Ροφήματα που βοηθούν στην καύση του περιττού λίπους

Ροφήματα που βοηθούν στην καύση του περιττού λίπους

Mπορεί όλοι να θεωρούν το πράσινο τσάι ως το πλέον ενδεδειγμένο ρόφημα για την καύση του περιττού λίπους, ωστόσο υπάρχουν και άλλα ροφήματα που βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση και δεν έχετε παρά να τα δοκιμάσετε.

Νερό

Για να κάψεις αποτελεσματικά το λίπος, το σώμα σου πρέπει να είναι ενυδατωμένο (το σώμα μας αποτελείται από 70% νερό, έτσι η ενυδάτωση είναι το κλειδί για πολλές μεταβολικές και άλλες διαδικασίες). Χωρίς αρκετό νερό, το συκώτι πρέπει να εργαστεί σκληρότερα για να επεξεργαστεί τα τρόφιμα, έτσι ο μεταβολισμός επιβραδύνεται. Επιπλέον, το νερό σε κρατά χορτάτο έτσι είναι λιγότερο πιθανό να φας ένα σνακ εάν δεν είσαο πραγματικά πεινασμένος.

Φρουτοχυμός – Κράνμπερι και αχλάδι

Ο χυμός αυτός δεν θα σας βοηθήσει απλά να χάσετε βάρος τονώνοντας το μεταβολισμό σας (τη φυσική πηγή καύσης λίπους του σώματός σου), αλλά επίσης θα αυξήσει τα συνολικά επίπεδα ενέργειας στον οργανισμό σας και θα δώσει στο σώμα σας όλες τις σημαντικές βιταμίνες και πρωτεΐνες που χρειάζεται τόσο πολύ. Ταυτόχρονα, είναι γνωστό πως ο χυμός κράνμπερι είναι ζωτικής σημασίας για την πρόληψη διαφόρων μολύνσεων της κύστης, όπως της πρόληψης με το βακτήριο E-coli.

Χαμομήλι

Το χαμομήλι αποτελεί ένα ελαφρύ ρόφημα που βοηθά στη χαλάρωση αλλά και την αποτοξίνωση. Βασικό που πρέπει να ξέρετε. Δεν χρειάζεται να το βράσετε γιατί θα χαθούν τα αιθέρια έλαιά του. Ρίξτε ζεστό νερό και είστε έτοιμες. Αν νιώθετε την κοιλιά σας πρησμένη, πιείτε 2-3 κούπες χαμομήλι την ημέρα και θα δείτε θεαματικά αποτελέσματα.

Κουρκουμάς με λεμόνι

Ο κουρκουμάς βοηθά στη διάσπαση του λίπους και ρυθμίζει το μεταβολισμό του σώματος. Για φοβερή αποτοξίνωση και ενέργεια ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα ποτήρι νερό στο οποίο έχετε ρίξει το χυμό από ένα μεγάλο λεμόνι, μία κουταλιά μέλι και ένα κουταλάκι του γλυκού κουρκουμά.

Χυμοί από λαχανικά

Δοκιμάστε να καταναλώσετε ένα ποτήρι χυμό λαχανικών πριν από κάθε κύριο γεύμα σας μέσα στην ημέρα. Έρευνα από το πανεπιστήμιο της Πενσιλβανίας των ΗΠΑ έδειξε ότι ένα ποτήρι χυμού λαχανικών πριν από το δείπνο, κάνει το σώμα να καίει κατά μέσο όρο 135 περισσότερες θερμίδες.

Λιποδιαλυτικό ρόφημα με μήλο και κανέλα

Είναι γνωστό πως η κανέλα βοηθά στην ενεργοποίηση και ενίσχυση του μεταβολισμού μας, αλλά μαζί με το μήλο η γεύση είναι εξαιρετική. Εδώ τώρα θα χρειαστείτε ένα λίτρο νερό, μερικές λεπτές φέτες από ένα μήλο και ένα ξυλάκι κανέλας ή εναλλακτικά κανέλα σε σκόνη. Θα πρέπει να το βάλετε στο ψυγείο για τουλάχιστον μια ώρα, ενώ μόλις το πιειτε όλο μπορείς να το ξανά γεμίσετε χρησιμοποιώντας τα ίδια μήλα και το ξυλάκι της κανέλας, για ακόμη τρεις φορές.

Μαϊντανός

Μπορεί να έχετε συνηθίσει να τον απολαμβάνετε στα φαγητά , όμως ήρθε η ώρα να τον καταναλώσετε με διαφορετικό τρόπο. Το αφέψημα μαϊντανού μειώνει την όρεξη και βοηθά στην αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας. Βράστε νερό, ρίξτε μέσα μισό φλιτζάνι ψιλοκομμένο μαϊντανό και άφηστε το για περίπου ένα τέταρτο. Έπειτα σουρώστε, προσθέστε λίγες σταγόνες λεμονιού και καταναλώστε το.

Λουίζα

Το βότανο αυτό θα σας βοηθήσει να κάψεις το περιττό λίπος και να ρυθμίσετε τον μεταβολισμό σας. Με τρεις κούπες την ημέρα θα καταφέρετε να κοντρολάρετε το αίσθημα πείνας.

Διαβάστε ακόμα: Νερό με χυμό λεμονιού: Γιατί μπορεί να γίνει ο καλύτερός σας φίλος;

Previous ArticleNext Article

H φέτα περιέχει 489 διαφορετικές πρωτεΐνες!

H φέτα περιέχει 489 διαφορετικές πρωτεΐνες!

Ερευνητές του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών (ΙΙΒΕΑΑ) ανέλυσαν την ελληνική φέτα, αποκρυπτογραφώντας, για πρώτη φορά σε μοριακό επίπεδο, το περιεχόμενο, την αξία και τις διατροφικές ιδιότητές της.

Οι ερευνητές του ΙΙΒΕΑΑ δρ Γεώργιος Τσάγκαρης και δρ Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος, οι οποίοι έκαναν σχετική δημοσίευση σε διεθνές περιοδικό, ανέλυσαν με φασματογράφους μάζας υψηλής ευκρίνειας πληθώρα αντιπροσωπευτικών δειγμάτων από όλα τα μέρη της Ελλάδας που παράγουν φέτα «Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης» (ΠΟΠ), επιδιώκοντας την ταυτοποίηση όλων των πρωτεϊνών και πεπτιδίων που περιέχουν.

Διαπιστώθηκε ότι η φέτα ΠΟΠ από όλες τις περιοχές της χώρας μας περιέχει συνολικά 489 διαφορετικές πρωτεΐνες, γεγονός που την καθιστά ένα από τα πλουσιότερα σε πρωτεΐνες είδη τυριού παγκοσμίως. Οι 489 αυτές πρωτεΐνες αποτελούν την «ταυτότητα» της ελληνικής φέτας και ανήκουν σε διάφορες ομάδες βιολειτουργικών πρωτεϊνών. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται πρωτεΐνες που σχετίζονται με τη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος, με αντιμικροβιακή δράση, καθώς και πρωτεΐνες που ελέγχουν το μικροβίωμα του εντέρου.

Ταυτοποιήθηκαν επίσης πολλές πρωτεΐνες που σχετίζονται με βιταμίνες, όπως τη D που ευθύνεται για την μεταφορά ασβεστίου στα οστά, τη βιταμίνη B12 υπεύθυνη για τη μεταφορά και την πρόσληψη σιδήρου, καθώς και άλλων λειτουργικών ιχνοστοιχείων. Στην ελληνική φέτα ΠΟΠ ανιχνεύθηκαν επίσης πρωτεΐνες που συνδέονται με τη λειτουργία του νευρικού συστήματος, τη λειτουργία των νεφρών, καθώς και πρωτεΐνες για τον μεταβολισμό της χοληστερίνης και τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Η μεθοδολογία

Η Ερευνητική Μονάδα Πρωτεομικής του ΙΙΒΕΑΑ ανέπτυξε πρόσφατα μια καινοτόμο μεθοδολογία, η οποία επιτρέπει για πρώτη φορά τον ακριβή ποιοτικό και ποσοτικό προσδιορισμό των συστατικών των υγρών ή στερεών τροφίμων και των συμπληρωμάτων διατροφής. Πρόκειται για την Τροφομετρία (trophometry, foodometry, nutriometry), η οποία εφαρμόζεται κατ’ αποκλειστικότητα στο ΙΙΒΕΑΑ και αφορά στο σύνολο των μεθόδων φασματομετρίας μάζας, που οδηγούν στην ταυτοποίηση του συνόλου των πρωτεϊνών, πεπτιδίων, μεταβολιτών, λιπιδίων και όλων των άλλων ομάδων μορίων ενός τροφίμου, τα οποία συνδυαζόμενα δημιουργούν το «τροφομετρικό αποτύπωμά» του. Αυτό είναι μοναδικό για κάθε τρόφιμο, όπως είναι και το γενετικό προφίλ DNA στους ανθρώπους.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία και τεχνογνωσία της τροφομετρίας καθιστά την Ερευνητική Μονάδα Πρωτεομικής μοναδική στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη στην εφαρμογή της μοριακής ιχνηλασιμότητας.

Πέραν της απόδειξης της υψηλής διατροφικής αξίας της ελληνικής φέτας ΠΟΠ, με βάση τα ευρήματα της έρευνας αναπτύχθηκε μία νέα μέθοδος για την ιχνηλασιμότητα του χρησιμοποιούμενου γάλακτος, τον προσδιορισμό της ύπαρξης νοθείας σε αυτή, το διαχωρισμό της από παρεμφερή προϊόντα και, τελικά, την ταυτοποίηση της προέλευσης της φέτας ως αποκλειστικά ελληνικού προϊόντος ονομασίας προελεύσεως.

Η τροφομετρία μπορεί να εφαρμοσθεί περαιτέρω σε όλα τα είδη των τροφίμων, περιλαμβανομένων των υγρών, των στερεών, των τροφίμων ζωικής ή φυτικής προέλευσης, των γαλακτοκομικών προϊόντων, των συμπληρωμάτων διατροφής κ.λπ. προσδιορίζοντας με ακρίβεια τα Προϊόντα Ανωτέρας Ποιότητας (ΠΑΠ) που έχουν ευεργετικές δράσεις για την υγεία του ανθρώπου, τη γεωγραφική προέλευση κάθε τροφίμου (ελληνικό, ΠΟΠ, προϊόν γεωγραφικής ένδειξης-ΠΓΕ, εγγυημένο παραδοσιακό ιδιότυπο προϊόν-ΕΠΙΠ), καθώς και τα βιολειτουργικά τρόφιμα.

Η Ερευνητική Μονάδα Πρωτεομικής του ΙΙΒΕΑΑ έχει ήδη διενεργήσει πλήθος τροφομετρικών αναλύσεων για λογαριασμό της Περιφέρειας Ηπείρου και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αναδεικνύοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά οικονομικά σημαντικών ζωικών οργανισμών της πανίδας του Αμβρακικού Κόλπου, καθώς και τροφίμων από το εξωτερικό (Ιταλία, Μεγάλη Βρετανία).

Πέντε λόγοι που δεν πρέπει να πετάς τη φλούδα της μπανάνας

Πέντε λόγοι που δεν πρέπει να πετάς τη φλούδα της μπανάνας

Μια μεσαίου μεγέθους μπανάνα έχει 102 θερμίδες, βιταμίνη C σε ποσοστό 17% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης και 3 γρ. φυτικών ινών. Περιέχει επίσης 27 γρ. υδατανθράκων, 422 μικρογραμμάρια καλίου και 14 γρ. ζάχαρης.

Είναι ένα από τα αγαπημένα φρούτα όσων τρέχουν. Και οι λόγοι είναι γνωστοί τουλάχιστον σε ότι αφορά το εσωτερικό της, αλλά τι ξέρετε για τη φλούδα;

Συνήθως το κάνουμε μηχανικά: ξεφλουδίζουμε την μπανάνα, την τρώμε και μετά πετάμε την φλούδα της. Ε, λοιπόν αυτό είναι μεγάλη απερισκεψία.

Διότι η φλούδα της μπανάνας μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη σε πολλά ζητήματα. Μάλιστα κάποια από αυτά έχουν να κάνουν και με την καλή μας υγεία. Ορισμένα από αυτά είναι τα εξής:

Μπορεί να φαγωθεί (!)

Σε πολλά μέρη του κόσμου η φλούδα της μπανάνας χρησιμοποιείται στη μαγειρική. Και μάλιστα είναι ένα συστατικό ιδιαιτέρως θρεπτικό. «Περιέχει υψηλές ποσότητες βιταμίνης Β6 και Β12 καθώς και μαγνησίου και καλίου. Περιέχει επίσης ίνες και πρωτεΐνες», λέει η διατροφολόγος Λόρα Φλόρες. Αν πλύνετε με ζεστό νερό και την αφήσετε να μουλιάσει προκειμένου να μαλακώσει, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υλικό σε αρκετά φαγητά και σούπες.

Κάνει το κρέας τρυφερό

Ακόμα και αν δεν θέλετε να φάτε την φλούδα της μπανάνας, μπορεί να είναι χρήσιμη όταν μαγειρεύεται κάποιο κρέας. Απλά πριν βάλετε το κρέας στην κατσαρόλα ή στον φούρνο, απλώστε μια φλούδα μπανάνας από κάτω του. Δεν θα το αφήσει να «στεγνώσει» και θα το κάνει ασύλληπτα μαλακό.

Σε ανακουφίζει από τον πόνο

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Ιατρικής Ένωσης της Ταϊλάνδης αποκάλυψε ότι τα εκχυλίσματα από τη φλούδα της μπανάνας είχαν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Αυτός μπορεί να είναι ο λόγος για τον οποίο κάποιοι λένε ότι αν πιέσεις τον φλοιό στο σημείο που έχει τσιμπήσει ένα έντομο ή στο σημείο που έχεις βγάλει ένα εξάνθημα ή υπάρχει κάποιο ηλιακό έγκαυμα, αυτόματα σου προσφέρει ανακούφιση.

Μπορείς να γυαλίσεις τα παπούτσια σου

Το κάλιο, για το οποίο φημίζονται οι μπανάνες, είναι ένα βασικό συστατικό στη βούρτσα καθαρισμού των παπουτσιών, κάτι που σημαίνει πως η φλούδα της μπανάνας μπορεί να χρησιμεύσει για καθαρισμό των παπουτσιών. Τρίψτε με μια φλούδα, στη συνέχεια σκουπίστε τα με μια χαρτοπετσέτα και την επόμενη στιγμή θα γυαλίζουν και μάλιστα χωρίς να έχετε χρησιμοποιήσει βλαβερά χημικά.

Είναι χρήσιμη για τον κήπο

Οι κηπουροί συνηθίζουν να χρησιμοποιούν τις φλούδες μπανάνας με διαφορετικούς λόγους. Το θάψιμο των κομμένων φλοιών στο χώμα των φυτών σας τα τροφοδοτεί με θρεπτικά συστατικά ενώ ταυτόχρονα, εμποδίζουν και το φύτρωμα ενοχλητικών χόρτων.

Διαβάστε ακόμα: Επτά εναλλακτικοί γευστικοί τρόποι για να απολαύσετε μία μπανάνα

Οι διατροφικές «αμαρτίες» των εορτών ανεβάζουν τη χοληστερίνη

Οι διατροφικές «αμαρτίες» των εορτών ανεβάζουν τη χοληστερίνη

Αυτό που υποψιαζόσασταν, πράγματι συμβαίνει. Η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, με τις τόσες ευκαιρίες για φαγοπότια και τους συναφείς πειρασμούς, έχει ως συνέπεια να ανεβαίνει η χοληστερίνη στην πλειονότητα των ανθρώπων. Μια νέα δανική επιστημονική μελέτη βρήκε ότι τα επίπεδα της χοληστερίνης μόλις τελειώνουν οι γιορτές, είναι αυξημένα κατά 15% ως 20% σε σχέση με το καλοκαίρι.

Οι ερευνητές του Τμήματος Κλινικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης και του Τμήματος Κλινικής Βιοχημείας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου, με επικεφαλής τη δρα Αν Λάνγκστεντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό για θέματα αθηροσκλήρωσης «Atherosclerosis», ανέλυσαν στοιχεία για περίπου 25.800 άτομα ηλικίας 20 έως 100 ετών.

Διαπιστώθηκε ότι ο κίνδυνος οι εξετάσεις αίματος να δείξουν αυξημένη την χοληστερίνη, τόσο την ολική όσο και την «κακή» (LDL), είναι εξαπλάσιος μετά τα Χριστούγεννα σε σχέση με την περίοδο του καλοκαιριού. Όπως είπε η Λάνγκστεντ, αυτό οφείλεται κυρίως στην υψηλή περιεκτικότητα σε λίπη που έχουν τα φαγητά στις γιορτές.

Οι εννέα στους δέκα, από τα άτομα της μελέτης, είχαν ανεβασμένα επίπεδα χοληστερίνης μετά τα Χριστούγεννα. Γι’ αυτό, η περίοδος μέσα ή μετά τις γιορτές, όπως είπαν οι Δανοί επιστήμονες, δεν είναι αντιπροσωπευτική για να κάνει κάποιος εξέταση αίματος.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι όσοι έχουν υψηλά επίπεδα χοληστερίνης, πρέπει να προσέχουν περισσότερο για να μην παρασυρθούν. Η υψηλή χοληστερίνη αυξάνει τον κίνδυνο για έμφραγμα και εγκεφαλικό.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Send this to a friend