδρασή της στις σχολικές επιδόσεις θα μπορούσε να είναι ακόμη σημαντικότερη αν τα παιδιά ακολουθούσαν τις συστάσεις φυσικής δραστηριότητας οι οποίες αναφέρονται στα 60 λεπτά μέτριας έντασης φυσική δραστηριότητα την ημέρα.

Δυστυχώς στην Ελλάδα τα παιδιά έχουν πολύ χαμηλό επίπεδο αθλητικής δραστηριότητας, πολύ μεγαλύτερη από το μέσο όρο στην Ευρώπη. Κατά μ.ο. τα αγόρια ασκούνται 190 λεπτά την εβδομάδα και τα κορίτσια 138.

Γι αυτό, λοιπόν, οι γονείς καλό θα ήταν να στρέψουν τα παιδιά τους στον αθλητισμό όταν με το καλό βγούμε από την περιπέτεια του covid. Υπάρχουν πολλά αθλητικά σωμάτια σε στίβο, ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βολεί, ακόμα και ενόργανη ή χορό για τα κορίτσια σε κάθε γειτονία.

Διαβάστε ακόμα: 6 απλές πρακτικές για να βελτιώσετε τη διατροφή του παιδιού σας

Τορούν 2021: Φινάλε για την Βασιλείου με χαμόγελα ικανοποίησης

Η Ειρήνη Βασιλείου έχει κάθε λόγο να νιώθει ικανοποιημένη από την παρουσία της στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Τορούν, αφού έφτασε μέχρι τον ημιτελικό της απόστασης και έβαλε τις βάσεις για ακόμη καλύτερες παρουσίες στον ανοιχτό στίβο.

Η έμπειρη αθλήτρια έτρεξε στην τρίτη ημιτελική σειρά της παρατεταμένης ταχύτητας και τερμάτισε σε 53.31 σε μια κούρσα όπου πήγε πολύ γρήγορα στο πρώτο της 200άρι, ωστόσο η Ελληνίδα την πάλεψε μέχρι το τέλος. Η 30χρονη κλείστηκε στα τελευταία μέτρα στην εσωτερική διαδρομή κι έτσι δεν μπόρεσε να ξεπεράσει την αθλήτρια από την Λευκορωσία, που πέτυχε 53.20.

Την κορυφαία επίδοση των ημιτελικών πέτυχε η Μπόλ (Ολλανδία) με 51.17, ενώ εντυπωσιακή ήταν και η Πολωνή Γιουστίνα Σβιέντι-Ερσέτιτς με 51.34 και εθνικό ρεκόρ. Εκτός τελικού έμεινε η νικήτρια της προηγουμένης διοργάνωσης Λία Σπρούνγκερ (Ελβετία), που πέτυχε 52.64.

“Ο στόχος εκπληρώθηκε κατά το ήμισυ, αφού περίμενα να κάνω κάτι καλύτερο στον ημιτελικό. Δεν είχα την ίδια φρεσκάδα, όσο στην πρωινή κούρσα. Κρατάω το ρεκόρ και τη συμμετοχή στον ημιτελικό. Συνεχίζω για τον ανοιχτό στίβο, εκεί όπου πιστεύω πως θα πετύχω ακόμη καλύτερες επιδόσεις”, είπε η Βασιλείου, που θα φύγει από την Πολωνία με νέο ατομικό ρεκόρ, 52.76 από τον πρωινό προκριματικό.

Αναλυτικά αποτελέσματα των αγώνων

Βρείτε όλα όσα θέλετε για την διοργάνωση εδώ ή στο σχετικό banner στην κεντρική σελίδα του site

Πηγή: Γραφείο Τύπου ΣΕΓΑΣ

x
Send this to a friend