Τι συμβαίνει στον οργανισμό μετά από μία και μόνο προπόνηση 4715

Τι συμβαίνει στον οργανισμό μετά από μία και μόνο προπόνηση

Tα άτομα που ασκούνται καθημερινά έχουν πολλαπλά οφέλη, ωστόσο λίγοι γνωρίζουν τι τους προσφέρει η πρώτη φορά που θα κάνουν προπόνηση.

“Ανάλογα με τον τύπο άσκησης που κάνετε, μπορεί να υπάρξουν πολλές ωφέλιμες αλλαγές, όπως βελτιωμένη καρδιαγγειακή απόδοση, αυξημένη οστική πυκνότητα, υψηλότερη μεταβολική απόδοση, αυξημένη μυϊκή μάζα και φυσικά μειωμένο σωματικό λίπος”, υπογραμμίζει ο Murphy Grant, πρόεδρος της Εθνικής Ένωσης Αθλητικών Εκπαιδευτών στις ΗΠΑ.

“Όλα αυτά χρειάζονται χρόνο, ωστόσο, από την πρώτη κιόλας φορά, από την πρώτη προπόνηση, μόνο θετικά πράγματα σας συμβαίνουν”, τονίζει.

Διαβάστε αναλυτικά τα οφέλη που θα έχετε από την πρώτη επαφή με την γυμναστική:

Έχετε καλύτερη εικόνα για το σώμα σας

Έχοντας θετική γνώμη για το σώμα σας αλλάζετε τον τρόπο που βλέπετε γενικά τον εαυτό σας. Αυτό βρίσκει εφαρμογή κατά κύριο λόγο στις γυναίκες καθώς αν δεν τους αρέσει αυτό που βλέπουν στον καθρέφτη τότε αποκτούν χαμηλή αυτοεκτίμηση, κατάθλιψη και ψυχικά νοσήματα. Από την πρώτη κιόλας μέρα στο γυμναστήριο, στα μάτια σας υπάρχουν αλλαγές!

Ενισχύονται λειτουργίες του εγκεφάλου

Σύμφωνα με έρευνες μια και μόνο επίσκεψη στο γυμναστήριο μπορεί να επηρεάσει την εγκεφαλική λειτουργία στο σύνολό της. Ιδιαίτερα η άσκηση έχει θετική επίδραση στον προμετωπιαίο φλοιό ένα μέρος του εγκεφάλου που σχετίζεται με την μνήμη και την προσήλωση στην εργασία. Και αυτό, από την πρώτη μέρα.

Βελτιωμένη διάθεση

Η πρώτη φορά στον διάδρομο ενδεχομένως να κάνει θαύματα καθώς μελέτες πάνω σε τρωκτικά έδειξαν πως η άσκηση στην ρόδα ενισχύει τα επίπεδα τριών βασικών χημικών ουσιών: σεροτονίνη, ντοπαμίνη και νοραδρεναλίνη. Αυτοί είναι οι τρεις νευροδιαβιβαστές που σχετίζονται με την καλύτερη διάθεση.

Λιγότερο στρες

Οι επιδράσεις της άσκησης στην καταπολέμηση του άγχους είναι πολλαπλές. Ακόμη και μια συνεδρία μπορεί να προκαλέσει την απελευθέρωση κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες. Μέσω αυτής της διαδικασίας εν συνεχεία μειώνεται η ανταπόκριση της ίδιας ορμόνης που μπορεί να προκληθεί από άλλους παράγοντες όπως ένα δύσκολο τεστ ή μια δημόσια ομιλία.

Πρόληψη ασθενειών

Μια μικρή δόση άσκησης βοηθά στην προστασία από συγκεκριμένες ασθένειες, ενώ η ώθηση στους νευροδιαβιβαστές μπορεί να βοηθήσει τα άτομα που πάσχουν από κατάθλιψη ή αυτά που αντιμετωπίζουν γνωστικές διαταραχές.

Μεγαλύτερη δημιουργικότητα

Ο ιππόκαμπος αποτελεί μία εγκεφαλική δομή που είναι μέρος του μεταιχμιακού συστήματος. Συμμετέχει στη μεταφορά πληροφοριών από τη βραχυπρόθεσμη μνήμη στη μακροπρόθεσμη και την πλοήγηση στο χώρο. Οι άνθρωποι με εκτεταμένες διμερείς βλάβες στον ιππόκαμπο εμφανίσουν αδυναμία να σχηματίζουν και να συγκρατούν νέες πληροφορίες. Μελέτες έχουν δείξει πως η άσκηση επηρεάζει θετικά τον ιππόκαμπο και αυτό μπορεί με την σειρά του να ενισχύσει την φαντασία και τις δημιουργικές ικανότητες.

Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάτε πως όσο περισσότερο ασκείστε, τόσο μεγαλύτερο το όφελος για την υγεία σας. Η άσκηση για μεγάλα διαστήματα μπορεί να προλάβει την εμφάνιση της άνοιας σε μια συγκεκριμένη ηλικία, καθώς ενισχύει τμήματα του εγκεφάλου που είναι πιο ευαίσθητα στην γήρανση. Επίσης η άσκηση σε λογικά επίπεδα μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ψυχικών νοσημάτων.

Διαβάστε ακόμα: Κάντε ένα δώρο ζωής στον εαυτό σας: Ξεκινήστε γυμναστική ΤΩΡΑ!

Previous ArticleNext Article

Ένα λεπτό πολύ έντονης άσκησης ισοδυναμεί με 45 λεπτά ήπιας άσκησης! 1032

Κάντε ένα δώρο ζωής στον εαυτό σας: Ξεκινήστε γυμναστική ΤΩΡΑ!

Οι άνθρωποι που δεν έχουν χρόνο ή όρεξη να ασκηθούν πολλή ώρα, η απλώς βιώνουν τους περιορισμούς της εποχής του κορωνοϊού, αρκεί να κάνουν ένα λεπτό πολύ έντονης άσκησης, όπως να κάνουν ένα «σπριντ» ακόμη και στο ποδήλατο του γυμναστηρίου, πράγμα που ισοδυναμεί με 45 λεπτά ήπιας σωματικής άσκησης.

Αυτό, τουλάχιστον, ισχυρίζονται Καναδοί επιστήμονες.

Σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου ΜακΜάστερ στο Οντάριο, με επικεφαλής τον καθηγητή κινησιολογίας Μάρτιν Γκιμπάλα, αν το ένα λεπτό έντονης άσκησης είναι διακεκομμένο και συνοδευθεί από εννέα λεπτά ελαφριάς άσκησης ή χαλάρωσης, οι βελτιώσεις στην υγεία και στην φυσική κατάσταση του οργανισμού είναι ανάλογες με 50 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης. «Οι περισσότεροι προβάλλουν την έλλειψη χρόνου ως την κύρια δικαιολογία για να μην γυμνασθούν. Η μελέτη μας δείχνει ότι σε πολύ λιγότερο χρόνο είναι δυνατό κανείς να αποκομίσει συγκρίσιμα οφέλη», δήλωσε ο Γκιμπάλα.

Τι προπόνηση κάνουν οι κορυφαίοι γυμναστές όταν έχουν μόνο 15 λεπτά;

Οι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “PLoS One”, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», πειραματίσθηκαν με 25 νέους άνδρες, που προηγουμένως δεν ασκούνταν καθόλου και οι οποίοι χωρίσθηκαν σε δύο ομάδες: οι μισοί έκαναν την παραδοσιακή πιο ήπια και πιο μεγάλης διάρκειας άσκηση και οι υπόλοιποι την εντατική άσκηση-εξπρές σε ένα όργανο «ποδήλατο». Όλοι ασκούνταν τρεις φορές την εβδομάδα επί 12 εβδομάδες.

Η δεύτερη ομάδα έκανε το ένα λεπτό έντονης άσκησης διακεκομμένα: μετά από προθέρμανση δύο λεπτών, έκαναν τρία «σπριντ» των 20 δευτερολέπτων το καθένα και στα ενδιάμεσα έκαναν «ποδήλατο» με πολύ χαλαρό ρυθμό για δύο ή τρία λεπτά. Η όλη διάρκεια της άσκησης δεν ξεπερνούσε τα δέκα λεπτά μαζί με τα διαλείμματα.

Μετά από 12 εβδομάδες…

Μετά το πρόγραμμα των 12 εβδομάδων, οι δύο ομάδες εμφάνιζαν παρόμοια αεροβική βελτίωση (κατανάλωση οξυγόνου από το σώμα) της τάξης του 20% περίπου, όπως έδειξαν οι εξετάσεις στον οργανισμό τους. Επίσης είχαν παρόμοια βελτίωση στην ινσουλινοαντίσταση (πόσο καλά το σώμα αντιδρά στην ορμόνη ινσουλίνη που ρυθμίζει το σάκχαρο), καθώς και ίδια βελτίωση στην μυϊκή λειτουργία (όπως έδειξε η βιοψία στους μυς τους).

Τα 5 βήματα για να δεις κάποια στιγμή τους κοιλιακούς σου!

Οι ερευνητές τόνισαν πάντως ότι η εναλλακτική μέθοδος εκγύμνασης (μερικά επαναλαμβανόμενα δευτερόλεπτα έντασης και λίγα λεπτά χαλαρής άσκησης), αν και πολύ πιο σύντομης διάρκειας, δεν είναι κατάλληλη για τον καθένα, καθώς απαιτεί σαφώς έντονη προσπάθεια, έστω και για ένα λεπτό. Επίσης, δεν είναι ξεκάθαρο ακόμη πόσο ωφελεί σε βάθος χρόνου.

Οι Καναδοί ερευνητές θα μελετήσουν περαιτέρω το ζήτημα, κατ’ αρχήν κάνοντας ανάλογο πείραμα με γυναίκες.

Στις μέρες μας πάντως και δεδομένων των συνθηκών, δεν έχετε τίποτα απολύτως να χάσετε παρά να δοκιμάσετε.

Διαβάστε ακόμα: Πως θα κάνετε την καλύτερη δυνατή προπόνηση στον λιγότερο χρόνο

Προπόνηση στο σπίτι: Συνδυαστικές και εύκολες ασκήσεις για όλους 2765

Προπόνηση στο σπίτι: Συνδυαστικές ασκήσεις για καύση λίπους

Η ζωή μας στις μέρες του κορωνοϊού έχει αλλάξει δραματικά. Οι μετακινήσεις έχουν ελαχιστοποιηθεί. Περπατάμε λιγότερο, τρώμε περισσότερο.

Και μπορεί το διάστημα να είναι μικρό, αλλά η υγεία μας ενδέχεται να επηρεαστεί, σε συνδυασμό με την ψυχολογική πίεση που όλοι αισθανόμαστε. Και όσο και αν οι προτεραιότητες είναι άλλες, δεν πρέπει να παραλείπουμε να φροντίσουμε και τη σωματική μας υγεία.

Ασκήσεις ενδυνάμωσης με τη Στέλλα Αλεξανδρίδου από το Training Room

Μπορείτε εύκολα και απλά και το κυριότερο μέσα σε λίγα λεπτά να γυμναστείτε στο σπίτι, χωρίς εξοπλισμούς και όργανα και να κρατηθείτε σε φόρμα.

Δείτε τον τρόπο

Δείτε ακόμα: Γυμναστική με… όργανα τις καρέκλες και το σκουπόξυλο

x
Send this to a friend