Σύγκαμα: Η… κατάρα του δρομέα και πως αντιμετωπίζεται

Σύγκαμα, η κατάρα του δρομέα: Δες πως να το αντιμετωπίσεις

Σίγουρα σας έχει τύχει  να τριφτούν τα πόδια σας τόσο έντονα με το δέρμα σας ενώ τρέχετε, τόσο που να νιώθετε σαν να σας τα έχουν γδάρει με ένα τρίφτη τυριού. Σε ορισμένες περιπτώσεις κάποιοι περνούν τη γραμμή τερματισμού, συνειδητοποιώντας ότι το θέαμα των θηλών τους από το κάψιμο προκαλεί ανατριχίλα σε όσους σας κοιτάνε.

Το σύγκαμα είναι κάτι πολύ συνηθισμένο για τους δρόμεις. Συμβαίνει όταν διαφορετικά σημεία του δέρματος τρίβονται μεταξύ τους ή με τα ρούχα όταν είμαστε ιδρωμένοι.  Όποιος το έχει πάθει γνωρίζει πόσο επώδυνο είναι, συνεπώς η πρόληψη είναι πολύ σημαντική.

Μπορεί να το πάθουμε σε κάθε σημείο του σώματός μας αλλά οι μηροί, η βουβωνική περιοχή, οι μασχάλες και το σημείο κάτω από το στήθος, οι θηλές, είναι τα πιο επίφοβα και ευάλωτα σημεία για να γίνει η ζημιά. Τα συμπτώματα ενός συγκάματος είναι πως το δέρμα γίνεται κόκκινο, ερεθισμένο και φυσικά πολύ ευαίσθητο ενώ ταυτόχρονα, πονάει πολύ μέχρι το συγκεκριμένο έγκαυμα να υποχωρήσει.

Οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις του σώματος, η συνεχόμενη επαφή του δέρματος με πολλαπλά σημεία του σώματος και φυσικά, ο ιδρώτας κάνει τους δρομείς καθώς και άλλους αθλητές αντοχής να είναι… φαβορί για να συγκαούν. Η υπερβολική υγρασία από την εφίδρωση, τα θαλάσσια σπορ όπως το κολύμπι και οι υγρές καιρικές συνθήκες, αυξάνουν τις πιθανότητες.

Ο οδυνηρός τραυματισμός των θηλών των δρομέων!

Μερικές από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους για να αποφύγετε το σύγκαμα

Φορέστε βαμβακερά ρούχα:  Το βαμβάκι απορροφά τον ιδρώτα με αποτέλεσμα να τον κρατά μακριά από το σώμα και να ελαχιστοποιεί το τρίψιμο του ιδρωμένου δέρματος και τον ερεθισμό.

Μην φοράτε σουτιέν όταν προπονείστε: Αυτή η συμβουλή αφορά τις γυναίκες για τις οποίες το σύγκαμα είναι μια πολύ αυξημένη πιθανότητα λόγω του απλού συμβατικού σουτιέν. Γι’ αυτό όταν τρέχετε κάντε το χωρίς τέτοιου είδους σουτιέν. Ένα αθλητικό κάνει καλύτερα τη δουλειά.

Φορέστε όσο πιο στενά ρούχα γίνεται: Όπως το σουτιέν στις γυναίκες είναι ένα ρούχο που προκαλεί μια έντονη και επιπλέον τριβή με το ιδρωμένο δέρμα, το ίδιο μπορεί να ισχύσει και με πολλά ρούχα. Γι’ αυτό είναι καλό να φοράτε όσο πιο στενά ρούχα γίνεται ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα της τριβής, η οποία ενισχύεται με τα χαλαρά ενδύματα.

Καλύψτε τις θήλες σας: Υπάρχουν συγκεκριμένα προστατευτικά εξαρτήματα που λειτουργούν σαν έμπλαστρα προκειμένου να προστατεύουν τις θήλες σας από την πιθανότητα του συγκάματος. Χρησιμοποιείστε τα. Φυσικά, αυτή είναι μια συμβουλή που αφορά τόσο τους άντρες όσο και τις γυναίκες.

Πίνετε πολλά υγρά: Αν το σώμα σας παραμένει ενυδατωμένο τότε το σώμα σας αντιμετωπίζει πιο αποτελεσματικά τον ιδρώτα και έτσι μειώνετε η πιθανότητα να σας προκαλέσει σύγκαμα.

Ετσι θα αντιμετωπίσεις τις φουσκάλες στα πόδια (pics)

Πως να αντιμετωπίσετε το σύγκαμα εφόσον το πάθετε:

Πλύντε το σημείο στο οποίο έχετε πάθει τη ζημιά: Πρέπει να κάνετε μπάνιο άμεσα με το που συγκαείτε με χλιαρό νερό και αν είναι δυνατόν χρησιμοποιήστε αντιβακτηριδιακό σαπούνι για να αποφύγετε τα βακτήρια που μπορούν να χειροτερέψουν την κατάσταση.

Απλώστε μια κρέμα πάνω στο σημείο: Αφού στεγνώσει το δέρμα, εφαρμόστε μια θεραπευτική αλοιφή που αντιμετωπίζει τα εγκαύματα. Καλό είναι να είναι και αντιβακτηριακή και περιέχει οξείδιο ψευδαργύρου ώστε τα αποτελέσματα να είναι πιο άμεσα.

Διαβάστε ακόμα: Το διάστρεμμα, η ασυμμετρία αστραγάλων και η λύση!

Previous ArticleNext Article

Ματαίωση του 10ου  αγώνα ορεινού τρεξίματος Ξηρολιβάδου 14χλμ

Η οργανωτική επιτροπή της διοργάνωσης ”10ος  αγώνας ορεινού τρεξίματος Ξηρολιβάδου” που ήταν προγραμματισμένη να γίνει στις 5 Ιούλη 2020,  ανακοινώνει την ματαίωση του αγώνα  λόγω των μέτρων απαγόρευσης συνωστισμού και μαζικών εκδηλώσεων που αφορούν τον covid-19 .

Παραμένουμε συντονισμένοι και θα επανέλθουμε του χρόνου το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Ιούλη 2021

ΓΓΑ: Δεν υπάρχει αγωνιστικό πρωτόκολλο για αγώνες δρόμου, ούτε και δίνεται άδεια για τη διεξαγωγή τους 

Poikilo Rocky Mountain 2019

Επιστολή προς την Υγειονομική Επιτροπή της ΓΓΑ απέστειλε ο «ΠΔΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ» σχετικά με την διεξαγωγή της διοργάνωσης ορεινού τρεξίματος «Poikilo Rocky Mountain».

Η διοργάνωση με τρεις διαδρομές (22.5km, 8Km, 4km) ήταν προγραμματισμένη για τις  29 Μαρτίου 2020 στο Ποικίλο Όρος με εκκίνηση από την Πετρούπολη. Πειθαρχώντας στις οδηγίες της Κυβέρνησης για την καταπολέμηση της πανδημίας του COVID-19 οδηγηθήκαμε στην αναβολή του.

Ως σύλλογος πήραμε την πρωτοβουλία και με την επιστολή μας ζητήσαμε να ενημερωθούμε για το  Πρωτόκολλο Υγείας που πρέπει να ακολουθήσουμε για να πραγματοποιήσουμε μέχρι τα μέσα Ιουλίου μια ασφαλή και σύμφωνη με τις επιστημονικές οδηγίες διοργάνωση.

Άμεσα λάβαμε από την Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της ΓΓΑ την ακόλουθη απάντηση:

«Η Υ.Ε.Ε της Γ.Γ.Α είναι αρμόδια για την εκπόνηση των γενικών πρωτοκόλλων ασφαλούς άθλησης, κατά την επανεκκίνησης της αθλητικής δραστηριότητας και υπό τις συνέπειες της πανδημίας COVID 19. Τα ειδικά πρωτόκολλα προπονήσεων και αγώνων καταρτίζονται από την εκάστοτε αρμόδια εθνική ομοσπονδία κάθε αθλήματος και αποστέλλονται για έγκριση στην Υ.Ε.Ε. Επί του παρόντος δεν υπάρχει αγωνιστικό πρωτόκολλο για αγώνες δρόμου, ούτε και δίνεται άδεια για τη διεξαγωγή τους. 

Είμαστε στη διάθεσή σας για να ελέγξουμε οποιοδήποτε πρωτόκολλο συντάξετε μαζί με την αρμόδια ομοσπονδία η οποία, υποθέτουμε, θα έχει και υπό την αιγίδα της τη διοργάνωσή σας. Μέχρι τότε ισχύουν όσα ορίζουν τα πρωτόκολλα ασφαλούς άθλησης της Γ.Γ.Α.

Με εκτίμηση

Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή Γ.Γ.Α»

Βασική προτεραιότητα του Συλλόγου μας ως διοργανωτές είναι η απόλυτη ασφάλεια όσων συμμετέχουν αλλά και των συνοδών τους. Πρέπει όσοι αγαπάμε την άθληση και το δρομικό κίνημα, μέσα από συνεργασία και συνεννόηση, να κερδίσουμε ΜΑΖΙ την γρηγορότερη και ασφαλέστερη  επιστροφή σε αυτά που αγαπάμε: τους αγώνες και το τρέξιμο!

Αναμένουμε τις πρωτοβουλίες της ΕΟΣΛΜΑ-Υ, που ανήκει ο Σύλλογος μας, και του ΣΕΓΑΣ για να ορίσουμε τη νέα ημερομηνία διεξαγωγής του αγώνα.

Δείτε το περιεχόμενο της επιστολής μας

epistoli

ΠΔΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Ο Πρόεδρος

Δημήτρης Ζωναράς

x
Send this to a friend